Mrtvá baterka

Co se jinam nevešlo - výfuk, kola, údržba, akumulátor, příslušenství, manuály/schémata atd.

Moderátoři: amaize, Moderátoři

Uživatelský avatar
Stanci11111
*
Příspěvky: 87
Registrován: 27 zář 2009, 20:03
Bydliště: Rim.Sobota

Re: Mrtvá baterka

Příspěvek od Stanci11111 »

Mexican: myslim ze by sme tu mali preberat temy ohladom nasich :hyu: a nie pravopis.Odbacas od temy to mozme pokuse tu zacat preberat spis Gorila , ako dopadnu marcove volby alebo ako zaistit celosvetovy mier popripade vyriesit hladomor v afrike :D Co sa tyka toho stropneho svetla vam sa po nejakom case nezhasne same?Myslim ze tam je nejaka tepelna poistka alebo nejaky casovy spinac a po dlhsom svieteni sa mi vypne same!
Hyundai i20 1,4 74kW COMFORT 128000km
Reklama
 

Uživatelský avatar
69pavel
*****
Příspěvky: 1711
Registrován: 30 srp 2009, 20:29

Re: Mrtvá baterka

Příspěvek od 69pavel »

to jirikstbk:

stou gelovou jsi me asi nepochopil, gelova baterie je normalni baterie s elektrolytem a do elektrolytu je pridany tzv EXIDE GEL , neco psano na vysvetleni o tom:

Bezúdržbový akumulátor - systém uzavřené baterie
EXIDE GEL je absolutně bezúdržbovou baterií. To však neznamená, že po dobu její celé doby životnosti není nutné zkontrolovat stav a míru jejího dobíjení. Určitě však není nutné dolévat destilovanou vodu do elektrolytu a kontrolovat jeho hustotu jako u konvenčních baterií. Klasické akumulátory odvádějí vzniklé plyny při práci baterie do jejího okolí, EXIDE GEL má díky své konstrukci schopnost opětovně je absorbovat do elektrolytu a nezatěžovat tak životní prostředí exhalacemi. Pokud je tato baterie hermeticky uzavřená, elektrolyt je obsažený v podobě gelu, tak se z elektrolytu neodpařuje voda ani výpary kyseliny sírové.
Výjimečný výkon, maximální spolehlivost
Akumulátor Exide GEL poskytuje maximální startovací výkon i v absolutně extrémních podmínkách. Klasický akumulátor potřebuje čas na opětovné poskytnutí dostatečného proudu pro nastartování motoru vozidla a tato jeho schopnost se s počtem opakování prudce snižuje, EXIDE GEL si s rostoucím počtem startovacích cyklů udržuje svoji vysokou schopnost nastartovat motor i za nejtužších mrazů. Konstrukce olověnokyselinové baterie technologie VRLA, kde elektrolyt je ve formě gelu, a konstrukce desek, snížily jeho samovolné vybíjení, což dovoluje skladovat baterii enormně dlouhou dobu. EXIDE GEL i po době šesti měsíčního nepoužívání stále vykazuje víc jak 80% svojí nominální kapacity. Dokonce po dvou letech poskytuje ještě víc jak 60% kapacity!


pises ze nemas spunty na oddelani,takze klidne muzes takovou baterii mit, jak jsem psal vyrobce koupi do vyroby zrovna to co je na trhu nejlevnejsi a to tam narve at uz jsou baterie,pneu aj.,takze si over dle zarucniho listu nebo podle typu a cisla na baterii o jakou baterii se jedna,zda klasiku nebo uz novy typ s gelem a
pokud takovou baterii vlastnis tak pote jsou na takove bateire tzv Invertorove nabjecky treba zde http://www.nabijecka-autobaterii.cz/inv ... -p-10.html o nabijecim proudu 6A

a priklad jak takova nabijecka funguje napr tato:Invertorová nabíječka Charger 9

Popis Invertorová nabíječka Charger 9:

Inteligentní invertorové nabíječe baterií řízené mikroprocesory. Mikroprocesory řídí průběh nabíjení, který je rozdělen do šesti stupňů tak, aby bylo docíleno maximální účinnosti nabíjení. Díky funkci float mohou zůstávat po dlouhou dobu připojeny k baterii. Lze je použít pro nabíjení všech typů baterií: PbWet – PbMF – PbAGM – PbGel – Kalcium. Na display se zobrazují všechny nabíjecí parametry. Lze zvolit jeden ze tří nabíjecích režimů: pomalý, normální a nebo rychlé nabíjení. LEHKÉ, BEZPEČNÉ, UŽIVATELSKY PŘIJEMNE

