Stránka 2 z 5

Re: manuál vs automat

Napsal: 30 led 2018, 13:31
od icu
Pampa píše:... nie ani tak samotnym poctom rychlosti, ale hlavne softverom, proste ten 7 kvalt je novsie riesenie a funguje daleko lepsie. Som zaryty renoltista ale ked porovnam 6 kvalt com mam v scenicu so 7 kvaltom hyundai, tak nebe a dudy, proste rozdiel generacii :mrgreen:
Ono ve skutečnosti nejde až tak o počet rychlostí, ale o to, jak ty rychlosti jsou poskládané. Původní H/K DCT byl 6kvalt (a dodnes ho používá Kia v Cee'du), sedmou rychlost přidali pro jemnější rozjezdy někdy od r. 2015 a pro nižší namáhání spojek při rozjezdech - IMHO horní tři stupně už jsou zpřevodované na obou převodovkách stejně.

Srovnání se Scénicem... Nevím, IMHO to je nafta (je to už dlouho, co se u nás nabízel Scénic s automatem v benzínu a IMHo to tehdy nebyl ještě 6kvalt) a neznám rok, takže těžko soudit. Realita je ale taková, že málokdo má takové zkušenosti s automaty k malým* motorům, jako JP a KR.

* Myslím cokoliv pod 3 litry objemu

Re: manuál vs automat

Napsal: 30 led 2018, 14:16
od Pampa
Hovorim o nafte 1.5 vs 1.6. A nie nie je jemnejsia, Scenic na 6 ide zhruba v rovnakych otackach ako H .. ale H ma este ten 7 kvalt. Alebo inak, R na najvyssom stupni to ci daleko viac aho H.

Rozdiel je ako hovorim vo vyladeni softu, H radi jasne rychlejsie a vhodnejsie.

Mam jedno aj druhe, takze jasne vidim rozdiel.

Re: manuál vs automat

Napsal: 30 led 2018, 17:52
od Richard555
Samozřejmě je rozdíl mezi automatem měničovým a dvojspojkou tedy DCT. Dvojspojka se více podobá klasické mechanické převodovce - měničový automat je víc "na pohodu" je jemnější, řadí skoro neznatelně , sametově, navíc neobsahuje dvojhmotový setrvačník, ale oprava automatu je trochu dražší.......
Dvojspojka je novější způsob řešení automatu, měničový automat s planetovými převody je lety prověřená klasika už z 30 let minulého století....

Re: manuál vs automat

Napsal: 30 led 2018, 18:17
od icu
Pampa: Že v obou případech popisuješ naftu, to mi nebylo jasné - zakladatel vlákna píše o benzínu, tak jsem popisoval DCT převodovky, které se v H/K dávají k GDI. K CRDi se dává DCT převodovka jiná, která neměla 6stupňového předchůdce.

Re: manuál vs automat

Napsal: 30 led 2018, 18:34
od JoKo
erikbencik píše: nemôžem dať neutrál, noha stále na brzde v križovatke, pri semafóroch... A potom ten pocit že - no preraď sa už konečne, alebo prečo si sa teraz o dve rýchlosti preradila? :? Ja viem že keď chcem kúpiť hyundai, mal som si to na ňom aj skúsiť, asi neni automat ako automat, ale necítil som sa teda konfortne a popravde čakal som od toho nejaký boom efekt, že teraz sa na tom odveziem a som rozhodnutý na sto pro pre automat. A ten pocit neprišiel, skôr naopak
hyu to ma vyriesene tak, ze nemusis stat na brzde a ta funkcia sa vola auto hold... zatlacis brzdovy pedal a po cca sekunde, dvoch auto miesto teba stoji na brzde. v pripade, ze nechces vypalovat oci vodicovi za tebou, tak len zatiahnes {elektricku} rucnu brzdu a nikde neradis na neutral, auto si to urobi samo ;)
nastastie s radenim nemam problem, prevodovka na 99% radi tak, ako by som radil ja :) na citroene som s automatom nejazdil, ale podla niektorych testov nepatri medzi najrychlejsie a najkomfortnejsie...
ale ak ti to nesedi, tak kludne zostan pri manuale ;)

