Stránka 2 z 9

Re: motor 1.0 T-GDI

Napsal: 13 úno 2018, 12:27
od Zx604
Dobrý den všem.

Po minulém týdnu bádání a zkoušení v Hyundaii mi byl vyměněn termostat. Po výměně i30 lépe topí , motor se zahřívá stále stejně pomalu jako předtím, ale ty velké propady teplot při defenzivní jízdě a jízdě z kopce už nejsou tak velké (15 - 20°C), ale jenom kolem 10°C. Přijímací technik tam bohužel nebyl a jeho kolegyně mi nedokázala odpovědět na otázky dvou okruhů chlazení a případně dvou termostatů. Zeptám se až při roční prohlídce koncem března.

Minulý týden jsem jezdil s půjčeným Tucsonem 1.7 CRDI a ohříval se ,topil a teploty se také propadaly okolo 10°C jako teď v i30 po výměně termostatu. Vím ,že je to diesel ,ale teplotní charakteristika je velmi podobná.

Re: motor 1.0 T-GDI

Napsal: 14 úno 2018, 13:25
od Chasnik
Cyklování po 10 °C je normální, já nesleduju teplotu přes palubku (tam mohou být hodnoty "vyžehlené" přes ŘJ) a budík v Torque mi ukazuje, že za jízdy po zahřátí teplota cykluje mezi 85 - 96 °C. A je jedno, jestli je vozidlo téměř prázdné, nebo táhne třičtvrtětunový vozík. Akorát při té druhé variantě jdou ty amplitudy samozřejmě rychleji :). Ale ten provozní teplotní rozsah si auto takto udržuje.

Re: motor 1.0 T-GDI

Napsal: 14 úno 2018, 14:38
od Zx604
Chasnik píše:Cyklování po 10 °C je normální, já nesleduju teplotu přes palubku (tam mohou být hodnoty "vyžehlené" přes ŘJ) a budík v Torque mi ukazuje, že za jízdy po zahřátí teplota cykluje mezi 85 - 96 °C. A je jedno, jestli je vozidlo téměř prázdné, nebo táhne třičtvrtětunový vozík. Akorát při té druhé variantě jdou ty amplitudy samozřejmě rychleji :). Ale ten provozní teplotní rozsah si auto takto udržuje.

Super. Tak mi poraď jak mám zahřát motor při -7°C (dnes ráno) kdy po 11 km jízdy jsem se dostal na teplotu 70°C a po následné cca 2km jízdě z kopce si ručička lehla opět pod 50°C. To co popisuješ se mi děje až po úplném zahřátí motoru. Po výměně termostatu jsem si asi sám sobě nalhával že už to vypadá v pořádku, ale dnešní ranní jízda mě přesvědčila o opaku.

Re: motor 1.0 T-GDI

Napsal: 14 úno 2018, 14:58
od Deegr
Já motor zahřívám vždy tak, že hlavně vypnu topení. Zapnu si vyhřívání sedaček a volantu, aby motor měl více práce a rychleji se zahřál. Po asi 5 km je už teplota na 70-80 stupních a zapnu pak konečně topení. Motor se tak mnohem rychleji zahřeje.

Re: motor 1.0 T-GDI

Napsal: 15 úno 2018, 09:46
od Chasnik
Zx604 píše:
Chasnik píše:Cyklování po 10 °C je normální, já nesleduju teplotu přes palubku (tam mohou být hodnoty "vyžehlené" přes ŘJ) a budík v Torque mi ukazuje, že za jízdy po zahřátí teplota cykluje mezi 85 - 96 °C. A je jedno, jestli je vozidlo téměř prázdné, nebo táhne třičtvrtětunový vozík. Akorát při té druhé variantě jdou ty amplitudy samozřejmě rychleji :). Ale ten provozní teplotní rozsah si auto takto udržuje.
Super. Tak mi poraď jak mám zahřát motor při -7°C (dnes ráno) kdy po 11 km jízdy jsem se dostal na teplotu 70°C a po následné cca 2km jízdě z kopce si ručička lehla opět pod 50°C. To co popisuješ se mi děje až po úplném zahřátí motoru. Po výměně termostatu jsem si asi sám sobě nalhával že už to vypadá v pořádku, ale dnešní ranní jízda mě přesvědčila o opaku.
Ale ty jsi nepsal o teplotách, pouze o cyklování a o faktu, že už auto lépe topí. Z toho jsem usoudil, že máš teplotu kapaliny teď vyšší a trápí tě kolísání v běžném rozsahu cca 10°C.

A co ti mám poradit?
a) zkus jiný servis, třeba budou mít jiný nápad. Ukazuje vůbec teploměr správně? Dá se to nějak zkontrolovat?
b) pokud na věčné otravování servisu nemáš čas a náladu (to bych pochopil), můžeš zkusit vlastní jednoduché řešení, např. zimní zakrytí chladiče, jestli to pomůže.

