Stránka 2 z 4

Re: i30 2012- Ostatní

Napsal: 14 úno 2013, 15:10
od huhu46
zdravím,
mám dotaz,nevím kam,tak to hodím sem
už 2týdny mám novýho :hyu: ,čtu tady ty fóra furt dokola
za prvé - nevím jestli tady nebo v manuálu sem četl,že se to auto nemá
nechávat běžět na volnoběh dýl než 3minuty,prej radši vypnout
co Vy na to,já myslím že je to jedno ne?
možná u kompletně zahřátýho motoru
ale po ránu takhle v zimě -10stupňů sem zvyklej auto nastartovat a jít škrabat
někdy to zabere i 5minut a člověk se nadře když je to hodně namrzlý
taky sem někde četl že takovýto moderní auta sou na to dělaný na ty mrazy
prej nakopnout a jet (samozřejmě nevytáčet-lehkou nohou)
Váš názor?
za druhé - včera sem pročítal spotřeby u těch starších 30 a dostal sem se až na diskuzi
kde,kdo a jaký tankuje palivo
sem z toho volaký zmatený
už 10let tankuju na SHELL v domění že dávám autu jen to nejlepší
nikdy sem teda problém neměl ale to co sem se dočetl tak to je fakt síla
jak ste na tom Vy? tankujete jen u značkových nebo jen u MAKRO,GLOBUS.TESCO atd.
prej OMW si vozí svoje palivo z rakóska to by mohla být určitá záruka ne?

sorry že sem se tak rozepsal

Re: i30 2012- Ostatní

Napsal: 14 úno 2013, 15:31
od Deegr
To je jednoduchý. Volnoběh je nastaven na co nejnižší otáčky, aby to tolik nežralo. Jenže v těchto otáčkách dochází k nedokonalému spalovaní, usazování karbonu, atd. Proto se v zimě nedoporučuje škrabat auto s nastartovaným motorem. Autu tím škodíte. Pro motor je lepší, když ho nastartujete, počkáte tak 5 sec, aby se olej dostal všude a jedete. Tím se rychleji zahřeje, takže neběží tak dlouho studenej a nedochází k nedokonalému spalování.

A za druhé. Ta Shellka je tady v CZ známá tím, že nemá moc kvalitní palivo. Shell V-Power bývá většinou stejný, jako běžný natural. Já osobně tankuji jen na OMW MaxxMotion 100 a na Benzine Vervu 100. Lepší paliva v CZ neseženete. Navíc tyto prémiová paliva jsou aditivovaná, takže pročisťují motor a ten také lépe táhne v nízkých otáčkách, ale není to nic markantního.

Re: i30 2012- Ostatní

Napsal: 14 úno 2013, 18:02
od Chasnik
Jak píše Deegr, Shell je tady v CZ dost odlišný od toho německého, hlavně V-Power se diametrálně liší. To nejlepší, co se tady dá na pumpách pořídil je MaxxMotion a Verva (jak v naftě, tak v benzínu). Nevím přesně, jakou metodou se postupuje u benzínu, ale Verva diesel je nadstandardně aditivovaná a MaxxMotion Diesel je dokonce vyráběn odlišnou technologií už v rafinérii (testy hovořily o vyšším krakování, ale nejsem chemik, takže přesně nevysvětlím) a je parametry srovnatelný s Aral Ultimate Diesel, který je už léta považován za TOP naftu na evropských trzích.
Osobně nejčastěji tankuju na Tank ONO, LUKOilu a OMV, nikdy nebyl problém, akorát poslední cca půlrok to vypadá, že na LUKOilu to trošku víc žere. Trošku se na to při dalších tankováních zaměřím, abych zjistil, jestli tomu tak opravdu je...

Jinak zdroje paliv jsou dány spíš regionem než značkou. OMV skutečně dováží část paliv ze své rafinerie ve Schwechatu, ale většinou pouze pumpy na Jižní Moravě a možná část Vysočiny. Odtamtud na své pumpy prý berou i jiné značky zastoupené na CZ trhu.
V Čechách OMV, Shell a Benzina (a možná i ostatní, ale o těch nevím) berou převážně z Kralup.

