Bloková výjimka pro servis

Pokec o všem, co se jinam nehodí.

Moderátoři: Farrael, Moderátoři

Uživatelský avatar
sagen
**
Příspěvky: 253
Registrován: 06 úno 2014, 14:34

Re: Bloková výjimka pro servis

Příspěvek od sagen »

A utahuje predpisanym momentom ? Ak sa bude musiet niekedy majitel huyndaia sudit o plnenie so zaruky, jedina otazka importera rozhodne o tom, ci vyhra. Ford poskytuje pristu za poplatok a ma doklad, ci neautorizak mal k dispozicii predpisane postupy.
Kia Sorento UM 2,2 Crdi 6AT od 7/2016
Hyundai SantaFe 2,2 CRDI 114 kW M5 2006
Ford Focus 1,6 M5 2008 do 5/2016
Reklama
 

Uživatelský avatar
petzl62
*******
Příspěvky: 5095
Registrován: 03 pro 2011, 17:09
Bydliště: Opava

Re: Bloková výjimka pro servis

Příspěvek od petzl62 »

A použitý(nepoužitý) utahovací moment zátky oleje,bude ten rozhodující element neuznání záruky... ](*,)
Zase jsme papežštější než papež... :shock:
KIA XCeed 1,5T-GDi 118kW 7°DCT - GT line
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,68 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,0l/100km
Aktuálně 36500 km
palivo: EO N95,pokud možno bez biosložky.
Uživatelský avatar
sagen
**
Příspěvky: 253
Registrován: 06 úno 2014, 14:34

Re: Bloková výjimka pro servis

Příspěvek od sagen »

petzl62 píše:A použitý(nepoužitý) utahovací moment zátky oleje,bude ten rozhodující element neuznání záruky... ](*,)
Zase jsme papežštější než papež... :shock:
Ide o dodrzanie predpisanych servisnych ukonov aj postupov na ich vykonavanie. A predpokladam, ze je jednoduchsie si to overit trebars na tej zatke, ako porovnanim urcitej strany so servisneho manualu. Az ti neuzna HMC zaruku, nechas to tak alebo sa budes sudit ? A servisny manual by som nepodcenoval, ked citam temy o brzdach a o tom, ako malo vydrzia dosticky a kotuce, musim sa smiat. Pri kontrole 75.000 km prijimaci technik autorizaku mi oznamil, ze musia vymenit dosky aj kotuce, lebo uz su zodrate... Tak som prisiel do servisu a spytal sa, aku maju hrubku a aka je minimalna povolena hrubka. Myslis, ze mi to povedal ? Vraj to je v nejakych tabulkach, ked som ich chcel vidiet, neukazal mi ich. Pindal o strate zaruky tak som ziadal, aby mi do servisky napisal nameranu hrubku, minimalnu povolenu hrubku a ze som odmietol vymenu, s tym, ze som si hodnoty sam meral a chcem byt pri merani opakovanom v servise kvoli tomu zapisu. Nic nenapisal a pri terajsich 142.000 km su kotuce povodne s rezervou este 1 mm do vymeny, dosky som menil na jesen ked som pred STK cistil brzdy kvoli zadnym parkovacim a drziaky strmenov, strmene, aj parkovaciu brzdu som nastavil podla servisneho manualu HMC.nSTK som absolvoval s povinnou netesnostou motora a prevodovky a koroziou podvozku. Vymenu oleja a filtrov presne pidla navodu. Na motorkaroch je casta otazka, co robit s poskodenym zavitom na hlinikovej olejovej vani...ani tento problem nemam, postupujem podla servisneho manualu ...

V 2006 bolo v navode na Santafe uvedene, ze zaruka pada pri pouziti paliva s primesou biopaliv. V tecj dobe bol povinny obsah 5% bionafty v nafte. Tak som HMC poslal vynatok zo smernice EHK s tym, nech mi urcia, kde v EU mozem tankovat naftu uvadzanu na trh v rozpore so smernicou EHK aby som neprisiel o zaruku. Dostal som potvrdenie, ze zaruka plati aj pri pouziti paliva s primesou biozloziek podla platnej EU legislativy.
Kia Sorento UM 2,2 Crdi 6AT od 7/2016
Hyundai SantaFe 2,2 CRDI 114 kW M5 2006
Ford Focus 1,6 M5 2008 do 5/2016
Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20071
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: Bloková výjimka pro servis

Příspěvek od Axel.Foley »

sagen: Zapomněl jsi na schválený přípravek na mytí auta (co kdyby slezl lak), povinnou dezinfekci rukou před jízdou a rukavice pro ty, komu se víc potí ruce (loupající se volant), správnou obuv se schválenou podrážkou kvůli ideální citlivosti při šlapání na pedály, max. povolenou hlučnost rádia kvůli možnému rušení za jízdy... Mimochodem, můžu si natankovat sám, nebo i kvůli tomu musím do servisu? :-k Co když na dvířka od nádrže zatlačím trochu víc a příjdu kvůli tomu o záruku... :-k ](*,)

