Stránka 2 z 5

Re: Čidlo v sedadle spolujezdce

Napsal: 08 bře 2014, 09:29
od Richi_i30
only_one píše:Poutám se zcela automaticky, ale vezu na sedačce dokumentaci, smůla je moc těžká -> cinky linky, spolujezdec si chce sundat svetr za jízdy.. cinky linky :-), více násobné zapípání při poklesu teploty no to je taky super, hlavně teď když jsem jel takovou zajímavou cestu přes lesy a vesnicky, tak ta diference teplot byla dost divoká.. osobně jsem zastánce toho, že by člověk měl mít pořád možnost volby. Kontrolka nízké teploty je v zorném poli řidiče a to by mě stačilo. Pásy by stačili na místě řidiče.. je to prostě bruselismus, kdy z nás přesně tyhle drobnosti dělaj tupé stádo ovcí, které nedáš na výběr.. Co má třeba dělat invalida, co má potvrzení, že ze zdravotních důvodů se poutat nemusí? Všeho prostě moc škodí.
A doma mám další starší auto s 15 lety na krku.. a mám tam daleko větší pocit, že v tom autě jsem šéf já než v I30tce.
Boha, co to je za řeči toto ? Ona "těžká" dokumentace nemá na sedačce, co dělat. A ta perla se signalizací pouze na místě řidiče - možná se budeš divit, ale tyhle věci jsou tam právě kvůli tomu, aby řidič věděl, že se mu např. v zadu odpoutalo dítě v sedačce apod. Ta citovka s invalidou, co se nemusí poutat - no, dejme tomu, že mu je někdo ochotný takové povolení vystavit (on totiž nepřipoutaný člověk neohrožuje v autě jen sám sebe, ale TAKÉ všechny ostatní cestující !) - není nic snažšího, než si pořídit jen ten zacvakávací protikus, ať už z vrakáču, na ebay atd.

Trochu mi to připomíná, jak se u nás začla objevovat např. první auta s ABS, tak se taky vždycky našel nějakej trouba (no offence), který tvrdil, jak je to na ho*no, že to pak dýl brzdí, že on je tak dobrý řidič, že nic takového nepotřebuje a bla bla bla, pár dalších blábolů. No a dnes - totální standard, Světe div se :idea:


Co ovšem nechápu, že není (alespoň v mém voze) akusticky signalizována pal. rezerva, to mi příjde trochu na hlavu.

Napsal: 08 bře 2014, 10:11
od bony
To Richi_i30: konecne normalni prispevek - plne souhlasim. Jsme bouzel v CR kde se musi kolem vseho jen remcat. Pirad slysim jak EU zakazuje a narizuje a diky prave te EU mame propojene vesnice s mesty luxusnim povrchem o kterem by se nam bez dotaci ani nezdalo. Druhou veci je ze mame v cela statu lemply co jen tlachtaji a nedovedou dosahnout na vsechny vyhody EU...

odeslano z telefonu.

Re: Čidlo v sedadle spolujezdce

Napsal: 08 bře 2014, 10:37
od David PLEVA
Přesně tak, navíc, proc některé měl pípák na sedadlech i výchovný účinek. Bývalý tchán, který se nikdy nikde nepásal najednou automaticky sahá po pásu i ve své Fabii. Třeba je to zase jeden zachráněný život. A o tom to je.

Re: Čidlo v sedadle spolujezdce

Napsal: 09 bře 2014, 21:11
od only_one
se omluvuju, že vás to tak popudilo...

Re: Čidlo v sedadle spolujezdce

Napsal: 09 bře 2014, 23:46
od mmv
:-) only_one :-) [-X [-X nenech se vyvézt z rovnováhy řečma o pro okolí nebezpečném nepřipoutaném komkoliv v autě, o nebezpečně uložené aktovce se zlatou cihlou na přední sedačce, [-X [-X dneska při cestě do práce mi zvedal adrenalín blbej baťoh #-o jasně, ABS, ESP a jiný písmenka jsou užitečný, ale ve finále v člověku jenom a pouze zvyšujou falešný pocit bezpečí a omladina si pak myslí, že na ně neplatí fyzikální zákony, u toho ABS stále jsou situace kdybys ho tam neměl, tak bys nenabořil auto a nezabil spolujezdce kdyby to tam nebylo, nedobrzdíš na přímém úseku, v pravo lípy, vlevo protijedoucí kolona ty na to hamtneš a ABS vesele mlátí, ale auto nezpomaluje tak, jako kdyby tam nebylo
ještě mi tu třeba řekněte, jak je supr zákon o denním svícení a o zimních gumách a já dám na modlení [-o< [-o< [-o<

bony píše:diky prave te EU mame propojene vesnice s mesty luxusnim povrchem o kterem by se nam bez dotaci ani nezdalo.
odeslano z telefonu.
nemáš ty náhodou na mysli ty debilní cyklostezky ??? po kterých třeba v Praze po vinohradské třídě vidíš jet denně tak 5 cyklistů ??? nebo snad máš na mysli ty debilní kruhový objezdy co se houfně stavěj na kterýmkoliv křížení hlavní silnice s polní cestou, jenom proto, že to Brusel platí ?? [-X [-X [-X :-k :-k :-k #-o #-o #-o ať si to radši EU strčí kamsi ](*,) ](*,) ](*,)

Re: Čidlo v sedadle spolujezdce

Napsal: 10 bře 2014, 06:48
od only_one
mě ale nevadí ty bezpečnostní systémy, mě vadí, jakým způsobem ze mě to auto dělá ovci. Samozřejmě se poutám a nemám s poutáním problém, ale vadí mi, jakým způsobem mi to dává auto najevo. Toť vše..

