Motor 1.1CRDi zkušenosti

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: amaize, Moderátoři

Kim-Hyun-Sen
**
Příspěvky: 144
Registrován: 09 říj 2015, 11:05

Re: Motor 1.1CRDi zkušenosti

Příspěvek od Kim-Hyun-Sen »

honzino píše:Myslím režim 50+50. Víš ono to není až tak jednoduché a je to na samostatné téma. Potřebujeme auto na jízdu jednoho člověka do práce téměř stále po dálnici. Nechci velké auto, je to zbytečný luxus. Mám jasnou představu, auto které mám rozumnou spotřebu a 130km/h není pro něj křeč, dále ne tříválec a ne turbo(benzín). Proto ten dotaz na tu naftu v tomto obsahu. V tuto chvíli máme Fiata Ideu s LPG, ale už se blížíme 200tkm a má to 11 let, takže už uzrál čas na výměnu. Hyundai i10 by byla ideální volba, jen ta motorizace je špatná ikdyž je tady možnost to koupit origo v LPG ale opět jen třívál , i20 je bytečně už velká, ale zase zajímavá motorizace v naftě. Kdyby šel ten motor dát do i10, už by stála doma .
Myslíte , že je reálná šance dostat tu i20 dlouhodobě na 4,5l ? A protože jsem v tom nejel, předjíždění na 6 asi nejde, předpokládám asi podřazení na min 5. Je to správný odhad ?
1. Mnohem víc bych se bál přestavby (byť originální) na LPG než tříválce nebo turba. Mnohem pravděpodobněji budeš po pár desítkách tis.km řešit problémy se zaklepanými ventilovými sedly než s nefunkčním turbem. Strach z tříválců je zejména u malých aut dle mého názoru taky neopodstatněný.
2. i20 není zbytečně velká - je to auto segmentu B (z mého pohledu je i10 příliš malá na denní nájezd 100km - ale to je věc názoru)
3. Ano, myslím že s dieselovou i20 půjde jezdit dlouhodobě za 4,5l - byť nevím jestli při 90% dálnice, tam by to asi bylo o redukci rychlosti na 110-120 km/h)
4. 1.1CRDi je tříválec, takže bys musel slevit ze svých požadavků (byť jak píšu výše, já v tom nevidím problém - chod toho motoru je překvapivě kultivovaný)
5. Předjíždění na 6ku není problém - jde o to v jaké rychlosti/při jakých otáčkých. Pokud chceš zrychlovat, musíš držet otáčky mezi 2-3 tis. Tam má auto slušný krouťák a dost výkonu. Při ustálené rychlosti se to dá nechat převalovat na nějakých 1600ot. ale z těch to moc nezrychluje. Jinak i na šestku drží auto bez problému rychlost 120 - 140 km/h.
např D1 bez jakéhokoliv podřazování..
6. Jako problém bych viděl, že po velkém šachování HMC s cenami jednotlivých motorizací stojí aktulálně i20 v naftě 345tis. Kč a to je sakra hodně.(já ji kupoval vloni v říjnu za necelých 240 tis.- to dávalo smysl)
i20 1.1CRDi (2015)
Reklama
 

Uživatelský avatar
airwaves
****
Příspěvky: 1053
Registrován: 30 pro 2010, 08:21
Bydliště: Vysočina

Re: Motor 1.1CRDi zkušenosti

Příspěvek od airwaves »

Tak s tou cenou to trošku pokakali ne? Za ty prachy je fabka v automatu 81 kW! :D ](*,) Je to samozřejmě o prodejích. Když auta stojí na překladištích jdou ceny dolů, když linka nestíhá jdou nahoru.
ix20 1,6 LPG a i30 1,6 LPG
Kim-Hyun-Sen
**
Příspěvky: 144
Registrován: 09 říj 2015, 11:05

Re: Motor 1.1CRDi zkušenosti

Příspěvek od Kim-Hyun-Sen »

Cenová politika HMC je kapitola sama pro sebe. Když škodovka zdraží/zlevní o 5 tis., je to událost o které se píše ve všech novinách.
U Hyundai lítaj ceny u motorizací a výbav o desetititisíce nahoru dolů každej měsíc (před koncem roku každých 14 dní) a nikoho to nepřekvapuje :roll: :mrgreen:
i20 1.1CRDi (2015)
honzino
*
Příspěvky: 59
Registrován: 29 led 2016, 21:54
Bydliště: Ostrava

Re: Motor 1.1CRDi zkušenosti

Příspěvek od honzino »

