Prosím o radu.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

Uživatelský avatar
Espero
******
Příspěvky: 2764
Registrován: 02 srp 2007, 10:01
Bydliště: Tetín-Beroun
Kontaktovat uživatele:

Re: Prosím o radu.

Příspěvek od Espero »

No tak rozvody se mění u dieslu taky, - u Dacie ve 160 tis, u nových ve 120 tis. u Hyundajských CRDi nevím kdy, u H1 mám motor D4BH (TC)i, kde se rozvody mění v rámci servisního plánu po 90 tis. km. Žhavičky jsem dával ve 100 tis. u Dacie, ale u H1, kde mám akorát 100 tis. km nemusím, zatím jsou vyhovující. Je žádoucí přidávat VIF kvůli mazivosti nafty od samého počátku (netvoří se pak úsady) a je o něco málo dražší STK (cca o 300 Kč). Také časový servis je o něco dražší, odhadem tak o 1 tis. Kč. Jenže to na 100 tis. km představuje vyšší náklady o 5 tis. Motor je ale u dieslu složitější a když se s ním něco stane, oprava bude dražší, ale s tím jsem se v praxi nesetkal. Dacie 1 motoricky po 180 tis. km bez závady a dacie 2 po 15 tis. km taky. A nemyslím, že by to u malých Hyundajů (I30, I 20) bylo horší.

A ještě bych zmínil jednu věc nevím jak u Hyundajů I 30, ale Dacie II. má u dieslu nejvyšší točivý moment při 1750 otáčkách a je zpřevodovaná tak, že při teěchto otáčkách má na tachometru na 5. stupeň akorát 100 km, z toho plyne, že při 90 km jízdě na silnici (tacho měří o něco více) jede akorát při nejúspornějším režimu. Přitom pomaloběžný motor je daleko kultivovanější a tichý. Srovnání nemám s Hyundajem, ale s Hondou civic 1,4 v benzinu, kterou mám v práci a kde musím točit někde přes 3 000 otáček při této rychlosti.
od 29.3.2018 Peugeot Boxer 3000 Blue HDi L2H1,barva červená Tiziano,obytný vůz s ložnicí 1,87x3,12 m.
od. 19.4.2017 Renault R 11,1,7i z 04/1985,barva červená (atestovaný veterán)
od 17.12.2021 Renault Fluence 1,6 16V z 08/2010, barva béžová metalíza
Reklama
 

mikodim
****
Příspěvky: 1350
Registrován: 02 lis 2013, 11:37

Re: Prosím o radu.

Příspěvek od mikodim »

Rozvod u CRDi zhruba vydrzi okolo 300tis km /retaz/ , co som si tak zistoval .. Zhavice bezne vydrzia aj viac ako 200tis km. Tie policajne auta o ktorych som pisal maju este povodne zhavice aj rozvody a maju uz vyse 300tis km. S tou zlozitostou motora a vecičiek ktore sa mozu pokazit mas pravdu, ale uz aj dnešne "moderne" benzinaky zacinaju plniť vyrobcovia "kurvitkami" ktore sa mozu kazit ,takze onedlho v tej zlozitosti konstrukcie motora nebude taky rozdiel. Mnoho aut co poznam VIF v nafte nikdy nemalo a tiez maju najazdene spustu km bez problemov. /samozrejme VIF má svoj vyznam, davam aj ja / A VIF si davaju ludia aj do benzinu takze to niesu naklady navyse ak porovnavame z naftou + mnohí este k tomu tankuju drahsi benzin /"kvalitnejsi" /
Accent 1.5CRDi,81kW ,2007
Fabia sedan 1.4
Megane classic 1.9dTi
Ibiza 1.9TDi,Xsara break 1.9HDi
Punto 1.1,Passat 1.8,Uno 1.3D
Prisma 1.6B,1.9D,Skoda 125GLS,Olcit
Uživatelský avatar
JoKo
****
Příspěvky: 1469
Registrován: 17 čer 2007, 09:53
Bydliště: BA/KE
Kontaktovat uživatele:

Re: Prosím o radu.