Re: Čidlo v sedadle spolujezdce

Napsal: 10 bře 2014, 08:06
od mkr
mmv píše: u toho ABS stále jsou situace kdybys ho tam neměl, tak bys nenabořil auto a nezabil spolujezdce kdyby to tam nebylo, nedobrzdíš na přímém úseku, v pravo lípy, vlevo protijedoucí kolona ty na to hamtneš a ABS vesele mlátí, ale auto nezpomaluje tak, jako kdyby tam nebylo
možná stačí se jenom naučit brzdit - zeptej se někoho, kdo učí na polygonu a ten ti potvrdí, že naprostá většina řídičů (a je jedno zda mají či nemají ABS) brzdit prostě neumí - zřejmě jsi jeden z nich :-k

Ty báchorky, jak bez ABS zabrzdíš na kratším úseku než s ním, platily v dobách prvních generací ABS.
Dnes jsou tyto systémy tak sofistikované, že už na ně normální smrtelník nemá.
Můžeš mi říct jeden příklad, kdy je ABS "delší" (pokud vynecháme šotolinu a to, že jsi školený závodník) [-o<

Re: Čidlo v sedadle spolujezdce

Napsal: 10 bře 2014, 09:40
od mmv
omlouvám se za OT
bavíme li se jen a pouze o tom případu který jsem popsal, tak prodlouží, a dokonce i ten nejsofistikovanější, musí, protože to kontunuální brždění je přerušované a je docela jedno jak je ten systém nový
nechci poučovat, ale abs neni o zabrždění, ale o řiditelnosti vozu při brždění, takže na rovné suché vozovce když nepohneš volantem s ABS zabrzdíš dál než bez něj, rozhodně to neplatí o mokré vozovce a taky to neplatí o tebou jmenované šotolině, zatím jsem jel ve třech fábiích (je jedno jestli FI nebobo FII) a tam je ten nástup funkce abs oproti mému :hyu: moc vysoký, a stačí i malá nerovnost na vozovce, kdy kolo na chvilku ztratí adhezi a ABS tam "mlátí" jako o život, a dovolím si tvrdit, že v tomto případě s fabií na semaforu zastavím o metr metr a půl později

:-) zeptej se googla ;-)

Re: Čidlo v sedadle spolujezdce

Napsal: 10 bře 2014, 09:40
od only_one
ve chvíli, kdy jsem na brždění připravený a soustředěný tak se dá bez ABS docela solidně soupeřit a troufnu si říct, že na suchu je ABS právě ten prvek co tu brzdnou dráhu prodlouží. Ale ve všech ostatních situacích co se dá označit jako krizovka nebo požadavek na částečnou ovaldatelnost auta při prudkém brždění nemá normální řidič moc šancí.

Re: Čidlo v sedadle spolujezdce

Napsal: 10 bře 2014, 10:13
od mkr
moje babička říkala "myslet je h...o vědět" - píšeš "troufnu si říci" a to jsou právě jen ty dojmy, nebo jsi to někde vyzkoušel? Já si dovolím tvrdit (a je to osobní zkušenost), že pokud se naučíš opravdu brzdit (ne si to jen myslet), tak auto s ABS (nové generace) na suchu (a i jiných površích s výjimkou šotoliny nebo hlubokého sněhu) VŽDY zastavíš dříve.
Obětuj peníze a vydej se na polygon (kromě brždění se naučíš i jiné věci o kterých sis myslel, že je umíš).
Tam si to můžeš vyzkoušet (jejich vozy jsou vybaveny vypínáním ABS, takže jedeš stejným autem).
Ono právě nouzové brždění s ABS je o tom naučit se nepovolit brzdu když začne "kopat" (což většina lidí podvědomě udělá) - je nutno se naučit v tomto případě naopak vyvinout maximální tlak na brzdový pedál.