Už by jste se měli probrat, lidi :!: Tohle fórum začíná zavánět demencí :!:
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Uživatelský avatar
sagen
**
Příspěvky: 253
Registrován: 06 úno 2014, 14:34

Re: Bloková výjimka pro servis

Příspěvek od sagen »

Axel, mozno si este nereklamoval supajuci sa lak. Na Superbe 1 sa v zaruke lupali zadne dvere a pri reklamacii sme auto zaviezli k predajcovi, importer urcil na vybavenie dalsi servis a nakoniec neuznal zaruku. Po komunikacii prisiel nejaky specialista z Bratislavy v cervenom sluzobnom Superbe 1 a co myslis, co povedal ? Najskor sa rozculoval, ze nejaky neprijemny pan vola riaditelovi a on musi svoju prdel trepat 200 km kvoli dveram. Slusne som sa predstavil ako ten neprijemny pan a vypocul si, ze nepouzivame doporucene prostriedky. Upozornil som ho, ze neumyvam sam a chodim na umyvarku. No a vraj umyvarka sposobila supenie laku ( ako ked spalis kozu pri opalovani ). Tak som ho slusne poziadal, aby to uviedol ako dovod zamietnutia reklamacie s odvolanim sa na dokument, v ktorom ma ako uzivatela poucili, ako sa spravne starat o lak, ake prostriedky mozem pouzit, a ze je zakazane umyvat tak kvalitny voz na umyvarke s rotujucimi kartacmi a by som sa vyhol neodovodnenej zalobe. Tym, ze som volal vtedajsiemu riaditelovi a stazoval sa na prietahy s vybavenim reklamacie a buzeraciu s ukazovanim auta kade tade, som asi posobil tak, ze zo sudu nemam obavy a opravu schvalil.

Takze ano, aj ten sampon moze byt zamienka na odmietnutie plnenia zaruky, nielen neznalost predpisanych postupov pri oprave, ktore su definovane ako dusevne vlastnictvo vyrobcu a blokova vynimka mu uklada povinnost ju spristupnit aj nezavislym servisom, ale nie zadarmo.
Kia Sorento UM 2,2 Crdi 6AT od 7/2016
Hyundai SantaFe 2,2 CRDI 114 kW M5 2006
Ford Focus 1,6 M5 2008 do 5/2016
Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20071
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: Bloková výjimka pro servis

Příspěvek od Axel.Foley »

Vítám názory a postřehy všech uživatelů fóra a rád se něco nového dozvím. Když mi ale někdo bude tvrdit, že utahovací moment může být důvodem pro zamítnutí reklamace, promiň, sagene, to už je trochu moc a reagoval jsem jak reagoval. Ani servis ti nezaručí, že ten moment tam je. Stejně jsem se rozčiloval, když lidé řešili, zda si můžou dát na auto zimní pneu s indexem T, když je v techničáku H ](*,)

Štve mě nepoužívání hlavy a selského rozumu :!: ne názor někoho. A uznávám, seš borec, víš jak argumentovat, tam je to používání hlavy znát. Klobouk dolů.

A k tvé otázce - když zavítáš do mého starého vlákna k i30, dozvíš se, že jsem pár věcí opravdu reklamoval. Nenutím tě pročítat celé vlákno, čas lze strávit i příjemnějším způsobem, takže prozradím, že reklamován byl i lak na pátých dveřích u třetího brzdového světla (mimo to šoupající se volant, prasklý plast u okna zadních dveří na levé straně, nefunkční led blinkr v levém zrcátku, drncající vnitřní zrcátko a nefunkční brzdový spínač). Vše uznáno a opraveno vrámci záruky. Také vím o člověku, který blokovou výjimku využívá od koupě nového auta a ve 120.000 km mu měnili turbo. Na záruku.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Uživatelský avatar
Neo-Mike
****
Příspěvky: 1252
Registrován: 12 kvě 2016, 15:07

Re: Bloková výjimka pro servis

Příspěvek od Neo-Mike »