A je možné, že západní a severní Čechy odebírají paliva z Německa. Ale to jsem jenom zaslechl jen tak mezi řečí, takže ruku do ohně za to nedám.

Každopádně jediná značka, která si striktně zavážela svoje pumpy svými palivy, bylo ESSO. Kamiony z Ingolstadtu pravidelně objížděly "svoje" pumpy a jestli si pamatujete, tak hlavně na tahu Praha - Plzeň - Rozvadov bylo možno je často potkat. Ale to už je minulost, teď už ty pumpy má ten černej šestinohej pes...;)

Re: i30 2012- Ostatní

Napsal: 14 úno 2013, 19:49
od huhu46
Deegrovi díky za ty zimní starty,nerad bych si odrovnal novej auťák
od teď prvně škrabu a posléze jed

a díky za ty poznámky k palivu aji Chasníkovi
su z Brna tak přesedlávám na OMW a uvidíme,snad tam bude benál z rakóska [-o<
prodejce mi říkal tankovat natural 95 to ale neznamená,že bych tam nehoch hodit něco lepšího že jo?
(já sem nikdy netankoval ty lepší-dražší benzíny)
nejsem žádnej automechanik leju jen palivo a vodu do ostřikovačů :oops:
takže když 10x natankuju 95 a po 11té nějakou tu 100 a zase 10x nat95
zkazím tím něco?
když říkáte že ta 100 ten motor pročistí (zas aby to nepročistilo moc jako že bych měl bordel v motoru)
a nebo se párkrát držet té 100 (třeba 5x natankovat) a zase se chvílu vrátit k 95

prosím mějte se mnou trpělivost

Re: i30 2012- Ostatní

Napsal: 14 úno 2013, 20:23
od Deegr
Já tankuji už několik let jen tu stovku. Když jsem přivezl Fiat Stilo Abarth, tak pod víkem na doplňování oleje byly karbonové usazeniny, což svědčilo dost o předchozím majiteli. Tak jsem začal jezdit na stovku, převážně Vervu 100 a za ty tři roky, co jsem to Stilo měl jsem už nikdy žádné usazeniny neměl. Proto tankuji jenom stovku i do i30 od samotného počátku. Navíc u toho Stila šla spotřeba o více jak litr dolů. Takže i když byl benzín dražší, paradoxně mě plná nádrž stála méně. Za ty tři roky jsem ušetřil pár tisíc jen kvůli tomu, že tankuji stovku a jak to vidím tady a i na Sprintmonitoru, tak stejný efekt to má i na i30. Já jezdím v pohodě kolem šesti litrů, ostatní, co tu tankují 95 jezdí kolem sedmy.

Můžeš tankovat 95 a jednou tam hodit stovku a pak zase 95. Auto to neuškodí, spíše naopak. Ale jak jsem psal, nejlépe bys udělal, kdyby jsi tankoval jen Vervu 100 a MaxxxMotion 100. Shell raději ne, připlatil by jsi si jen za dražší 95, která je naprosto stejná, jako normální 95. Teda tak alespoň dopadli testy v roce 2011. Na tu stovku by jsi měl poznat rozdíl i v chodu motoru a jeho pružnosti.

S těmi zimními starty si auto neodrovnáš, jen mu to neprospívá. Když to přeženu, ten motor klidně najede 200 000 km, jen nebude mít takovej výkon, jako motor, o který se někdo řádně staral. Navíc bude mít vyšší spotřebu benzínu i oleje. O kolik, to už je různý. Ale určitě jsi sám někde četl, že když si někdo koupil auto a jeho známej úplně to samé, tak jim ty auta stejně nejela a ani stejně nežrala. Čím to asi bude. Samozřejmě na to měl vliv i způsob zajetí motoru, četnost výměny oleje, atd. To nastartování a škrabání okna je jen jedna z mnoha věcí, co tyto rozdíly způsobuje. Ale jak jsem psal, motor tím neodrovnáš.

