A je pryč...aneb Černej ďábel v rukou Kulla opravitele ;)

Ukažte ostatním vaše auto a rozšiřte náš fan klub Hyundai. Pokud chcete, můžete napsat i recenzi.

Moderátoři: Farrael, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Kull
**
Příspěvky: 245
Registrován: 09 lis 2007, 20:37

Re: A je pryč... :´(

Příspěvek od Kull »

To jsem chtěl původně taky, ale našlo se na parkovišti pár kreténků, kteří vyzkoušeli tuhost nárazníků....takže ty jsou an odpis. Původně jsem je chtěl vyspravit pčeplátováním alu, ale to už nemá cenu...
Plasty jsou taky v háji. Jsou nějak divně zkřívaný, že ani nepasujou...
Dnes jsem vyslal taťku do Phy an přepis, tak sjem zvědavej, jak pochodí :D
Reklama
 

Uživatelský avatar
black_sheep
Moderátor
Příspěvky: 6616
Registrován: 17 čer 2007, 18:39

Re: A je pryč... :´(

Příspěvek od black_sheep »

Kull píše:MKI je moje láska. Fakt jsem přemýšlel, že bych do něj narval turbo, ale tohle fakt už nemá cenu. Pekelně shnilý a v pr. tam bylo snad vše. To by bylo fakt hodit do garáže, komplet odstrojit a začít opravovat od skeletu....
Jenže kdo na to má čas, finance a energii?
Teď jsou vykuchaný brzdy, tlumiče, kola, ŘJ, přední sklo v řiti, nádrž sundaná, čerpadlo vyndaný, zadní světla venku, všechny zámky venku, sundanej šíbr, interiér rozebranej, elektrika rozebraná a po pohledech kofol, který jeli včera kolem, tam ještě leccos ubyde...
je mi toho auta líto, zažil jsem s ním spoustu věcí a hlavně ho zachránil od sešrotu, ale přijde čas, kdy už tam každý musíme. A jeho čas právě nadešel :cry: :cry: :cry:
nojo, chudak... tomu uz asi neni pomoci.. :( nahradni dily bych sehnal, z toho cernyho co jsem mel loni a co pak ten kamarad rozbil :-(
I cars
Driving a Mazda MX-5 and a BMW M3 E46 convertible.
History: Mondeo ST 220, Focus ST 170, Lancia Prisma Integrale, Hyundai Scoupe LS
Uživatelský avatar
Kull
**
Příspěvky: 245
Registrován: 09 lis 2007, 20:37

Re: A je pryč... :´(

Příspěvek od Kull »

black: bohužel :cry: MKI se mi stejně tak nějak líbí víc... jsou takový placatý...takový rejnočí, žraločí.... ty se měli dělat v turbu, ale možná že je to ovlivněno tím, že jako první coupe jsem měl zrovna /-/ Scoupe MKI

Yurii: černej už je v polopřevodu, takže ve středu ho jdu napsat na mě :D
Uživatelský avatar
Kull
**
Příspěvky: 245
Registrován: 09 lis 2007, 20:37

Re: A je pryč... :´(

Příspěvek od Kull »

Ahoj Yurii, takže černej už je ofic můj a modrý blesk, který ej tady v avataru už ofic. neexistuje :cry:

Měl bych otázku, když jsme si černýho od Tebe odvezl, automaticky se mi spouštěla sahara. Teď přestala. A někdy prostě nejde cyklovač. Vím, že jsi s tím měl taky problémy, s obojím, jen nevím, jestli jsi to nějak vyřešil nebo ne...

