Stránka 2 z 3

Re: Problem se startovanim

Napsal: 28 led 2014, 11:09
od PavelD
Také jsem se s tím setkal na ix20, staré 8 měsíců se kterou žena jezdí po městě. Ochladilo se a auto nenastartovalo.
Když jsem dobil baterii je to OK.
Ale překvapilo mě, že když se to stalo poprvé, tak audo asi na 15. otočení klíčkem chytlo. Předpokládál bych, že napětí baterie postupně klesá, a tudíž bude čím dál větší problém s naskočením motoru.
V servise mně řekli, že to je nedostatečně nabitá baterie - když se jezdí krátké vzdálenosti.
Podle mě to je konstrukční chyba, špatná baterie, nesprávně nastavená jednotka, ...????

Re: Problem se startovanim

Napsal: 28 led 2014, 11:57
od David PLEVA
Zde si myslím, je zodpověna spousta otázek týkajících se akumulátorů, třeba se to někomu bude někdy hodit, sám jsem si to přečetl celé, docela zajímavé čtení.

http://www.battery.cz/informace-faq/

Re: Problem se startovanim

Napsal: 07 říj 2015, 11:07
od airwaves
Mohu potvrdit stejný ojedinělý problém se startováním. Zasunu klíček, zmáčknu spojku, startuji, kontrolky svítí, cvakaj relátka a ticho. Motor netočí. Zda to velmi slabé cvakání je i starter nebo pouze relátka neumím posoudit. Po asi pátém zopakování vložení klíče a otočení normální start. Pak se to ten den ještě jednou zopakovalo a konec. Zase vše funguje druhý týden normálně. Netuším kde je problém. Prohlédnul jsem po mechanické stránce spínač na spojce. Rozpojil zapojil. I jsem vyzkoušel start bez zmáčknutí a potom s přidáním spojky a vše ok. Chtěl jsem se podívat na startér, ale není vidět :D . Dal jsem pro jistotu baterku na nabíječku, už má 4,5 roku. Asi nezbývá než čekat na odtahovku :D .

Re: Problem se startovanim

Napsal: 07 říj 2015, 11:28
od soban
Otočíš klíčkem a držíš ho a začne něco cvakat?

Kontrolky svítí bez změny jasu - asi chyba startéru nezaskočí.

Pokud kontrolky mění jas - asi vadná baterka nedodá dostatek proudu pro startování.

Re: Problem se startovanim

Napsal: 07 říj 2015, 11:46
od JoDo
Pokud kontrolky nezeslábnou (určitě by se to stalo u slabší baterky) tak by bylo dobře podívat se na vodiče ke startéru, jak jsou dotažené spoje.

Re: Problem se startovanim

Napsal: 07 říj 2015, 12:05
od pekoz
rezaté očko na kabelu nebo zkorodované ukostření motoru dělá to samé - osobní zkušenost bez ohledu na značku auta

Re: Problem se startovanim

Napsal: 07 říj 2015, 13:05
od Olda47
Je poznámka: od roku 2014 se montuje baterka s kapacitou 45Ah, předtím to bylo jen 36Ah. 36AH jsem měl u Swiftu a když jsem svítil a točil volantem na místě, tak světla zhasínala... 45 Ah je minimum pro moderní auto.

Re: Problem se startovanim

Napsal: 07 říj 2015, 13:39
od airwaves
Díky. Ty kontrolky se zdály že nepohasínají? Ale už přesně nevím. Teď to funguje není kde odzkoušet. Příště budu pozornější. Mrknu doma na oka u startéru, poly baterky a ukostření. Díky za tipy Kde mám prosím hledat startér? Je vidět odspodu? Já mám v prostoru ještě reduktor na LPG tak je to brutálně zarovnaný. .

Re: Problem se startovanim

Napsal: 07 říj 2015, 20:15
od milda h
Olda47 píše:Je poznámka: od roku 2014 se montuje baterka s kapacitou 45Ah, předtím to bylo jen 36Ah. 36AH jsem měl u Swiftu a když jsem svítil a točil volantem na místě, tak světla zhasínala... 45 Ah je minimum pro moderní auto.
Oldo47, nevím, co máš za typ, nemáš to v podpisu
Ale pro IX20 bych volil rozhodně silnější baterii (50-60 Ah). Je o tom zde i vlákno :
https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.p ... 9&start=60

Re: Problem se startovanim

Napsal: 08 říj 2015, 00:21
od Zdenál49
Nechal jsem o dovolené přes noc zapnutý klíček na 1. polohu = napětí v zásuvce a svítící hodiny. V zásuvce byl adaptér na dobíjení mobilu. Druhý den starter vydával pouze jakési drnčení, vyhodnotil jsem to jako opakované pokusy o zasunutí pastorku, po sepnutí stykače spadlo napětí k nule, stykač se uvolnil a tak dokola. Baterka vybitá. Nutné nabití nabíječkou.