Příspěvek od JoKo »

mikodim, ale pri diesli vyssia poistka {vypocitava sa z neakciovej ceny}, viacej rotujucich casti, cize vacsie riziko pokazenia sa, vyssie servisne naklady... nemam to detailne odsledovane, ale co som cital reakcie niektorych ludi, tak na i30tky si pytaju za servisny prehliadku na svk pri diesloch cca 350eur, pri benzinoch 200. takze mozno realne sa podari usetrit z tej sumy 200eur rocne pri nafte. do toho vacsie zatazenie prednej napravy, mensia kultura chodu v buducnosti mozno zakazany vjazd do centra niektorych miest... mne osobne by to za tie dve stovky nestalo. ale pre niekoho to moze byt rozhodujuci rozdiel, ktory zavazi. alebo jednoducho mu diesel vyhovuje. ja som dieslom na chut {zatial} neprisiel.
p.s.: benziny pouzite v i30 maju retaz a nie remen. remen bol naposledy pouzity asi v accentoch.
seat tarraco 1.4 ehybrid xcellence

hyundai i30 {pd} 1.4t-gdi + dct now! + premium paket - predane
hyundai i30 {gd} 1.6gdi style {cz} - predane
hyundai accent {mc} 1.4 16v elegance - predane
Uživatelský avatar
Espero
******
Příspěvky: 2764
Registrován: 02 srp 2007, 10:01
Bydliště: Tetín-Beroun
Kontaktovat uživatele:

Re: Prosím o radu.

Příspěvek od Espero »

Nevím jak na SK, ale ten servisní rozdíl je v podmínkách CZ přehnaný. U nás se pojistka počítá z kupní ceny nebo odhadu časové ceny u ojetiny a vliv ceny akční nebo neakční se neuplatňuje. Souvisí to s tím, že i plnění je omezeno do výše ceny kupní a u starších aut časové. Proto se po 4 letech vyplatí pojistky přesmlouvat i opakovaně a snižovat tak sice výši plnění a tím dosáhnout nižší ceny pojistného, neboť ani u původní neaktulalizované pojistky by pojišťovna neplnila nad cenu časovou. To platí tedy i pro benzinové vozy. Obecně měly diesly vždy vyšší životnost než benzíny, protože jsou konstruovány materiálově robustněji (musí vydržet vyšší tlaky ve válcích). A rozhodovat se podle ...."v budoucnu možná...", ano ve Vídni to třeba platí ale pro dieslové vozy bez emisní normy nebo s EURO1, od r. 2017 snad pro vozy s EURO2 (ty se dělaly v době kdy to vstoupí v platnost cca 25 - 17 let časově zpět a platí to jen pro vozidla všech kategorii N, tedy pro dodávky, pro osobáky ne).
od 29.3.2018 Peugeot Boxer 3000 Blue HDi L2H1,barva červená Tiziano,obytný vůz s ložnicí 1,87x3,12 m.
od. 19.4.2017 Renault R 11,1,7i z 04/1985,barva červená (atestovaný veterán)
od 17.12.2021 Renault Fluence 1,6 16V z 08/2010, barva béžová metalíza
Uživatelský avatar
JoKo
****
Příspěvky: 1469
Registrován: 17 čer 2007, 09:53
Bydliště: BA/KE
Kontaktovat uživatele:

Re: Prosím o radu.

Příspěvek od JoKo »

espero, pariz a londyn uvazuju o uplnom zakaze vstupu dieslov do centier miest... vo francuzsku euro nebude hrat rolu. napriklad http://podkapotou.zoznam.sk/cl/1000612/ ... bez-aut--- {rok pred vypuknutim dieselgate...}.ale nemyslim si, ze to bude hned vo vsetkych mestach, ale ak chce cestovat po europe, tak...
seat tarraco 1.4 ehybrid xcellence

hyundai i30 {pd} 1.4t-gdi + dct now! + premium paket - predane
hyundai i30 {gd} 1.6gdi style {cz} - predane
hyundai accent {mc} 1.4 16v elegance - predane
mikodim
****
Příspěvky: 1350
Registrován: 02 lis 2013, 11:37

Re: Prosím o radu.

