mýty,keci atd o autech a řízení(spotřeba atd) :)

Pokec o všem, co se jinam nehodí.

Moderátoři: Farrael, Moderátoři

Uživatelský avatar
pepan
*******
Příspěvky: 8540
Registrován: 07 úno 2009, 19:13
Bydliště: LIHOF
Kontaktovat uživatele:

Re: mýty,keci atd o autech a řízení(spotřeba atd) :)

Příspěvek od pepan »

tak sem slyšel,že když je venku vlhko,tak se spotřeba zvýší??? jasně že ne o litr ,ale takhle to podal :)
UMĚLECKÉ KOVÁŘSTVÍ
http://www.hyundaiclub.net/viewtopic.php?f=53&t=16258
777669782
PRÁCE NENÍ PINĎOUR, POSTOJÍ V POHODĚ I DVA DNY

uplně bez hju
Reklama
 

Uživatelský avatar
black_sheep
Moderátor
Příspěvky: 6616
Registrován: 17 čer 2007, 18:39

Re: mýty,keci atd o autech a řízení(spotřeba atd) :)

Příspěvek od black_sheep »

no pokud je poradnej slejvak, tak klidne dva tri litr destovky:)
I cars
Driving a Mazda MX-5 and a BMW M3 E46 convertible.
History: Mondeo ST 220, Focus ST 170, Lancia Prisma Integrale, Hyundai Scoupe LS
Uživatelský avatar
Dr Meduza
****
Příspěvky: 1105
Registrován: 14 kvě 2008, 08:34
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: mýty,keci atd o autech a řízení(spotřeba atd) :)

Příspěvek od Dr Meduza »

pepan píše:tak sem slyšel,že když je venku vlhko,tak se spotřeba zvýší??? jasně že ne o litr ,ale takhle to podal :)
kdyz je vlhko a chladno, tak je vzduch tezsi a tim ma auto vetsi odpor vzduchu a motor ma vetsi praci ho nasavat
Coupe 2.0 LPG rv 96 barva Fialova -> rosekano -> uz je zase skoro opraveno
Opel Omega B 2.0 Combi LPG - luxusni kara, ma sedacky Recaro :D
Uživatelský avatar
pepan
*******
Příspěvky: 8540
Registrován: 07 úno 2009, 19:13
Bydliště: LIHOF
Kontaktovat uživatele:

Re: mýty,keci atd o autech a řízení(spotřeba atd) :)

Příspěvek od pepan »

takže ždere o triochu víc
UMĚLECKÉ KOVÁŘSTVÍ
http://www.hyundaiclub.net/viewtopic.php?f=53&t=16258
777669782
PRÁCE NENÍ PINĎOUR, POSTOJÍ V POHODĚ I DVA DNY

uplně bez hju
Uživatelský avatar
saman
**
Příspěvky: 349
Registrován: 11 lis 2008, 18:18
Bydliště: Kaliště

Re: mýty,keci atd o autech a řízení(spotřeba atd) :)

Příspěvek od saman »

Nejlépe tedy pořídit do auta heparin aby ředil vzduch ne? To se mě zdá ptákovina s tím vzduchem , v horku by nasával jak?
Sonata 2,4 2009
Uživatelský avatar
pepan
*******
Příspěvky: 8540
Registrován: 07 úno 2009, 19:13
Bydliště: LIHOF
Kontaktovat uživatele:

Re: mýty,keci atd o autech a řízení(spotřeba atd) :)

Příspěvek od pepan »

?? no?? jak ?? :)
UMĚLECKÉ KOVÁŘSTVÍ
http://www.hyundaiclub.net/viewtopic.php?f=53&t=16258
777669782
PRÁCE NENÍ PINĎOUR, POSTOJÍ V POHODĚ I DVA DNY

uplně bez hju
Uživatelský avatar
mirpie
******
Příspěvky: 4138
Registrován: 29 zář 2007, 21:41
Bydliště: Brno, Nové Město na Moravě

Re: mýty,keci atd o autech a řízení(spotřeba atd) :)

Příspěvek od mirpie »

při studenějším vzduchu jede auto líp, protože při stejném hmotnostním množství zabere méně objemu a vejde se ho tedy do válce více, takový minipřeplňování. Proto se za turbodmychadla dávaj intercoolery, aby ochladily vzduch z nějakých 180°C po stlačení na přijatelých (u přeplňovaného motoru) 80°C. Účinnější mezichladič s minimem ztrát kinetické energie ještě nikdo nevymyslel, aby vzduch, po tom, co projde přes lopatky turba, měl teplotu vzduchu v okolí. A intercooler, tedy teplota nasávaného vzduchu, dělá hodně. Do Opelu Vectra DTI se dávaly dva identické motory 2.0 16V ropa s turbem, ale jeden je bez intercooleru a taky má o 14kW míň oproti tomu s intercoolerem.
Opel Omega 2.2 16V Caravan, 2001 Elegance
ex: Hyundai Coupe 2.0, 1997
Uživatelský avatar
pepan
*******
Příspěvky: 8540
Registrován: 07 úno 2009, 19:13
Bydliště: LIHOF
Kontaktovat uživatele:

