Stránka 2 z 3

Re: Poškrábané sklo - led vs. pískování

Napsal: 04 bře 2011, 09:01
od FISHkaa
CEBIA je slušná firma... Sám sem s nimi 100% spokojený 8) Dej vědět, jak to dopadlo :?:

Re: Poškrábané sklo - led vs. pískování

Napsal: 18 bře 2011, 22:25
od walach
Já dnes taky pískoval a je to v pohodě.Trvalo to asi 3/4 hod,žádné škrábance,vše ok.Taky cebia.

Re: Poškrábané sklo - led vs. pískování

Napsal: 19 bře 2011, 16:43
od Carver10
Taky mám přední sklo po zimě poškrábané a to jsem nikdy neměl sklo namrzlé tak že bych musel na škrabku tlačit. Taky uvažuji o reklamaci, tak by mě zajímalo jestli je šance uspět.

Re: Poškrábané sklo - led vs. pískování

Napsal: 21 bře 2011, 07:21
od Dextrone
Také zde musím vložit příspěvek. Škrábance jsem objevil i na své Sonátě :( Škrábance jsou to čerstvé, od škrábání dnešní ranní námrazy z čelního skla. Zpozoroval jsem je prakticky hned při sednutí za volant. Tak jsem několikrát stírnul pro kontrolu stěračem jestli to nění nějaké čmouha a jsou to bohužel škrábance. Jeden je svislý v délce asi 10cm a druhý je vodorovný asi 15cm. když po nich přejedu nehtem, tak jsou to opravdu slabé vrypy. Škrabku mám plastovou a asi byla na skle nějaká nečistota nebo zrnko hrubého prachu a při tom škrábání se to holt poškodilo. Od stěračů to určitě není. Doma mám brusnou pastu na odstraňování škrábanců z displejů elektroniky a mobilů - DISPLEX. Tak to pak zkusím nějaký den přeleštit. Nevím, zdali to pomůže. Na displejích škrábance zmizely, ale na čelním skle nevím abych neudělal víc škody než užitku. Nemá s tím někdo zkušenost?

Re: Poškrábané sklo - led vs. pískování

Napsal: 21 bře 2011, 07:47
od Saimon
Ono celkově na :hyu: je vše jaksi měkké a slabé :( Třeba plechy a lak hlavně je měkký a tenký :x

Re: Poškrábané sklo - led vs. pískování

Napsal: 21 bře 2011, 10:58
od black_sheep
Saimon píše:Ono celkově na :hyu: je vše jaksi měkké a slabé :( Třeba plechy a lak hlavně je měkký a tenký :x
to říkám furt, že použivaj místo materiálu bláto a bambus :lol: ikdyž ten bambus má možná až prehnanou tuhost 8) takže spíš rákosí :mrgreen:

Re: Poškrábané sklo - led vs. pískování

Napsal: 21 bře 2011, 11:44
od Saimon
I lakýrník mi říkal, když mi chtěl přeleštit škrábanec, že ten lak má slabý jen :hyu: :shock: :roll:

Re: Poškrábané sklo - led vs. pískování

Napsal: 21 bře 2011, 12:08
od Farrael
Dextrone: No skusit to můžeš, ale pokud vím tak Displex je přesně na mobily, elektroniku atd. A tam je obvykle plexi a ne sklo. Takže to asi fungovat nebude. Neboť aspoň co vim, že to zkoušeli tak na tom nechali ruce a výsledek skoro žádnej.
Ve firmách, kde měněj autoskla to ale uměj rozleštit diamantovym práškem. Akorát se jim to absolutně nechce dělat. Vydávaj to za extra drahou službu, ale není to pravda, jen se snažej balamutit nesmyslama, protože prodej a výměna celýho skla přinese víc kaček ;-)

Re: Poškrábané sklo - led vs. pískování

Napsal: 21 bře 2011, 12:43
od Jura
Dextrone: už jseme to zde sice někde řešily, chtěl jsem vyzkoušet Glass-scratch. Taky mám škrábnuté čelní sklo od stěrače po celém obvodu, ale už jsem si na to zvyknul. Ale pořád si říkám, že to zkusím odleštit. Narazil jsem na to na těchto stránkách: N.E.T. Praha nebo Obchod 3000.

