Hyundai i 30 - motor si upravuje otacky

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

Mato7511
*
Příspěvky: 10
Registrován: 02 zář 2012, 11:58

Re: Hyundai i 30 - motor si upravuje otacky

Příspěvek od Mato7511 »

Teraz som siel z roboty, vonku teplomer ukazoval vonku 22 °C a motor si musel upravovat otacky.
Nechapem tomu. Kamarat mal to iste ale on ma sice Skodu Roomster z TSi motorom a ked bol servise tak mu bez problemov vymenili rozvodovu retaz a uz ma po probleme.
Hyundai i 30 1.6 MPI CVVT Aqa blue
Reklama
 

Uživatelský avatar
Mexican
*******
Příspěvky: 7910
Registrován: 05 srp 2007, 14:39
Bydliště: Střelice (JmK)
Kontaktovat uživatele:

Re: Hyundai i 30 - motor si upravuje otacky

Příspěvek od Mexican »

za starsiu generaciu :hyu: D4FA motorov hlasim - ani v extremnych mrazoch (-20) otacky neboli vyssie nez 1050. Normal mam okolo 850

pozriem sa doma na benzinovej fieste. Ale IMHo to normalne nebude. Nie je zaneseny vzduchac? alebo lambda po funuse? nie su v riadiacej jednotke nejake chyby?
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023

http://pancuha.wordpress.com/
Mato7511
*
Příspěvky: 10
Registrován: 02 zář 2012, 11:58

Re: Hyundai i 30 - motor si upravuje otacky

Příspěvek od Mato7511 »

Skace mi to z 1800 na 1500 a pomali to klesa na 1000. Spytal som sa v predajcu on o tom nic nevedel a servisak mi povedal ze to je bezne. Skusim ist do ineho servisu nech sa mi na to kuknu.
Hyundai i 30 1.6 MPI CVVT Aqa blue
Uživatelský avatar
Chasnik
******
Příspěvky: 4140
Registrován: 08 srp 2011, 19:23
Bydliště: Litoměřicko

Re: Hyundai i 30 - motor si upravuje otacky

Příspěvek od Chasnik »

Po startu i v létě otáčky okolo 1600-1800, po cca 5-7 vteřinách to začne klesat, cca k 1000, po pár minutkách už je volnoběh v pohodě, čili na nějakých 700 ot.
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
Uživatelský avatar
rubicon22
*
Příspěvky: 30
Registrován: 28 kvě 2012, 19:11

Re: Hyundai i 30 - motor si upravuje otacky

Příspěvek od rubicon22 »

Mám tretie benzínové auto a u všetkých po naštartovaní najprv vybehnú otáčky a po niekoľkých sekundach klesnú, takže to nepovažujem za nejakú chybu, iba že by samovoľne klesali a potom stúpali. Dnes som šiel z práce teplota 26.st, po naštartovaní najprv 1500 ot. po pár sekundách (nestopoval som to) otáčky klesli na cca 700-800 ot./min.
Hyundai i30 1,6 GDI Style
Uživatelský avatar
JoKo
****
Příspěvky: 1469
Registrován: 17 čer 2007, 09:53
Bydliště: BA/KE
Kontaktovat uživatele:

Re: Hyundai i 30 - motor si upravuje otacky

Příspěvek od JoKo »

uplne bezne... niekedy vyskocia otacky len okolo 1 100, niekedy 1 500... riadiacia jednotka si to vyhodnocuje a prisposobi rezim motora k aktualnej situacii...
ak by ti tie otacky nepadali, tak by to mohol byt problem, ale ak ti padnu pomalicky niekde pod 1 000ot/min, tak by som sa nevzrusoval.

a robilo mi to aj na renaulte, skodovke...

