Stránka 2 z 5

Re: i10 a nafta

Napsal: 31 srp 2011, 07:52
od Had21
Pre Karlikamater: Nedaj sa znechutiť! Radšej daj nejaké podrobnosti, jak Ti to chodí, koľko zožerie, či si mal nejaké poruchy, odkedy i10 máš, koľko nabehané a tak... Rozhodne to bude zaujímavejšie ako doberanie so Smrťákom. Aj keď teraz sa mi zdá už i10 v nafte nepredávajú, ja súhlasím s Tebou aj s Mexicanom: Niekomu diesel proste sedí lepšie a podľa najčastejšieho spôsobu využívania (pravidelné dlhšie trasy) sa kludne môže stať, že sa aj lepšie oplatí.

Re: i10 a nafta

Napsal: 31 srp 2011, 14:16
od Smrťák
Já si ho ,ale nedobíral. Také by mě zajímalo spíš jak to jede a tak. Než mluvit o fotoaparátech a rogalech. Nějaká diskuse tady asi těžko vznikne,když prodaných kusů v naftě je minimum.

Re: i10 a nafta

Napsal: 31 srp 2011, 20:09
od Karlikamater
Pokud chci ,,diskutovat" tak zavolám kámošovi....má ji taky (o něco déle než já).
Dobrá,dám celý ,,příběh",ale varuju vás...je to jen pro silné nervy :D .
Když si ho kámoš kupoval,tak mu řekli že bude cca 4 měsíce čekat,protože je velký zájem ve Francii a Německu a tamní trhy mají přednost.Nakonec čekal śest měsíců než mu dorazil (teda v plné palbě jak si přál....základní verze byla k mání o něco málo dříve)!Ani já nechtěl očesanou verzi ale střední výbavu,takže opět mi ,,vyhrožovali" min.pěti měsíci čekání A NEBO mi uvolní k prodeji předváděcí vůz, který je u jiného dealera,má najeto jen cca 300 km ( ,,odečtou" mi jako kompenzaci cenu metalízy a klimatizace) a za týden mi ho převezou na návěsu spolu s novýma autama.
S vidinou hrozby půlroční čekačky(a vlastně i slevy)jsem na to kývl. A to byla moje veliká chyba jejíž následky nesu dodnes!
Je to na hororový seriál.Tak další díl příště.
Karlík
PS:nějaké ty údaje ohledně spotřeby ap. jsem dal do vedlejšího vlákna.

Re: i10 a nafta

Napsal: 31 srp 2011, 20:20
od Smrťák
:mrgreen: Trošku OT :D/

Re: i10 a nafta

Napsal: 31 srp 2011, 20:31
od alvin
holt chlapci ja som jeden z tých,čo tvrdí,že nafta patrí do autobusu či traktora,plyn do zapaľovača či šporáka a do auta benzín :P :P :P ,jazdil som aj na diesloch majú svoje výhody,ale rozhodne by som si ho nekúpil,všal pokiaľ viem ani GETZ s 1,5 CRDi nebol zrovna najpredávanejši,u nás najviac fičali 1,1 a 1,4 (podľla našisich,slovenských zákonov,aspoň v čase ke´d som si kupoval môjho Veľrybáka bol objem 1,3 do rovných 1300 ccm,takže 1341bolo a z daňového a poistného hľadiska 1,4, tak u nás sú označované,ako 1,4)

Re: i10 a nafta

Napsal: 31 srp 2011, 20:42
od Smrťák
Nemyslím si ,že nafta patří do kamen. Ovšem v autě velikosti i10 se ekonomicky nikdy nevyplatí. Samozřejmě,že pokud někdo miluje naftu tak si jí koupí. Když ji miluješ tak není co řešit. Ale to už se opakuji.

Re: i10 a nafta

Napsal: 31 srp 2011, 20:52
od Karlikamater
Tak ještě praktické postřehy:
V testech upozorňovali na hlučnost standartně montovaných pneumatik(tuším Kumho) i na větší aerodynamický hluk (vyšší silueta i větší zpětná zrcátka ),ale o tom, že bude tak velký rozdíl v hlučnosti a nekultivovanosti chodu dieselového tříválce oproti čtyřválcům jsem se nedočetl.Možná je to i slabým odhlučněním motorového prostoru (budu vše trochu neobjektivně porovnávat s mou předchozí starou Astrou 1,7TD).Shrnuto...jakmile vyjedu za město,vypínám rádio neb z něj moc nemám.
Auto je z prvních sérií ,kdy se zadní stěrač a ostřikovač montoval dodatečně jako nadstandart za cca 7000,-(až cca po roce,hlavně díky konkurenci dobře standartně vybavených Suzuki Splash,i Hyundai začal do ,,desítky" tuhle výbavu montovat ve standartu bez navýšení ceny).Mrzí mne i absence cyklovače stěračů,zato otáčkoměr ve standartu je záslužný počin,stejně jak jako rádio integrované v palubce, kvůli kterému by rozbil sklo jen naprostý blbec!
Podvozek: (dle mne) tvrdší,ale zase díky tomu auto lépe sedí jak při bočním větru,tak i v zatáčkách (což u aut s vyšší siluetou bývá problematičtější).Bohužel prvky přední nápravy (dimenzované na lehčí benzínový agregát) odcházejí na našich ,,kvalitních" silnicích až příliš brzo.U mne i kamaráda ,,odešly" tyčky stabilizátorů přední nápravy po ujetí pouhých 25 000 km,já navíc jedu zítra ještě na výměnu vytlučeného čepu řízení na levém kole.Vše je řešenou formou bezplatné záruční výměny....co budeme ale dělat až zkončí pětiletá záruka (nečekám že do té doby budou silnice v cajku)?!?
Musím do práce na noční.....pro dnes končím.
Mějte se.
Karlík