Příspěvek od mikodim »

V tom pripade si zoberiem auto co smrdí benzinom z pozicovne a problem zo zákazom je vyriesený :D/
Accent 1.5CRDi,81kW ,2007
Fabia sedan 1.4
Megane classic 1.9dTi
Ibiza 1.9TDi,Xsara break 1.9HDi
Punto 1.1,Passat 1.8,Uno 1.3D
Prisma 1.6B,1.9D,Skoda 125GLS,Olcit
Uživatelský avatar
idam.i
*******
Příspěvky: 8995
Registrován: 24 dub 2012, 23:25
Bydliště: Bratislava

Re: Prosím o radu.

Příspěvek od idam.i »

](*,)
Klasická debata nafta vs.diesel. :roll:
davidoff147 choď ,vyskúšaj obe a rozhodní sa podľa toho čo ti vyhovuje.
Nezabudni,že každá líška si svoj chvost chváli a vytvor si vlastný názor.Držím place. [-o<
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
davidoff147
Příspěvky: 5
Registrován: 28 led 2016, 17:47

Re: Prosím o radu.

Příspěvek od davidoff147 »

Všimol som už že kto má benzin chváli benzinák, kto má dizel zas dízel. Skúšal som už 1,6Mpi celkom dobre ide...1,6 GDi ani nerieším - v strednej výbave tu motorizáciu ani neponúkaju a ani neviem či sa osvedčili tie motory.Dísel nemaju na blízko nikde ,ale pobehuje pár u nás tak dakoho porosím že by som to mohol vyskušať. Na rozhodnutie ešte mám mesiac. Keby som pozeral len na cenu tak CRDi je lacnejší ako Mpi :D
Dave405
*
Příspěvky: 91
Registrován: 22 srp 2015, 19:51

Re: Prosím o radu.

Příspěvek od Dave405 »

Pokud máš možnost koupit ve stejné výbavě nafťáka levněji než benzína, tak neváhej. Já se díky mým požadavkům vešel do min výbavy weekend, chzech edition v té době nebyl a platil jsem vše hotově. Nafťák byl v té době mimo finanční návratnost (ve srovnání s benzínem), ale jezdí se s tím mnohem líp. 1.6mpi ale není vůbec špatný motor, je krásně pružný a spotřebu po ujetí 10tkm ukazuje 6,1l/100km. Navíc je to výprodejový motor, tak se dá s prodejcem vyjednat dobrá cena. A ještě záleží kolik ročně najedeš a kam jezdíš.
Uživatelský avatar
tmx
**
Příspěvky: 331
Registrován: 02 pro 2014, 23:00

Re: Prosím o radu.

Příspěvek od tmx »

Pokud je cena stejná, nemáš nic proti dieselu (hluk), bude se mít kde pravidelně regenerovat DPF, a věříš, že tě po 6 letech nevyhodí z emisí (u nás se po letech začaly fakt měřit a klidně půlka aut neprojde), pak si ho klidně kup, jinak benzín.
Volkswagen Tiguan People 1,5 eTSi 110 kW mHEV, 2024, modrá Nightshade
Hyundai i30 1,6 MPI 88 kW Weekend, 2014, Ice Blue (XAF)
Ford Focus Combi 1,8 85 kW, 2002, modrá Metropolis
Fiat Brava 1,6 76 kW, 1999, modrošedá
Uživatelský avatar
Espero
******
Příspěvky: 2764
Registrován: 02 srp 2007, 10:01
Bydliště: Tetín-Beroun
Kontaktovat uživatele:

Re: Prosím o radu.

Příspěvek od Espero »

JoKo píše:espero, pariz a londyn uvazuju o uplnom zakaze vstupu dieslov do centier miest... vo francuzsku euro nebude hrat rolu. napriklad http://podkapotou.zoznam.sk/cl/1000612/ ... bez-aut--- {rok pred vypuknutim dieselgate...}.ale nemyslim si, ze to bude hned vo vsetkych mestach, ale ak chce cestovat po europe, tak...
Já nežiju v Londýně ani Paříži, já žiju tady. Hlavní potřeby provozu se odehrávají tady a ne na výletech. (Ostatně na ně mám ten H1). Jestli znovu pojedu autem do Londýna, pak na pár dní a určitě si dokážu najít náhradní způsob dopravy, stejně jako poprvé. Veřejný dopravní systém je tam velmi snadný k pochopení a kvalitní. Podobně v Paříži. Určitě nezakážou vjezd do celého Londýna (má v průměru asi 160 km) a tak pojem centrum bude nejspíše skutečně nejužší střed (Picadilly, okolí Tower, City, Westminster, Leicester square apod.).

