Stránka 2 z 3

Napsal: 01 čer 2006, 08:25
od macháček
To kyslikadus:
Já toto auto vlastním a jsem sním plně spokojen. Spotřeba v současnosti 6,2/100 měřeno Strakonice - Praha a zpět + něco po Praze. Když jsem to zkoušel vyloženě šetřit tak jsem se dostal na cca 5l/100 Ta moje je rok výroby 2000 a když jsem ji kupoval před dvěma lety tak měla najeto 47000 km, byla dovezena z Belgie a dal jsem za ni 180000Kč. Co se týče hlučnosti, tak převážne záleží kdo a jak to honil a na počtu km. Kámoš má Lantru 1,6 16V najeto cca 130000 r. v. 1996 a ten muj motor proti němu neni skoro vůbec slyšet. Vůbec bych se toho nebál, hlavně je to třeba prolézt a pořádně zkouknout. Zatím jsem měnil pouze olej, chladící kapalinu a filtry. Jak už jsem tu psal na závodění to neni i když teď do Prahy jsem to v klídku mastil 150 jako fík, somo je tam menší akcelerace když to chceš odpálit z místa třeba oproti 1,6/16V. Uveze to dost, na dovolenou jezdíme 2 dospělí a 2 děti a vše dáme v poho do kufru. Uvnitř prostoru jako nikde jinde. Toť v kostce vše. Kdybys něco ptřeboval vědět tak se ozvy.

Nosnost

Napsal: 01 čer 2006, 10:48
od kyslikadus
Mohl by někdo z vás být konkrétnější u té nosnosti ??? Je to údaj napsaný zezadu na malém techničáku ....vím , že se to může různit podle motoru , ale i tak by mi to stačilo ....
Nevím to jistě, ale zdá se mi , že lantra je v kategorii s oktávkou I. Můžete porovnat ??? (myslím jízdní vlastnosti , hlučnost , komfort jízdy ) atd.. . díky Josef

LPG

Napsal: 01 čer 2006, 11:31
od kyslikadus
A ještě bych měl poslední dotaz - kolik by stála přestavba na lpg ??? mám jej už ve feli a pohoda - až na pořizovací cenu .....
díky za odp. Josef

Napsal: 02 čer 2006, 07:06
od macháček
Hmotnost dle malého techničáku: rozdíl mezi povolenou a pohotovostní mám 470kg. Pokud to auto bude O. K. t.j. motor, nebourané, neutopené apod. tak bych neváhal. Když jsem scháněl auto tak jsem také pokukoval po Oktáviích, jenže na trhu byly buď jen s motorem 1,6/55kW nebo 1,8/20V což jsou m.j. nenažraný a poruchový pelechy. Ve srovnatelné cenové kategorii určitě nedostaneš takovou výbavu a prostor pro cestující u Oktávie, ani u nové (má jí můj tchán) tak vím jak se v tom jede ve 4 nebo 5 lidech (vzadu jak sardinky a to se ti ve předu nějak moc nerozvalujou) a pokud chceš kombíka tak neni co řešit. Cenu plynu do lantry bohužel nevím.

Napsal: 02 čer 2006, 08:32
od ryba
ten plyn bude rozhodne drazsi, nez do cehokoliv ceskyho. Jednak je to jina technologie a hlavne je to vsechno multivstrik, takze nastrel kolem 25000-35000

Napsal: 02 čer 2006, 08:42
od Josef

Napsal: 02 čer 2006, 09:54
od Luki
já teda lantrám zrovna moc nerozumím, ale rozhodně bych nekoupil žádný auto s tříválcovým motorem ! podle těch 12 ventilů tak teda soudím, že to bude tříválec. Za prvý to má vyšší otáčky, hlavně vyšší spotřebu a řve to.
7.5 liru je hodně, na takový motor.
A když pojedeš víc jak 100 km/h tak to bude žrát jak kráva.
Fábie tříválec si na dálnici pápne klidně 11 litrů.
Já jezdím "ekonomicky" do třech tisíc otáček a to je rychlost kolem 105 km/h.
Tipuju, že ta Lantra tam bude mít aspoň 4500 otáček a spotřebu určitě ne 6.4, jáchachá :lol:

