Stránka 2 z 4

Re: Topení v i20

Napsal: 17 dub 2009, 11:06
od Mr. HYUNDAI
To máš sice pravdu, ale moje sekretářka takovou pracovní dobu odmítá a jsem si naprosto jistý, že moje žena by pro to měla pochopení ještě méně :cry: :cry: :cry:!

Re: Topení v i20

Napsal: 18 dub 2009, 20:39
od amaize
:wink: sranda taky bych to těžko rozdýchaval .... #-o

Re: Topení v i20

Napsal: 20 dub 2009, 10:14
od Mr. HYUNDAI
Pochopil jsem :D, ale nešlo to nechat bez odezvy :lol: :lol: :lol:!

Kurenie

Napsal: 21 lis 2011, 11:15
od Stanci11111
Ako ste spokojny s kurenim v i20ke?Sa mi zda ze mi nejako slabsie kúry a lava strana silnejsie ako prava spolujazdcova.

Re: Kurenie

Napsal: 21 lis 2011, 20:23
od jirikstbk
Trvá poměrně dlouho než se roztopí a u automatické klimatizace teplota uvnitř vozu "odpovídá" uvedené na displeji možná tak možná po hodině jízdy a většinou když je chladněji tak ani to ne. A to "odpovídá" je jen za předpokladu, že nastavím maximum a pak to automaticky, když už je mi teplo, stáhnu. Proto se možná té klimatizaci taky říká automatická. :roll:

Vzhledem k tomu, že mám většinu jízd do 20 km, tak když někam jedu, tak vím, že teplé oblečení je základ a pak to už nějak přečkám. Holt žigulík kdysi topil podstatně lépe. :-)

Jo, a jestli topí levá strana jinak než pravá nevím. Vpravo jsem moc často neseděl. Manželce je ale vždy více zima než mně, ale ona je zimomřivá už tak, takže jsem to zatím vždy bral takto.

Re: Topení v i20

Napsal: 22 lis 2011, 20:29
od stana85
Mám dotaz, zapínáte topení hned po nastartování nebo je lepší napřed nechat zahřát motor? Jezdím převážně krátké vzdálenosti tak jestli není lepší (pro motor) topení nezapínat?

Re: Topení v i20

Napsal: 23 lis 2011, 08:15
od Tichtach
Pre motor je najlepsie vobec ho nenastartovat. Otazka je, ci auto sluzi Tebe alebo Ty sluzis autu. Ved predsa, na to bol vymyslene a vyrobene aby pracovalo. Za vsetkych podmienok. Nepojdem po svojich len preto, ze je -20 a nechcem aby sa, chudacik motor, trapil.

Re: Topení v i20

Napsal: 23 lis 2011, 10:04
od XMira
stana85: Moje i30 to dělá tak, že po nastartování skoro nefouká - maximálně trochu na přední okno. Větrák přidá až ve chvíli, kdy to má trochu smysl, tedy když začne jít nějaké teplo od motoru. Zajímavé je, že když ráno v mrazu začíná topit, tak fouká víc na přední okno, ale když chci třeba teplotu v autě snížit, tak fouká víc větrákama na obličej. Zkrátka se chová docela inteligentně. Ale to už je trochu OT...

Re: Topení v i20

Napsal: 23 lis 2011, 10:13
od mirpie
samozřejmě pro studený motor je lepší, když topení pustíte až po jeho zahřátí, ale nikdy jsem to neudělal, sednu do auta, topení naplno a jedu.

Re: Topení v i20

Napsal: 23 lis 2011, 10:42
od caruser
to: mirpie

Kúrenie zapínam až keď sa teplota chladiacej kvapaliny dostane na 90 stupňov. Max. pustím studený vzduch na čelné sklo, tie 2 kilometre kým sa motor zahreje v zime prežijem :)

Re: Topení v i20

Napsal: 23 lis 2011, 12:40
od Nexus
Já než oškrabu okýnka což jsou tak 2minutky tak už to topí a bez oškrabání nejezdím, jednou mě to stálo penízky a spoustu keců okolo ](*,) jinak aby to hřálo, jakože opravdu hřálo a né foukalo vlažný vzduch, tak potřebuju okolo 3km pokud je venkovní teplota okolo nuly. Při -15 to je kilometrů asi pět. A nepoznal jsem rozdíl mezi tím, jestli topení pustím až když je teplý motor nebo hned po nastartování. Jezdím stejné trasy a odchylku bych řekl tak +-100metrů což lze přisoudit čemukoli... Ale je fakt, že zpravidla ho pouštím až je motor trochu vlažný, nepotřebuju aby to na mě foukalo ještě studený vzduch, toho je i tak dost :mrgreen:

Re: Topení v i20

Napsal: 23 lis 2011, 13:04
od mirpie
tak stačí nechat chladivo zahřát na 40-50°C a topení topí naplno, netřeba čekat na 80-90°C, jen v případě, pokud chcete mít motor na provozní teplotě co nejrychleji. Samo u dieselu v mrazu se teplíčko čeká podstatně déle.

Re: Topení v i20

Napsal: 23 lis 2011, 14:53
od Libornet
:hyu: i20 topí celkem dobře, ale na Felicii zdaleka nemá. Ta po dosažení provozní teploty na motoru udělala hic během chvilky a to taky proto, že tam toho vzduchu
prošlo topením daleko víc díky absenci různých pylových filtrů (mimo jiné až nemravně drahých u :hyu: ).

..v tomhle ohledu nedám na starou dobrou Feldu dopustit. :wink:

P.S.: Schválně jednou ty filtry z :hyu: vytáhnu a zkusím pořádně zatopit, jestli se mi domněnka potvrdí. :D

Re: Topení v i20

Napsal: 30 lis 2011, 15:07
od MiLo_CzE
Já jdu ráno do auta, když je zamrzlé tak nejdřív nastartuju, pak zapnu topení na vnitřní okruh (nejlepší věc co znám protože bere vzduch z auta a né z venku a ten má jinou teplotu) pak jdu oškrábat auto a stačí mi na rozmražení okna jeden kilometr jízdy i když je -10.

Re: Topení v i20

Napsal: 30 lis 2011, 15:52
od Chasnik
Libornet: ty filtry můžou brzdit proudění vzduchu, ale že by ten "papír" pohlcoval ve větší míře tepelnou energii, to pochybuju.
Jestli to spíš není tím, že dnešní motory mají vyšší účinnost a proto produkují míň odpadního tepla. U benzínů to nevím, ale u nafťáků je to známá věc, že C-R motory mají vyšší účinnost a zahřát je např. jízdou z mírného kopečka je umění...

Pravda je, že Volha a Žiguli produkovali trenýrkovou teplutu již záhy po nastartování :)