Re: Poškrábané sklo - led vs. pískování

Napsal: 22 bře 2011, 06:50
od Dextrone
Tak jsem včera odpoledne postavil auto proti slunci a ohledával škrábance na čelním skle. Před řidičem je jeden svislý 10cm, pak vodorovný 15cm, před polujezdcem dva svislé po 15cm a jeden menší 5cm. Dohromady asi 60cm. Nejvíc mi vadí ten před řidičem, protože ho mám přímo v zorném poli a při změně úhlu světla je vidět. Vypadá jak pavoučí nitka, prostě nejde přehlédnout. Buď si na to zvyknu a nebo to nějak pořeším. Zkusím ten Displex, měl by tu rýhu vyplnit a alespoň snížit velikost té rýhy.Je pravda, že je Displex na plasty a dobře funguje na odstranění škrábanců z displejů a světlometů,ale na skle bude asi nepoužitelný. Zkusím udělat pokus na nějakém jiném skle, abych neudělal víc škody než užitku. V každém případě si dávejte všichni pozor při škrábání námrazy ze skel všelijakýma škrabkama. Já mám plastovou a také špatný. Jde o to že v námraze bývají částečky prachu a různého bordelu a jakmile se to dostane mezi škrabku a sklo, tak to může udělat rýhu. Takže buďte opatrní.
Ale ten diamantový prášek dle předchozího příspěvku od Jury vypadá zajímavě, má s tím někdo zkušenosti? Mám obavu aby se broušená část skla nějak nezmatnila nebo nezmléčnila :-k

Re: Poškrábané sklo - led vs. pískování

Napsal: 18 kvě 2011, 11:23
od Luboshak
Takže popis průběhu reklamace poškrábaného čelního skla u Hyundai Šrámek Plzeň:

Dne 3.3.2011 jsem zajel do výšeuvedeného servisu a předal reklamační dopis tohoto znění:

Předmět: Hyundai i30cw 1,4 CVVT Comfort (VIN: ...) - Reklamace nekvalitního čelního skla

Dobrý den,

Dne 2.2.2011 jsem u vás zakoupil vůz Hyundai i30cw 1,4 CVVT Comfort (VIN: ...). Bohužel musím reklamovat nekvalitní čelní sklo. Při běžném odstraňování námrazy z čelního skla k tomuto účelu určenou škrabkou došlo k poškrábání skla. Tato závada je velmi nepříjemná a nebezpečná, neboť škrábance zhoršují výhled z vozu (zvláště při jízdě proti slunci) a rozptylují pozornost řidiče. Protože se domnívám, že k poškrábání skla při běžném odstraňování námrazy nemůže dojít, považuji čelní sklo mého vozidla za vadné a žádám tedy jeho výměnu za tvrdší sklo, u kterého k takové situaci nemůže dojít. Na výměně trvám i pokud bude sklo vyhodnoceno jako nezávadné a poškrabání skla u vozidla Hyundai při odstraňování námrazy za běžné riziko, protože jsem o tomto riziku nebyl informován ani prodejcem, ani uživatelským manuálem.

Děkuji a s pozdravem,

Razítkem a podpisem oprávněného zástupce servisu mi bylo potvrzeno převzetí tohoto dopisu. Zároveň si sklo tento pracovník nafotografoval.

Pak se dlouho nic nedělo, až mi konečně 4.4.2011 přišel tento email:
Dobrý den,
na základě posouzení vaší reklamace a konzultace s výrobcem vozidla Hyundai uvádíme,že vámi reklamované čelní sklo musí splňovat bezpečnostní normy dané výrobcem a žádné druhy tvrdosti čelních skel neexistují.Pokud jste si poškrábal čelní sklo při odstraňování námrazy, pak se jedná o mechanické poškození a není to výrobní vada.
K uvedenému riziku odstraňování námrazy je v návodu k obsluze samostaná kapitola odmlžení a odmrazení čelního skla,kde je podrobně rozepsám přesný postup
při těchto úkonech.Poslední věta z vaší reklamace je tímto zodpovězena,neboť při převzetí záruční knihy jste podepsal seznámení s vozidlem a návodem a se záručnimi
podmínkami.
Pokud by jste chtěl přesto čelní sklo vyměnit ,není to žádný problém ,pokud jej máte připojištěné , stačí telefonicky ohlásit do pojišťovny a mi již dál vše zařídíme ,včetně výměny a úhrady na účet servisu.

na vědomí a s pozdravem

Tudíž mi byla reklamace zamítnuta v rozporu se zákonem (více než 30 dní na vyřízení reklamace, navíc nikolv písemně, ale pouze e-mailem, což se ze zákona nepovažuje za písemnou formu jak vyžaduje zákon).

