Stránka 2 z 2

Re: Problem se startovanim , baterka , nove svicky ?

Napsal: 12 bře 2009, 11:50
od ryba
mam dlouhodobe ozkousenou Vartu, v HK na Slezkym je specializovanej kseft, se vsim vsudy. Spolehlivy baterky

Re: Problem se startovanim , baterka , nove svicky ?

Napsal: 12 bře 2009, 13:34
od DEDe
tak sem nasel obchod typka co a PROFOCE na aukru ma obchod v brne na veslarsky ma nejlepsi ceny co sem na netu nasel, a ty proforce vypadaj fakt dobre a prej snema ma 6 let dobrou zkusenost. takze pujdu do ni kapacitu jeste nevim ale asi bych ji nadsadil porad pridavam nejaky svititka do auta tak pro jistotu kdyz bych tam pridavla jeste neco :)

Re: Problem se startovanim , baterka , nove svicky ?

Napsal: 12 bře 2009, 14:45
od Dr Meduza
mimochodem, ja mel v aute i 40Ah baterku a taky to startovalo, sice uz trochu neochotne, ale vzdycky nastartovalo, akorat se nesmela moc drazdit s vypnutym motorem

Re: Problem se startovanim , baterka , nove svicky ?

Napsal: 12 bře 2009, 14:50
od Espero
Dr Meduza píše:mimochodem, ja mel v aute i 40Ah baterku a taky to startovalo, sice uz trochu neochotne, ale vzdycky nastartovalo, akorat se nesmela moc drazdit s vypnutym motorem
Pozor, důležitá není jen kapacita v Ah, ale i strtovací proud v A, podle mého názoru by do 2 litrového auta patřila baterka tak kolem 60 Ah. Pro stejnou kapacitu jsou na trhu baterky s různým startovacím proudem, ty nižší hodnoty jsou pro benzíňáky, vyšší hodnoty pro nafťáky, kde musí baterka překonávat vyšší odpor daný větší kompresí motoru.

Re: Problem se startovanim , baterka , nove svicky ?

Napsal: 12 bře 2009, 15:07
od Dr Meduza
Espero píše:
Dr Meduza píše:mimochodem, ja mel v aute i 40Ah baterku a taky to startovalo, sice uz trochu neochotne, ale vzdycky nastartovalo, akorat se nesmela moc drazdit s vypnutym motorem
Pozor, důležitá není jen kapacita v Ah, ale i strtovací proud v A, podle mého názoru by do 2 litrového auta patřila baterka tak kolem 60 Ah. Pro stejnou kapacitu jsou na trhu baterky s různým startovacím proudem, ty nižší hodnoty jsou pro benzíňáky, vyšší hodnoty pro nafťáky, kde musí baterka překonávat vyšší odpor daný větší kompresí motoru.
no vzhledem k tomu ze to byla perionka, stara aspon 6 let a nejmin 2x uplne vybyta, tak asi proud nic moc, vono to taky sotva tocilo za studena, ta mela problem i ve favoritu tocit v zime :mrgreen:

Re: Problem se startovanim , baterka , nove svicky ?

Napsal: 12 bře 2009, 20:42
od Borek
Pokud nejsi z těch,kteří věří,že jim v zimě pomáhá startovat jejich značkový nápis na autobaterii,tak doporučuji ten obchod Akkustar,co jsi našel.Mám s nimi dobré zkušenosti a i v Tiburonu používám Akustar plus(ne clasik)http://www.akustar.cz/akustar-plus-66ah ... html.Musíš vybírat podle rozměru(ta co jsi vybral,se ti tam nevejde) na šířku(nebo musíš upravit kastlík-má dole zahnutí).Tvůj 6v používá stejnou baterii,jako je v 2,0l=MF68Ah,startovací proud 600A,tak tam budeš mít i stejný držák.
Také jsem před 2 lety hodně hledal,porovnával.....a jako optimální mě vyšla již zmíněná Akustar plus 66Ah/680A(teď tam stojí 1782,-Kč,když jsem ji tam objednával já,tak stála tuším kolem 1600,-Kč).Mám ji 2 roky a jsem s ní max.spokojený.Jak byl sníh,tak jsem Tiburona skoro 2 měsíce nevytáhl z garáže a po té době jsem přišel a baterka byla stále v plné síle a hned nastartovala.
Takže ať se rozhodneš jak chceš-hlavně si změř rozměry držáku(nebo pův.bat.-má tak 1cm rezervu)-stačí,když jen sundáš plast.kryt bat.a uvidíš ten plech.lavor,který by jsi musel v případě použití větší bat upravovat.Jo a nezapomeň při nákupu,na které straně máš plus(dělají se na obou stranách a těžko bys to tam rval obráceně-to není vtip,jak bys ode mne čekal :D ).
Na délku se drž rozměru bat.242(245)-následující větší bat.mají 276mm a tu už tam do origo boxu nedostaneš.
Jo a jak psal Meduza-jde jezdit a startovat v pohodě i na 44Ah/360A baterku(samozřejmě,že v zimě nebo při použití nějaké velké apar.by měla problém :mrgreen: ) ,tu jsem tam měl pár dní z druhého auta,než přišla velká z Akustaru. :wink: V tom obchodě Akustaru jsem objednával i bat. a oleje do motorky a vše došlo hned a spolehlivě bez problému. =D>