ŠEST NABÍJECÍCH STUPŇŮ

Zkontrolujte stav baterie. Pro baterie, které jsou velmi málo nabité je vhodný soft start. Nabíjení je započato s nižší proudovou hodnotou dokud napětí nedosáhne 12V. KONSTANTNÍ PROU D Hlavní stupeň, kdy se baterie nabíjí na 75–80% kapacity. Nabíječ dodává maximální proud, dokud napětí na výstupech nedosáhne optimální hladiny. KONSTANTNÍ NAPĚT Í Dokončuje se nabíjení baterie na 100%. Napětí je udržováno tak dlouho konstantní, dokud se proud nedostane na minimální hladinu. ANALÝZA V průběhu cyklu je provedena krátká přestávka, aby bylo možné sledovat pokles napětí a testovat samovybíjení, aby bylo zřejmé, zda není baterie vadná. FLOAT Proměnlivé nabíjení při konstantním napětí udržuje baterii 100% nabitou. PULZNÍ Proměnlivé nabíjení při měnícím se napětí Pro cyklicky užívané baterie Pro započetí nového nabíjecího cyklu, když napětí klesne na limitní hodnotu. Tím se baterie udržuje v bezvadném stavu, i když se nepoužívá.



takze rozdil mezi invertorovou a klasickou je v rozdilnych proudech behem celeho nabijeciho cyklusu,jinak pokud se ti ji podarilo nabit tak bude v pohode, jedine co by ji vadilo kdyby ve vybitem stavu zamrzla,ale psal jsi ze to mas v garazi takze tam to nehrozilo a byla vybita par hodin,kdyby byla treba mesic tak to uz by mohl znamenat problem kdy by se snizila delka zivotnosti a treba by uz nesla ani nabit,nebo treba jen na 50%. u tebe zadnou vedu v tom nehledej, ted ji mas nabitou za 14 dni ji preventivne dobij znovu a pokud mas moznost tak ji pred nabijenim zmer 12V zatezovym mericem jak je na tom s ampery,pote nabit a po nabijeni zmerit znovu jak si na tom stoji. jinak ja osobne pres zimu pravidelne 1x co 3 tydny preventivne dobijim baterii, caste starty,sviceni,kratke trasy i kdyz tam mam silny altik tak presto to nestiha dobit do max. takze prevence je na miste.
Hyu ACCENT MCT 1.5CRDi VGT rok: 10/2008 barva: 2X INDIGO BLUEMICA oil: TOTALQUARTZ9000 5W/40
Uživatelský avatar
ryba
***
Příspěvky: 955
Registrován: 15 pro 2005, 08:20
Bydliště: HK

Re: Mrtvá baterka

Příspěvek od ryba »

no jestli baterka klesla pres noc z 12-13V po nabiti po jizde a rano mela 0,6V tak to neni normalni. V ty baterce je obrovska sila, 400-630A kratkodobe, v podstate je to tvrdej zdroj. Pokud by pribuzny proudy tekly vodicema ci jinyma vodivyma castma vozu pres jednu noc, musel by vyhoret. Jedina moznost, co to mohlo zpusobit, je zkrat a probiti vlastnich clanku uvnitr baterie. To se stane.
Lantra 93/1,5 8v, slouzila dobre, bud ji zeme lehka. Nyni mondeo 2,0i
Uživatelský avatar
69pavel
*****
Příspěvky: 1711
Registrován: 30 srp 2009, 20:29

Re: Mrtvá baterka

Příspěvek od 69pavel »

prosimte neplet sem startovaci ampery, vtomto pripade pokud ches tak musis pocitat amperhodiny jake jsou na beterii, nevim ale takova I20 muze mit batetrii 37Ah ci 40Ah , kdyz na to napojis 55w zarovku a nechas to svitit tak za necelych 10 hodin mas baterku totalne vybitou pri teplote 25°C, pokud je teplota mensi coz mel v garazi 10°C tak se ta doba zkracuje, pote i ta zarovka v stropnim svetle staci na to aby to do rana bylo vybite, prijdes k autu a nic
Hyu ACCENT MCT 1.5CRDi VGT rok: 10/2008 barva: 2X INDIGO BLUEMICA oil: TOTALQUARTZ9000 5W/40
Uživatelský avatar
Mexican
*******
Příspěvky: 7953
Registrován: 05 srp 2007, 14:39
Bydliště: Střelice (JmK)
Kontaktovat uživatele:

Re: Mrtvá baterka

Příspěvek od Mexican »

len chcem podotknut ze ziarovka v stropnom osvetleni ma 10 W. A teda pri normalnej baterii by to nocne svietenie nemalo robit ziadny problem. Tu to ako pisene vyssie , bol problem zrejme malo nabtej baterie a prave zapnuteho osvetlenia cez noc
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023

http://pancuha.wordpress.com/
jirikstbk
***
Příspěvky: 503
Registrován: 24 čer 2009, 07:50

Re: Mrtvá baterka

Příspěvek od jirikstbk »

Mexican: Taky to tak vidím.
ObrázekHYUNDAI i20 1,4 STYLE RED, barva 1F - vínová metalíza
Odpovědět

Zpět na „i20 Ostatní“