Stop/start

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
alarm
******
Příspěvky: 3685
Registrován: 08 kvě 2009, 21:31
Bydliště: BLAVA

Re: Stop/start

Příspěvek od alarm »

Dá sa to urobiť za pár €, pre tých čo vedie niečo zletovať. Súčiastky cca 7€, 6x5cm univerzálnej dosky, nejaká krabička a konektory. Do krabičky vstupujú 3 káble: napájanie 12V (najlepšie od poistky zapalovanie, lebo tu pri štarte nestiahne) , vstup od poistky ŠTART, a zem.
Výstup sú dva vodiče, ktoré sa pripoja paralelne k tlačítku ŠTART/STOP.
Odskúšané, používam to na Vitare od oktobra minulého roka.
Přílohy
H forum.jpg
H forum.jpg (196.66 KiB) Zobrazeno 4799 x
Accent 94 .... 1998-2003
Favorit 135 ,Favorit 136
Škoda 100, Škoda 100
i 30 COMFORT 1,4 continental silver 2007 (predaný)

Accent LC 2004
Suzuki Vitara 2WD

alarm.ba@gmail.com
Reklama
 

jipo
*
Příspěvky: 44
Registrován: 23 bře 2010, 21:28

Re: Stop/start

Příspěvek od jipo »

Ne každý je zdadný v konstrukci el. obvodů. Dále je problém s napojením na spínač stop/start. Demontovat středový tunel není jednoduché. Proto si myslím, že moje řešení je výhodnější.
Řešení od Alex.Foley /pokud funguje/ má nevýhodu, že si v případě potřeby systému nemůžu tento jednoduše zapnout. Třeba při popojíždění v koloně což je na D1 dennodení jev. Svou úpravu používám denně a dosud bez jediného problému k naprosté spokojenosti.
nafta 1,7 šedá met.
od11/2015
_________________
nafta 2.0 100 kW,
4x4 automat od 8/18
Uživatelský avatar
alarm
******
Příspěvky: 3685
Registrován: 08 kvě 2009, 21:31
Bydliště: BLAVA

Re: Stop/start

Příspěvek od alarm »

Čo sa týka zručnosti, súhlasím, čo si napísal.
Ale rozobrať tunel a dostať sa k tlačítku musíš v oboch prípadoch..., naťahať káble musíš v oboch prípadoch. Výhoda je, že toto je hotové za 1 deň, bez čakania ...
Accent 94 .... 1998-2003
Favorit 135 ,Favorit 136
Škoda 100, Škoda 100
i 30 COMFORT 1,4 continental silver 2007 (predaný)

Accent LC 2004
Suzuki Vitara 2WD

alarm.ba@gmail.com
jipo
*
Příspěvky: 44
Registrován: 23 bře 2010, 21:28

Re: Stop/start

Příspěvek od jipo »

Musím odporovat. Nejprve jsem se snažil dostat k tlačítku stop/start, ale když jsem zjistil problémy s demontáží středového tunelu, našel jsem příslušnou svorku v pojistkové skříni a tam jsem se připojil - viz moje dřívější foto. Vlastní úprava mě trvala asi 15 min. Problém byl pouze s čekáním asi tři týdny na relátka z Aliexpresu. Na našem trhu jsem vhodné časové relé nesehnal.
Samozřejmě je na každém jakou si zvolí cestu.
nafta 1,7 šedá met.
od11/2015
_________________
nafta 2.0 100 kW,
4x4 automat od 8/18
Uživatelský avatar
alarm
******
Příspěvky: 3685
Registrován: 08 kvě 2009, 21:31
Bydliště: BLAVA

Re: Stop/start

Příspěvek od alarm »

Bez odporu. :mrgreen:
Accent 94 .... 1998-2003
Favorit 135 ,Favorit 136
Škoda 100, Škoda 100
i 30 COMFORT 1,4 continental silver 2007 (predaný)

Accent LC 2004
Suzuki Vitara 2WD

alarm.ba@gmail.com
zdendaa1
**
Příspěvky: 135
Registrován: 26 zář 2013, 08:16
Bydliště: Kladruby u Stříbra

Re: Stop/start

Příspěvek od zdendaa1 »

Axel.Foley píše:zdendaa1: Vytáhneš konektor na spínači neutrálu, zaizoluješ, před STK nasadíš zpět.