Re: mýty,keci atd o autech a řízení(spotřeba atd) :)

Příspěvek od pepan »

no a já mám intercooler ..se mám =D> :D
UMĚLECKÉ KOVÁŘSTVÍ
http://www.hyundaiclub.net/viewtopic.php?f=53&t=16258
777669782
PRÁCE NENÍ PINĎOUR, POSTOJÍ V POHODĚ I DVA DNY

uplně bez hju
Uživatelský avatar
mirpie
******
Příspěvky: 4138
Registrován: 29 zář 2007, 21:41
Bydliště: Brno, Nové Město na Moravě

Re: mýty,keci atd o autech a řízení(spotřeba atd) :)

Příspěvek od mirpie »

a já ho nemám a taky se mám, protože nemám ten rychleotáčející se krám, co by mi ten vzduch zahřál na skoro 200°C :D, ne turbo s interoolerem by se hodilo :evil:
Opel Omega 2.2 16V Caravan, 2001 Elegance
ex: Hyundai Coupe 2.0, 1997
Uživatelský avatar
pepan
*******
Příspěvky: 8540
Registrován: 07 úno 2009, 19:13
Bydliště: LIHOF
Kontaktovat uživatele:

Re: mýty,keci atd o autech a řízení(spotřeba atd) :)

Příspěvek od pepan »

to jop,ale já to zase až taK nepoznám ...jo když sešlápneš plyn tak po ,turbodíře to zabere :)...
UMĚLECKÉ KOVÁŘSTVÍ
http://www.hyundaiclub.net/viewtopic.php?f=53&t=16258
777669782
PRÁCE NENÍ PINĎOUR, POSTOJÍ V POHODĚ I DVA DNY

uplně bez hju
Uživatelský avatar
DEDe
*****
Příspěvky: 1787
Registrován: 31 led 2008, 06:28
Bydliště: Brno, Ceska Trebova
Kontaktovat uživatele:

Re: mýty,keci atd o autech a řízení(spotřeba atd) :)

Příspěvek od DEDe »

podle me je to uplne stejny vonobeh a zarazeno z kopce. Jen kdyz ma clovek zarazeno hold si brzi a nedojede dal pokud je pak kam, nadruhou stranu se rika ze kdyz clovek vyradi a dojizdi treba k semaforu ale cvakne mu pak zelene vyhodny to neni protoze musi dat plyn aby roztocil motor kdezto kdyz nevyradi sice si jim brzdi ale udrzuje ho v otackach. Ja sem tu na forum posilal link na ten web jak tam sou clanky o tomhle tam byl velkej clanek a vypadla ze ten co to pise tomu rozumi.

Zaver byl takovejhle- Vyradit kdyz na volne ceste chce clovek dojet co nejdal pak palivo usetri vyrazenim, Z kopce a dojizdenim treba nekoho nebo kolony nebo pred semaforem kde se predpoklada ze clovek se uplne nezastavi ale zase zase na plyn slapne je lepsi nevyrazova a nechat motor v otackach (usetri palivo na jeho roztoceni).
Hyundai Tuscani 2,7 Elisa - 12/2003
Uživatelský avatar
Rave
***
Příspěvky: 687
Registrován: 06 srp 2008, 14:28
Bydliště: Vyškov CZ / Birmingham UK
Kontaktovat uživatele:

Re: mýty,keci atd o autech a řízení(spotřeba atd) :)

Příspěvek od Rave »

mirpie píše:při studenějším vzduchu jede auto líp, protože při stejném hmotnostním množství zabere méně objemu a vejde se ho tedy do válce více, takový minipřeplňování. Proto se za turbodmychadla dávaj intercoolery, aby ochladily vzduch z nějakých 180°C po stlačení na přijatelých (u přeplňovaného motoru) 80°C. Účinnější mezichladič s minimem ztrát kinetické energie ještě nikdo nevymyslel, aby vzduch, po tom, co projde přes lopatky turba, měl teplotu vzduchu v okolí. A intercooler, tedy teplota nasávaného vzduchu, dělá hodně. Do Opelu Vectra DTI se dávaly dva identické motory 2.0 16V ropa s turbem, ale jeden je bez intercooleru a taky má o 14kW míň oproti tomu s intercoolerem.