Re: motor 1.0 T-GDI

Napsal: 27 úno 2018, 08:40
od stupka.t
Ahoj,

nemíváte teď v těchto dnech když je ráno -13 problémy s nastartováním tohoto motoru? Ráno nastartuju, motor naskočí, a po vteřině až vteřině a půl otáčky klesnou na nulu a chcípne to. Takhle jsem to zkusil dohromady třikrát a pořád stejný výsledek, tak jsem to nechtěl mučit a nechal tak.

Když jsem to pak zkusil odpoledne až bylo -8 tak motor nastartoval, otáčky vydržely déle, ale pak zase klesly na 0. Zopakoval jsem start a chtěl vycouvat a reakce na plyn byla nepravidelná. Chtělo to chcípat a zároveň se to sešlápnutím plynu vzpamatovávalo. Když to padalo k nule tak mi žlutě blikala kontrolka MIL.

To ten motor nezvládne tyhle mínusové teploty nebo to spíš bude nějaký problém?

Mám ten motor v Koně, ale tam podobná témata nebyla založena tak píšu sem, díky.

Re: motor 1.0 T-GDI

Napsal: 27 úno 2018, 08:52
od Mr. HYUNDAI
Není důvod, aby to motor nedal, tam je problém. Teoreticky by měla v paměti ŘJ být zapsaná chyba. Ale začni tím, že se pořádně podíváš, jestli Ti v tom mrazu nešla pod kapotu hledat teplo kuna a něco tam při té příležitosti nerozkousala, jsou to hrozný svině!!!

Re: motor 1.0 T-GDI

Napsal: 28 úno 2018, 07:43
od bubudorf
Ahoj kolegové,dotaz kolik Vám teď v krutých mrazech žerou vaše malorážky?
Mně až o 1,5 l benzínu více

Re: motor 1.0 T-GDI

Napsal: 28 úno 2018, 10:18
od Tudy
U mě o 0,5-1 l více na 100 km při stejném stylu jízdy a trasách, motor 1.4 T-GDi.

Re: motor 1.0 T-GDI

Napsal: 28 úno 2018, 10:55
od jaro-zv
u mňa 0 - 0,2 l/100 km na tej istej trase, ktorú jazdím každý deň od 12/2017

Re: motor 1.0 T-GDI

Napsal: 28 úno 2018, 11:47
od zlobizlob
u mě max 0,2+

Re: motor 1.0 T-GDI

Napsal: 28 úno 2018, 12:46
od Mr. HYUNDAI
Můj palubák hlásá do plusu cca 0,6 litru. Ale doufám, že teď začnou ty mrazy povolovat a těch pár dnů se nakonec v průměru ztratí.

Re: motor 1.0 T-GDI

Napsal: 28 úno 2018, 20:37
od tomasko007
Zx604 píše: Super. Tak mi poraď jak mám zahřát motor při -7°C (dnes ráno) kdy po 11 km jízdy jsem se dostal na teplotu 70°C a po následné cca 2km jízdě z kopce si ručička lehla opět pod 50°C. To co popisuješ se mi děje až po úplném zahřátí motoru. Po výměně termostatu jsem si asi sám sobě nalhával že už to vypadá v pořádku, ale dnešní ranní jízda mě přesvědčila o opaku.
Teraz ked je zima a vytiahnem, auto z garaze (cca +5°C) tak sa na normalnu teplotu jazdou v meste zahreje asi po 5 km. V lete je to asi po 2 km
Ked som bol v Tatrach, hned po nastartovani sme vyrazili - Stary Smokovec -> Poprad.
Priblizne 8 km je to dole kopcom, to klesanie je take ze som sa nemusel dotknut plynoveho pedalu, a so 6tkou som "plachtil" 90km/h takmer cely cas ... a teplota motora sa nedvyhla na viac ako 50°C. Nasledne som na to "dupol" (vyjazd na dialnicu) a za kratky cas tam bola teplota 90°C.
To iste sa deje aj ked zastavim auto na benzinke a motor bezi na volnobeh, tak teplota klesa (to iste mam vyskusane aj na 1.7crdi)
Mne z toho vypliva, ze kym motor nie je v zatazi, teda "bubla" viac menej naprazdno, tak sa nezohreje.

Skus ist od nastartovania s motorom aspon v 2500 otackach minimlane 2-3 km a podla mna sa zohreje uplne prirodzene na 90°C

Re: motor 1.0 T-GDI

Napsal: 14 bře 2018, 12:46
od posledni
Ahoj , přátelé.
Zdá se to jenom mě , když je chladno a motor je studený, má takový houpavý chod (jako bych turoval motor motorky ale jen málo, prostě houpavý) . Po zahřátí je ok :roll: :roll:

Ještě jeden dotaz, ukazatel doporučeného rychlostního stupně, ten mi ukazuje jen stupně řazení nahoru, nikoli dolů. Je to správně??

Re: motor 1.0 T-GDI

Napsal: 21 bře 2018, 20:25
od Crab
No, at byla jakakoliv zima, tak "houpavy" chod jsem nepozoroval.

ad2. Razeni mi take doporucuje jen nahoru, takze to bude asi ok ;).