Stránka 2 z 3

Re: Nafta a aditiva

Napsal: 01 kvě 2014, 11:11
od Richard555
Od doby co máme Santu používáme v zimě zimní VIF a v létě letní VIF a v poho, je fakt, že pokud to jde čerpáme v Polsku, ne že by to bylo o moc levnější, ale prý tam nedávají ty biosrčky co smrdí na polích ......

Re: Nafta a aditiva

Napsal: 01 kvě 2014, 11:27
od 69pavel
Richard555 píše:Od doby co máme Santu používáme v zimě zimní VIF a v létě letní VIF a v poho, je fakt, že pokud to jde čerpáme v Polsku, ne že by to bylo o moc levnější, ale prý tam nedávají ty biosrčky co smrdí na polích ......


sry za citaci ale trochu te vyvedu z omylu,i polaci jsou povinni v ramci EU davat do paliv ty biosracky ale co mne bylo receno na tamnich pumpach tak paliva neobsahuji siru a podil biosracek je 5% v nadrzi u nas jsou podminky trochu jine

Re: Nafta a aditiva

Napsal: 01 pro 2015, 10:00
od xkrchnav
Ahojte, chcel som sa opýtať - hneď na začiaktu návodu k novej i30 (asi to bude všade) stojí, že sa nesmú používať neschválené palivá alebo aditíva. Riešil toto niekto? Je niekde zoznam "schválených" aditív? Bol mi doporučený http://www.bishops-original.cz/, hneď som aj objednal, ale trochu som zneistel po tomto odstavci. Ešte taká drobná podotázka, ako to tam fyzicky lejete? Špeciálny lievik? Alebo do tankovacej pištole kapnúť a potom to rovno strčiť a dotankovať? Díky!

Re: Nafta a aditiva

Napsal: 01 pro 2015, 17:49
od zajic
xkrchnav: Sice nemám CRDI, ale benzín a aditivuji N95 před každým tankováním Vifem. Pro jistotu jsem cca před rokem kontaktoval infocentrum :hyu: s dotazem, zda mohu toto aditivum používat. Odpověděli, že Vif používat mohu, ale pokud prý budu tankovat palivo od "známých" stanic, není to z jejich pohledu nutné :D . Na dávkování je dobré opatřit si malou lahvičku, kterou se aditivum dobře naleje do nádrže - např. lahvička z jednorázového balení Vif.

Re: Nafta a aditiva

Napsal: 01 pro 2015, 18:05
od Espero
to xkrchnav: S tím dieslovým VIF, já to používám už nějakých 6 let u H1, i u Dacií, u té nové od nového vozu hned při prvním braní nafty. Tady očekávám velmi omezenou tvorbu úsad. V H1, kde jsem začal až někde v 50 tis. km se úsady rozpouštějí stále, takže vypouštěný olej je černý jako bota. U nového auta (mám už od května najeto 11 tis. km) mi olej naopak černá podstatně méně, než bez VIF. Ale tak to má v obou situacích být. Výhodný nákup je pořídit 5 litrový kanistr VIF, stojí cca 1 300 Kč a vystačí to až na 5 000 litrů nafty. (koncentrace VIF je 1:1000 neboli 1 ml. na 1 litr nafty) Stejné množství v půllitrovém balení (s odměrkou) přijde na cca 2 200 Kč. Dávkování jsem řešil tak, že v chemcké prodejně jsem si koupil pro každé auto půllitrovou plastovou láhev s odměrnou stupnicí (výhoda je, že má dvojí zátku - vnitřní třecí a vnější šroubovací, takže opravdu neteče). Do té lahve přelévám z kanystru. Smyslem VIF je zvýšit mazivost nafty a tím chránít hlavně črpadlo a vstřikovače, mírně i stěny válců motoru a pak zabraňovat tvorbě úsad. Sekundárně pak dochází k mírnému poklesu spotřeby nafty, takže ta úspora bohatě kompenzuje náklady na VIF, je to vlastně zadarmo.

Re: Nafta a aditiva

Napsal: 01 pro 2015, 20:06
od Meggie007
Aditivum jsem zacal pridavat hned od zacatku co i30-ku mam. Vzdycky to byl VIF (letni/zimni) a spokojenost. Olej mam vzdy cerny jak bota nicmene jsem si vymenne intervaly zkratil na pulku a menim po 15tkm, tak by to melo byt v cajku.
Kupuji vzdycky tu pulitrovku, vejde se to v pohode do kufru a ve vicku je odmerka se kterou se to da jednoduse pri tankovani nalit do hrdla nadrze. Vetsi baleni bude asi vyhodnejsi, ale nechce se mi to v panelaku nekde schovavat a pokazde si nacmrndat trochu, kdyz chci natankovat. Mit barak tak to resit nebudu. Jinak kupuji to 500ml za 189kc coz mi prijde jako dobra cena.
Aditivum bych urcite daval, osobne tankuji jen TopQ naftu u Benziny (po mnoha vlastnich testech sem prisel na to ze moji i30 chutna nejvic :-) )

Re: Nafta a aditiva

Napsal: 01 pro 2015, 21:45
od sagen
Aditiva nedavam, ma to 123.000 km a zatial v poriadku. V praci mame nakladace, kde jedna znacka zvladne s motorom bez problemov 40.000 motohodin ( uz 4 stroje to zvladli a stale slapu bez zasahu do motora ), 20.000 zvladnu aj ostatne. Tahace zvladaju viac ako 1.000.000 km bez problemov a pochybujem, ze vodici leju VIF alebo ine placebo, do 800 litrovej nadrze by sa ho asi voslo...

