Stránka 2 z 3

Re: Problém-alternátor

Napsal: 29 úno 2016, 11:45
od Na samotě u lesa
Baterie o.k. alternator o.k. jen to pořád zkratuje. Napadlo mne, celkem rychle se ohřívá oproti mému seatku tdi. Nemá santa v topení přídavnou spirálu? Protože, když se trochu ohřeje, tak to nedělá. Eliminuju to tím, ze ventilátor pustím až trochu déle a auto je trochu ohrate.

Re: Problém-alternátor

Napsal: 29 úno 2016, 12:24
od Richard555
Já ten el. ohřev v Santě mám najdeš ho za motorem jakoby krabice s hadicema a tuším se dvěma jakoby svíčkama

Re: Problém-alternátor

Napsal: 29 úno 2016, 13:00
od soban
Pokud tam ten ohřev je tak skoukni jak je zapojen - musí to být něco s velkým odběrem za velkou pojistkou.

Skus ten ohřev odpojit a zjistit jak se ovládá, zda není pořád zapnutý a zatěžuje alternátor...

Re: Problém-alternátor

Napsal: 29 úno 2016, 13:15
od Na samotě u lesa
Díky za postřeh. Zkusím to najít a odpojit. Mělo by se to pouze déle ohrivat. Nevíš jestli je tam nějaký konektor? Santa je super vůz, az na takové prkotiny. Mám to samé co ty, VGT 2005 tak snad to bude shodne. Ještě pro upřesnění, kde za motorem? Blíž k oil filtru nebo k hl.brzd. válci?

Re: Problém-alternátor

Napsal: 29 úno 2016, 14:50
od Richard555
Myslím, že zhruba veprostřed spíš trochu k řidiči, musíš sundat intercooler a vzadu na na kabinové přepážce ho uvidíš, možná tam ty "svíčky" jsou v řadě 3 nebo 4, asi jsou to topné patrony...... už jsem dlouho vzadu nebyl, naposled když jsme vyndavali přetrženou žhavící svíčku ....

Re: Problém-alternátor

Napsal: 29 úno 2016, 19:02
od Na samotě u lesa
Jsou tam 3 ohřívače. Dnes jsem je odpojil a ráno až bude auto studené, tak uvidím. Když to bude v pořádku, tak závada nalezena. Jen tak jsem je proměřil vůči kostře a neměli prakticky žádný odpor, to se mi nějak nezdá. Uvidíme, začnu potom postupně připojovat a ono se to ukáže. Děkuji za rady, napíšu co a jak se bude dít dál.

Re: Problém-alternátor

Napsal: 29 úno 2016, 21:54
od Richard555
Odpor budou mít hodně malej, třeba žhavicí svíčky jsou pod 1 Ohm tedy v podstatě zkrat, taky to žhavení má pojistku 80A ..... ten el. příhřev bude to samý...... ono 10A při 14V je vlastně jen 140W a dovedeš si představit jak dlouho bys hřál vodu na kafe s příkonem 140W ? rychlovarná konvice má 2200W ......

Re: Problém-alternátor

Napsal: 01 bře 2016, 10:06
od Mike.M
Jeste maly dodatek, s vetsi teplotou roste odpor. To je jako u zarpovky, to je taky zkrat, ale kdyz ji rosvitite, tak se vlakno nazhavi a musi mit odpor nejakych 600 Ohm. tzn 100W zarovka pri 250V odebira proud 0,4A ktery se rovna prave odporu vlakna 625Ohm ale kdyz neni nazhavena ma 0Ohm

Re: Problém-alternátor

Napsal: 01 bře 2016, 10:21
od Na samotě u lesa
Člověče, to je vyšší dívčí. Ja a elektrika právě nejsme moc kamarádi. Dnes jsem ráno nastartoval, po chvilce se zase změnil zvuk motoru, ale už nepohasinaly světla a zřejmě to nezkratovalo. Spíš musím ještě najít nějakou pojistku k tomu nebo rele. Jedno rele je nad brzdovym válcem, ale to promerim až zase přijdu odpoledne k autu. Jinak jsem nepoznal rozdíl v tom, ze by se auto ohrivalo pomaleji.

Re: Problém-alternátor

Napsal: 01 bře 2016, 16:50
od soban
Žárovka není topná spirála!

U topných spirál se odpor nemění.

Re: Problém-alternátor

Napsal: 01 bře 2016, 18:20
od Richard555
u žhavících svíček se odpor po ohřevu změní jak jsem psal myslím že Santa má žhavení přes pojistku 80A tedy žhavení může spolknout cca 12x 80A ale spíše 11,5V (každá baterie při odběru má pokles napětí) tedy 11,5 x 80 = tedy něco kolem 900W ale po 2-3 sekundách, kdy už žhaviče jsou žhavé klesá výkon na zhruba 120 - 150W / na svíčku tedy na nějakých 400-600W ale spirály např. v boileru jsou chlazeny okolím a tak se tolik nehřejou , tam se odpor samozřejmě tolik nemění takže třeba rychlovarná konvice po celou dobu ohřevu má skoro stejný proudový odběr.....

Re: Problém-alternátor

Napsal: 02 bře 2016, 09:17
od Mike.M
Soban: to sice neni, ale kazdy material meni odpor pri zmene teploty. tzn absolutni O° je supravodic a cokoli nahřateho svuj odpor zvysuje, to je zaklad fyziky. Zalezi na plose a pruzetu vodice/topne spiraly atd. Pokud mas prumer spiraly moc jako je u varne konvice, kde je navic ochlazovana vodou, je to opravdu neco jineho. Tam se nepocitaji teploty 100-300°C ale 1000°C a vyse. Tam to je uz razantni.

Re: Problém-alternátor

Napsal: 02 bře 2016, 18:33
od soban
Jasně že se odpor mění, ale není to tak jako u žárovky.

Jinak to že žhaviče mění odpor slyším prvně.

Jinak zatím je klid s tou elektrikou?

Re: Problém-alternátor

Napsal: 08 bře 2016, 10:40
od Na samotě u lesa
Zdravím chlapy. Prihrev odpojen, nic nezkratuje. Nastartuji, merim napětí, a i když sepne prihrev, napětí zůstává stejne. Jen se změní jakoby zvuk motoru, ale az bude čas, zkusím najít ovládání a rele pro toto zařízení. Každopádně alternator to už nespali. Tak vyřešeno na 50%. Děkuji všem za vaše rady. Nejsem zdatný v elektrice, tak zkusím najít schopného autoelektrikare. Každopádně dám ještě vědět jak to vše dopadlo.

Re: Problém-alternátor

Napsal: 08 bře 2016, 11:13
od Richard555
samozřejmě že se malinko změní zvuk motoru, protože s tím jak se sepne ten příhřev, musí motor vyrovnat výkon , který začne odebírat alternátor - tedy jakoby přidat plyn :wink: stejnou slyšitelnou změnu způsobí např. rozsvícení světel, nebo zapnutí topení zadního okna.....