K tomu, že chválím diesel - jezdím od r. 1968, takže nějakých 48 let (od 15 na fichtlu). Do r. 2006 jsem jezdil výhradně na benzin, ale po přechodu na diesel bych neměnil. On ten hluk u dieselových motorů s měkkým chodem není nijak zvlášť hrozný. Nejsou to Pragovky V3S. Mám štěstí, že u mých vozů DPF není, tu Dacii jsem vloni chytil náhodou jako jeden z posledních vozů v EURO 5 jako skladovku. Zakázkové vozy se v květnu objednávaly až na konec listopadu a už v EURO 6. Tenkrát jsem byl se starou Dacií na servisu 140 tis. km a když jsem si šel pro auto, akorát skládali z kamionu Dacie MCV II, tak jsem se šel zeptat, jestli jsou všechny dopředu prodané a nebyly. Měli tam 2 volné. Takže když jsem ze servisu odcházel, byla volná už jenom jedna. Náhoda. Původně jsem uvažoval o I 30, ale změny rozhodnutí nelituju. Výbava D MCV II Arktica je až na tempomat stejná jako u verze H combi i30 Tricolor, která se tenkrát prodávala.
od 29.3.2018 Peugeot Boxer 3000 Blue HDi L2H1,barva červená Tiziano,obytný vůz s ložnicí 1,87x3,12 m.
od. 19.4.2017 Renault R 11,1,7i z 04/1985,barva červená (atestovaný veterán)
od 17.12.2021 Renault Fluence 1,6 16V z 08/2010, barva béžová metalíza
Dave405
*
Příspěvky: 91
Registrován: 22 srp 2015, 19:51

Re: Prosím o radu.

Příspěvek od Dave405 »

Dacie nejde s Hyundaiem srovnávat. Když jsem vybíral auto, porovnával jsem Civic, S-cross, Auris, i30, Ceed, Duster, Logan, 308 a Megan. Ty Dacie představují nejlevnější nabídku na trhu a nelze od toho nic očekávat. Výbava mizerná (požadoval jsem dvouzonovou automatickou klimu) a s motorů je použitelný opravdu jen ten nafťák. Benzínové motory jsou nepoužitelné (1.2 euro V.) ani 1.6 v Dusteru nejel. S-cross 1.6 jel o poznání líp, díky nízké váze, ale taky zcela bezemoční, rozkodrcané auto bez výbavy (360tkč). Megan je vyšší level Dacie, byl mi nabízen (známý v salonu) asi za 280tkč v nějaké vyšší výbavě a v kombíku, ale interiér, kvalita použitých materiálů a zpracování nic moc. 308 se řídila hezky, je to příjemné auto, ale Peugeot už atmosféry nedělá a přeplňovaný nechci,..je to zatím ve fázi vývoje. Cenovka v potřebné výbavě pak byla někde kolem 430tkč. Civic měl interiér poskládaný pěkně, kvalitní materiály i slícování. Výbava Elegance dostačující, motor skvělý (1.8) . Nicméně velmi stísněný prostor a hlučný, poskakující podvozek s cenovkou asi 430tkč. Auris je oproti Civicu civilnější a praktičtější auto. Motor jel skvěle (1.6), ale cenovka 440tkč v požadované výbavě. I30 oproti všem předchozím má nejprostornějsí interiér, nejkomfortnější podvozek, nejpružnější motor a nejostřejší brzdy. V požadované výbavě weekend byla cenovka nakonec kolem 350tkč (probíhala nějaká akce, bral jsem skladovku) a nebylo co řešit. Byl jsem vůči Hyundai původně negativně nastavený, ale testovací víkend to změnil. Na Ceed mi nabídli jen metalízu grátis, s cenou nikdo hýbat nechtěl. Ještě dodám, že jsem poptával jen kombíky v benzínu a požadoval platbu v hotovosti při převzetí (to nebylo všude možné).

