Ztrácí se chladici kapalina

Moderátoři: Farrael, Lhoty, Moderátoři

Dastin

Příspěvek od Dastin »

jo přesně tak na víčku se vžycky za čas udělá nějaká emulze jak píše ivan já ji tam mám taky a voda se neztrácí je vše Ok to je prostě normální a nechal bych si natlakovat systém to je jistota a nebo ještě pořádně vše ještě jednou projít. :D
_______________________________________
Hyundai Lantra combi 1.6 16V 84kw 1997 LPG
Reklama
 

Uživatelský avatar
kokroff
**
Příspěvky: 319
Registrován: 11 pro 2005, 18:14
Bydliště: PCE
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kokroff »

No a kde bych nasel ten vymenik topeni, jak to vlastne funguje nemam vubec predstavu jak to maji vyresene.No je fakt ze mi rikal ten znamy ze se mu zda ze mam moc natlakovane hadice. Kdyz jsem mel nastartovano a motor uz trochu ohraty sundal mi vicko na chladici a trochu kapaliny slo ven ale ne nijak extra pak to zustalo na stejne hladine...co je ta expanzni nadrzka kde se doleva voda tu jsem oteviral i za plne ohrateho motoru a nic.Co se tyka chladice to jsem si netroufl protoze vodni pumpa asi bezi porad tak by to slo hnedka vlivem tlaku ven, jestli se nemylim?
Hyundai Lantra 1.6 16V G4GR,r.98

*** Ivan je nejlepsi!!! ***
ivan
Moderátor
Příspěvky: 2247
Registrován: 08 srp 2005, 00:10
Bydliště: Domažlicko

Příspěvek od ivan »

Výměník topení je taky chladič,ale malý!!Bývá většinou u prostřed palubovky,uvnitř auta!!Je schovaný v ůtrobách v budníku od topení!! :o
Výměníkem prochází voda a pozahřátí motoru si můžeš hezky zatopit! 8) :wink: Od toho tam je! :wink:
Hyundai Sonata Y3 2.0L Dohc 16V G4CP-DM již miulostí(prodaná)
rade622
***
Příspěvky: 980
Registrován: 08 črc 2005, 21:26
Bydliště: UH
Kontaktovat uživatele:

soustava pro kokroff

Příspěvek od rade622 »

Pro pořádné vysvětlení tvých otázek je třeba objasnit dvě věci.Ta první - tepelný výměník topení. U Lantry je uložen v bloku ventilace a topení současně se soustavou klapek, které zajišťují proudění vzduchu na tebou zvolené místo či část prostoru pro posádku a ventilátorem, který zajišťuje dostatečný přísun vzduchu potřebný pro žádanou výměnu vzduchu v létě, či vyhřátí vozu v zimě.Toto je kompaktní celek a je přístupný po alespoň částečné demontáži palubní desky či schrány před spolujezdcem.Jeho demontáž je náročná a nedoporučoval bych ti se o to ani pokoušet, pokud nemáš dost podkladů či znalého známého "pomocníka" či v tomto případě spíše vedoucího práce.
Druhá otázka, chladící soustava. Proti všeobecně ze škodovek známých soustav je u Lantry použit poněkud odlišný systém. Není tlakový celý včetně expanzní nádobky, takže by se dalo říci že jde o systém otevřený.No, snad, částečně? Tlakový uzávěr, který je nutný pro zajištění přetlaku je součástí chladiče - je to ten uzávěr vlevo na těle chladiče, co s ním točíš, když ho chceš otevřít. Před ním směrem ke chladiči je tlaková část, za ním k nádobce na kapalinu je část bez tlaku. Pro vysvětlení funkce - motor se zahřeje, tlak v systému stoupne, přebytečná voda / přebytečná díky teplotní roztažnosti / se při povolení přetlakové zátky natlačí do nádržky. Pokud je jí moc, volně odchází hadičkou mimo nádržku. Proto je tam ta co vede ke dnu nádržky a je přímo spojena s odtokem.Při schládnutí motoru jde o obrácený proces, vlivem podtlaku povolí tlaková zátka a systém si nasaje vodu zpět.
Pokud se ti tlakují hadice stačí si půjčit zátku chladiče a víš hned kde je chyba.Ale určité natlakování je předpoklad správné funkce chladící soustavy vozu.
Rade62
Už sem nechodím, pokud mě chcete nakontaktovat, pak na mail.
Uživatelský avatar
kokroff
**
Příspěvky: 319
Registrován: 11 pro 2005, 18:14
Bydliště: PCE
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kokroff »