Zase ber to tak, že je tu zde fórum, které slouží k tomu aby se uživatelé ptali. Nevím zda narážíš na moji debatu ohledně rychlostního indexu. Jelikož jsem to řešil taky.
Dříve co jsem měl auto, tak jsem index neřešil, jelikož měl předepsaný T, který je do 190. Teď si pořídím nové auto a najednou je ve velké TP H. Proč připlácet za H, když jej v životě nevyužiji? Potom mi stačí vzít T, které i tak je dostatečné. Stejně tak bych jej vzal nejradši i na léto. Jenomže všude kolem nás je to samá vyhláška nebo podmínky, které ti nařizují co můžeš a nemůžeš. Na auto mám určité pojistky a kdyby se náhodou něco stalo a já je potřeboval plnit, tak bych opravdu nerad měl kvůli pár ušetřeným 100 krácené plnění. Což byl nakonec i důvod proč jsem i na zimní sadu pořídil senzory tlaku.
V dnešní době taháni po soudech je na dlouho, nikdo dopředu neví jak to dopadne. Takže se nemůžeš divit, že se tomu snaží spousta lidí předcházet.
Pokud ještě použiji tvůj argument o používání selského rozumu. Tak co by jsi dal za olej, jestliže dle servisní knížky můžu mít olej specifikace C2 nebo C3. Když jsem se na to ptal v servisu, tak to servisní technik kontroloval podle VIN v databázi a pro mé auto :hyu: předepisuje C2. Takže jsem to obešel v mezích olejem co plní jak C2 tak i C3. Když bych tam lil C3 a třeba rok před zárukou se stalo něco s motorem, tak začnou hledat jakoukoliv příčinu aby nemuseli platit nový motor. Potom bude stát nepojízdné auto v servisu, já nebudu mít čím jezdit a než to vyřeší soudy? To mi za to opravdu nestojí.
Peugeot 308 SW, 1.5 BlueHDi 96 kW
Hyundai i30 kombi, 1.6 CRDi 81 kW, TRIKOLOR KOMFORT, Ultimate Red
Uživatelský avatar
sagen
**
Příspěvky: 253
Registrován: 06 úno 2014, 14:34

Re: Bloková výjimka pro servis

Příspěvek od sagen »

Po krize v 2009 roku je viditelne znizovanie kvality v dosledku znizovania nakladov. A znizovanie nakladov je aj zamietnutie reklamacii, v podstate zamietnutie reklamacie znamena 2 nasobok vynosu - vyrobca nenesie naklady na odstranenie vady a este to dostane zaplatene. Musi len urcit, komu zamietne a komu nie a potom su take javy, ako vymena motora kvoli rozvodom po 70.000 km a zamietnutie po 40.000 km, ten isty typ auta v zaruke. Preto treba reklamaciu brat ako prvy krok sudneho sporu a vsetko mat zadokumentovane, nenechat sa odbit tym, ze to sa nezapisuje do servisnej knihy, nevystavenie zakazky na opravu opakovanej poruchy a podobne. Reklamacne oddelenie nie je platene za uznanie opravnenej reklamacie. Ak pocas komunikacie dokazete presvedcit druhu stranu o odhodlani dotiahnut vec dokonca a o tom, ze je vas narok opravneny ( to vedia posudit bez problemov ) , tak je vyhrate. Ak nie, tak potom zostavaju dve moznosti, vzdat to alebo za svoje pravo bojovat. V Ceskej republike je vymozitelnost prava lepsia ako na slovensku . A spor o to, ze nedodrzanie nejakeho postupu alebo utahovacieho momentu nie je dovodom vzniku nesuvisiacej poruchy je mozne vyhrat ak to tak je. Ale druha strana vychadza z toho, ze ludia sa nechcu alebo boja sudit a natom je zalozene zamietnutie odovodnenej reklamacie.
Kia Sorento UM 2,2 Crdi 6AT od 7/2016
Hyundai SantaFe 2,2 CRDI 114 kW M5 2006
Ford Focus 1,6 M5 2008 do 5/2016
Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20071
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: Bloková výjimka pro servis

Příspěvek od Axel.Foley »

Neo-Mike: Vím, že jsi řešil rychlostní index. Bylo vás tam víc a ty "perly", co tam občas padaly... Ale ano, máš pravdu, fórum je tu na otázky, ač někdy na blbé i blbější :-#

A teď už zpět k tématu...
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
soban
***
Příspěvky: 990
Registrován: 01 dub 2013, 19:42

Re: Bloková výjimka pro servis

Příspěvek od soban »

Podívej to že neautorizovaný servis neudělá něco co měl je jeho věc.....

Pokud nedodržel postup stanovený výrobcem a z toho důvodu byla záruka zamítnutá tak budu žádat opravu po tom servisu je to jeho průser....

Prostě člověk se nesmí dát.....

A to že vypouštěcí šroub nebyl dotažen momentem X je relevantní pouze když dojde k jeho povolení a z toho důvodu úniku oleje....zadření motoru....

Šroub:

Tightening torque :
34.3 ~ 44.1N.m (3.5 ~ 4.5kgf.m, 25.3 ~ 32.5lb-ft)

Filtr:

Tightening torque :
11.8 ~ 15.7N.m (1.2 ~ 1.6kgf.m, 8.7 ~ 11.6lb-ft)

Aspoň v návodu pro moje auto....ale nikdy jsem to nepoužíval vše dotažené podle oka :-)
Odpovědět

Zpět na „Pokec“