existuji i intelcoolery ktere dokaží chladit vzduch na teplotu cca 30° jen cena je v radu desitek tisic kč.Jde o to je to je tzv vodni hladic a dale chlazen co2.
aj em Miris.Aj em madrfakr mekanik
Uživatelský avatar
antek
***
Příspěvky: 695
Registrován: 22 dub 2007, 19:29
Bydliště: pomoraví

Re: mýty,keci atd o autech a řízení(spotřeba atd) :)

Příspěvek od antek »

DEDe píše:podle me je to uplne stejny vonobeh a zarazeno z kopce. Jen kdyz ma clovek zarazeno hold si brzi a nedojede dal pokud je pak kam, nadruhou stranu se rika ze kdyz clovek vyradi a dojizdi treba k semaforu ale cvakne mu pak zelene vyhodny to neni protoze musi dat plyn aby roztocil motor kdezto kdyz nevyradi sice si jim brzdi ale udrzuje ho v otackach. Ja sem tu na forum posilal link na ten web jak tam sou clanky o tomhle tam byl velkej clanek a vypadla ze ten co to pise tomu rozumi.

Zaver byl takovejhle- Vyradit kdyz na volne ceste chce clovek dojet co nejdal pak palivo usetri vyrazenim, Z kopce a dojizdenim treba nekoho nebo kolony nebo pred semaforem kde se predpoklada ze clovek se uplne nezastavi ale zase zase na plyn slapne je lepsi nevyrazova a nechat motor v otackach (usetri palivo na jeho roztoceni).

Nehledě na ,že pokud máš zařazno bez plynu a na otáčkoměru víc jak cca 1500 ot,tak nemáš spotřebu žádnou tedy pokud nemáš karbec
Accent LC CF1 1.3 2006
Uživatelský avatar
Accentdevil
*****
Příspěvky: 1724
Registrován: 03 úno 2009, 11:48
Bydliště: Sokolov

Re: mýty,keci atd o autech a řízení(spotřeba atd) :)

Příspěvek od Accentdevil »

antek píše:
DEDe píše:podle me je to uplne stejny vonobeh a zarazeno z kopce. Jen kdyz ma clovek zarazeno hold si brzi a nedojede dal pokud je pak kam, nadruhou stranu se rika ze kdyz clovek vyradi a dojizdi treba k semaforu ale cvakne mu pak zelene vyhodny to neni protoze musi dat plyn aby roztocil motor kdezto kdyz nevyradi sice si jim brzdi ale udrzuje ho v otackach. Ja sem tu na forum posilal link na ten web jak tam sou clanky o tomhle tam byl velkej clanek a vypadla ze ten co to pise tomu rozumi.

Zaver byl takovejhle- Vyradit kdyz na volne ceste chce clovek dojet co nejdal pak palivo usetri vyrazenim, Z kopce a dojizdenim treba nekoho nebo kolony nebo pred semaforem kde se predpoklada ze clovek se uplne nezastavi ale zase zase na plyn slapne je lepsi nevyrazova a nechat motor v otackach (usetri palivo na jeho roztoceni).

Nehledě na ,že pokud máš zařazno bez plynu a na otáčkoměru víc jak cca 1500 ot,tak nemáš spotřebu žádnou tedy pokud nemáš karbec
To jako fakt? a co kdyz pojedu 160 tak mi to nic nebude zrat jo?? :-k
Volkswagen Passat 2.8 V6 30V 142KW r.v.1999 LPG (ČERNÁ-METALÍZA)
Fiat Tipo 1,6 57KW r.v. 1991 LPG (ZELENÁ-METALÍZA)
Mazda Xedos6 1.6 16V DOHC 79KW r.v.1996(ZELENÁ-METALÍZA)
Bylo:
Škoda Favorit
Hyundai Accent 1.3 12V 62KW 3-dv, r.v.1997(ŠEDÁ-METALÍZA)

V.a.l.i.5@seznam.cz
Uživatelský avatar
Seir
*
Příspěvky: 57
Registrován: 04 pro 2007, 18:40
Bydliště: Brno-Vinohrady

Re: mýty,keci atd o autech a řízení(spotřeba atd) :)

Příspěvek od Seir »

A když mám třícestný řízený katalizátor tak mě to při zařazené rychlosti a nesešlápnutém plynu z kopce bude žrat třikrát tolik než jednocestný katalizátor??? :D
Sonata 2.0i DOHC r.96 102KW
Odpovědět

Zpět na „Pokec“