Napsal: 02 čer 2006, 09:57
od Ráďa
Chci upozornit Josefa (kyslikaudus) na to, že je třeba u úředníka, který má na starosti úpravy aut zjistit, má-li motor 1,5/12v schválenou hromadnou homologaci. Vím o čem mluvím, měl jsem před Lantrou Formana na LPG a i u Lantry jsem uvažoval o plynu. Dokonce jsem si z Mitsubishi sehnal slabou dojez.pneumatiku (galusku) na ráfku, abych mohl dát kulatou nádrž. Proto jsem na úřadě a u montážní firmy zjištoval jaký typy motorů pro Lanty homologaci mají a myslím si že 1,5 NE, ale třeba se mýlím. Ono by Ti nestálo za to po montáži si nechat za cca 15-20 tis navíc dělat ve výzkumáku homologaci. Jinak pro všechny LPGáře. Od 1.7. platí, že nádrž má životnost 10let a pak musí být nahrazená novou. Dříve se jednou za rok jezdilo na kontrolu a bylo. Takže lidi, kteří mají v cca Favoritu 9 roků LPG budou příští rok měnit nádrž. Docela mazec!!!

Napsal: 02 čer 2006, 09:59
od Jirka
Luki píše:já teda lantrám zrovna moc nerozumím, ale rozhodně bych nekoupil žádný auto s tříválcovým motorem ! podle těch 12 ventilů tak teda soudím, že to bude tříválec. Za prvý to má vyšší otáčky, hlavně vyšší spotřebu a řve to.
7.5 liru je hodně, na takový motor.
A když pojedeš víc jak 100 km/h tak to bude žrát jak kráva.
Fábie tříválec si na dálnici pápne klidně 11 litrů.
Já jezdím "ekonomicky" do třech tisíc otáček a to je rychlost kolem 105 km/h.
Tipuju, že ta Lantra tam bude mít aspoň 4500 otáček a spotřebu určitě ne 6.4, jáchachá :lol:
Docela si mě pobavil :D
1,5 12V je rozhodně čtyřválec a má tři ventily na válec... A
Je to motor z Accenta, 1,3 a 1,5 verze má 12V, novější 1,5 GT je 16V
Tyto motory se dávali do roku 1999, pak ještě asi 2 roky do hranatějšího modelu

Napsal: 02 čer 2006, 10:03
od Hardcam
A ve 105km/h 4500 otacek? :)

Napsal: 02 čer 2006, 10:16
od Michal.Orlova
Hardcam píše:A ve 105km/h 4500 otacek? :)

Na vytočenou 3 bez problémů :-)).

Napsal: 02 čer 2006, 11:39
od ryba
1,5 12V je standartni motor...proboha neblaznete, s 1,5 8V jezdim naprosto v pohode 170 i vic, stovku ma kolem 12-13 a zere do sedmi...12V bude jeste zivejsi. Moje lantra ma 1210 kilo samotna. Takze to zas takova supa nebude.
Je to pochopitelne 4 valec, jeden saci, dva vyfukovy. Trivalce benzin H vubec nema.

Napsal: 02 čer 2006, 12:11
od Luki
aha, tak jsem zas o něco chytřejší :)
Já myslel, že těch 12V bude znamenat to samý co u fábie.
To je jedině dobře, že tomu tak není :)

P.S. těch 105 km/h mám u 3000 ot/min., čtyři a půl byl tip na tříválec.

Napsal: 02 čer 2006, 15:06
od macháček
To ryba: přesně tak .

Do žádnýho dorostence :D (t.j. tříválce) bych v životě nešel. Jinak platí to co jsem již zde dříve psal. Nechť si kyslikadus udělá obrázek sám. Pokud o tu Lantru budeš mít zájem, tak to hlavně pořádně prohlídni.

Napsal: 02 čer 2006, 18:48
od ivan
Luki píše:aha, tak jsem zas o něco chytřejší :)
Já myslel, že těch 12V bude znamenat to samý co u fábie.
To je jedině dobře, že tomu tak není :)

P.S. těch 105 km/h mám u 3000 ot/min., čtyři a půl byl tip na tříválec.
Já jsem vůbec netušil,že mám tříválcový motor :shock:
Když jsem sundaval hlavu,tam tam byli čtyři válce :lol: :lol:
Ne,vážně jedná se o rozvod SHOC 12V Výkon 65 Kw a k tomu 88 koníku 8) Jedná se o motory Alfa Engine z Mitsubishi :wink:
Mimochodem používají se do teď Obsahy 1.1 a 1.3 jde akorát o jiný zdvih válců a vrtání :wink: