Stránka 2 z 6

Re: Hyundai a caravaning

Napsal: 02 dub 2014, 15:14
od oltcitak
Nic nedavaj na strechu,maximalne si zozen spoiler zo Starexa,na ten nahod nejaky hlinikovy plechac( malicky zdvihac prudu vzduchu nahor) a musi to byt OK.
PS mas fajnu velku garaz,sice uzku,ale dostatocne dlhu =D>

Re: Hyundai a caravaning

Napsal: 02 dub 2014, 15:17
od Espero
Jo, 2 auta se tam vejdou myslím klidně 2 dodávky. Teď tam bude H1 + vlek a Metelesku blesku půjde do přístřešku, který jsem postavil vloni pro Thalii, kterou jsem koncem roku prodal. Mám to ošetřené.

Re: Hyundai a caravaning

Napsal: 02 dub 2014, 15:24
od XMira
JJ, já to myslel jen jako takové řešení "dvě mouchy jednou ránou". Máš pravdu, že praktický to není, pokud máš dost místa uvnitř.
A nezapomeň sem dát výsledek nákupu - jsem zvědavej na domeček na kolečkách :)

Re: Hyundai a caravaning

Napsal: 02 dub 2014, 15:39
od Espero
No jedu na 2, jeden za Novou Pakou v podkrkonoší a druhý někde na vysočině u Sněžného. Ale ten u Semil je zevnitř kompletně zrekonstruovaný včetně polstrování, obložení stěn kobercem a nábytku. Má vařič, umyvadlo s tekoucí vodou a absorbční ledničku a kamna na PB. Má novou podlahu z pozinku. Ten na vysočině je zase zrekonstruovaný jako vlek vč. nové žehličky, brzd, ložisek kol a pneu. Jenže vařič a umyvadlo má vyndané (dostal bych to jako samostatný díl) a nemá ledničku. Je taky starší a trochu zvenku hůře vypadá. Je ale levnější.

Re: Hyundai a caravaning

Napsal: 02 dub 2014, 15:43
od XMira
Jak je to s tou ledničkou? Nežere moc plynu? Možná by to bylo lepší řešit klasickou termoelektrickou ledničkou, co se dá postavit. Zas se dá přenášet a v kempu připojit na 220V. Ale je fakt, že bude asi menší.

Re: Hyundai a caravaning

Napsal: 02 dub 2014, 15:51
od Espero
U nových absorbčních ledniček se uvádí průměrně asi 15 g PB na hodinu píšou při obsahu 60 litrů. Jenže tohle je použitá, takže těžko soudit. Malá 3,5 kg bomba bomba odhadem tak na 220 hodin. Závisí to taky na okolní teplotě. Bude to chtít nějakou střední bombu a snad to 3 týdny o dovolené vydrží. Když se nebude vařit. Anebo vzít s sebou 2 bomby. Nějaká bedýnka tam nad ojí je. To se uvidí, napřed to musím nějak otestovat.

Re: Hyundai a caravaning

Napsal: 02 dub 2014, 15:57
od XMira
No tak to není taková hrůza. Pokud vezmeš dvě bomby, tak si budeš moct dovolit tu lednici občas i otevřít :)
Navíc se snad i v zahraničí dají PB lahve sehnat. Já mám tedy zkušenost jen s těma jednorázovejma kartušema pro vařič. Ale v kempech by mohli mít i tyhle veliké.
Držím palec, ať vybereš dobře. A pak se nezapomeň pochlubit. Sice nejsem příznivec caravaningu, ale baví mě o něm číst :D

Re: Hyundai a caravaning

Napsal: 02 dub 2014, 16:12
od Espero
Až to poznáš, nebudeš nic jiného chtít.

Re: Hyundai a caravaning

Napsal: 02 dub 2014, 20:06
od oltcitak
Do toho kastliku na oji sa davaju prave bomby PB,musia byt totiz oddelene od priestoru cestujucich.Tipujem,ze ta chladnicka bude aj na 12V a 220V,za jazdy na 12V,v kempe na 220V a v terene na PB. Sam mam este jednu 60l trojzdrojovu chladnicku,ale kompresorka je kompresorka,tej sa nic nevyrovna. Ucinnost tej absorpcnej mozes jednoducho zvysit namontovanim ventilatora pod ochladzovac(vzadu,zvonka na chladnicke) Prives ber lepsie vybaveny,rozdiel ceny nebude tak markantny,ako keby si dokupoval a dorabal dalsie veci do mene vybaveneho. Ta nech sa zadari :wink:

Re: Hyundai a caravaning

Napsal: 03 dub 2014, 07:58
od Espero
Ta lednice by údajně měla být absorbční na PB. Uvidím jak to je. Já na kempy moc nejsem, takže elektrické bych moc neužil.

Re: Hyundai a caravaning

Napsal: 07 dub 2014, 15:25
od Espero
Tak přívěs je doma. Je kupodivu technicky v relativně dobrém stavu, vnitřek je obnovený, polstry nové, polepení stěn koberci také, rovněž záclonky a závěsy, nábytek taky, ale domorobo, z nejlevnější asi 1 cm tlusté dřevotřísky a montovaný způsobem, který znemožňuje reálnou demontáž – jde o spojovací prvky, které jsou tak drobné, že jejich vyndání bude strašlivě pracné – pokud to vůbec půjde, pak za pomoci asi tenkých hodinářských šroubováčků. Anebo palicí. Stůl je úplně nový a perfektní. Vnitřní podlaha úplně nová – dřevěné desky. Horší je to s vybavením, avizovaná lednička nikde a ani tam na ní není nějak místo, vařič skrz naskrz vyrezlý pod jednou plotýnkou, kterou majitel oddělal a přívod plynu zaslepil v trubičce silikonem. Stěžoval si, že tam prý je cítit plyn….. Dřez se spínací baterií tam je, jenže voda z odpadu teče trubkou pod karavan (v přírodě až tak nevadí, žádné jedy tam nebudou, ale v kempu?), kanystr s vodou má čerpadélko, ovšem vložené do otevřeného hrdla kanystru, což zjevně nebude asi nejlépe fungovat a navíc baterie pro napájení je mrtvá. Takže aktuálně suchý režim. Vcelku v dobrém stavu se jeví PB kamna, avšak nebylo možno vyzkoušet, neboť plynová bomba pro 14 kg plynu je prázdná. Lampičky v rozvodu 12 V tam jsou, ale mají odstřižené drátky, trčí z nich tak 10 cm kousek vodiče a nejsou tam žádné vypínače k nim. Lampička pro rozvod 220V tam také je, v šuplíku a nepřidělaná. Takže rekonstrukce to je velmi polovičatá.
Na druhé straně po technické stránce dost dobrý stav, rám je relativně nový bez stopy rezu, ještě celkem čerstvý pozink. Laminátová podlaha netknutá a neděravá. Nápravnice bude potřebovat ošetřit, ale žádná hrůza. Gumy zánovní. Co se týká karoserie, pak ta je laminátová, na několika místech je původní nános barvy odprýsknut na laminát, ale díry tam nejsou žádné. Proniká voda bočními okny, která potřebují nově přetěsnit a pak kolem dveří. Kromě hlavních oken vyměním všechna těsnění (dveře, střešní kryt atd.). Musí se koupit nové pojezdové kolečko a trošku poštelovat ruční brzda. Jinak OK. Povrchová úprava je ale velmi sešlá, takže mě čeká udělat nový lak. Posledních 15 let to nejspíše nikdo ani neumyl, (jen základní smytí VAP s nanočásticemi představovalo kolečko 4x kolem dokola, vždy to bylo o něco světlejší až jsem se prokutal k té bílé) po odloupání všech prasklin (separovaná povrchová vrstva od laminátu) v původním laku to na těch místech natáhnu eprosinem a po zabroušení klasicky nalakuju – plnič se základovkou, email a krycí bezbarvý lak, syntetický s jarkolinem. Bude to ve dvou barvách. (bílá a červená v barvě H1). Hliníkové lišty a ostatní kovové prvky udělám černě, stejně jako rám a žehličku. Pak dám nový vařič, seženu trakční baterii a pokud původní motorek na vodu nepůjde, dám nový, ale řešený mimo kanystr. Pak se pustím do vylepšení vnitřku, veškeré nenatřené dřevo – překližky postelí - natřu, pak udělám zkulturnění povrchu skříní a poliček nějakým polepením, třeba jutou a olištuji mořenými lištami. No a pustím se do dořešení vybavení. Něco to ještě stát bude, nejvíce vlastní práce, ale až to bude, udělá to ještě hodně služby.

Re: Hyundai a caravaning

Napsal: 07 dub 2014, 22:57
od oltcitak
a gratulujem =D> mas zasa co robit.... :mrgreen:

Re: Hyundai a caravaning

Napsal: 08 dub 2014, 01:00
od Borek
Člověče,ty jsi napsal tolik věcí,co musíš opravit,že se bojím,že až přívěs doděláš a vrátíš se z garáže domů,tak kluci už budou mít před důchodem :shock: [-o< 8-[ :D .
Udělej fotku,té pojízdné vily,ať to vidíme v reálu.Věřím,že si poradíš,tak ať můžeme srovnávat vývoj přestavby. :wink:

Re: Hyundai a caravaning

Napsal: 08 dub 2014, 07:26
od MICHAL77
No nevím, nevím, je toho dost na opravení a kupa se ještě najde, kolik to stálo?
Já raději pořídil ponorku a celou ji rozdělal a předělal, pořizovací cena byla 8000 (nová kola + rezerva a čerstvá technická) a tak 20000 se dalo do rekonstrukce (komplet vnitřek, okna, el. , prostě všechno).

Re: Hyundai a caravaning

Napsal: 08 dub 2014, 08:02
od Espero
Chtěl 28 000, dostal 24 000. Ono to až tak drahé nebude, některé věci budu dělat jinak, třeba vařič. Ty z caravanšopů jdou kolem 3 - 4 tisíc, já to pořídím za 700, bude to trochu jinak než bylo. Další rána bude trakční baterka, kolem 1500. Zhruba stejně bude stát materiál na lakování. To ostatní nebude stát více než tak tisícovku. Počítám, že cenově se vejdu tak do 5-6 tisíc, ale hafo práce. Už dlouho jsem nic nelakoval, tak jsem zvědavý, jak mi to půjde. (naposledy asi před 12 lety Fiat Polski).