Re: manuál vs automat

Napsal: 05 úno 2021, 17:28
od marian85
Zdravím, čo hovoríte na kombináciu 1.0t-gdi s automatom, je tam príplatok len 25k a to nie je tak veľa. Začínam nad týmto autom trocha uvažovať, automat som nikdy nemal, kúsok sa ho bojím, hlavne pokiaľ ide o spoľahlivosť(suché spojky). Aspoň o koncernových suchých DSG som nič dobré nepočul. Auto by som určite mal na dlhšiu dobu určite aj cez 10 rokov. Jazdím do práce takmer 24km a ročne spravím tak 20k, po meste jazdím veľmi málo, len na nákup. Do práce to mám vždy cez okresné cesty. Asi dvakrát ročne z Čiech na Slovensko za rodinou. Samozrejme občas nejaké výlety po Česku a Slovensku. Mám menšiu skúsenosť s i30 druhej generácií s 1.6MPi s manuálom a ten sa mi fakt páčil ako to radilo, aj keď som si za tú krátku dobu nie úplne zvykol na spojku. Asi by to chcelo proste viac km. Bola dosť iná ako v mojom FF 1,6tdci :)

Re: manuál vs automat

Napsal: 05 úno 2021, 17:39
od stefanpilat
Taky jsem se rozmýšlel a nakonec jsem koupil 1.4 T-GDI v manuálu a hned první den po převzetí jsem zalitoval, že jsem byl lakomý připlatit si za automat. A lituji do teď. Příště jedině už automat. Takže za mě jasná volba. :)

Re: manuál vs automat

Napsal: 05 úno 2021, 17:42
od Mr. HYUNDAI
Měl jsem i30 1,0 T-GDi v manuálu, žena měla i30 1,4 T-GDi DCT, já teď mám i30 1,4 T-GDi DCT a jako náhradu jsem si minulý týden objednal i30 1,0 T-GDi DCT :D .
Původně jsem zvažoval 1,5 DPi (stačila by), ale právě 50% sleva na DCT mě "zlomila". Ty převodovky jsou vynikající!
Nejvíc má s DCT tady najeto petzl62 - přes 100.000 km a naprosto žádný problém :wink: - https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.php?f=198&t=33241

Re: manuál vs automat

Napsal: 05 úno 2021, 18:30
od idam.i
Skús HDM automat a to si len budeš chrochtať. 8-[ :mrgreen:

Re: manuál vs automat

Napsal: 05 úno 2021, 18:32
od Mr. HYUNDAI
Co bych dělal se SantaFéčkem? Zrovna já s mojí "láskou" k SUV 8) ...

Re: manuál vs automat

Napsal: 05 úno 2021, 18:39
od idam.i
Sonáta je super.V Rusku už predávajú. :wink:

Re: manuál vs automat

Napsal: 05 úno 2021, 18:47
od lumix
marian85 píše: 05 úno 2021, 17:28 Zdravím, čo hovoríte na kombináciu 1.0t-gdi s automatom, je tam príplatok len 25k a to nie je tak veľa. Začínam nad týmto autom trocha uvažovať, automat som nikdy nemal, kúsok sa ho bojím, hlavne pokiaľ ide o spoľahlivosť(suché spojky). Aspoň o koncernových suchých DSG som nič dobré nepočul. Auto by som určite mal na dlhšiu dobu určite aj cez 10 rokov. Jazdím do práce takmer 24km a ročne spravím tak 20k, po meste jazdím veľmi málo, len na nákup. Do práce to mám vždy cez okresné cesty. Asi dvakrát ročne z Čiech na Slovensko za rodinou. Samozrejme občas nejaké výlety po Česku a Slovensku. Mám menšiu skúsenosť s i30 druhej generácií s 1.6MPi s manuálom a ten sa mi fakt páčil ako to radilo, aj keď som si za tú krátku dobu nie úplne zvykol na spojku. Asi by to chcelo proste viac km. Bola dosť iná ako v mojom FF 1,6tdci :)
Nebál bych se automatu. Nemám sice zkušenost s DCT ale s Hyundai ano a šel bych do toho, protože jejich auta nám zatím dobre posloužily za posledních 10 lež. Mám dlouhodobě služební DSG (suché spojky) a dávám tomu dost zahul a vydrželo to vždycky bez problému 150.000km do odevzdání auta.

Re: manuál vs automat

Napsal: 05 úno 2021, 20:17
od marian85
je to ťažké, za trocha jazdenú 1,4t-gdi dám kľudne aj o 100k menej ako za novú v smart výbave. https://www.sauto.cz/osobni/detail/hyundai/i30/19029772. Nikdy som nemal taký trocha výkonnejší motor a 1.0 by v tom zase pokračovala :(

Re: manuál vs automat

Napsal: 05 úno 2021, 20:20
od Mr. HYUNDAI
A já od 1,4 T-GDi k tříválci 1,0 T-GDi zase vrátím :lol: . Přijde na to s čím jezdíš teď :-k .

Re: manuál vs automat

Napsal: 05 úno 2021, 21:00
od marian85
Ford Focus mk2 1,6tdci 66kW