Re: Problem se startovanim , baterka , nove svicky ?

Napsal: 13 bře 2009, 07:59
od DEDe
ja sem to vcera meril a tu 276 bych tam snad dostat mel ten boxik ma oproti te baterce 245 jeste dobry 3-4 cm mista tak snad se tam vejde :shock: jestli ne tak to tam hold ohnu nebo nejak poresim nebo ji vratim :))
nakonec sem koupil tuhle :

http://www.perfektshop.cz/product/autob ... o-cr-5369/

jen sem byl fikanej a napsal sem borcovi na aukru co tam prodaval 62Ah za 1600 jestli nema vyssi kapacitu , obchod v brne a ze mam prijet tak sem tam prijel a mel na krame 75Ah za 3100 tak mu rikam no jo ale na aukru mate uplne jine ceny a on no tyhlo sou normalne obchodni ale ja vam to dam za tu aukro

cenu tak ji mam za ........ 1850,- tadaaa :) zaruka 3,5 roku ted jen aby se tam vesla.

no ja to taky nastartuju vzdycky to uz vypada ze ne ale kdyz tocim trochu dyl tak se to pomalu pomalu pomalu chytne, ale pokazdy resne hodiny a to me sere :) i kdyz sem ji dobil doplna tak tyden jezdi bez resnuti hodin ale to si nemuzu ani nechat zaple radio bez motoru a nesmel sem pouzivat vyhrivani sedacek a bez toho uz rano nerad jezdim :)

Re: Problem se startovanim , baterka , nove svicky ?

Napsal: 14 bře 2009, 12:12
od Borek
S největší pravděpodobností budeš muset ohnout nebo uříznout ten ohnutý kraj držáku.Pokud jsi koupil tak velikou kvůli hudbě tak je to dobrá volba(více Ah).Pokud se týká startování auta,tak ten Akustar plus,co jsem ti dával odkaz, dává i při menší kapacitě,větší startovací proud a držák se nemusí upravovat. :wink:

Re: Problem se startovanim , baterka , nove svicky ?

Napsal: 14 bře 2009, 13:01
od tatulda
Všechno dobrý,jenomže čím větší kapacita,tím větší i dobíjecí proud a tím je tu opět problém,hlavně při častějším popojíždění a starování-já se držel doporučené kapacity a koupil jsem green line

Re: Problem se startovanim , baterka , nove svicky ?

Napsal: 14 bře 2009, 13:33
od antek
tatulda píše:Všechno dobrý,jenomže čím větší kapacita,tím větší i dobíjecí proud a tím je tu opět problém,hlavně při častějším popojíždění a starování-já se držel doporučené kapacity a koupil jsem green line
Dovoluji si mírně nesouhlasit,dobíjecí proud je daný altikem respektive regulátorem napětí.Při zvětšení kapacity aku se prodloží pouze doba nabíjení,protože se dobíjí podle napěťové křivky

Re: Problem se startovanim , baterka , nove svicky ?

Napsal: 16 bře 2009, 09:03
od DEDe
Borek píše:S největší pravděpodobností budeš muset ohnout nebo uříznout ten ohnutý kraj držáku.Pokud jsi koupil tak velikou kvůli hudbě tak je to dobrá volba(více Ah).Pokud se týká startování auta,tak ten Akustar plus,co jsem ti dával odkaz, dává i při menší kapacitě,větší startovací proud a držák se nemusí upravovat. :wink:
Ta proforce premium ma primo psane ze ma novejsi technologii kdyz se jezdi na kratsi vzdalenosti casteji tak uvidime jeste sem to nezkousel 75 nebo 68 to je skoro prast jak uhod jen je hold vetsi :) Ale za tu cenu co sem ji sehnal je to proste supr kauf :) Kapacitu sem chtel vetsi ale stejne vetsi se do kastle nevejde , muze pak mit clovek aspon dyl pusteny radio bez nastartovanyho motoru a tak vubec.