Nechce se mi měnit ten teplotní spínač, takže tam dám asi vypínač :lol:
Uživatelský avatar
black_sheep
Moderátor
Příspěvky: 6616
Registrován: 17 čer 2007, 18:39

Re: A je pryč... :´(

Příspěvek od black_sheep »

jj tak to bude teplotni snimac vetraku v chladici.

a to druhy tak za to muze ta jednotka umistena ve scoupe pod sedackou (myslim). je to takova skrinka plna relatek co ovlada central, okynka, cyklovac... na coupe jsem mel stejnou zavadu, akorat tam je ta jednotka jinde a je trosku jina. za par stovek mi ji opravili a jede to dal.. :mrgreen:
I cars
Driving a Mazda MX-5 and a BMW M3 E46 convertible.
History: Mondeo ST 220, Focus ST 170, Lancia Prisma Integrale, Hyundai Scoupe LS
Uživatelský avatar
Kull
**
Příspěvky: 245
Registrován: 09 lis 2007, 20:37

Re: A je pryč... :´(

Příspěvek od Kull »

Nazdárek, díkes, alespoň vím, po čem jít. Obojí jsme si myslel, ale jistota to fakt nebyla. Takže čidlo přemostím spínačem, stejně mi nějak víc vyhovuje si to pouštět ručně a jednotku zkusím vyměnit. Zrovna jsem se Yuriiho ptal na Mělníce, co že to je :lol: :lol: :lol: MK1 to mělo myslím u řídící jednotky. Nadává se tomu TimeAndControlUnit- TACU, že? :P
Uživatelský avatar
black_sheep
Moderátor
Příspěvky: 6616
Registrován: 17 čer 2007, 18:39

Re: A je pryč... :´(

Příspěvek od black_sheep »

T.A.C.U presneee tak!

nemohl jsem si vzpomenout a byl jsem linej mrknout :-) v coupe je to E.T.A.C.S ale jinak je to skoro stejny muhehe :mrgreen:
I cars
Driving a Mazda MX-5 and a BMW M3 E46 convertible.
History: Mondeo ST 220, Focus ST 170, Lancia Prisma Integrale, Hyundai Scoupe LS
Uživatelský avatar
Yurii
Moderátor
Příspěvky: 3430
Registrován: 08 říj 2006, 09:41
Bydliště: Taková prdel jménem Praha kdesi ve střední Evropě :-D
Kontaktovat uživatele:

Re: A je pryč... :´(

Příspěvek od Yurii »

Jaj pardon, byl jsem teď týden pryč a neviděl jsme co se šustne :) Jj přesně tak, cyklovač občas zlobí a je to způsobené tou TACU možná zkus zkontrolovat kabely co k ní vedou nebo ji rozebrat a zkusit kontaktolem prostříknout... pak stačí najet na kámen nabo do díry a samo se to spustí.
To že se nespouští sahara je divný, vždycky mi to fachčilo :( :? U původního motoru jsem vyměňoval to teplotní čidlo... zkus tam dát čidlo z toho svého motoru ;)
Scoupe, Scoupe, Scoupe, Forester, Scoupe, Scoupe, E39, A4, Fabie, Forester, Scoupe!!!
(/-/) můžeme se potkat v HCCZ.cz ;)
Uživatelský avatar
black_sheep
Moderátor
Příspěvky: 6616
Registrován: 17 čer 2007, 18:39

Re: A je pryč... :´(

Příspěvek od black_sheep »

no jestli mas jeste toho modryho tak to cidlo je stejny.. (myslim)
I cars
Driving a Mazda MX-5 and a BMW M3 E46 convertible.
History: Mondeo ST 220, Focus ST 170, Lancia Prisma Integrale, Hyundai Scoupe LS
Uživatelský avatar
Kull
**
Příspěvky: 245
Registrován: 09 lis 2007, 20:37

Re: A je pryč... :´(

Příspěvek od Kull »

