Stránka 2 z 3

Re: Výměna rozvodového řemene

Napsal: 12 črc 2010, 20:29
od Slavek8
Tak jak sem slibil tak sem i splnil
rozvody udelany.
novy olej v prevodovce, v rozvodovce, v zadni naprave, motorovy olej, pilovy filtr,olejovy filtr, chladici kapalina + rozvody a pumpa komplekt 6250,- prace moje. klinak vypadal jak novy tak sem ho nemenil
nevite nekdo jaky kladky davaji z vyroby?? ja na tych svych sem mel made in Japan Hyundai.

Re: Výměna rozvodového řemene

Napsal: 12 črc 2010, 20:44
od miooo
ked si dal dole remen boli na remeniciach aj neajake znacky na ktore si to nastavil pred sundaniam remena???
a je tam aj niekde miesto na datie aretacnej skrutky??
tiez zvazujem vymenu doma ale na 6valci to bude trochu tazsie asi :-k :-k

Re: Výměna rozvodového řemene

Napsal: 13 črc 2010, 19:07
od Richard555
Ahoj Slavku, koukám, že dle fotek je ten motor jen jednovačkový :roll: myslel jsem že je to 16 ventil :roll: a jak jsme se bavili, máš taky ten motor VGT s 92 Kw......
Koukal jsem na mazací plán od Shellu a tam mě zaskočilo to SOHC u tohodle motoru, myslel jsem že to je překlep ale podle fotek asi mají pravdu...... O kolik jsi ten motor zvedal?

Re: Výměna rozvodového řemene

Napsal: 14 črc 2010, 13:03
od Slavek8
To: miooo
ano značky tam jsou, na vačce je to ta bila, ta musi byt zaroven s hranou hlavy a na klice je to ta zluta naproti je takovy kolicek, na klice je jeste kolo na klinak ktere musis sundat aby ses dostal na rozvodovy remen a na tom je taky zarez srounat to musis s sipkou na plastovym krytu rozvodaku. Mista je tam fakt malo, tim ze nevim co je aretacni skrutka tak ti ani nemuzu rict jestli ji tam das.

To: richard555
Vsak jo, je to 16V, VGT motor se lisi od normalniho motoru jen turbem jinak je na nem vsecko stejny. A nadzvedaval sem ho asi tak 20cm co me pustil vyfuk, pak se ti vlnovec opre o podlahu, nechtel sem sundavat vyfuk protoze bych ho asi stejne nepovolil, ale kdyz to sundas ze vsech silenbloku(jsou tam 4) tak ten motor nadzvednes co te pusti vyfuk a pak ho asi tak o 8-10cm da posunout smerem k prevodouce vic te nepustej poloosi, pak se uz tam da dostat, sice ten hlinikovy blok na kterym je silenblok sem tahal od tud na milimetry a musel sem ho ruzne natacet ale slo to, cela vymena mi zabrala celou sobotu, zacal sem v 5 rano, pokud nebylo horko, a skoncil v 5 odpoledne. Prace je to spinava ale ty nelidsky penize co chce hyundai za vymenu, tak za to stala. Samotna sada + pumpa me vysla na 5120,-

Re: Výměna rozvodového řemene

Napsal: 14 črc 2010, 17:37
od miooo
diky za to ze si mi to zakruzkoval....
uvidime ci sa k tomu odhodlam....
mam sice presny navod ako to spravit ale zatial to nemam kde robit...
asi to este o neajake 2 mesiace posuniem nech mi to vyjde rovno s vymenou oleja a filtrov...
a aretacna skrutka je na to ze niekedy byva v bloku pri remeniciach otvor zo zavitom kam naskrutkujes skrutku pred tym nez das dole remen a mas tak istotu ze sa ti nic nepohne...

to richard555
neviem ako je to presne u dieslu ale na mojom je to tak ze vacky su pohanane na druhej strane motora retazou...

Re: Výměna rozvodového řemene

Napsal: 14 črc 2010, 22:37
od Richard555
No já spíš myslel že obecně 16 ventilové motory používají 2 vačky tedy DOHC, i když si samo umím představit těch 16 ventilů s jednou vačkou a tady je důkaz, že to funguje......

Re: Výměna rozvodového řemene

Napsal: 14 črc 2010, 23:00
od miooo
co som pozeral tak DOHC maju asi len benziny...
u diesloch nic nepisaly...