Doposud jsem jezdil převážně diesly, osvědčené PSA motory, ale lobby ekologistů těm motorům dost přitížilo a přplňované benzíny se budou ještě několik let vychytávat, takže pro mě byla atmosféra jasnou volbou. Némecké auta jsem z důvodu motorizace ani nepoptával, ale s požadovanou výbavou by to bylo asi přes půl mega.
Naposledy upravil(a) Dave405 dne 30 led 2016, 11:50, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
JoKo
****
Příspěvky: 1469
Registrován: 17 čer 2007, 09:53
Bydliště: BA/KE
Kontaktovat uživatele:

Re: Prosím o radu.

Příspěvek od JoKo »

espero, to ze ty nejazdis mimo neznamena, ze autor temy jazdi presne tak isto ako ty. moze jazdit pravidelne napriklad do viedne, kde rakusania su ekologickejsi ako... ja som len daval upozornenie, ze co nas zial pravdepodobne caka... :(
taktiez sa zacinaju v eu ozyvat hlasy za zjednotenie spotrenych dani pre naftu a benzin... takze cenovy rozdiel pri nafte bude {moze byt} v buducnosti este mensi... to su veci na ktore autora temy upozornujem, kedze si auto neplanuje nechat 2-3 roky, ale dlhsie kedy mozu prist do platnosti tieto veci a nemusi setrit pri nafte rocne ani tolko kolko tu vyslo. samozrejme, ze je to dlha doba a zmenit sa moze vselico...
a ako som pisal v mojom prvom poste je to aj o preferenciach. niekomu vyhovuje nafta, niekomu benzin...
seat tarraco 1.4 ehybrid xcellence

hyundai i30 {pd} 1.4t-gdi + dct now! + premium paket - predane
hyundai i30 {gd} 1.6gdi style {cz} - predane
hyundai accent {mc} 1.4 16v elegance - predane
Uživatelský avatar
Espero
******
Příspěvky: 2764
Registrován: 02 srp 2007, 10:01
Bydliště: Tetín-Beroun
Kontaktovat uživatele:

Re: Prosím o radu.

Příspěvek od Espero »

to Dave 405: Nikdy jsem netvrdil, že H je horší než D. Ovšem tvoje hodnocení neodpovídá pravdě a je výrazem totální předpojatosti (a to se vyjadřuji mírně), jezdím s tím 8 let a ze začátku jsem obavy měl a Tebou popisované chyby to auto nemá, kvalita zpracování plastů je vynikající, plasty ani nevrznou, jiná věc je estetická stránka, proti hyu i 30 se to může jevit strohé. (U plastů byl do jisté míry problém u D MCV I, ale i tam relativně málo.) Dvouzonovou klimatizaci na cesty do práce fakt nepotřebuju, obzvlášť když v tom převážně jezdím sám a než těch 30 km přejedu se mi to stejně vychladit nestačí, takže obecně na co vůbec klimatizaci, že? Tohle auto mám na krátké cesty, na dlouhé Hyundai H1. Už Dacie 1 měla vynikající kvalitu po mechanické stránce, při dodržování servisního plánu to mělo jednu jedinou závadu - silentbloky na motoru, resp kost (traverza mezi nimi), což se muselo měnit v cca 112 tis. km a stálo to cca 5 tis. kč. Jinak bez mechanické závady), až ve 180 tis. km se dělaly komplet přední brzdy, ale to není závada nýbrž přirozené opotřebení. Jestli Ti to připadalo drncavé je subjektivní, zřejmě bys potřeboval Rolls Royce, mně to připadá normální a obdobné jako u jiných značek, na vůz francouzské koncepce to ale tvrdší je. Takže Dacie s Hyundajem srovnávat lze a navíc motory dCi od Renaulta jsou aktuálně modernější než nafťáky u Hyundajů, to je ovšem otázka fáze výrobního cyklu a za nějakou dobu bude zase trochu v předstihu Hyundai. Zavazadlový prostor proti I 30 kombi větší asi o 40 litrů. Výbava u verze arctica až na Tempomat stejná jako u I 30 tricolor. Bez diskuze. Esteický dojem z interieru u i 30 lepší. Nejde o to, co Ti kdo nabídl, ale o to, co tam skutečně je. A to, že je něco levné je jen dobře. Například Dacia v testu kvality, jak se někde psalo se umístila někde na 5-7 místě a Hyundai na 1.-4. (Koncernové VWozy, škoda Audi a Seat až dost na chvostě přehledu). Takže vlastně rozdíl v kvalitě prokazatelně není tak vysoký a za tu úsporu peněz to stojí. A je dobře, že co je levné nemusí být ještě špatné.