Re: i10 a nafta

Napsal: 01 zář 2011, 08:28
od Had21
Tyčky stabilizátora sa zlomia hoci kedy, nezáleží na kilometroch (ale na jamách) ale guľové čapy by mali vydržať aspoň 120 tis. Keď vedľa píšeš že máš 26 tis. km a už je po nich, to vyzerá na, že s kvalitou použitých materiálov sa :hyu: moc nenantrápil..
Píšeš že to bola chyba (vziať predvádzačku) - prečo, kazí sa? (čo najčastejšie, či len predná náprava?). Ak si jazdil aj s benzínom (v i10) - aspoň s predvádzačkou, skús porovnať, v čom sú najväčšie rozdiely - hluk, dynamika jazdy...

P.S.: Pre všetkých, ktorí majú potrebu v tejto téme neustále zdôrazňovať ako je nezmysel dávať naftu do tejto triedy áut - treba rozmýšľať, že nie každý si kúpi i10 na to aby zašiel denne 4 km do roboty a poobede 4 naspäť, ročne nabehal do 5 tis. km, len preto aby ste mali pravdu, že sa mu nafta naozaj nevyplatí. Ak ročne najazdím 25-30 tis. km a nemám "oslíčka-otřes-se" tak si benzín veru nekúpim. Z rovnakého dôvodu nekúpim ani nejakú starú čáru, do ktorej budem len pchať peniaze na drahé opravy. Spolieham sa na to, že nové aj keď malé, niečo vydržať musí a keď nie, má záruku. Aj keď pravda je, že rozhodujúci bude rozdiel v nákupnej cene - ak by mal byť viac než 1.200-1.400 € tak to treba už hoooodne zvažovať, lebo je pravda, že nafta má väčší význam pri ťažších autách, kde benzín urobí v nádrži vír, kým v ľahkej i10 aj benzín ide odpoly zadarmo a odsúva tak návratnosť dieslu do..... nekonečna.

Re: i10 a nafta

Napsal: 01 zář 2011, 15:01
od Karlikamater
Ahoj
Kolega v práci má třetím rokem i10 s 1,2 motorem v plné výbavě (doporučil jsem mu ji,protože najezdí jen velmi málo kilometrů) a je s ní maximálně spokojený (naprosto bez poruch).Na jeden kratší společný výlet jsme si auta prohodili,ale za tu chvilku to asi bude spíše subjektivní srovnání.
Připadalo mi že tvrdší nastavení podvozku i10 je znatelnější na lehčím benzínu (víc se klepe a poskakuje na nerovnostech nekvalitní silnice).Upozorňuji že na jeho benzínu jsou shodně velká kola a pneu jako na mém dieslu.Naopak při trochu přehnaném nájezdu do zatáčky má benzín nižší tendenci nedotáčivosti....jde pocitově lépe do zatáčky (opět je to zřejmě nižší hmotou na přední nápravě i když ten rozdíl není bůhvíjak velký).Hlučnost je nesrovnatelná (v benzínu je o dost nižší).To samé platí o kultivovanosti chodu (vibrace od dieselového tříválce jsou v nižších otáčkách značně citelnější.....při cestovní devadesátce je to sice o dost méně znatelné,přesto stále vyšší než u benzínu).Připadá mi,že pro město je lépe zpřevodovaný benzín,na okreskách zase u mne vede diesel díky širšímu rozsahu otáček s max.toč.momentem a hlavně s ohledem na ně dobře ,,posazenému"pátému převodovému stupni.Dálnici jsme nejeli tak nemůžu porovnat,ale mám dojem že tam ta pětka u benzínu bude mít vhodnější převodový poměr než u dieselu.
Karlík