Re: Nafta a aditiva

Napsal: 01 pro 2015, 23:01
od 69pavel
sagen srovnavas jabka a hrusky, motory v nakladacich a kamionech ci nakladakach jsou o necem jinem,tam jsou jine tlaky ve valcich atd.
v osobacich u motoru vse trpi vice nez u nakladaku

Re: Nafta a aditiva

Napsal: 02 pro 2015, 09:53
od xkrchnav
Po čítaní tu aj inde je mi jasné, že aditíva ANO :). Ale teraz aké... všade je ospevovaný VIF. Brat mi ale napríklad doporučuje (má to overené na svojich kamiónoch aj osobákoch) http://www.bishops-original.cz/. Stačí menšia koncentrácia ale horšie je, že som na to ešte nevidel referencie. Na viacerých fórach som videl - "idem skúšať bishopa" ale výsledok toho testu už na fóre nebol. Čo vy? Skúšal niekto Bishop's? Díky!

Re: Nafta a aditiva

Napsal: 02 pro 2015, 10:06
od Espero
Ale dej si tam co chceš. Ten VIF není opěvovaný, je to aditivum, které přidávají rafierie do nafty, a prodávají jako tu o cca 1 kč dražší vylepšenou verzi. Na VIF reference jsou. http://www.auto.cz/muze-benzin-cistit-p ... isti-88481

Koukal jsem na ten Tvůj, je to asi tax 5x dražší než VIF, ale zase to má nižší koncentraci.

Re: Nafta a aditiva

Napsal: 02 pro 2015, 10:45
od Hardcam
Proc se nedrzet toho, co prokazatelene funguje za 200, nez zkouset za 400+, co prokazatelny vysledky nema?

Re: Nafta a aditiva

Napsal: 02 pro 2015, 10:59
od Mexican
zmenil som VIF za WYNN`s, tankujem stale na tych istych pumpach a subjektivne je to zmena k lepsiemu. Aby som sa vyhol sturalom - s Vifom (letnym aj zimnych) som odjazdil asi 100 000km, s Wynn`s asi 15 000km

Re: Nafta a aditiva

Napsal: 02 pro 2015, 13:01
od xkrchnav
Je to možno kravina, ale má to krásny dávkovač. Vytlačím si 10 ml do malej nádobky a šup do nádrže. Otázka či to pôjde priamo alebo cez nejakú medzinádobku to už bude potom narovnako skoro pravda... Tie bishops tam majú svoje testy a overenia... len je to asi o dosť menej rozšírené. Ale vraj už to robia od 1975 takže úplné lamy asi tiež nebudú...

Re: Nafta a aditiva

Napsal: 02 pro 2015, 17:35
od oltcitak
Najlepsia nafta na spotrebu je Total Excelium,len ju dostat len vo France a v jeho pohranici.Inac idem len na OMV MaxxMotion a ten ma ale mazivost na hrane,tak primazavam VIFom. Nafty s biosrackou mazu paradoxne lepsie ako ciste nafty,zalezi od krakovacej metody,ich nebezpecenstvo spociva,ze sa casom degraduju a zanasaju cely palivovy system,odlucuje sa z nich voda a mozu pri dlhsej necinnosti motora sposobit koroziu v pal. systeme. Netankoval som BIO nafty uz niekolko rokov,akurat len nedavno som s velkym sebazaprenim natankoval 7% bio od Esso(nebolo vyhnutie) V UK idem na Shell V-power,niezeby som bol nejaky fanda,ale nic sa tu normalneho neda natankovat,mozno este BP Premium Ultimate,ale to je tiez same mero. :oops:
edit Bishops som pouzival,ziaden zazrak to nieje,skor som si myslel,ze to bola este nejaka fake verzia(kupena ale v UK) Pre CRDi je najdolezitejsie mat mastnu naftu.Ako to dosiahnut je na uzivatelovi. :wink: Niekto pridava motorovy olej pre dvojtakty,asi to zacnem robit aj ja,len si musim vybrat ten spravny(nie kazdy je vhodny)

Re: Nafta a aditiva

Napsal: 02 pro 2015, 18:24
od Mexican
Total excelium dostat bezne aj v Nemecku. Ked uz hovorime o premiovych naftach, asi by som dal hlas Aral / BP Ultimate