Hmm no dobre.To bych chapal.Ale mne jde o to, jakym zpusobem je prenasena tepelna energie, jestli je tento chladic primo napojeny na chladici soustavu?Podle toho co pisete a jestli jsem to spravne pochopil tak je spojeny s chlazenim. Vicko u chladice je pojistny ventil, je tedy v poradku kdyz ho otevru za chodu motoru mela by jit kapalina ven nebo ne?V pripade ze je tam vodni pumpa tak ta honi vodu v celem okruhu tak by vlivem tlaku mela jit voda ven pokud se nemylim.No kdyby byl pozkozeny ten chladic topeni tak bych asi mel v aute mokro ze jo.
Kazdopadne jakmile jsem zjistil ze varim (byla tma a ja jen topil proto jsem na to neprisel tak rychle) byl citit smrad z topeni...Proto me pak napadlo topeni...Ale mohlo to byt cokoliv jine z motoru.Zkusil bych to s tim natlakovanim chladiciho systemu, ale nevim pres co se to natlakuje, pres chladic misto vicka nebo pres expanzku?
Jinak vsem moc dik za rady :!:
Hyundai Lantra 1.6 16V G4GR,r.98

*** Ivan je nejlepsi!!! ***
rade622
***
Příspěvky: 980
Registrován: 08 črc 2005, 21:26
Bydliště: UH
Kontaktovat uživatele:

kapalina

Příspěvek od rade622 »

Výměník topení je přímo napojen na chladící okruh motoru a stále ním při
chodu motoru protéká chladící kapalina. Tento pohyb vody způsobuje čerpadlo,
ale to je jasné.Při otevření víčka chladiče /přetlakové zátky/ za chodu motoru
či při zahřátém a zhasnutém motoru MUSÍ voda vystříknout ven. Přetlak který je v systému
se uvolní a jak víme z fyziky kapalina při přetlaku vře při vyšších teplotách.
Pokud teda přetlak rázem odstraníme, teplo v kapalině obsažené se rázem uvolní
a dojde k bouřlivému varu. Proto to varování na víčku, pootočit, počkat až se systém
srovná s okolním tlakem a pak teprve víčko odstranit. Jinak se opaříš.
Co bych dělal já v tvém případě. Dolil chladící kapalinu přesně na čárku max. v nádržce a
sledoval její úbytek. Vyšší hladina v nádržce není žádoucí, vlivem přetlaku
ti stejně voda vyteče a ustálí se na hladině mezi čárkami. Pokud se pohybuje v
těchto mezích je vše v pořádku. Pokud i dále ubývá, pod hladinu min. ve studeném stavu
motoru, prohlédni spoje hadic, hlavně ty co nejsou vidět na první pohled - k topení
a ty utopené za hlavou směrem od kabiny vozu.Pokud nic, na studeném motoru, nejlépe ráno
vyšroubovat svíčky a na jejich místo zastrčit hadříky světlé barvy, pak krátce zastartovat.
Pokud bude některý z nich mokrý od vody, je těsnění pod hlavou načaté a voda ti prosakuje
do válců. Pokud ani tu nic, pak již skutečně v servise natlakovat. A to bych raději
svěřil jim, náklady budou zanedbatelné.
Rade622
Už sem nechodím, pokud mě chcete nakontaktovat, pak na mail.
tolstoj
Příspěvky: 4
Registrován: 04 pro 2006, 14:08

Příspěvek od tolstoj »

