Stránka 2 z 3

Re: Kazítka v našich autech

Napsal: 05 lis 2013, 16:35
od FISHkaa
záruka je určitě dlouhá, otázka je jenom jestli ti jí uznají a nesvedou to na styl jízdy a ignoraci potřeby vypalování...

PS: předchozí diesel auto sem měl bez dpf a s bufíkem na rychlé zahřátí motoru (voda, webasto) - motor nikterak netrpěl... 8)

Re: Kazítka v našich autech

Napsal: 05 lis 2013, 17:42
od frawd
PALI-PALI píše:BTW - maju ix20 kontrolku vypalovania DPF? Alebo plneho filtra? Resp. - ako casto vypalujes?
Kontrolka vpalovania nie je, len plného filtra. Podstatné je aby sa filter pravidelne vypálil, inak sa môže samovypáliť, alebo vypáliť nekontrolovane, čo môže porušiť jeho štruktúru a je v kýbli.

Ja vypalujem raz za 800 km, čo je raz na nádrž. Spotreba je vtedy asi o 2 až 3l vyššia. Celkovo to zvýši spotrebu o 0,03l/100km.

Re: Kazítka v našich autech

Napsal: 05 lis 2013, 18:07
od Franta H1
frawd píše:Tož diesel uź nie je na krátke strkanice po meste. Aj bez DPF nebol, ale prežil to. Ja chodím denne do práce cca 30km tam, 30 km nazad, prevažne diaľnica alebo okresky a cez víkend dlhšie trasy. Sem-tam strkanica na nákup. V takomto prípade DPF už kurvítkom nie je.
Když diesel není na pošusty po městě, tak čím budeš rozvážet chleba, balíky a dělat servis čehokoliv?
Všude máš dnes DBF, spojku s dvouhmoťákem, turbo, dráty v el. instalaci auta už taky slabší být nemůžou a vše je spotřebák. Připadá mi to jako zakazovat žárovky a už se vidím jak budu vysávat s vysavačem s 900Watty =D>

Re: Kazítka v našich autech

Napsal: 05 lis 2013, 21:37
od PALI-PALI
1:DPF- filter pevných častíc


r20_cpf_004

K regenerácií filtra dochádza:
- Každých 1000 km

- Otáčky motora musia byť 1000-40000 ot/min

- Rýchlosť vozidla nad 5 km/h

- Teplota motora nad 40°C

- Regenerácia prebieha pri teplote DPF nad 600°C


Počas regenerácie môže dôjsť k zvýšenej dymivosti a hlučnosti motora v dôsledku zvýšenia vstrekovacej dávky a vyššej teploty. Môže sa rozblikať kontrolka motorovej regulácie.

2: Záruka sa vzťahuje na všetky kvalitatívne problémy vozidla, ktoré sa vyskytnú.
Záruka nekryje bežné opotrebenie. Opotrebenie v dôsledku zanesenia filtra (ovplyvňuje to kvalita paliva a jazdné režimy) nie je kryté zárukou.






voila - tu mate tu super Kia zaruku...

email z Kia Motors a kontakt na toho pana mozem poskytnut na vyziadanie.

Re: Kazítka v našich autech

Napsal: 06 lis 2013, 07:14
od frawd
Franta H1 píše:Když diesel není na pošusty po městě, tak čím budeš rozvážet chleba, balíky a dělat servis čehokoliv?
Všude máš dnes DBF, spojku s dvouhmoťákem, turbo, dráty v el. instalaci auta už taky slabší být nemůžou a vše je spotřebák. Připadá mi to jako zakazovat žárovky a už se vidím jak budu vysávat s vysavačem s 900Watty =D>
Tak načo to kupuješ, keď sa toho tak bojíš? Kúp si elektromobil, benzín, LPG, bicykel. Ja som za to, aby v diesloch bol DPF, nechcem dýchať ten odpad keď nemusím. Vždy smradíš ostatným a nie sebe.

Re: Kazítka v našich autech

Napsal: 07 lis 2013, 13:59
od PALI-PALI
stary diesel nepotrebuje DPF - vylucene sadze su velke = telo ich vyluci.

Moderne sadze modernych CR deselov su drobne - v plucach ostavaju (ako azbest).


Samozrejme, dovodom, preco sa pouziva CR techologia su EU predpisy.. Pre EU predpisy vyrobcovia presli na CR - ked sa neskor zistilo, ze dym z toho je skodlivejsi ako predosle sadze - preslo sa na DPF.