Zajo_jz: Ne všechny motory dostaly start-stop do vínku.
našel by sis trošku času na to foto ???
díkes =D>
Hyundai Tucson 1,7 CRDI Czech Edition+Paket Winter1 Moon rock 8/2017(Chrochtík)
Hyundai ix35 1,6 GDI Trikolor, Creamy White 10/2014
Hyundai ix35 1,6 GDI Trikolor (do 10/2014)
Škoda Octavia FC
Seat Cordoba
Fiat Brava
Fiat Uno
Fiat Ritmo
Škoda 120L
lanzendorfer
**
Příspěvky: 115
Registrován: 30 dub 2016, 12:52
Bydliště: Český Těšín

Re: Stop/start

Příspěvek od lanzendorfer »

a používáš tempomat?
HYUNDAI TUCSON 1.7 CRDi 85kW 8/2016 Czech Edition
HYUNDAI ACCENT 1.4i 71KW LPG 8/2008


Ford Focus 1.6 TDCi 80kW 11/2005 (prodáno)
Škoda Fabia 1.4i 50kW 8/2001 (prodáno)
Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20071
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: Stop/start

Příspěvek od Axel.Foley »

lanzendorfer: Nevím, koho se ptáš :-k Osobně jezdím dálnice jen na tempomat a když to situace dovolí, využívám ho i na okreskách.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
lanzendorfer
**
Příspěvky: 115
Registrován: 30 dub 2016, 12:52
Bydliště: Český Těšín

Re: Stop/start

Příspěvek od lanzendorfer »

no bylo to spíš myšleno jako odpověď na předchozí příspěvek a tak jsem nechtěl citovat, ale každopádně..
pokud odpojíš čislo neutrálu neměl by tempomat fungovat.. právě mě to zajímalo, protože to čidlo je bez složitého rozebírání k dostání, stačí jen otevřít kapotu 8)
HYUNDAI TUCSON 1.7 CRDi 85kW 8/2016 Czech Edition
HYUNDAI ACCENT 1.4i 71KW LPG 8/2008


Ford Focus 1.6 TDCi 80kW 11/2005 (prodáno)
Škoda Fabia 1.4i 50kW 8/2001 (prodáno)
Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20071
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: Stop/start

Příspěvek od Axel.Foley »

O tom nevím :-k Vím, že tempomat nefunguje při vadném brzdovém spínači ( nechtěně ověřeno na jiném autě).
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Uživatelský avatar
Mr. HYUNDAI
*******
Příspěvky: 11579
Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
Bydliště: Lázně Toušeň

Re: Stop/start

Příspěvek od Mr. HYUNDAI »

Tempomat čidlo neutrálu nepotřebuje, potřebuje čidlo na spojce a brzdě. SS potřebuje čidlo neutrálu a na spojce. Proto odpojením čidla neutrálu "zabiješ" SS a tempomat bude dál fungovat.
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
zdendaa1
**
Příspěvky: 135
Registrován: 26 zář 2013, 08:16
Bydliště: Kladruby u Stříbra

Re: Stop/start

Příspěvek od zdendaa1 »

prosím to foto umístění :roll:
Hyundai Tucson 1,7 CRDI Czech Edition+Paket Winter1 Moon rock 8/2017(Chrochtík)
Hyundai ix35 1,6 GDI Trikolor, Creamy White 10/2014
Hyundai ix35 1,6 GDI Trikolor (do 10/2014)
Škoda Octavia FC
Seat Cordoba
Fiat Brava
Fiat Uno
Fiat Ritmo
Škoda 120L
Warmiak
*
Příspěvky: 34
Registrován: 21 čer 2017, 22:09
Bydliště: Bratislava

Re: Stop/start

Příspěvek od Warmiak »

Este sa vratim k prvemu rieseniu.
Napadlo mna pouzite drahsiej alternativy vo forme casoveho spinaca dostupneho v nasich obchodoch.
PCS-516 UNI pri pouziti funkcii "E" ( mozna nastavit 0,5s zopnutie o lubovolny cas oneskorenia -skokovo) ale egzistuju podobne relatka a nekedy aj lacniejsie.
Popis je na stranke:
https://www.firn.sk/p/403/pcs-516-uni
Spinac som volakedy kupil do innych testov ale momentalne mam malo casu aby to odskusat na ostro v aute.
Ako alternativny napad mozno to niekomu pomoze.
Inak stale volaco hladam ale v mensiom vyhotoveni.
Naposledy upravil(a) Warmiak dne 28 črc 2017, 14:41, celkem upraveno 2 x.
TUCSON 1,6 GDI Style WhiteSand 06/2017
Uživatelský avatar
alarm
******
Příspěvky: 3685
Registrován: 08 kvě 2009, 21:31
Bydliště: BLAVA