Ja mám zase takýto problém. Ubúda mi chladiaca kvapalina z vyrovnávacej nádržky cez hadičku umiestnenú v nalievacom otvore tejto nádržky vyúsťujúcej voľne do motorového priestoru. Tento jav je hlavne výrazný v zimnom období. Proste keď doplním chladiacu kvapalinu do tejto nádtžky napríklad tak, že jej hladina je presne medzi čiarkami "min." a "max.", za dva až tri mesiace je hladina chladiacej kvapaliny niekde na dne nádržky hlboko pod čiarkou "min." Najhoršie je na tom to, že mám okolie tejto nádržky v motorovom priestore všade naokolo ofŕkane od tejto chladiacej kvapaliny, čo iste neprospieva ničomu. Neviete mi niekto poradiť v čom môže byť problém?
Uživatelský avatar
kokroff
**
Příspěvky: 319
Registrován: 11 pro 2005, 18:14
Bydliště: PCE
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kokroff »

Ahoj, no mne se to zda jako kdybys varil, nestoupla ti teplota na teplomeru?Jsi schopny nasimulovat to i jinak, treba pri volnobehu?Podival bych se co to dela, ale z nadrzky leti voda jenom kdyz se to vari alespon tak se to stalo i mne...Nenapada me jiny duvod proc by to jinak vylitlo.
Hyundai Lantra 1.6 16V G4GR,r.98

*** Ivan je nejlepsi!!! ***
Dastin

Příspěvek od Dastin »

Ještě s tou ubývající vodou, zkuste se podívat za výfukové svody(neboli zběrné potrubý)je za ním kovová trubka spojená s hadicí. Setkal jsem se stím(né na mojém voze ale na stejném modelu), že tam slzela nenápadně chlaď. kapalina. Jelikož je u výfuk. svodů, kde je hodně teplo, tak se stačila odpařovat a nešlo to vidět. Ale co po ní zbylo,byly krystalky z chlaď . kapaliny,zelené,modré nebo červené. Podle toho, jakou barvu má chlaď. kapalina.
_______________________________________
Hyundai Lantra combi 1.6 16V 84kW 1997 LPG
tolstoj
Příspěvky: 4
Registrován: 04 pro 2006, 14:08

Příspěvek od tolstoj »

Urobil som nasledovny pokus s touto mojou unikajucou chladiacou kvapalinou. Do nadrzky som ju doplnil presne po ukazovatel "max". Nastartoval som motor za studena a asi po dvoch minutach mi zacala tato kvapalina po kvapkach odfrkovat z tej hadicky vo veku nadrzky chladiacej kvapaliny. Ked som skusal rukou teplotu tejto frkajucej kvapaliny, tak bola studena. Studena bola aj vtedy, ked ukazovatel teploty motora bol vo svojej "pracovnej polohe", teda asi v polovici. Mimochodom nikdy som nemal zvysenejsiu teplotu motoru. Rucicku ukazovatela mam po zohriati motora vzdy v strede. Zrejme sa teda nejedna o "varenie motora". Pripada mi to asi tak, ako keby sa chladiaci system zbavoval nadbytocneho mnozstva chladiacej kvapaliny. Ale preco sa sa jej v kratkom case zbavuje az do vtedy pokial jej hladina je pod urovnou ukazovatela minimalneho mnozstva netusim.
Uživatelský avatar
Tommas33
**
Příspěvky: 475
Registrován: 03 pro 2006, 09:51
Bydliště: Křenovice u Slavkova
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tommas33 »

Kaplinu musíš doplnit max.mezi rysku max.min,když dáš max.tak ti prostě zmizí tak jak popisuješ.
Accent 1.3 12v 97:Láska se kterou jsem se těžce loučil.Sonata 2.0 16v už taky minulost...nyní Škoda felicia combi 1.9 d provoz na eko naftu 1.30kc km...Citroen xantia 2.0HDi
Dastin

Příspěvek od Dastin »

a nemáš to náhodou tak trocho zavzdušněné,vím, že se to samo ovzdušňuje,ale zkus pustit topení na černené pole.Asi to bude hloupost, ale člověk nikdy neví.A co zátka na chladiči,je tam těsnící gumka OK a to i pružina? Jent tak mě to napadlo. :?
______________________________________
Hyundai Lantra combi 1.6 16V 84kW 1997 LPG
Odpovědět

Zpět na „Lantra - Motory“