Tak jsem se konečně včera pohrabal černýmu ve střevech a moc spokojenej nejsem. Vyměnil jsem startér (teda, že na MK1 to byla otázka 20ti minut, tak tady jsem si připadal jako Jan Tleskač), ale auto se občas startování pořád brání. Do toho je občas slyšet, tak se pastorek protáčí mimo setrvák. Startér je novej, takže mi napadá, že je v řiti ozubení setrváku???
Dál, vyměnil jsem volnoběžnou trysku, otáčky klesly z 1200 na 1000, ale stejně se mi to pořád nelíbí.
Nacákal jsem veškerý šrouby svodů a turba WD40kou a olejem a doufám, že se mi to nějak povede povolit. Po nastartování se mi do kabiny valil bílej kouř :lol: A do toho se mi v kufru ulilo z kanystru trochu benzínu - smrdí mi celý auto, až se to nedá vydžet. Nevíte, jak ten puch z toho dostat?
No a další věc, je ruplej vlnovec. A zrovna ten nemám náhradní ](*,) Navíc mi přijde, jako kdyby tady byl nějak nalisovanej a netuším, jak ho sundat (zatím jsem se nad tím teda extra nezamýšlel). U G4DJ jsem ho měl na spony.
Když jsem proklémoval teplotní spínač sahary, něde nademnou cvaklo relé a sahara nic. Takže předpokládám, že to bude někde na trase pojistky sahara.
A ještě otázka, volnoběžné otáčky 1000 i s jinou volnob. tryskou: Nemůže na ně mít vliv ten ruplej vlnovec+svody? Spaliny uniknou ještě před lambdou, ta dává signál, že je slabá směs a benzínu tam teče víc? Nebo špatná váha vzduchu? Ale to zas nekolísaj otáčky. Mimochodem, kde je na GT váha vzd.? U G4DJ jsem jí měl rovnou na nádobě vzducháče, tady je sportovní a nějak jsem si nevšiml, kde je... :) A pak poslední otázka, Yurii říkal, že by vyšší otáčky mohly být způsobeny špatným tepl. čidlem motoru. To zní docela logicky, ale který to je? ](*,) Nevíte někdo, který čidlo dává jednotce info o teplotě a aby vypnula sytič?
Uživatelský avatar
Yurii
Moderátor
Příspěvky: 3430
Registrován: 08 říj 2006, 09:41
Bydliště: Taková prdel jménem Praha kdesi ve střední Evropě :-D
Kontaktovat uživatele:

Re: A je pryč... :´(

Příspěvek od Yurii »

Fiiha člověče uplně se nestačím divit Kde se ti v kabině bere prbha bílej kouř? :shock:
No vlnovec u černýho sem ani nezkumal :( Myslel jsem si že ten zvuk co je slyšet venku je způsbenej svodama :oops:
Benzín z kufru musíš vyvětrat, jinak to bohužel asi nepůjde pořešit já když mi tam smrděly kanystry prostě auto na chatě na půl dne otevřel a vyházel všechno z kufru, pak byl klid.
Váha vzduchu na skupáči je na trubce od sání... je to jedinej plastovej díl který má konektor (asi 4 nebo pětipinový) je jakoby napravo od rozdělovače.
Spínač od Sahary to zbytečně komplikuje musíš proklemovat přímo to relátko v motorovym prostoru, mrknu se ti který to je.
U Scoupe sou vlnovce co já vim navařený :( Taky mne čeká výměna na modrákovi :(
S těma otáčkama už fakt nevím.... řešil jsem to bezúspěšně asi dva měsíce #-o
Scoupe, Scoupe, Scoupe, Forester, Scoupe, Scoupe, E39, A4, Fabie, Forester, Scoupe!!!
(/-/) můžeme se potkat v HCCZ.cz ;)
Uživatelský avatar
Kull
**
Příspěvky: 245
Registrován: 09 lis 2007, 20:37

Re: A je pryč... :´(

Příspěvek od Kull »

Bílej kouř šel ventilací (já nevím, jak se tomu nadává, prostě v létě, když si pustíš větrák, tak tamtudy, co to na Tebe fouká :lol: ). Bylo to vypálený WD40 a olej. Lil jsem to na šrouby svodů, abych to třeba později povolil :lol: Jéj, to mám radost, že je to tam navařený ](*,) :lol:
Ale trochu mi točí to startování. Věnec fakt měnit nechci a jak to nejde na 1. otočení klíčku, tak mám nerva. Občas to musím donutit sspojkou a občas se ozve zvuk, jak pastorek zabere mimo ozubení věnce #-o
Otáčky zkusím poladit tou volnoběžkou, ale musím nejdřív zjistit, jak se to šteluje.
Nojo, s tou váhou máš pravdu. Věděl jsem, že by měla být někde na té hadici, ale přijde mi docela malinká :lol:
Co se týče zvuku, přišlo mi, že to slyším odspodu, obával jsme se vlnovce a je to tak. Nedá se něčím nahradit, abych to nemusel kupovat?
Ale nové svody i s turbem mám už sundané a momentálně se mastí WD40 a doufám, že to koncem týdne povolím :lol:
Uživatelský avatar
Kull
**
Příspěvky: 245
Registrován: 09 lis 2007, 20:37