podla mna to bude mat na svedomi katalyzator, kt. sa potrebuje zohriat, aby plnil svoju funkciu... a kedze mame emisne predpisy ake mame, tak...
seat tarraco 1.4 ehybrid xcellence

hyundai i30 {pd} 1.4t-gdi + dct now! + premium paket - predane
hyundai i30 {gd} 1.6gdi style {cz} - predane
hyundai accent {mc} 1.4 16v elegance - predane
japi
*
Příspěvky: 78
Registrován: 22 bře 2013, 18:58

Re: Hyundai i 30 - motor si upravuje otacky

Příspěvek od japi »

Ahojte,
dnes som sa tu zaregistroval a nevidím tu žiadnu tému ohladom i30 s motorom CRDi 94 KW od r. 2012, hodte prosím link na túto tému, vďaka
od 5/13 H i30 1,6 CRDI 94KW Style, Satin Amber
Uživatelský avatar
mnkk
****
Příspěvky: 1315
Registrován: 04 srp 2010, 16:33
Bydliště: Československo

Re: Hyundai i 30 - motor si upravuje otacky

Příspěvek od mnkk »

Vytvor si novú tému s tvojím problémom, keď tu nie je taká ako potrebuješ. :wink:
Santa Fe 2,2 CRDi 143kW TM
ex
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
Uživatelský avatar
pilsner1842
Příspěvky: 5
Registrován: 14 říj 2012, 22:36

Re: Hyundai i 30 - motor si upravuje otacky

Příspěvek od pilsner1842 »

Ja si tiez myslim ze vyskocenie otacok na nejaky cas po nastartovani je normalne (nepozeral som ako presne to je na mojej 1.6 Cvvt 10/2012, robila to ale aj stara Fabia 1.4MPi).

Co ma ale stve, vsimol som si v poslednom case, hlavne ked su take zimy, ze po nastartovani si auto upravuje otacky pocas jazdy (pred februarom som si to nevsimol, je to len v poslednych tyzdnoch). Sadnem, nastartujem, zaradim 1-ku a idem. Zatial vsetko ok, ked ale zaradim 2-ku a stlacim plyn, tak motor nechce, otacky padaju a stupaju hore dole, s autom hadze ako keby som sa nevedel rozbehnut.
Riesim to tak, ze radsej potiahnem trocha vyssie otacky na 1-ke (co nie je dobre pre motor) a potom davam 3-ku. Staci ale prejst 100m a uz je vsetko ok. Alebo nastartujem a zpalim si, nech sa troska motor "prekrvi".
(Dnes rano sa mi k tomu pridalo aj nejak piskanie alebo svistanie pri pridavani plynu.)

Kamarat ma podobny problem na Accente 1.4 benzine a bolo mu v servise povedane ze je to ok a normalne.

Mne to tak nepride? Co myslite vy?
Hyundai i30 kombi 1.6 MPi CVVT mk2
Uživatelský avatar
bony
******
Příspěvky: 3409
Registrován: 14 říj 2012, 00:03

Re: Hyundai i 30 - motor si upravuje otacky

Příspěvek od bony »

Dnes jsem nastarotoval venku -5 C a udělalo to přešně jak je popsáno, otáčky byly jako by byl zapnut sytič, tento jev byl na můj vkus aš moc dlouho, u jiných aut se dal sytič vypnout sešlapnutím plynu na podlahu, ale u :hyu: to nejde. V servisu mi bylo řečeno, že to je normální, příčemž mi to moc ormální nepříjde, když jsem vjel do křižovatky a auto se začalu dusit a já jen čekal, zda se motor chytne, nebo bude následovat náraz od jiných aut...
Lubos.M
Příspěvky: 7
Registrován: 06 lis 2021, 20:06

Re: Hyundai i 30 - motor si upravuje otacky

Příspěvek od Lubos.M »

Ahoj, mám auto se stejným motorem. Chová se mi to stejně a je to normální. Prý je to kvůli rychlejšímu zahřátí katalyzátoru. Nezbyde ti nic jiného, než se s tím smířit.
Odpovědět

Zpět na „i30 2012- Motor a převodovka“