Re: i30 2012- Ostatní

Napsal: 15 úno 2013, 10:22
od Meggie007
Ahoj, presne tak jak pisi ostatni.

Jsem z Brna a tez v domeni, ze Shell ma dobrou kvalitu jsem tam vice jak 2 roky tankoval. Posleze jsem byl vyveden z omylu :-) Informace, ze to tady v moravske sahare bere OMV z Rakouska me jeste vic presvedcila a tudiz su presedlal. :mrgreen:

Osobni zkusenost se nekolika auty ( jezdim plus minus stejne trasy, stejna zatez cca a drzim se hesla svizne a bezpecne :-) Spotreby si pisu sam a tak vim presne kolik mi to zere :-)

Elantra 2001, 1,6GL - Shell 95-ka 8,8L az 9,5L, OMV 7,9L a max. si vzala 8,8L.
Pritulky Rover 25 2.0TD - na Shell naftu 6,2L az 7,0L, pote OMV 5,3L az 6L
Dalsi Lantra z 97, 1,6GL pujcena od nasich, jen maly test na 2 nadrze ( Shell - 10,5L a OMV - 9L ) - starenka jenz nasi moc nedavali a tak se trochu vyfoukli pavouci z vyfuku :mrgreen: Asi nic signifikantniho, ale chtel jsem zkusit rozdil.
Pritulky dalsi auto MG ZS 180 - na Shellce 11,5L az 13L, na OMV 10L az 11,5L ( jen jsem to testnul na 3 nadrzich a predchozi zjisteni se potvrdilo ).

Ted uz se zenou jezdime vyhradne jen k OMV. Sice subjektivni, ale myslim, ze kvalitnejsi to rozhodne je.
Moje i30 ma prumerku 6,09L, neni to uplne male cislo, ale nejsem ekodriver :mrgreen:

Vetsina lidi co znam postupne presla k OMV a neco na tom asi bude. Sice kvalita u nas versus Nemecko/Rakousko bude furt nekde jinde, ale aspon neco.

Re: i30 2012- Ostatní

Napsal: 15 úno 2013, 11:42
od huhu46
meggie007 to teda čučím na ty spotřeby
to je fakt síla to só rozdíly jak sviňa
bývalej kolega z práce dělá u OMV na mičce u tesca v kr.poli
dnes tam zajedu snad tam bude tak zjistím jestli tam jezdijó
rakóský kamiony s palivem
pak dám vědět

Re: i30 2012- Ostatní

Napsal: 15 úno 2013, 16:23
od huhu46
benzinka OMV u TESCA v Kr.poli
takže prej normalní 95 se vozí ze Střelic a ta lepší 100 z rakoska
na OMV maj tři druhy 95
normal 95 za 38,4 Kč/L
lepší normal 95 za 39,4 Kč/L
a tu 100 za 40,4 Kč/L
(ještě si pořádně nepamatuju ty správný názvy)
jak sem jel z hokny udělal sem si malou projíždku po Brně
SHEEL na Lesné natural 95 za 38,5
SHELL u hornbachu natural 95 za 37,2
OMV u tesca v Kr.poli 100 za 40,4
OMV u hornbachu 100 za 39,2
OMV u shoppinparku (D2 na bratislavu) 100 za 40,5
:shock: no a benzinka u hypernovy (olympia) natural 95 za 35,2 :shock:

Re: i30 2012- Ostatní

Napsal: 15 úno 2013, 18:03
od mnkk
Našiel som toto:

http://www.youtube.com/watch?v=5zAKJwhKwns

a toto už dávnejšie:

http://www.youtube.com/watch?v=gQghB4asSnI

Tiež som počul, že niekto má s palivom Shell nižšiu spotrebu. Ja som doteraz nič také nespozoroval so žiadnym palivom. Jediný prínos v našej kubatúre vidím v čistiacích zložkách, ktoré sú obsiahnuté v palive. :-k Ak je to pravda.

Minule som natankoval 95 fuelsave a nie je v ňom žiadny rozdiel. Zobral som ho iba preto, lebo mal cenu ako TankOno a na Ono sa mi nechelo ísť.

