Stránka 2 z 4

Re: Zábeh i20ky

Napsal: 25 úno 2011, 17:00
od amaize
o zajíždění sem tu už psal,no a řekl bych že ten motor byl "zajetý" až tak při 10 tisících kde už to tak nějak vše sedlo a i spotřeba se ustálila

Re: Zábeh i20ky

Napsal: 27 úno 2011, 21:41
od Amalfi
caruser píše:Tak i20ka má prvých 1500 km za sebou a myslím, že aj zábeh. Zábeh prebiehal z 90 % po diaľnici, zvyšok mesto a mimo mesto. Otáčky sa pohybovali zväčša v pásme 2500 - 3500 ot./min. pod 2000 som nikdy nešiel, snáď len pri brzdení motorom.

To: Amalfi

K obmedzovaču sa mi i20ku veľmi nechce hnať, nebude to priveľká záťaž pre ten motor? Myslím, že aj v manuáli som niekde čítal, že by sa nemal takto vytáčať.
Tak zatez to neni, jsou to provozni otacky, ale ja az do omezovace nechodim. Preci jen tam uz vykon upada a radim tak v 6200 (omezovac je v pripade meho motoru na 6500) Ze zacatku nez jsem si zvykl, jsem nestihal na dvojce vcas prerazovat na trojku a tak mne omezovac zpomalil, ale ted uz radit umim vcas. Jinak ty vysoke otacky - jak psal K.B tak od 4000 to teprve zacne byt zabava a v mem pripade az opravdu do tech 6200.
V i10 mame stejny motor jaky se dava do i20. A tam je to jine, tam sranda konci v 5500 or. - je tam docela propad vykonu a nema smysl se za tu hranici tlacit. Do te hranice jede ten motor primo ukazkove, je prijemne pruzny.

Re: Zábeh i20ky

Napsal: 28 úno 2011, 11:07
od caruser
To: Amalfi

Ja dávam prednosť kľudnejšej jazde :), diaľnica na 5. prevodový stupeň (100 - 110 km/h, otáčky okolo 3000 - 3300 ot./min.), občas ho prebehnem 130 - 140 km/h. Možno, keď budem mať viac ako 10.000 km, tak sa i20ka pozrie aj k vyšším otáčkam.

Re: Zábeh i20ky

Napsal: 28 úno 2011, 18:44
od amaize
ty Petře,ty si děláš srandu,při každém řazení jdeš až na těch 6200 , to snad né :-k [-X :lol:

Re: Zábeh i20ky

Napsal: 28 úno 2011, 22:11
od jirikstbk
Amalfi: Je fakt, že každý motor 1.2, 1.4, 1.6 se chová jinak, ale točit to tak vysoko musí mít za následek slušný vír v nádrži, že?

Já jezdím s 1.4 od 1500 do cca 2500 na okreskách a dálnice kolik je třeba na pětku. Tomu ale odpovídá také spotřeba. Přitom mám tak 40% jízd to 5 km. Točit to výš, tak je tam hned o litr nebo 2 víc. Vyzkoušeno, děkuji nechci.

Re: Zábeh i20ky

Napsal: 25 črc 2011, 22:29
od stana85
Chtěl bych se zeptat těch co to vytáčí na 6000ot/min jakou mají spotřebu?

Re: Zábeh i20ky

Napsal: 25 črc 2011, 22:37
od Smrťák
velkou :mrgreen:

Re: Zábeh i20ky

Napsal: 26 črc 2011, 08:00
od koloman.brutus
stana85 Ty co vytacaju auto ku 6000 nehladia na spotrebu. Ak je to potrebne v beznej premavke spravit raz mozno dvakrat tak si to vsimat nemusis. Auto ma v 6000 ot./min. spotrebu cca 10-15l podla sklonu vozovky :D . Je to vsak kratkodobe. Ako rychlo prides do tych otacok tak tak rychlo ich aj opustis. Auto zacina plakat a Ty sam budes citit, ze uz to netaha tak ako pri 4000. Zaujimal by ma dovod tejto otazku. Co Ta viedlo k tomu aby si sa pytal na 6000 otacok pri motore 1.2 alebo 1.4?

Re: Zábeh i20ky

Napsal: 27 črc 2011, 13:03
od Had21
stana85 píše:Chtěl bych se zeptat těch co to vytáčí na 6000ot/min jakou mají spotřebu?
Možno lepšia otázka by bola - aké majú náklady na prevádzku.. Lebo viac než na benzín asi potom dajú za opravy. 6000 otáčok je na samej hranici možností motora, takže dlhodobo to žiadny nevydrží. Ale toto je téma k ZÁBEHU - tak ďalšie súvislosti si nechcem radšej ani predstaviť... 8-[ .

Re: Zábeh i20ky

Napsal: 27 črc 2011, 13:24
od suah
Preco by to niekto robil dlhodobo? Na takychto malych motoroch..

Re: Zábeh i20ky

Napsal: 27 črc 2011, 21:08
od Had21
Ako s tým súvisí či je motor malý či veľký?..... konštrukčné možnosti (a ich hranice) majú jeden aj druhý, alebo malé motory sú zázrak nesmrteľný?

Re: Zábeh i20ky

Napsal: 27 črc 2011, 22:10
od suah
Asi len to, ze ked chcem jazdit rychlo po dialnici, tak si kupim vyssi objem. Budem mat aj nejaku vykonnostnu rezervu, kultivovanejsi prejav, nizsiu spotrebu...co viac si zelat?

Jazdit dlhodobo na konstrukcnom limite velmi ekonomicke nie je..

Re: Zábeh i20ky

Napsal: 28 črc 2011, 19:12
od Had21
Tak toto ma nenapadlo.... to hádam nenapadne nikoho aby si kúpil auto s tým, že bude bežne jazdiť na hranici jeho možností, to by som chcel vidieť koľko mu vydrží. Iná vec je vytočiť motor na chvíľočku pred preradením, ale toto už je sado-maso :evil: .

Re: Zábeh i20ky

Napsal: 28 črc 2011, 20:14
od bartiik18
Tak to nevím kohoé může napadnout vytáčet i20tku do 6000 .... to je prostě hloupost 1. auto už netáhne a 2. to žere jako prase :-) ano zkusil jsem to, jen co autí dělá, ale víckrát už to nemusím. Ani při jízdě po dálnici rychlostí 160 km/h auto netočí tolik ... lidi nehuntujte si zbytečně auta ;-)

Re: Zábeh i20ky

Napsal: 29 črc 2011, 07:51
od suah
Preco? Poznam mnoho ludi, ktori s fabiou HTP chodia 160 kopec-nekopec. I ked je pravda, ze to bolo zvacsa firemne auto, cim sa mnohe vysvetluje :lol:
Na druhu stranu, kratkodobe vytocenie do 6000 (napriklad pri zrychlovani), ked je uz zohriaty motor, nemusi byt na skodu. Len ta spotreba tym trosku trpi..