Ale! Při první garančce jsem upozornil na to, že rádio při zhasnutém motoru napsalo (anglicky) Baterie se vybíjí, nastartujte motor. Servismani to viděli poprvé a otestovali baterku. Baterka je OK, na jakémsi grafu ale vykázala životnost 30 %!! Po roce jsem opět upozornil na velké napětí při chodu motoru (až 15 V), zase mne chlácholili, že je to pro kyselinovou Pb baterku normální!! Zase test baterky, zase OK a zase životnost 30 %. K tomu horké léto, bezúdržbové provedení, to moje celoživotní vzdělávání napovídá, že baterka stárne rychleji než je zdrávo. Asi ji budu muset vykostit víko a podívat se na hladinu elektrolytu.

Ke startování: Po zhasnutí motoru v provozu nemusíte napřed vypínat zapalování jako na jiných autech, ale možno hned startovat, ovšem i zde se sešlápnutým pedálem spojky.

Zdeněk

Re: Problem se startovanim

Napsal: 08 říj 2015, 18:17
od soban
>že rádio při zhasnutém motoru napsalo (anglicky) Baterie se vybíjí

Normální věc když zapneš radio s vypnutým klíčkem tak tě upozorní.

>Po zhasnutí motoru v provozu nemusíte napřed vypínat zapalování jako na jiných autech

Protože elektronika hlídá zda se motor točí a když se točí nedovolí nastartovat, proto taky otočíš klíčkem do polohy start a držíš pořád.....

U starých aut se nedalo zjistit zda se motor točí tak byla pojistka v zámku že se nedal dát klíček do polohy start bez toho aby se nejdříve vypnul, takže kdyby se motor točil tak ho vypneš a pak můžeš startovat.

Dnes to hlídá elektronika dříve to hlídalo mechanické udělátko.

K baterii

"za normálních okolností na starosti alternátor vozidla v rozsahu od 13,8V do 14,6 V"

viz: http://eshop.tza.cz/autobaterie-co-vas-zajima-navody

15V na baterii určitě není správně takže buď je po baterce nebo regulátoru.

Re: Problem se startovanim

Napsal: 09 říj 2015, 13:23
od Scout
>Po zhasnutí motoru v provozu nemusíte napřed vypínat zapalování jako na jiných autech
U mého :hyu: ano. Celkem čerstvá zkušenost, když jsem mladýho učil se rozjet.
>15V na baterii určitě není správně takže buď je po baterce nebo regulátoru.
Mluvíme tu o desetinách voltu. Záleží na tom, čím bylo měřeno a zda nebylo i zaokrouhleno. Já bych v tom zas takový problém neviděl, pokud to není trvale.

Re: Problem se startovanim

Napsal: 10 říj 2015, 12:33
od tomky
airwaves píše:Mohu potvrdit stejný ojedinělý problém se startováním. Zasunu klíček, zmáčknu spojku, startuji, kontrolky svítí, cvakaj relátka a ticho. Motor netočí. Zda to velmi slabé cvakání je i starter nebo pouze relátka neumím posoudit. Po asi pátém zopakování vložení klíče a otočení normální start. Pak se to ten den ještě jednou zopakovalo a konec. Zase vše funguje druhý týden normálně. Netuším kde je problém. Prohlédnul jsem po mechanické stránce spínač na spojce. Rozpojil zapojil. I jsem vyzkoušel start bez zmáčknutí a potom s přidáním spojky a vše ok. Chtěl jsem se podívat na startér, ale není vidět :D . Dal jsem pro jistotu baterku na nabíječku, už má 4,5 roku. Asi nezbývá než čekat na odtahovku :D .

To se mi taky stávalo,až jednou auto uplně mrtvé - odtah do sersu - ŠPATNÉ UKOSTŘENÍ

Re: Problem se startovanim

Napsal: 11 říj 2015, 03:06
od soban
O kostře se mluvilo.

Jinak klíček se fakt vracet do 0 nemusí a pochybuji že na nějakém modelu bude jiná spínačka (měl jsem ix20 půjčenou a netřeba vracet klíček do 0).

Takže zrada bude jinde, nesešlápl spojku a pod....

Re: Problem se startovanim IX20

Napsal: 13 bře 2016, 18:10
od horake
Zdravím, mám týden starou IX20. Při startování se mi včera poprvé stalo, že při otočení klíčkem motor nenaskočil, jen cvakl startér, ani na druhý pokus. Pak jsem vyndal klíčky ze skříňky, otočil je a nastartovalo to hned. Má nějaký vliv směr vložení klíče do spínací skříňky nebo s tím mám vyrazit do servisu?

Díky za zkušenosti Horák