Re: i10 a nafta

Napsal: 01 zář 2011, 15:37
od Karlikamater
No a k té chybě s předváděcím vozem....kamarád s dieselem (1 závada za 2,5 roku - tyčka stabilizátoru),kolega s benzínem (cca dva roky...bez závad).No a já s dieselem už během prvního roku a půl 8 závad!....od prkotin jako je blokující kolo nebo hvízdající průvan od nesedících dveří,přes nefunkční vzpěry zadních dveří až po ,,vypálenou" řídící jednotku ABS.Pak byla přes zimu a jaro pauza až nedávno mi měnili tyčku stabilizátoru a dnes zmiňovaný kulový čep na LP kole.
Po nedávném nalezení stížností některých zákazníků autosalonu Háša ( několik podezření že bourané a opravené auto jim bylo prodáno jako nové) začínám mít silný dojem,že i já jsem se (díky své nedočkavosti) nechal nachytat od stejného dealera.Háša ho měl jako jeden z prvních v ČR jako předváděcí ( a dokonce ho má použité na ,,výzdobě" svých webových stránek).Můj dealer mi ho slíbil za cca týden od Háši dovézt abych nemusel čekat půl roku na nový.Z původního týdne byl nakonec po neustálých omluvách a výmluvách měsíc (už jsem to šel zrušit).Po pár dnech si kamarád všiml že ,,nějak nesedí" přední maska,světlomety a kapota. U dealera mi sdělili,že je to jedno z prvních aut z náběhu výroby (to že bylo bez zadního stěrače tomu nasvědčovalo) a je možné že ho sesadili trošku nepřesně a že mi to rozeberou a sesadí OK abych to tam na 3 dny nechal. No a já blbec naivní na to kývnul a každou chvíli mám s něčím problém.Chlácholím se už jen tím,že za těch pět let než zkončí záruka,na něm alespoň budu mít spoustu nových dílů.
Karlík
PS:dneska už mne u dealera pozdravila i uklízečka jménem....tak jsem tam častý a známý ,,host".

Re: i10 a nafta

Napsal: 01 zář 2011, 17:59
od suah
Aby som nebol OT, ako poniektori :mrgreen: vsimol som si, ze z cennikov (aj ceskych, aj slovenskych) vypadla naftova verzia. Zrejme ju mnoho ludi nekupovalo. O to bude bohuzial mensia vzorka aut na odsledovanie, ci sa prejavi klasicka fama, a to, ze nafta je financne narocnejsia na udrzbu. Lebo potom by ta uspora zhruba litra paliva na sto kilometrov naozaj za to nestala..

Had21: Otazkou je, kolko ludi s najazdom 25-30 tis. km rozmyslaju nad takymto malym autom, ci sa nepozru aspon o kategoriu vyssie..

Re: i10 a nafta

Napsal: 01 zář 2011, 20:18
od Karlikamater
Ani se nedivím,v době krize, kdy všichni aby prodali, tlačí ceny dolů (na hodnoty kterým by před pár lety nikdo nevěřil),je peněžní rozdíl mezi benzínem a dieselem (tuším 35 000,-)pro kupce kteří mají hluboko do kapsy a chtějí co nejlevnější auta,přeci jen odrazující.
Pokud by pro mne při výběru byla prioritou ,,provozně-finanční návratnost",tak bych si ten diesel nekoupil,protože už na garančních prohlídkách (během 5-ti leté garance) oproti benzínu prodělám řádově několik tisíc.
Mně šlo jen a jen o to,aby mi to auto co nejlépe vyhovovalo mému stylu jízdy a charakteru používání....a v tomhle ohledu
mi víc vyhovuje ta dieselová varianta. Howgh!

Re: i10 a nafta

Napsal: 01 zář 2011, 20:32
od Smrťák
Však Ti to nikdo nebere. :hyu:

Re: i10 a nafta

Napsal: 02 zář 2011, 11:26
od Had21
suah píše:Had21: Otazkou je, kolko ludi s najazdom 25-30 tis. km rozmyslaju nad takymto malym autom, ci sa nepozru aspon o kategoriu vyssie..
Pozeranie sa o triedu-dve vyššie nezáleží asi na ročnom nájazde kilometrov, ale skôr na obsahu peňaženky. [-X ! Keď nafťák výjde na 12-16 tisíc a nechcem robiť len na auto, tak mi naň proste nevýjde :cry: . Neviem koľko stála v nafte i10 a koľko (vtedy) stála i20, alebo i30 ale ten rozdiel by som typoval na 2-6 tis. €. Okrem toho, na to aby som jazdil prevažne sám nepotrebujem koráb, ktorý na 100 km aj o "kúsok" viac zožerie. Moja i20 pod 4,8 ide málokedy a i30 1,6 CRDi asi málokedy pod 5,5.....

Re: i10 a nafta

Napsal: 02 zář 2011, 20:31
od suah
Vacsie auto nemusi hned znamenat vacsiu spotrebu. Ked si zoberiem legendarnu Octaviu TDI bez euro obmedzeni, ktora dokazala bez problemov chodit za 5,5 (priemer spritmonitoru), tak je to cca. rovnaka spotreba ako vidim na spritmonitore u euro-obmedzneho naftaku i10. A to je rozdiel vo velkosti znacny..
Takze ak ma niekto hlboko do penazenky, moze uvazovat aj inak. Ale kedze nakupna cena auta tvori len mensinu prevadzkovych nakladov (aspon u tychto mensich modelov), je to mozno len otazka financnych tokov..