Stránka 2 z 5

Re: prec s rezervou

Napsal: 07 črc 2009, 20:46
od matysekul
A pak prořízneš gumu na krásné silnici o kousek překližky v tak blbé barvě,že jsem ji přehlédl. Je pravda,že to byl můj první defekt,ale stál za to 5cm škuba v bočnici.Stál jsem zhruba 10km od baráku.A když si představím,že bych čekal na AS kdovíjak dlouho,nechám si radši rezervu.Navíc by bylo dobré,přečíst si za jakých podmínek asistence vlastně funguje :-

Re: prec s rezervou

Napsal: 07 črc 2009, 20:47
od Radek Švub
zdenek76 píše:já to všechno beru, rezervu vozím taky, je pod autem a nijak mi nepřekáží. Jen dnes už je trend do aut spíše rezervu nedávat, ať už z důvodu místa, snížení hmotnosti či prostě faktu, že dnešní cesty jsou natolik kvalitní, že defekt je opravdu výjimkou.
Přesně tak!!!!

Re: prec s rezervou

Napsal: 07 črc 2009, 21:06
od tatchwud
matysekul píše:A pak prořízneš gumu na krásné silnici o kousek překližky v tak blbé barvě,že jsem ji přehlédl. Je pravda,že to byl můj první defekt,ale stál za to 5cm škuba v bočnici.Stál jsem zhruba 10km od baráku.A když si představím,že bych čekal na AS kdovíjak dlouho,nechám si radši rezervu.Navíc by bylo dobré,přečíst si za jakých podmínek asistence vlastně funguje :-
Něco podobného se mi stalo na dálnici v noci se 3 dětmi vzadu.Rána a jen jsem si vybíral kam s autem.Guma mě vofackovala podběh. Dojel jsem k 2km k pumpě,čímž jsem tu gumu dodělal.Za 15 minut jsem jel díky rezervě dál. :-k

Re: prec s rezervou

Napsal: 07 črc 2009, 21:12
od zello
Kolega tiez raz prerazil pneu tak ze pokial by nemal rezervu dalej by sa dostal asi tazko. Bola tma a nevsimol si vytlk na ceste a vpalil do neho v sedemdesiatke. A pneu bola uplne nova, mala asi tyzden a sla na odpis ako neopravitelna.

Takze urcite je lepsia akakolvek rezerva ako ziadna

Re: prec s rezervou

Napsal: 07 črc 2009, 22:09
od patarik
Ono to ma este aj iny aspekt.
Konkretne pre tych, co si chcu dat alebo hoci len uvazuju o zavedeni LPG.
V pripade diskovej nadrze nemusis likvidovat miesto v kufri s rezervou naboku na stojaka.

A v dnesnej fajnovej dobe nikto nevie ci tych 200 dolarov za barel ropy (predpovedanych uz na koniec minuleho roku)
nebude niekedy opat realne. (aj ked kvoli krize par mesiacov nie)

Re: prec s rezervou

Napsal: 08 črc 2009, 11:20
od ivan30
ahoj, pripojim moje postrehy s rezervou a kufrom, pred casom tiez som sa rozhodol pre upravu v bat.priestore , povodne priehradky som nevyuzival(BTW nevojde tam trojuholnik, lekarnicka...?), priehradky som vyhodil, norm.koleso som nahradil dojazdovym(legalne podla tech.preuk),(poznamka: dojazdovka Hyund. ,bolo mi povedane nefiguruje, objednaval som u KIA...ale ta cena je divoka/ako dve norm.kolesa), teraz je hlbka kufra akceptovatrelna, resp. da sa hovorit o nejakej hlbke...
s pozdravom 'eye30'

Re: prec s rezervou

Napsal: 08 črc 2009, 11:27
od Lubomir
To nie je možne zo zákona o cestnej premávke. Je povinnosť nosiť rezervné kolo.

Re: prec s rezervou

Napsal: 08 črc 2009, 11:33
od mechoun
Lubomir píše:To nie je možne zo zákona o cestnej premávke. Je povinnosť nosiť rezervné kolo.
Na Slovensku možná ještě jo, u nás při splnění určitých podmínek ne. Osobně tyto podmínky splňuji, ale rezervu bych v životě z auta nedal.