Edit: zabudol som, že raz sa mi zdalo, keď som natankoval ARAL diesel, že ide motor tichšie. Nemal som žiadny merací prístroj, tak to neviem potvrdiť.

Re: i30 2012- Ostatní

Napsal: 15 úno 2013, 18:21
od Meggie007
Je to zajimave celkem, taky jsem moc neveril, ze to muze byt takovy rozdil, ale je. Teda aspon u me.

Prolezl jsem hodne debat a nazoru a ve vetsine se shoduji v tom, ze nejlepsi pohonne hmoty ma OMV a Benzina. Co se tech cen tyka, tak mam hlavne najetou Jihlavskou a Herspickou tady v Brne a to je celkem "kartel" :-) Jak se zmeni cena na kopci na Jihlavske u Shellky, tak do pul hodiny je stejna u OMV pod kopcem a naopak :-) Clovek se tim uz aj bavi :mrgreen:

Ted presne nevim, ale naposled jsem tankoval minuly tyden normos naftu u OMV a za 35.90Kc, lec jestli si dobre pamatuji, tak uz stihli podrazit bohuzel.

Asi kazdy dle svych zkusenosti, ale dokud OMV neskonci v CR ( par informaci probehlo ve zpravach ) tak jim budu verny :-)

Re: i30 2012- Ostatní

Napsal: 15 úno 2013, 19:16
od Deegr
mnkk: U shellky se ani nedivím, že jsi nepozoroval žádnou změnu. To by jsi byl asi první :) Jinak ale je prokázáno testy, že OMW a Benzina má skutečně prémiová paliva, nikoliv obyč 95 s vyšší cenou, jako Shellka. Dokonce na netu můžeš najít i testy na motorové brzdě, kde šel opravdu výkon nahoru při použití prémiového sto oktanového paliva. Ale nečekej třeba nárůst deset koní. Spíše 2-5 koní. 5 u těch novějších motorů, které to palivo dokáží rozpoznat a upravit tak předstih i dobu vstřiku, atd. Tedy spíše motory s přímým vstřikem. 2 koně třeba u starších aut, jako Hyundai Lantra, atd.. Naopak u přeplňovaných motorů to může být klidně i přes 20 koní! Ty rozdíly tam jsou.

Já se snažím tankovat na Benzině, když není Benzina, tak jdu na OMW. Jinde jsem ještě netankoval. V německu je nejlepší Aral. Mají benzín Ultimate 102.Ale i Shellka patří mezi ty kvalitnější na německém trhu. V CZ je to bohužel předražená podvodná benzínka.

Re: i30 2012- Ostatní

Napsal: 15 úno 2013, 19:33
od mnkk
20 koni? To je dost. V tom videu na yt nebol rozdiel medzi palivami tak velky pri tom malom rendiku, subaru uz nabralo nejake koniky. :-k

Re: i30 2012- Ostatní

Napsal: 23 črc 2013, 21:35
od romo23
chtěl bych se zeptat jestli se vám taky tak loupe volant jako mě??mám i30 gdi.

Re: i30 2012- Ostatní

Napsal: 23 črc 2013, 22:49
od Mirus30
romo23 píše:chtěl bych se zeptat jestli se vám taky tak loupe volant jako mě??mám i30 gdi.
Uz je tu par pripadu...

https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.php?f=156&t=27360

Re: i30 2012- Ostatní

Napsal: 24 črc 2013, 01:01
od Andym
No ja do Laguny (LPG) tankoval benzin malo, tak jsem jezdil na Shell (taky jsem si myslel, ze je to kvalita)...

Kazdopadne do i30 jsem tankoval zatim 2x po 20ti litrech... vzdy u Shell (1x N95, 1x V-Power).

No s N95 mi ukazoval pocitac 6.9, s V-power 5.9 na stejne trase (tam / zpet) ... ale urcite to bude vic (jel jsem sam - bez zeny, deti a veci v kufru)

No vyzkousim teda taky ten OMV 100, mam jej kousek od domu (Jedovnicka, Brno)