JoKo: Nerad bych prázdně plkal. Do Vídně a nejbližšího okolí a některých dalších míst v A, pokud nemáš náklaďák můžeš naprosto libovolně vjíždět. Omezení se týká pouze vozů kategorie N a tedy i mého Hyundaje H1 a je to řešitelné zakoupením jakési plakety za cca 70 Kč v Rakousku to prodávají hlavně v autoservisech. Normální je, že nejvíc najezdíš tam, kde žiješ. A nemyslím si, že u autora témy by to bylo výrazně jiné. Jestliže záměry ekologických fanatiků prosazující se do legislativ ani ne tak na státní úrovni, ale úrovních lokálních jsou pro Tebe takovým ohrožením, že se podle toho rozhoduješ už dopředu, klidně se tak chovej. Sbližování daní se bude dít hlavně u LPG a CNG do r. tuším 2018 aspoň v CZ. U nafty zatím takové informace nemám. Zřejmě patříš mezi lidi, kteří rádi slyší trávu růst a dopředu se pojišťují aby nenarazili, aniž by pořádně věděli do čeho, ale uvědom si, že jde jen o auto, takže dokud to jde, pak s ním jezdím, až to nepůjde, pak ho vyměním. Ono totiž není ekologické ani jezdit na kole. Jednak při jízdě více hřeješ, takže přispíváš k mantře zvané globální oteplování, jednak více jíš, protože spotřebuješ více energie, takže zplodinami trávení více zatěžuješ životní prostředí a k tomu spotřebuješ i více kyslíku, protože vyšší výdej energie vyžaduje vyšší okysličení tkání. Nejlepší z pohledu ekologického by bylo lehnout si hned po narození do do rakve a tiše při mimořádně nízké spotřebě energie i kyslíku a bez pohybu čekat na smrt. Třeba se ekologové takovou potřebu také pokusí prohnat legislativou v zájmu zachování životního prostředí. Tak se podle toho prosím Tě dopředu zachovej. :mrgreen:
od 29.3.2018 Peugeot Boxer 3000 Blue HDi L2H1,barva červená Tiziano,obytný vůz s ložnicí 1,87x3,12 m.
od. 19.4.2017 Renault R 11,1,7i z 04/1985,barva červená (atestovaný veterán)
od 17.12.2021 Renault Fluence 1,6 16V z 08/2010, barva béžová metalíza
Dave405
*
Příspěvky: 91
Registrován: 22 srp 2015, 19:51

Re: Prosím o radu.

Příspěvek od Dave405 »

Každý má jiné priority a vybírá podle jiných hodnot. Já si poctivě projel všechny výše zmiňované vozy a byť jsem o Dacii uvažoval jako pracovním autě, tak mě to hned přešlo. Ano, využitelný prostor v kufru je slušný, ale já spiš hodnotil místo a pohodlí za volantem a tam je Logan opravdu stísněný a strohý. Možná to byla vada aktuálních aut v saloně, ale všechny plasty skřípaly, jak na palubce, tak na dveřích. To, že se auto houpalo na cestě a nesedělo v zatáčkách je dáno nápravou, tedy cenou za auto. Gumové brzdy to jen umocnily. Nakonec aut je na trhu dost, je na každém aby zvážil co koupit a proč. Jinak pro mě je dvouzonová klima podmínkou, protože nesnáším, když na mě fouká cokoli chladnějšího než 22°C, kdežto spolujezdec to cítí jinak :D.
Klima mi začíná chladit tak do 2-3 minut. Pokud Dacia neumí klimu, která vychladí auto na trase dlouhé 30km, což je odhadem tak 35-40min, pak je něco špatně na straně výrobce :wink:
Odpovědět

Zpět na „i30 2012- Pokec“