Re: Výměna rozvodového řemene

Napsal: 15 črc 2010, 15:16
od mirpie
to že je to SOHC=OHC neznamená, že to nemůže mít 4-ventilovou techniku. Vectra B 2.0DTI 16V má taky jen jeden vačkový hřídel (Single OHC) a ventily to žene přes vahadla. Náhodou ideální řešení, méně rotačních hmot, menší ztráty a jednodušší rozvody, i když zrovna na tom opelu tam je řetěz. A stejně tak u DOHC (Double OHC) neznamená, že se od klikovky ženou jedním řemenem oba vačkové hřídele.
Jinak gratuluji k rozvodům.
Pro mezinárodní šumy v komunikaci, skrutka = šroub

Re: Výměna rozvodového řemene

Napsal: 15 črc 2010, 20:47
od Slavek8
ja sem to ani nezajistoval nebylo treba, kdyz sem to natocil na znacky tak by si potreboval veci usili aby si to pretocil jen koleckama, vyradil sem a nic se mi nehlo nebyl duvod.

Re: Výměna rozvodového řemene

Napsal: 18 črc 2010, 08:31
od Charlie
Slavek8 píše:ja sem to ani nezajistoval nebylo treba, kdyz sem to natocil na znacky tak by si potreboval veci usili aby si to pretocil jen koleckama, vyradil sem a nic se mi nehlo nebyl duvod.
Ahoj mně to čeká za štrnác dní to samé ale nevím jak to zvládnu stím natočení na rysky když mám automat ty si to určitě dělal přes kvalt že jo a proč si povoloval všechny silenbloky je to opravdu nutný???

Re: Výměna rozvodového řemene

Napsal: 18 črc 2010, 14:50
od Slavek8
Ahoj, jo je to opravdu nutny jinak nenaklonis motor na tolik aby si vyndal ten hlinikovy blok na kterym ti visi silenblok, a pokud ho nevyndas tak ani k pumpe se nedostanes ta je jeste pod dalsim plastovym krytem, proste vsecko je zakrytovany, hold korejci na necem setri na necem ne :lol: Musis toho odmontovat okolo docela dost ale jde to celkem rychle, ja sem uplne sundal silenbloky na prevodouce, zleva na motoru, ten musis pokazdy jinak se nedostanes na rozvody, a sundal sem vepredu pod vetrakem, vetrak sem sundal aby se mi lip tam manipulovalo, jde rychle sundat, nahore jen dva srouby na 10 klic dole je to jen nasazeny, vzadu za prevodoukou je jeste jeden silenblok k nemu je pristup jako ke penezum v trezoru, ten sem nesundaval jen sem vyndal sroub aby motor byl volnej, az to budes nadzvedavat dej pozor na klimosku, ty hadice sou docela tvrdy ja sem se bal abych tomu nic neudelal tak sem radej sundal kompresor a privazal sem ho aby visel volne a neprekazel motoru, mista tam trochu je. Altik sem nevyndaval neni nutno ale klinak musis sundat na klinaku je napinaci kladka tak vezmes klic 17 a tahej dolu, jde to celkem snadno.Prekvapilo me ze tam neni zadny vypustak na chladici kapalinu, tak sem sundal hadici co byla nejnize, no az to zacnes delat tak pak uvidis co ti vsecko prekazi a co musis sundat. Ja sem jeste sundaval expanzku, a palivovy filtr jen z toho drzaku a dal sem ho stranou, drzak sem musel sundat nakonec taky, pak odmontovat nadrzku na servo z drzaku, da se naklopit smerm na motor, hadice jsou dlouhe(servo sem nevypoustel)pak sem jeste sundaval plastovy kryt u pravyho kola, to byla taky pakarna nemoh sem ho vyndat tak sem jeste musel sundat plastovy podbeh. Proste abych vymenil rozvody rozebral jsem pul auta. A na rysky to natocis, kdyz mas automat tak to dej na 3na sport a toc kolem pokud se ti na vačce nesrouna ryska podle obrazku, pak zkontroluj jak to mas na klice pokud to budes mit rozebrany tak to hned poznas, je to docela dobre oznaceny.

Re: Výměna rozvodového řemene

Napsal: 18 črc 2010, 15:10
od vitak
Slavku8, dá se to udělat zespodu s pomocí heveru, nebo je třeba motor zavěsit jak jsi to dělal ty?

Re: Výměna rozvodového řemene

Napsal: 18 črc 2010, 19:13
od Charlie
Slávku moc di děkuji za podrobný popis je to hrůza ale snad to zvládnu. [-o< [-o< Jeětě jednou dík :D

Re: Výměna rozvodového řemene

Napsal: 19 črc 2010, 21:40
od STR88
Slavku, tak to jses borec. Kdyz jsem nechaval mnenit rozvody na Santikovi, tak mi servisak rekl, ze ne tam uz nechce nikdy vydet, prej je to tak hnusne vymysleny korejskymi bratrmi, ze uz to hur snad ani nejde :lol:

Re: Výměna rozvodového řemene

Napsal: 19 črc 2010, 21:47
od Hardcam
Me v Praze v Hyundai rekli to samy...uz pry s CRDi nemam jezdit :mrgreen: