Stránka 99 z 158

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Napsal: 25 bře 2022, 10:51
od devotional
za čerpadlo chcu 30tis kč, nechápem, že to nieje v základe, ale to bolo prve čo som zaškrtol.
garáž mám a vyherivanu, ale sám som zvedavy, ako to v zime poklesne. aj tak si myslím, že sa pod 400km dojazdu ak nepojdem nemecku dialnicu nikdy nedostanem.
podla ich aplikácie s ultra nabíjačkou by som pri skoro 900km na nemeckej dialnici mal zastavit 4 x na 20min.toto bude pre mna ešte akceptovatelne

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Napsal: 25 bře 2022, 11:41
od cernymotyl
Mexican píše: 25 bře 2022, 10:23 myslel som si ze tepelne cerpadlo tomu v zime pomoze, ale ani moc nie. Takze riesenim bude to mat napichle na nabijacku (ak je clovek doma) s tym aby boli ohrievane baterky. co ale predsa tiez spotrebovava dost energie, kor ak clovek nema garaz ale len stanie. U nas novostavby na ulici - 14 RD, garaz maju dvaja, jeden ju vyuziva. Zvysok stoji pod strechou na lufte

zdrj obrazku:https://www.auto.cz/elektromobily-v-zim ... tus-143236
Nevím jak to měřili. Já mám s Konou 39 kWh v létě dojezd 280-300 km a v zimě v mrazech není dojezd pod 200 km.

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Napsal: 28 bře 2022, 06:58
od Minko
milosh píše: 25 bře 2022, 10:48 Ehm, pokud někdo nebydlí na horách, bylo někdy v posledních letech ve městě dlouhodobě sedm pod nulou? Spíš plus přes celou zimu....
V okolí BA na podunajskej nížine bolo tak do 10 dní (resp. presnejšie nocí) celkovo z celej zimy. Aj to som možno prehnal. Paradoxne teraz v marci bolo už 2x -6 čo nebolo skoro celý február :mrgreen:

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Napsal: 03 dub 2022, 18:47
od Georges
Z principu nejsem odpůrce elektrických aut. Viděl jsem spoustu videí, kde sedí jeden člověk za volantem a vychvaluje, jak elektromobil skvěle akceleruje, jak je tichý, jak má skvělé jízdní vlastnosti, dojezd 400 km a spoustu asistentů všeho možného, i nemožného.
Nikde jsem se ale nedozvěděl, jak to vypadá, když do auta sednou čtyři (někdy i pět) metrákových cestujících a v kufru je další metrák zavazadel.
Navíc údaje výrobců o spotřebě elektřiny, kdy auto jede v laboratorních podmínkách na válcích, bez zatížení, bez odporu vzduchu, ty beru s velkou rezervou.
Můžete někdo napsat, jak to skutečně je ?

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Napsal: 04 dub 2022, 07:05
od Minko
odpoviem ti to takto: má to taký efekt ako aj na dnešné litrové trojvalce. Proste tomu musíš nakladať aby to ťahalo a potom to poznáš aj na spotrebe.

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Napsal: 04 dub 2022, 08:23
od devotional
ale ale... :D
ako u spalováku, všetko záleží na jeho motore a výkone.
ak má hybrid nejaký motorček, tak sa zadýchá rovnako spomínaný trojválec...

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Napsal: 08 dub 2022, 17:04
od willy50

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Napsal: 08 dub 2022, 22:04
od Axel.Foley
:mrgreen:

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Napsal: 09 dub 2022, 09:17
od petzl62
Georges píše: 03 dub 2022, 18:47 Z principu nejsem odpůrce elektrických aut. Viděl jsem spoustu videí, kde sedí jeden člověk za volantem a vychvaluje, jak elektromobil skvěle akceleruje, jak je tichý, jak má skvělé jízdní vlastnosti, dojezd 400 km a spoustu asistentů všeho možného, i nemožného.
Nikde jsem se ale nedozvěděl, jak to vypadá, když do auta sednou čtyři (někdy i pět) metrákových cestujících a v kufru je další metrák zavazadel.
Navíc údaje výrobců o spotřebě elektřiny, kdy auto jede v laboratorních podmínkách na válcích, bez zatížení, bez odporu vzduchu, ty beru s velkou rezervou.
Můžete někdo napsat, jak to skutečně je ?
Ale no tak :wink: [-o<
S něčím takovým se přece vůbec nepočítá :mrgreen: :mrgreen: ](*,) ](*,)
Proto se vyrábí čím dál větší a vyšší auta, čtyřkolky a já nevím co všechno s názvy CUV, SUV, Offroad, MPV, ve kterých potom jezdí jedna madam s dítětem na zadním- v sedačce na předním sedadle po městě po nákupech. A aby v takovém autě a ještě EV jela celá rodinka a ještě s babičkou a dědou na dovolenou- jsi se zbláznil [-o< Na to to auto vůbec není přece určené :shock:
Nejdůležitější je jeho "zelenost" #-o :^o

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Napsal: 09 dub 2022, 12:32
od Axel.Foley
petzl: =D> =D> =D>

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Napsal: 11 dub 2022, 11:39
od Školník
willy50 píše: 08 dub 2022, 17:04 Na co ti lidi nepřijdou :mrgreen: :mrgreen:
https://www.osel.cz/12219-unikatni-elec ... vojem.html
Není to až tak nereálná myšlenka
Tady už pár kousků co tento systém mají a hlavně ho využívají je hned jeden rovnou na začátku.
https://www.youtube.com/watch?v=78K7gbpX76w

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Napsal: 22 dub 2022, 12:19
od Richard555
No řekl bych, že se možná blýská na to, že se začne používat mozek v otázce mobility lidstva :
https://www.autoforum.cz/predstaveni/eu ... -internetu

I když se zas najdou ty nejuřvanější duté hlavy a dál budou za nesmysly bojovat !

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Napsal: 22 dub 2022, 13:46
od JackK78
Všechno dle hesla šetřit se musí ať to stojí cokoliv.
Elektromobilita je fajn, ale jen pro určité situace. Typicky právě do města a na krátké trasy, kde je spalovací motor neefektivní. Naopak na delší trasy elektroauta vhodná nejsou kvůli nedostatečné kapacitě baterií a omezené možnosti rychlého dobíjení. S přibývajícím počtem BEV se bude rychlost nabíjení snižovat, aby se zamezilo velkým výkyvům el. přenosové sítě. Za rychlé dobíjení se bude tvrdě platit. Stačí se podívat, jak se firmy snaží omezovat rezervovaný příkon, protože za každý rezervovaný kW navíc se tvrdě platí. A to samé, ne-li hůř, bude u nabíjení BEW, protože i pár BEW je schopno při rychlém nabíjení mít spotřebu jako celá fabrika.

Automobilky se po léta snažily auta co nejvíce odlehčovat, aby snížili jejich spotřebu a teď přijdou BEV, která jsou najednou o několik set kg těžší. Nejslabším místem BEV je právě baterie, která je velká a těžká. Prostě mají malou hustotu energie ve srovnání s naftou, benzínem nebo LPG. Dokonce i auta na CNG jsou na tom lépe. Jejich nádrže jsou menší a lehčí než baterie s podobným dojezdem cca 300-500 km.

BEV měla být koncipována čistě jako městská a příměstská auta, tj. malá, lehká s rozumným dojezdem a cenou. Jedině takový koncept by odlehčil husté městské dopravě.

A nákladní elektrická auta? Do fabriky jako mobilní vozidlo ano, ale na dálkové trasy? Už teď si stěžujeme, jak nákladní auta zatěžují silnice a takový elektrický tahač bude vážit o několik tun více.

Jiný alternativní pohon dosud nevidím jako perspektivní. Zcela utopický je vodík, který nelze jak ekonomicky a ekologicky vyrobit. Proč bych ho měl vyrábět z elektřiny, kterou bych mohl použít přímo pro BEV. Jak bych ten vodík skladoval a dopravoval. Stlačit to pořádně nejde a zkapalnit je hovadina, protože je na to potřeba obrovská energie. Krom toho je tu další energie na udržení vodíku v kapalné formě. Jak by se vám líbilo chodit kolem aut s kapalným vodíkem, které budou každou chvíli vodík upouštět jen proto, aby ho udržely v kapalné formě? Toto není výmysl ale fakt. I zásobníky na kapalné helium jej upouští, aby nedošlo k přetlakování nádoby kvůli nárůstu tlaku při odpařování plynu. Je to v podstatě jako Papinův hrnec, akorát se to odehrává při úplně jiných teplotách. Plyny lze udržet v kapalné podobě jen při určité teplotě tlaku. Nad tzv. kritickou teplotou existuje jen plyn. Proto má zkapalňování smysl ještě tak pro CNG, ale pro jiné plyny už ne, pokud se nejedná o speciální aplikace.
Stlačování vodíku je taky blbost. Jsou na to potřeba ještě vyšší tlaky než u CNG a i tak bude výsledkem větší nádrž s menším dojezdem. Krom toho vodík snadno proniká různými materiály a to i kovy, u kterých mění jejich strukturu. U stacionárních aplikací to problém není, ale u aut, kde je třeba zajistit bezpečnost i při nárazu to je velký problém. A skladování v těžkých hydridových nádobách také s malou sorpční kapacitou asi netřeba komentovat.