Re: prec s rezervou

Napsal: 08 črc 2009, 12:48
od Lubomir
Nosit rezervne kolo je povinnost zo zákona

Re: prec s rezervou

Napsal: 08 črc 2009, 15:17
od zdenek76
Lubomir píše:Nosit rezervne kolo je povinnost zo zákona
v ČR ne, § 76 odst. 1 zákona

(2) Povinnost podle odstavce 1 písm. c) a d) a povinnost vybavení vozidla náhradními koly rozměrů podle písmene e) se nevztahuje na
a) vozidla, která mají opatřena všechna kola pneumatikami zvláštní konstrukce umožňující nouzové dojetí po defektu s indikací defektu v kterékoliv z pneumatik nebo u vozidel kategorií M1 a N1 s indikací defektu v kterékoliv z pneumatik, která jsou vybavena prostředky pro bezdemontážní opravu poškozené pneumatiky umožňující nouzové dojetí,

a navíc od poloviny července vstupuje v platnost nové znění a nebude nutný ani monitoring tlaku

„Povinnost rezervní pneumatiky nadále zůstane pro všechna stará auta s motorem vzadu, jako jsou například škodovky 105 a 120 či embéčka. Naopak mladší vozidla počínaje favority a feliciemi už rezervu mít muset nebudou, pokud bude řidič s sebou vozit soupravu na nouzovou opravu pneumatik či kartu s číslem asistenční služby,“ řekl mluvčí ministerstva dopravy Karel Hanzelka.

Re: prec s rezervou

Napsal: 08 črc 2009, 22:19
od alarm
Už to tu niekto písal, že vybratím rezervy zmenšujete deformačnú zónu auta, takže pri náraze zo zadu, keďže nemá čo absorbovať nárazovú energiu, absorbuje ju Váš krk a zlomené väzy.
Veĺa šťastia.....

Re: prec s rezervou

Napsal: 08 črc 2009, 22:29
od Lhoty
zdenek76 píše:
„Povinnost rezervní pneumatiky nadále zůstane pro všechna stará auta s motorem vzadu, jako jsou například škodovky 105 a 120 či embéčka. Naopak mladší vozidla počínaje favority a feliciemi už rezervu mít muset nebudou, pokud bude řidič s sebou vozit soupravu na nouzovou opravu pneumatik či kartu s číslem asistenční služby,“ řekl mluvčí ministerstva dopravy Karel Hanzelka.
to je oficiální vyjádření? :D takže v trabantu když mam motor vpředu nebudu muset vozit rezervu? :D

Re: prec s rezervou

Napsal: 08 črc 2009, 23:29
od zdenek76
no Trabant asi nebude mladší než Favorit

Re: prec s rezervou

Napsal: 08 črc 2009, 23:50
od Borek
No,rozdíl mezi Š120(110...)je právě v tom,že třeba ta rezerva v trabantu,je v zadu jen hozená na podlahu(kombi)nebo jen stojí připnutá řemínkem na boku kufru(sedan).Takže její ochranný účinek se rovná PŘESNĚ nule :!: To stejné v ostatních autech-třeba v Tiburonu ji drží jeden šroubek s plastovou velkou hlavou :D -a vsadím se,že při tak velkém nárazu do zadní části,kde by narážející auto proniklo až k rezervě....ten šroubek v klídku utrhne a rezerva má stejně 0 funkci na deformační zonu,jako v tom Trabantu a ostatních autech.Ale u zmíněných starých Škodovek je uložena na ležato v TUNELU z traverzy,takže v případě nárazu má nezastupitelné místo a funkčnost :!: Narazí na stěnu za motorem o kterou se opře a zdeformování nafouknutého kola na disku,to už je sakra deformační pomoc.Takže proto to nařízení-má logiku a nenavrhují ho blbci. :wink:
Osobně si myslím,že nejlepší řešení je úzké dojezdové kolo.Ušetří místo v kufru,hmotnost(oproti standartnímu rozměru)a můžu s ním frčet(pomaleji)jak daleko potřebuji.S opravnými sadami i spreji mám zkušenosti a ne zrovna dobré :( .Na nějakou menší dírku stačí(ale stejně se to musí hned jak to jde nechat opravit v dílně),ale větší hřebík :roll: -stejně jsem musel kolo měnit za rezervu(5x vyzkoušeno).Přesto ve všech autech opravný sprej i kompresor mám.Při píchnutí v noci nebo na dálnici,je to první pomoc(zkouška)a pokud poškození/netěsnost není velké,tak to pomůže. :D
Proto i když rezerva není povinná-určitě ji budu v současných i budoucích autech vozit :!: :wink: Představa,že někde v noci "trochu víc" :D píchnu(a při vší smůle třeba na dovče někde v cizině)a budu muset kvůli takové prkotině volat odtahovku-jen proto,abych ušetřil pár kg nebo litrů v kufru,mě přijde na hlavu padlá. :roll:
Stejně je to jen výmysl automobilek(německých škudlilů [-o< ),aby se VW,Škůdka mohla chlubit,že má velký kufr(který je bez rezervy k prdu :lol: )a zlevnit své předražené střepy o pár korun(no přeci nezlevní o celou cenu rezervy-to by prodělali :D ).

Re: prec s rezervou

Napsal: 09 črc 2009, 06:01
od Lhoty
zdenek76 píše:no Trabant asi nebude mladší než Favorit
jasně že neni...ale pokud to tam bude takhle blbě tak to platí jen pro stará auta s motorem vzadu,ne?a my co ho máme vpředu máme klid :D :D