Re: A je pryč... :´(

Příspěvek od Kull »

Tak, další ze seznamu věcí k opravě odtrženo. Sice je to malinkatý pokrok, ale alespoň něco. Sahara opravená. Spínač spínal, relátko cvakalo, ale nespínalo. Vzhledem k tomu, že jsem neměl to samé náhradní (z MK1 má jinou rozteč konektorů), tak jsem ho rozebral a přihnul kontakt a ejhle, sahara maká. Navíc jsem objevil zvláštní úkaz. Opravil jsem konektor na druhou (klima) saharu a když zapnu klimu, roztočí se obě (předtím makala pořád jen ta chladící). Což je super, na rychlé manuální schlazení :D/

Yurii, prosimtě, když jsi se vrtal v turbu a shazoval svody, jakpa moc špatně šly povolit ty 4 šrouby na přírubě svody/turbo? Docela se bojím, že to urvu. Nemám strach z odvrtání a vyřezávání nových závitů, ale spíš se bojím, že bych se tam pořádně nedostal vrtačkou :x

Takže (snad) do konce týdne poladím ty svody, pak se nějak juknu na vlnoveček a paralelně s hrabáním se v otáčkách začnu kytovat a opravovat kastli.

Prosím, víte někdo, kde je čidlo motoru které řídí směs? (studený mot. - sytič, teplý motor - klesnou otáčky)
Uživatelský avatar
Yurii
Moderátor
Příspěvky: 3430
Registrován: 08 říj 2006, 09:41
Bydliště: Taková prdel jménem Praha kdesi ve střední Evropě :-D
Kontaktovat uživatele:

Re: A je pryč... :´(

Příspěvek od Yurii »

Povolit by to mělo jít v klídku, s Penerem jsme to rozebírali a promazávali závity někdy v dubnu toho se fakt neboj. :mrgreen:
Scoupe, Scoupe, Scoupe, Forester, Scoupe, Scoupe, E39, A4, Fabie, Forester, Scoupe!!!
(/-/) můžeme se potkat v HCCZ.cz ;)
Uživatelský avatar
Kull
**
Příspěvky: 245
Registrován: 09 lis 2007, 20:37

Re: A je pryč... :´(

Příspěvek od Kull »

Turbo je dole. Muhehe :lol: Ale málem jsem včera vzteky vytekl. Vedro jak ďas, pomalu jsme se tam k ničemu nemohl dostat a vždycky, když už jsem si myslel, že je vše povolený, našel se tam nějakej zádrhelík. A ještě včera to vedro. Musel jsem sundat i saharu, abych tam narval ruce. Teď přemýšlím, jestli vyměnit i turbo nebo ne. Nevím v jakém je stavu to náhradní a nerad bych ho pak zas měnil ](*,) Ale když už je to rozhozený, asi ho tam pokusně vrznu.
Chtěl bych sčíhnout i ten vlnovec, když je to všechno rozpojený, myslel jsem, že bych třeba na nějakou prasklinku sáhnul COčkem, ale netuším, jak z něj servat ten ocelovej oplet tak, abych to ještě víc nepo..

Chlapi, poraďte, jak se štelujou otáčky tou volnoběžnou tryskou? Nikde to tu teď nemůžu najít :o(
Jo, Yurii, měl bych otázku... Říkals, že na motoru byly otáčky OK, pak jste ho přehodily a byly vyšší a nevěděls, jak to odstranit. Jinou říd. jednotku jsi zkoušel? Jinou váhu vzduchu? Ptám se, abych to zbytečně nepřehazoval :lol:
Dík a zatím.

EDIT: Ještě jedna otázka. Po namontování turba musím něco odvzdušňovat? Předpokládám, že chladící okruh. Kdepa se to odvzdušňuje?
Odpovědět

Zpět na „Vaše auta / Club cars“