Re: Čidlo v sedadle spolujezdce

Napsal: 10 bře 2014, 10:22
od mkr
mmv píše:omlouvám se za OT
bavíme li se jen a pouze o tom případu který jsem popsal, tak prodlouží, a dokonce i ten nejsofistikovanější, musí, protože to kontunuální brždění je přerušované a je docela jedno jak je ten systém nový
nechci poučovat, ale abs neni o zabrždění, ale o řiditelnosti vozu při brždění, takže na rovné suché vozovce když nepohneš volantem s ABS zabrzdíš dál než bez něj, rozhodně to neplatí o mokré vozovce a taky to neplatí o tebou jmenované šotolině, zatím jsem jel ve třech fábiích (je jedno jestli FI nebobo FII) a tam je ten nástup funkce abs oproti mému :hyu: moc vysoký, a stačí i malá nerovnost na vozovce, kdy kolo na chvilku ztratí adhezi a ABS tam "mlátí" jako o život, a dovolím si tvrdit, že v tomto případě s fabií na semaforu zastavím o metr metr a půl později

:-) zeptej se googla ;-)
ABS - Anti Blocking System - nic o řízení se tam neříká


Když umíš tak googlovat, tak si vygůůůgluj, jak se mění součinitel tření u spálené pneumatiky (k čemuž při zablokování kol dojde). Tím pootočením, které ti umožní ABS brzdíš za lepších adhezních podmínek a tudíž na kratší dráze.

Dotaz - co uděláš, když ti začne ABS mlátit jako o život? Ale upřímně - povolíš tlak nebo ještě přišlápneš?

Hádat se s tebou nebudu, ale jako spolujezdec bych s tebou nejel.

Re: Čidlo v sedadle spolujezdce

Napsal: 10 bře 2014, 10:46
od idam.i
Kludne si vyhoď z auta ABS,ESP a pod.Potom si zajednaj miesto na cintoríne aj a budem dúfať,že keď budeš búrať,nevezmeš na so sebou. #-o
Je pár extrémnych situácii,keď človek dokáže byť lepší ako týto pomocníci.No tých situáci je minimum a tých čo to dokážu ešte menej.Pokial patríš medzi nich,tak všetká česť.No pamätaj takých už bolo a dnes už väčšinou nie su. [-X
Ešte začnite debatu o zbytočnosti pripútavania sa a airbagoch a budú to komplet krčmové reči. [-o<

Re: Čidlo v sedadle spolujezdce

Napsal: 10 bře 2014, 10:52
od only_one
to mkr - tvoje komentáře jsou celkem zbytečné. Najezdil jsem se dost se svojí MR2 MKII se kterou jsem si užíval dosytosti jak na Mosteckém okruhu tak na Nordschleife, vyzkoušeno dosti setupů na stavitelném podvozku, mnoho typů pneumatik (kterých na okruzích i zůstalo) takže to nejsou nijak plané řeči a mimo jiné ABS způsobovalo vždy to, že bylo nutné brzdit dříve před zatáčkou :-) a to fakt nebylo dobré. Takže pojistka pryč a pak to bylo použitelné. Viděl si snad někdy ABS u fomule? A tedy tentokrát ti jednoznačně tvrdím, že na suchu za podmínek ideálních zastavím vozidlo bez ABS dříve než to s ABS stejného typu, stejného obutí, stejného povrchu. Je to ale o stavu tlumičů, rozložení váhy, typu pneumatiky, stavu brzd ... a hlavně řidiči, že .. Takže jsem u toho zase, pokud budeš pilotovat auto s maximálním soustředěním a budeš mít pro řízení cit, tak jsou stavy kdy ABS předčíš. Jenže to jsou podmínky na okruhu a nikoliv v reálném životě, kde to je občas daleko těžší než na tom okruhu a pak ABS je fajn mít..

Nijak neodsuzuji ABS ani jiné systémy stabilizace ve vozech pro normální civilisty. ale jejich nastavení právě v nových systémech je tak ultracitlivé, že zasahuje i tam kdy to nutné není. Zrovna třeba na sněhu to používá ABS u I30 daleko dříve než je guma na snesitelné hranici použitelnosti, že snad ani ty lamely nemohou pořádně zafungovat.

Re: Čidlo v sedadle spolujezdce

Napsal: 10 bře 2014, 14:03
od mkr
Jenže takových, kteří jsou "lepší" než ABS je s bídou 1% a jak sám píšeš vyžaduje to i spousty zkušeností.
Ale je fakt, že tady na fóru je těch "lepších" než ABS (a jiné systémy) minimálně 50, ale spíše 80% :mrgreen:

Jen bych tě poopravil - nepředčíš ABS, jen jeho naladění, které je právě pro těch zbylých 99%.

A s tou formulí - pokud máš takové zkušenosti a znalosti, tak víš proč tam není (pro ty ostatní - protože to řády nepovolují). Nebo si snad myslíš, že by inženýři od F1 neuměli vyladit ABS k dokonalosti? Ostatně paralela je i s kontrolou trakce - nebo, že by se piloti F1 neuměli rozjíždět :mrgreen:

Re: Čidlo v sedadle spolujezdce

Napsal: 10 bře 2014, 14:37
od OGYN
Zpochybňovat ABS může jen idiot :wink: Dříve bylo pro větší účinnost doporučováno "přerušované brzdění" nikdo není schopen nohou "přerušovat" tak rychle jako systém ABS. Bláboly o závodních vozech,už jsou úplně mimo! Způsob "závodní jízdy" od jízdy v provozu je úplně jiný [-X Moderní podvozky vybavené ESP ABS a dalšími vymoženostmi umožňují bezpečnější a rychlejší jízdu !