Re: Stop/start

Příspěvek od alarm »

To "E" by fungovalo, len treba vhodne zvoliť poistku na napájanie, aby nekleslo napätie pri štarte. Idealna je poistka "zapalovanie", ak tam taká je, zariadenie má maličký odber a na zapalovaní napätie neklesne.
Taktická nevýhoda tohoto napájania je, že ak je na poistke napätie a vodič nenaštartuje do doby, ktorú ma nastavenú ako dobu "T", tak sa to minie účinku. Druhá nevýhoda je, že ak napr. vodič prichádza ku križovatke, kde naskočila červená, nič mu navonok nebráni, aby nezatlačil čudlík ŠTART/STOP, auto vypne. Pri stlačení spojke naštartuje, ale už systém nevypne, lebo poistka "zapalovanie" je pod napätím stále. Preto som môj systém urobil tak, že má trvalo pripnuté napätie, a časovač sa spúšťa štartom. Tým pádom, ak použijem čudlík, a vypnem motor pri státí na križovatke, pri každom Štarte ho deaktivuje.
Čo sa týka demontáže stredoveho tunela... netreba ho demontovať, káble určite niekam vedú, akurát treba zistiť, ktoré sú to. :-#
Accent 94 .... 1998-2003
Favorit 135 ,Favorit 136
Škoda 100, Škoda 100
i 30 COMFORT 1,4 continental silver 2007 (predaný)

Accent LC 2004
Suzuki Vitara 2WD

alarm.ba@gmail.com
Warmiak
*
Příspěvky: 34
Registrován: 21 čer 2017, 22:09
Bydliště: Bratislava

Re: Stop/start

Příspěvek od Warmiak »

"alarm" Trochu nerozumiem Tvojemu popisu ale to mozno preto ze som cudzinec :)
Pri starte nastanie pokles napatia bez ohladu na ktoru poistku sa pripois. Chyba ze v aute mas dva akumulatory. Zatial druhy v svoim aute som nenasiel.
Na starej Octe som volakedy nameral pri starte pokles napatia priblizne o 3 az 4 volty. Meraniem poklesu napatia pri starte som diagnostikoval kondiciu akumulatora.
V Tucsonie to moze byt trochu lepsie preto ze akumulator ma vetsiu kapacitu a nema tradicny starter z velkim startovacim prudom ale pokial sa nemylim (opravte mna) tak ako starter je tusim pouzity alternator ktory ma hladsi nabeh.
Dneska som testoval na regulovanom zdroji napatia funkcnost inteligentneho relatka PCS 516 i som v celku spokojny.
Momentalne cakam na poistkovy rozbocovac.
https://www.aliexpress.com/item/Micro2- ... 0.0.mEYqXc
Az potom budem riesit zapojenie v aute.
Zatial zastavam nazor ze staci sa pripoit cez dodatocnu poistku na bod zapojenia 12V zasuvki ktora v momentie startu je na chvilu bez napatia, urobi restart rela i zacne odpocitavat nastaveny cas (3 az niekolko stoviek sekund) do 0,5 sekundoveho zopnutia kontaktov v mode "E".
Vzhladom na to ze rele ma prepinacie kontakty to planujem na 0,5 sekundy paralnie skratovat tlacitko albo priamo do riadiacej jednotki podat impuls (este neviem aky i na ktory pin). Inak rele celkom dobre funguje do poklesu napatia okolo 6V co v pripade spravneho auta neocakavam ze dojde k takej situacii.
Aj v pripade poklesu napatia na nizsiu uroven rele odznova odpocitava nastaveny cas bez prepinania kontaktov.
V kludovom stave rele ma odber priblizne 7mA.
To je zatial na dnes moja teoria, na ostro to budem skusat po navratie s dovolenky v polovicy augusta. Do vtedy budem hriesit na automaticky prednastaveny start -stop.
TUCSON 1,6 GDI Style WhiteSand 06/2017
Odpovědět

Zpět na „Tucson 2015- Motor a převodovka“