Co je to za bazmek ???

Vše co se týká techniky, zapojení, ND

Moderátoři: Farrael, Moderátoři

Uživatelský avatar
89majlo96
Moderátor
Příspěvky: 3545
Registrován: 05 úno 2009, 07:58
Bydliště: Topoľčany
Kontaktovat uživatele:

Re: Co je to za bazmek ???

Příspěvek od 89majlo96 »

a co ten turbonator ? zvysi to vykon alebo nie ?
1,4i CVVT občas nezaškodí pozdraviť obmedzovač...
Reklama
 

Uživatelský avatar
alarm
******
Příspěvky: 3685
Registrován: 08 kvě 2009, 21:31
Bydliště: BLAVA

Re: Co je to za bazmek ???

Příspěvek od alarm »

ťažko povedať. potrubia sú ladené na lambda/2 ak si dobre pamätám, to znamená, že tlaková vlna, ktorá vzniká dôsledkom pretlaku v sacom potrubí pri zavretom ventile " za vypočitaný čas" opustí sacie potrubie, čím vzniká v sacom podtlak, ktorý pomáha saniu.
Či by pomohlo zvýšiť tlak v sacom... :-k :-k :-k
Accent 94 .... 1998-2003
Favorit 135 ,Favorit 136
Škoda 100, Škoda 100
i 30 COMFORT 1,4 continental silver 2007 (predaný)

Accent LC 2004
Suzuki Vitara 2WD

alarm.ba@gmail.com
Uživatelský avatar
mechoun
**
Příspěvky: 460
Registrován: 14 bře 2009, 19:47

Re: Co je to za bazmek ???

Příspěvek od mechoun »

Je to vopičárna - clona ve formě vrtulky, píšťalky či čehokoliv je stále clona, která škrtí. Výrobci vymejšlí leštěná sací potrubí, rezonátory, minimalizují ohyby a pak tu někdo naletí na takovouhle pakárnu.
4) 2/2020: Mazda 6 Revolution 2,0i s manuálem
3) 9/2015: Toyota Corolla
2) Už nemám, ale byla a stále je dobrá, protože byla ještě z Ulsanu: I30 1,6 CVVT Comfort, Champaigne Silver na 16" Alu od 9/2007
1) Asi 6 aut...
Uživatelský avatar
alarm
******
Příspěvky: 3685
Registrován: 08 kvě 2009, 21:31
Bydliště: BLAVA

Re: Co je to za bazmek ???

Příspěvek od alarm »

=D>
Accent 94 .... 1998-2003
Favorit 135 ,Favorit 136
Škoda 100, Škoda 100
i 30 COMFORT 1,4 continental silver 2007 (predaný)

Accent LC 2004
Suzuki Vitara 2WD

alarm.ba@gmail.com
Uživatelský avatar
Romox
**
Příspěvky: 304
Registrován: 16 úno 2008, 10:36
Bydliště: Koštice nad Ohří (okr.Louny)

Re: Co je to za bazmek ???

Příspěvek od Romox »

:mrgreen:
Chevrolet Aveo 1.4 16V 2010
Damian
**
Příspěvky: 136
Registrován: 02 kvě 2010, 22:45
Bydliště: Praha 9
Kontaktovat uživatele:

Re: Co je to za bazmek ???

Příspěvek od Damian »

Něco jiného by bylo, kdyby tahle věc byla stavěná jako aktivní motor, pak by mohla pomáhat zvýšením tlaku v sání. Ale takhle to má maximálně zvukový efekt. Jiná věc je to možná pro staré karburátorové motory, kde by to mohlo pomáhat rozptýlení paliva díky vířivému pohybu vzduchu. Je možné že by to tak fungovalo i u monovstřiku, ale u motorů s vícebodovým vstřikováním to nemá jiný smysl, než že to překáží. A maximálně to dělá zajímavý zvuk, což je při průtoku vzduchu skrz tu vrtuli víc než pravděpodobné. Ale výkon to spíš ubere než přidá.
Lantra 1,8GT 93kW, rok 94
Uživatelský avatar
mirpie
******
Příspěvky: 4138
Registrován: 29 zář 2007, 21:41
Bydliště: Brno, Nové Město na Moravě

Re: Co je to za bazmek ???

Příspěvek od mirpie »

ještě doplnim k tomu plastovýmu krámu, že mimo funkci lepšího plnění válců (část vzduchu jde do té slepé komory, tím dojde k objemovému úbytku vzduchu ihned za touto komorou, čímž se zvýší podtlak a tím je rychlejší a efektivnější plnění, některý auta to maj i na výfuku, samozřejmě ocelové, takový slepý tlumič, měl to i R19 16V, správně pojmenováno rezonátor, bohužel se tento název používá hojněji pro ty trubky co dělaj bordel a spotřebu...) to má funkci i jako tlumič hluku při sání.
Opel Omega 2.2 16V Caravan, 2001 Elegance
ex: Hyundai Coupe 2.0, 1997
Radko
*
Příspěvky: 20
Registrován: 20 srp 2009, 12:59
Bydliště: Brno

Re: Co je to za bazmek ???

Příspěvek od Radko »

Je potěšitelné, že čím větší kravina, tím tužší má život a stále se vrací. Kdo asi v roce 1981 podobnou vrtulku neměl buďto nad difuzérem karburátoru nebo pod karburátorem tak nežil. Všichni jsme přísahali, že snižuje spotřebu a zvyšuje výkon motoru, ale po pravdě řečeno to bylo k ničemu a dnes to nebude jiné.
Stříbrná Lantra Combi 1.6 16V GLS 1997 zvaná Bedřiška
Bílá Škoda Yeti 2.0 TDI 4x2 zvaná Jetýnek
Odpovědět

Zpět na „Technická Sekce“