Stránka 2 z 5

Re: Vypalovanie DPF filtra.

Napsal: 16 bře 2017, 00:38
od velsatis
Já po městě nejezdím vůbec a po dálnicích moc poslední dobou taky ne. Většinou trasy kolem 30 km a filtr se mi vypaluje každých 400 - 420 km, většinou to trvá tak 10-15 km. Ptal jsem se nezávisle ve dvou servisech :hyu: v kolika se u i40 běžně vypaluje filtr a říkali, že lidem, co jezdí jen po městě klidně každých 200 km, lidem, co jezdí jen dálnice klidně až po 700 km. Taky to prý má v sobě nějaké čidlo na čas a kdo málo jezdí, tak se to řídí časem a ne km, ale to se mi moc nezdá :-P Každopádně mých 400 km je prý naprosto v normálu :-)

Vypalovanie DPF filtra.

Napsal: 16 bře 2017, 14:00
od Neo-Mike
Podle ceho to poznas? :-D ja to poznal jedine podle spotreby, ze byla dlouhodobeji zvysena. A potom se mi zda, ze se mi vubec nevypaluje :-D .

Re: Vypalovanie DPF filtra.

Napsal: 17 bře 2017, 10:58
od velsatis
Poznám to podle aktuální spotřeby, kdy ve městě při 50 km/h jedu za 8-10L :-) Nejlepší kontrola ukončené regenerace je při brzdění motorem, kdy musí být spotřeba nulová, na volnoběh je spotřeba cca 1 litr, takže to nepoznáš :-) No a taky mám pak vždy pěkně horké výfuky :-) Já si vždy po regeneraci vynuluji čítač km a když se blíží 400 km, tak to začínám sledovat. Vzhledem k tomu, že jezdím poslední dobou podobné trasy, tak je to vždy stejné ;-)

Re: Vypalovanie DPF filtra.

Napsal: 17 bře 2017, 11:19
od Axel.Foley
Jak píše velsatis, regeneraci lze poznat po sundání nohy z plynu při zařazeném rychlostním stupni (u Tucsona 3 a výš). Při regeneraci ukazatel pořád ukazuje spotřebu cca 2 litry, jinak ukazatel spadne do nuly.

Vypalovanie DPF filtra.

Napsal: 17 bře 2017, 11:23
od Neo-Mike
Jenomze pokud jedu zatah 60 km po dalnici, tak to moc nepoznam. To spise na okreskach nebo ve meste no. Skoda, ze tam neni jedna kontrolka navic. Treba misto kontrolky namraza.

Re: Vypalovanie DPF filtra.

Napsal: 17 bře 2017, 12:05
od Axel.Foley
Souhlasím, kontrolka navíc by neuškodila. Na druhou stranu lepší žádná kontrolka než když se při vypalování rozsvítí červená kontrolka managementu motoru ](*,) (řešení u Oplu Vivaro). Po jejím rozsvícení je logické zastavit.

Re: Vypalovanie DPF filtra.

Napsal: 19 bře 2017, 20:54
od Beri
Zase na druhou stranu by nějaká informace neuškodila, ale to by každý druhý jezdil do servisu, co se mu to na palubovce rozsvítilo - proto radši nic nesignalizují.
V pátek jsem pro zajímavost přes diagnostiku zaznamenával teplotu výfukových plynů, zdali dojde k regeneraci DPF. Pokus byl úspěšný...po cca 34 minut jízdy po dálnici se spustila regenerace DPF, která trvala 15 min., viz přiložený obrázek.

Vypalovanie DPF filtra.

Napsal: 19 bře 2017, 21:22
od Neo-Mike
Jak se jmenuje v Torque tento senzor? Ja tam sice mam nejake dva denzory k flitru, ale to ukazuje nesmyslne udaje. Potom jen 4 senzory na katalyzator.

Re: Vypalovanie DPF filtra.

Napsal: 19 bře 2017, 21:42
od Beri
V Torque nevím, používám diagnostiku HiCOM kde se to jmenuje "Exhaust Gas Temperature Value Pre Particulate Filter (CPF OPT)".

Re: Vypalovanie DPF filtra.

Napsal: 20 bře 2017, 19:49
od matus1981
Teplota katalyzatora bank1 senzor2.

Vypalovanie DPF filtra.

Napsal: 20 bře 2017, 23:29
od Neo-Mike
Vyzkousim :-)

Re: Vypalovanie DPF filtra.

Napsal: 21 bře 2017, 19:23
od velsatis
Nevíte někdo o nějakém OBD (cenově dostupném), které je schopno načíst i množství nespáleného popílku v DPF? Možná jsem to špatně napsal, ale asi pochopíte... :-)

Re: Vypalovanie DPF filtra.

Napsal: 17 zář 2017, 17:33
od matus1981
Tak auto som niekolkokrat reklamoval, ze sa filter vypaluje od 80 do 160 km a mam ho zatial v servise 9 tyzdnov. :D Menia valce a piestne kruzky,ci to pomoze netusim asi ani servis. Vie mi niekto povedat, ci to caste vypalovanie mohlo mat na to vplyv?

Re: Vypalovanie DPF filtra.

Napsal: 17 zář 2017, 20:32
od Axel.Foley
matus: Řekl bych, že ne a výměna válců i pístních kroužků je zbytečná. To bych měnil jedině tehdy, že se objevuje nafta v oleji.

Re: Vypalovanie DPF filtra.

Napsal: 17 zář 2017, 21:12
od matus1981
No praveze tam nafta bola. Ani nie po 10 tis. km som mal viac ako 2 cm oleja nad ryskou. Ale nedostava sa nafta do oleja aj pri nedokoncenej regeneracii? Lebo pri tak castej regeneracii tych nedokoncenych je dost.