Tedy jsem napsal tento email:

Dobrý den,

Děkuji za zprávu. Bohužel musím konstatovat, že jste reklamaci neposoudil do zákonné lhůty tří dnů (§ 19 Zákona o ochraně spotřebitele) a reklamaci odmítl po 32 dnech od jejího uplatnění. Stejný paragraf uvádí, že pokud nedojde k vyřízení reklamace v zákonné lhůtě, na vadu se pohlíží jako na vadu neodstranitelnou. Tento fakt mi dle § 622 Občanského zákoníku dává právo odstoupit od smlouvy, požadovat výměnu za věc bez vadnou nebo právo na přiměřenou slevu z ceny.

Vzhledem k výše napsanému Vás žádám o bezplatnou výměnu čelního skla v nejbližším možném termínu oběma stranám vyhovujícímu.

Děkuji a s pozdravem,

Odpověď servisu:

Dobrý den,
znovu se odvolávám na váš dopis,ve kterém uvádíte,že došlo k poškrábání čelního skla při odstraňování námrazy-mechanicky a tudíž jste si závadu způsobil vy sám a nejedná se o žádnou závadu popsanou v servisní knize,na kterou by se vztahovala záruka Hyundai ani nějaké další záruky. Za pozdní zaslání o den se omlouvám,byl jsem mimo ČR.

děkuji

Moje odpověď:

Dobrý den,

Vy tvrdíte, že jsem si závadu způsobil sám mechanicky, já tvrdím, že jsem si tuto vadu způsobil mechanicky vinou nekvalitního čelního skla, které jsem tedy reklamoval. Ovšem toto již není předmětem diskuze. Postupuji dle legislativy platné v ČR a tudíž trvám na svém požadavku na bezplatnou výměnu skla. Zároveň ještě jednou upozorňuji na fakt, že legislativa na obranu spotřebitele mi dává možnost odstoupit od kupní smlouvy vozu.

Děkuji,

Zároveň jsem poslal požadavek na výměnu skla poštou doporučeným dopisem s doručenkou, který ale servis nepřevzal.

Vypadá to, že není jiná možnost než soudní spor. Každopádně svým přístupem přišli o zákazníka, který by k nim minimálně po dobu pětileté záruky jezdil servisovat svůj vůz.

Re: Poškrábané sklo - led vs. pískování

Napsal: 18 kvě 2011, 11:49
od lada 71
Luboshak: Jo, jen tak na ně. Myslím si, že to máš zformulované dobře. Tato tvá záležitost ale bude zcela jistě tak trochu běh na dlouhou trať a jsem vážně docela zvědavej, jak nakonec dopadneš a co se ti povede prosadit. Tak že nás klidně informuj, co a jak se dál bude dít. Ale v každém případě ti držím palce, ať na 100% dosáhneš svého =D>

Re: Poškrábané sklo - led vs. pískování

Napsal: 18 kvě 2011, 13:29
od Mexican
Luboshak =D> len poriadne do nic, lenivych zmr*ov

Re: Poškrábané sklo - led vs. pískování

Napsal: 18 kvě 2011, 13:45
od miro263
Ja to vidim takto:

Obrázek


Ale kazdopadne Luboshak drzim Ti palce !

Re: Poškrábané sklo - led vs. pískování

Napsal: 18 kvě 2011, 14:24
od Luboshak
Je to nyní jen o rozhodnutí, jestli to dát k soudu (případ by měl být jasný) nebo se na to vykašlat. Reklamu si svým přístupem dělají sami a mě už jako zákazníka ztratili. Čekal jsem, že mi nabídnou alespoň vyleštění toho skla. Já bych ocenil jejich přístup, tady bych to zmínil a všichni by byli spokojení. Peníze za přeleštění by se jim vrátily při první garančce, na kterou bych jel k nim.