
A rovnako to zavisi od zatazenia auta, charakteru terenu a pod. Samozrejme bavime sa o zahriatom motore (a tu mam skor na mysli zahriaty olej ako zahriatu vodu).
Prirodzene, ked potrebujem vykon, tak si podradim. Nebudem predsa davat plny plyn na 2000-2500 otackach, to skodim vsetkemu naokolo a este to ani poriadne netaha..
U nafty, aby sme vratili k povodnej teme, je to este o to komplikovanejsie, ze treba vediet, pri ktorych otackach sa zacne vyraznejsie zapajat turbo. Z toho dovodu je naftovy motor na nizke otacky este citlivejsi a naozaj nema zmysel ho dlhodobo tryznit na 1500 otackach. Tymto konkretnym som sa este neviezol, ale zvycajne okolo 2000 otacok to uz u kazdej nafty slape velmi dobre, takze tych 1900 otacok by som urcite nepovazoval za ukrutne nizke otacky...