Tak cenová politika je jaká je, to nezměním. K té i10, tam bych si dovolil nesouhlasit, v poslední verzi je místa podle mně víc a více útulno než v Citigo. LPG se nebojím, mám už bohaté zkušenosti z předešlých vozů že tady málo kdo této technologii rozumí :) a navíc je to v záruce a to auto natočí měsíčně 3000km. Jen ten rozdíl spotřeby nafty a benzínu je docela malý, 1,2 benzín nebo 1,1 nafta v i20. Teď dokážu jezdit v benzínu za cca 5,5j. A to je údaj ,kde přestavba na alternativní pohon je nerentabilní. Ale je otázkou jak dlouho ceny paliv vydrží na úrovni ,kde jsou teď.
Když já bych potřeboval nákupní tašku na dálnici :twisted: a to je oříšek.
A jak jsou na tom vibrace, je to lepší než u koncernu ?
I20 White 2015
soban
***
Příspěvky: 990
Registrován: 01 dub 2013, 19:42

Re: Motor 1.1CRDi zkušenosti

Příspěvek od soban »

i10 je podle mě malá.

Mám i20 rv. 2013 a jezdím převážně 100km (Olomouc - Zlaté Hory) a na tu cestu je to OK.

Benzín 1,2 spotřeba dle PP 4,7-5,5 většinou to ukazuje 5,2 reálná změřená za několik stejných jízd 5,5.

Podle mě LPG či CNG se oplatí při velkém nájezdu km a dlouhých jízdách tak stejně jako nafta.

Pokud chceš fakt malé auto co citigo s CNG ?
Kim-Hyun-Sen
**
Příspěvky: 144
Registrován: 09 říj 2015, 11:05

Re: Motor 1.1CRDi zkušenosti

Příspěvek od Kim-Hyun-Sen »

Vibrací se bát nemusíš, nic co by obtěžovalo. To že je to tříválec poznáš prakticky jen při chodu na volnoběh - a to spíš zvukově, než že by to auto vibrovalo.
i20 1.1CRDi (2015)
honzino
*
Příspěvky: 59
Registrován: 29 led 2016, 21:54
Bydliště: Ostrava

Re: Motor 1.1CRDi zkušenosti

Příspěvek od honzino »

soban píše:i10 je podle mě malá.

Mám i20 rv. 2013 a jezdím převážně 100km (Olomouc - Zlaté Hory) a na tu cestu je to OK.

Benzín 1,2 spotřeba dle PP 4,7-5,5 většinou to ukazuje 5,2 reálná změřená za několik stejných jízd 5,5.

Podle mě LPG či CNG se oplatí při velkém nájezdu km a dlouhých jízdách tak stejně jako nafta.

Pokud chceš fakt malé auto co citigo s CNG ?
I10 je malá pro tebe, protože jsi chlap. Žena to vidí úplně jinak ty velikost :D
A jízdní dosah Citigo na CNG je cca 270km, což je téměř stále stát u pumpy.
Minimální nájezd 30tkm ročně už stojí za hledání alternativ jako LPG nebo CNG. Jenže LPG mimo Dacie nikdo nenabídne a CNG je jen ve velkých vozech (velikost zásobníku)
I20 White 2015
soban
***
Příspěvky: 990
Registrován: 01 dub 2013, 19:42

Re: Motor 1.1CRDi zkušenosti

Příspěvek od soban »

honzino píše: A jízdní dosah Citigo na CNG je cca 270km, což je téměř stále stát u pumpy.
To se mi nezdá na www píší:
www škody píše:Citigo s motorem o výkonu 50 kW (68 PS) spotřebuje pouze 4,4 m3 zemního plynu na 100 km (2,9 kg na 100 km). Dojezd vozu činí 620 km (400 km na plyn, 220 km na benzin). Obě nádrže na zemní plyn mají celkovou kapacitu 72 litrů (12 kg CNG). Větší z obou nádrží je umístěna za zadní nápravou v prostoru vzniklém odstraněním prohlubně pro náhradní kolo. Menší plynová nádrž se nachází v bezprostředním sousedství desetilitrové rezervní nádrže na benzín. Je ideální do městského provozu i na klikaté silničky.
Samozřejmě beru že je to maximum a že to asi nevycucneš úplně dosucha ale 350km by to mělo dát ne?
suah
**
Příspěvky: 254
Registrován: 23 dub 2010, 13:01

Re: Motor 1.1CRDi zkušenosti

Příspěvek od suah »

Tak samozrejme záleží od štýlu jazdy. Niekto jazdí za 3kg/100km, niekto aj za 5kg. To potom nedá ani tých 270km :lol:
http://forum.skodahome.cz/topic/125040- ... -km-s-cng/