Vím, o čem píšu, protože jsem dělal na vývoji palivových článků.

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Napsal: 29 dub 2022, 09:59
od Školník
Pokud přejde všech 6mlionu aut v CZ na Elektro tak to pro přenosovou síť znamená navýšení o 6%.
Jestli se v roce 2035 zakáže prodej spalovaku tak dle průměrného stáří vozového parku v CZ máte dalších 17let na to si to ještě užívat. Tak jestli umím počítat tak teda za 30 let tu nesmí být žádný spalovací auto..nezlobte se na mě ale za třicet let budu rád když ještě zdržím moč ale spíš tipuji že budu prdet do hlíny 😏

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Napsal: 29 dub 2022, 11:00
od oltcitak
JackK78 píše: 22 dub 2022, 13:46 Všechno dle hesla šetřit se musí ať to stojí cokoliv.
Elektromobilita je fajn, ale jen pro určité situace. Typicky právě do města a na krátké trasy, kde je spalovací motor neefektivní. Naopak na delší trasy elektroauta vhodná nejsou kvůli nedostatečné kapacitě baterií a omezené možnosti rychlého dobíjení. S přibývajícím počtem BEV se bude rychlost nabíjení snižovat, aby se zamezilo velkým výkyvům el. přenosové sítě. Za rychlé dobíjení se bude tvrdě platit. Stačí se podívat, jak se firmy snaží omezovat rezervovaný příkon, protože za každý rezervovaný kW navíc se tvrdě platí. A to samé, ne-li hůř, bude u nabíjení BEW, protože i pár BEW je schopno při rychlém nabíjení mít spotřebu jako celá fabrika.

Automobilky se po léta snažily auta co nejvíce odlehčovat, aby snížili jejich spotřebu a teď přijdou BEV, která jsou najednou o několik set kg těžší. Nejslabším místem BEV je právě baterie, která je velká a těžká. Prostě mají malou hustotu energie ve srovnání s naftou, benzínem nebo LPG. Dokonce i auta na CNG jsou na tom lépe. Jejich nádrže jsou menší a lehčí než baterie s podobným dojezdem cca 300-500 km.

BEV měla být koncipována čistě jako městská a příměstská auta, tj. malá, lehká s rozumným dojezdem a cenou. Jedině takový koncept by odlehčil husté městské dopravě.

A nákladní elektrická auta? Do fabriky jako mobilní vozidlo ano, ale na dálkové trasy? Už teď si stěžujeme, jak nákladní auta zatěžují silnice a takový elektrický tahač bude vážit o několik tun více.

Jiný alternativní pohon dosud nevidím jako perspektivní. Zcela utopický je vodík, který nelze jak ekonomicky a ekologicky vyrobit. Proč bych ho měl vyrábět z elektřiny, kterou bych mohl použít přímo pro BEV. Jak bych ten vodík skladoval a dopravoval. Stlačit to pořádně nejde a zkapalnit je hovadina, protože je na to potřeba obrovská energie. Krom toho je tu další energie na udržení vodíku v kapalné formě. Jak by se vám líbilo chodit kolem aut s kapalným vodíkem, které budou každou chvíli vodík upouštět jen proto, aby ho udržely v kapalné formě? Toto není výmysl ale fakt. I zásobníky na kapalné helium jej upouští, aby nedošlo k přetlakování nádoby kvůli nárůstu tlaku při odpařování plynu. Je to v podstatě jako Papinův hrnec, akorát se to odehrává při úplně jiných teplotách. Plyny lze udržet v kapalné podobě jen při určité teplotě tlaku. Nad tzv. kritickou teplotou existuje jen plyn. Proto má zkapalňování smysl ještě tak pro CNG, ale pro jiné plyny už ne, pokud se nejedná o speciální aplikace.
Stlačování vodíku je taky blbost. Jsou na to potřeba ještě vyšší tlaky než u CNG a i tak bude výsledkem větší nádrž s menším dojezdem. Krom toho vodík snadno proniká různými materiály a to i kovy, u kterých mění jejich strukturu. U stacionárních aplikací to problém není, ale u aut, kde je třeba zajistit bezpečnost i při nárazu to je velký problém. A skladování v těžkých hydridových nádobách také s malou sorpční kapacitou asi netřeba komentovat.

Vím, o čem píšu, protože jsem dělal na vývoji palivových článků.
Presne tak =D> skvele zhodnotenie