:D/ :D/ :D/


pitvanie DPF filtrov je semozrejme neeticke a nemoralne - kedze vedome potom clovek poskodzuje zdravie seba a okolitych obcanov, ma to vsak aj ine stranky..

1. cena
(na 10 rocnom naftaku nikto nebude kupovat novy DPF filter za +-2000€. To ho radsej vyhodi)
2. kontrola
(nikto nedokaze skontrolovat len tak, ci auto DPF ma alebo nie. Vymozitelnost = 0)

Re: Kazítka v našich autech

Napsal: 07 lis 2013, 14:32
od FISHkaa
frawd píše:
Franta H1 píše:Když diesel není na pošusty po městě, tak čím budeš rozvážet chleba, balíky a dělat servis čehokoliv?
Všude máš dnes DBF, spojku s dvouhmoťákem, turbo, dráty v el. instalaci auta už taky slabší být nemůžou a vše je spotřebák. Připadá mi to jako zakazovat žárovky a už se vidím jak budu vysávat s vysavačem s 900Watty =D>
Tak načo to kupuješ, keď sa toho tak bojíš? Kúp si elektromobil, benzín, LPG, bicykel. Ja som za to, aby v diesloch bol DPF, nechcem dýchať ten odpad keď nemusím. Vždy smradíš ostatným a nie sebe.
nikdy sem to nepotřeboval, ale už vidím ten obrovský výběr dodávek se zážehovým motorem :mrgreen:

Re: Kazítka v našich autech

Napsal: 07 lis 2013, 16:05
od oltcitak
PALI-PALI píše:stary diesel nepotrebuje DPF - vylucene sadze su velke = telo ich vyluci.

Moderne sadze modernych CR deselov su drobne - v plucach ostavaju (ako azbest).


Samozrejme, dovodom, preco sa pouziva CR techologia su EU predpisy.. Pre EU predpisy vyrobcovia presli na CR - ked sa neskor zistilo, ze dym z toho je skodlivejsi ako predosle sadze - preslo sa na DPF.
= 0)
tak to teda nejak nemozem pobrat...preco "mensie sadze" ??? za to, ze CR jemnejsie rozprasuje??? ak ano, daj link na hodnovernu studiu,ze je to tak. :?:

Re: Kazítka v našich autech

Napsal: 07 lis 2013, 16:17
od Skyline
ano je to tak CR má mnohem jemnější kapičky a ty zůstávají v plicních sklípcích. Starší nafťáky měli saze větší a tudíž tento problém nebyl. Jen je fajn když auto začne čistit filtr někde ve městě, to je pak ten smysl kde?

Re: Kazítka v našich autech

Napsal: 07 lis 2013, 17:36
od frawd
PALI-PALI píše:stary diesel nepotrebuje DPF - vylucene sadze su velke = telo ich vyluci.
Ako ich vylúči? Po smrti? Baníci asi tiež dýchajú jemné čiastočky, keď majú problém s plúcami.
FISHkaa píše:nikdy sem to nepotřeboval, ale už vidím ten obrovský výběr dodávek se zážehovým motorem :mrgreen:
Kde je dopyt, tam je ponuka.
Skyline píše:ano je to tak CR má mnohem jemnější kapičky a ty zůstávají v plicních sklípcích. Starší nafťáky měli saze větší a tudíž tento problém nebyl. Jen je fajn když auto začne čistit filtr někde ve městě, to je pak ten smysl kde?
Pretože sa filter nečistí tak, že sa otoči a prefúkne, ale usadené častice sa spália na CO2 a H2O.

Re: Kazítka v našich autech

Napsal: 07 lis 2013, 19:41
od mmv
diamid kyseliny uhličité na vás, :D ještě tady budete vypouštět nějaký fujtajbly :-)

Re: Kazítka v našich autech

Napsal: 07 lis 2013, 19:47
od Axel.Foley
mmv: za prvé nevím co to je a za druhé mě to uráží

:lol:

Re: Kazítka v našich autech

Napsal: 07 lis 2013, 19:49
od mmv
tak nějak :-)
takhle to vypadá :-)
Obrázek
frawd píše: Pretože sa filter nečistí tak, že sa otoči a prefúkne, ale usadené častice sa spália na CO2 a H2O.
zas bych tomu tak nevěřil, v návodu se píše, že při funkci může kouřit (rozumím tomu tak, že je vidět dým)

Re: Kazítka v našich autech

Napsal: 07 lis 2013, 19:53
od rudolf.tomka

Re: Kazítka v našich autech

Napsal: 07 lis 2013, 20:14
od Axel.Foley
mmv: bohužel, chemie je pro mně španělská vesnice, nač je to dobré?