Veď to poznáme - diaľnica sa dá jazdiť za 5 aj za 8 litrov benzínu na 100km, záleží od rýchlosti.
andreus
*
Příspěvky: 23
Registrován: 27 říj 2015, 12:40

Re: Motor 1.1CRDi zkušenosti

Příspěvek od andreus »

honzino píše:Jenže LPG mimo Dacie nikdo nenabídne a CNG je jen ve velkých vozech (velikost zásobníku)
Nevyraba sa Opel Corsa priamo aj s LPG? Predtym nez som kupoval i20 som sa v tom bol posadit, ale na mna to bolo primale.
slabostka
*****
Příspěvky: 1728
Registrován: 23 dub 2008, 21:00

Re: Motor 1.1CRDi zkušenosti

Příspěvek od slabostka »

Skúste sa vymaniť z predstavy že to musí byť malé auto a rozšíria sa vám možnosti... možno nájdete zánovné auto vyššej triedy s normálnym motorom pre dialnicu čo je podla mňa najmenej klasická 1.6 do ktorej v pohode nasúkate LPG, za rok máte splatené.... proste i10 nieje nato postavená aby denne lietala po dialnici s nožom na krku...
Inak budete špekulovať nad niečím čo asi neexistuje - aby to bolo malé, rýchle, spoľahlivé, veľa nebralo, malo to jazdný komfort...
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
honzino
*
Příspěvky: 59
Registrován: 29 led 2016, 21:54
Bydliště: Ostrava

Re: Motor 1.1CRDi zkušenosti

Příspěvek od honzino »

Tak přece nebudu pro jednoho řidiče pořizovat Superba :lol: . Kupovat velké auto pro jednoho je zbytečný luxus.
I20 White 2015
slabostka
*****
Příspěvky: 1728
Registrován: 23 dub 2008, 21:00

Re: Motor 1.1CRDi zkušenosti

Příspěvek od slabostka »

Píšem superba? kde? môj názor že na denné dialničné jazdy auto typu ceed,i30,focus,octavia........
Na druhej strane dávam odpoved: Predsa nebudem po dialnici jazdiť v i10 :idea:
Podľa tvojej logiky by si ani nemal rozmýšľať o aute, jednému predsa stačí motorka.
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
honzino
*
Příspěvky: 59
Registrován: 29 led 2016, 21:54
Bydliště: Ostrava

Re: Motor 1.1CRDi zkušenosti

Příspěvek od honzino »

slabostka píše:Píšem superba? kde? môj názor že na denné dialničné jazdy auto typu ceed,i30,focus,octavia........
Na druhej strane dávam odpoved: Predsa nebudem po dialnici jazdiť v i10 :idea:
Podľa tvojej logiky by si ani nemal rozmýšľať o aute, jednému predsa stačí motorka.
Tak pokud ty necháš jezdit svou ženu na motorce, máš možnost :roll: . Já to neudělám. Podle mně je pro jednoho člověka na dojíždění do práce auto typu focus , koktávka a třeba i30 zbytečně velké. To může rovnou jezdit mým Scudem, to by zase podle tvé logiky mělo plně stačit. Já si jen zoufám, že auta rozměrů třeba I10 jsou vybavené motory s turbem a max tříválec. Třeba Peugeot 106 měl v roce 1996 možnost volby motorizace až do 1,4 a taky to bylo malé auto.
Malé auto mně zajímá z důvodu malé pojistky, malé spotřeby a dobrého parkování v zaplněném parkovišti u firmy kde pracuje. I malé auto má dnes už docela jinou výbavu než kdysi a v bezpečnosti je to už taky jinde. Má představa by byla třeba i10 s motorem 1,4 a 6 kvaltem. Ale to je v dnešní době downsizingu všech motorů už jen bohužel čirá Sci Fi.
I20 White 2015
slabostka
*****
Příspěvky: 1728
Registrován: 23 dub 2008, 21:00

Re: Motor 1.1CRDi zkušenosti

Příspěvek od slabostka »

Škoda ďalej debatiť... i10 nieje auto na dialnicu a preto nemá ani takú motorizáciu.. načo.... kto by na tom jazdil dialnicu denne, to skoro nikoho nenapadne....
Výbava, bezpečnosť... veď to nieje o tom, jazdiť auto ktoré točí pri 130 povedzme 3500-4000 je povedzme otravné....
Už duplom keby som chcel pre ženu tak nekúpim to najmenšie najslabšie na trhu.
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Odpovědět

Zpět na „i20 Motor a převodovka“