Stránka 2 z 2

Re: DPF filtr v benzinech - co očekávat?

Napsal: 11 kvě 2020, 19:35
od dibarbora
Hakanan píše: 11 kvě 2020, 18:14 Sice zatím s filtrem problém nemám, ale co není může být a když už se to tu znovuotevřelo přihodím pár asi blbých otázek, ale co už. :D
1. Regenerace filtru probíhá průběžně při jízdě, nebo jen pouze tehdy, když si auto řekne, že už je to potřeba?
Regenerácia môže prebiehať za oboch okolností, pri GPF je ale podstatne častejší variant prirodzenej regenerácie (U nafty DPF je to presne naopak)
2. Pokud kontrolka po rozsvícení následně zhasne (vlivem dostatečných provozních podmínek pro vypálení) znamená to, že filtr je komplet regenerovaný, nebo jen klesla ,,kritická,, hodnota zanesení?
Vzhľadom na teplotné pomery vo výfuku tú "vypaľovaciu jazdu" ukončíš určite zregenerovaným filtrom
3. Dočetl jsem se že pro regeneraci je vhodné jezdit bez plynu se zařazeným kvaltem ,,brzdit motorem,, je rozdíl v kvalitě vypalování když pojedu z kopce se zařazeným vyšším stupněm např 2k otáček, nebo nižším při 2,5k otáček nebo i více?
GPF potrebuje dostatok kyslíka, za štandardných okolností je dôležité brzdenie motorom ako také, otáčky nebudú kritické
4. Probíhá vypalování i například v městském provoze když dojíždím předešlým způsobem na semafor na kratší vzdálenosti?
Pokiaľ je motor a teda aj výfuk aspoň trochu zohriaty, malo by to vypaľovať v pohode aj v meste. Tu je kritické používanie typu.. ráno preparkujem o ulicu ďalej a večer sa vrátim, zase so studeným motorom. Takéto používanie netoleruje s radosťou žiadna technika.
5. Aditiva (konkréně VIF) má kladný vliv na lepší spalování usazenin ve filtru, případně na množství usazenin které je produkováno?
VIF ovplyvňuje čistotu trysiek a palivového systému ako celku, takže vytvára predpoklady pre kvalitné spaľovanie a nižšie zaťažovanie GPF.
6. Jaká je teoreticky kapacita filtru, dá se říct kolik km ,,městského provozu,, zvládne filtr pojmout než zahlásí problém (motor 1,4 T-GDI)?
Nemám vešteckú guľu ;-) ale nejaký inžinier z :hyu: určite tuší.

Re: DPF filtr v benzinech - co očekávat?

Napsal: 14 črc 2020, 00:10
od Shimiee22
Ahojte,

Ešte pridám cenové porovnanie (na základe telefonátu do náhradných dielov) - samozrejme originálne diely:

DPF pre 100kW 1,6 CRDi motor - 3 639 €
GPF pre 103kW 1,4 T-GDi motor - 884 €

Takže ono aj keď ten benzínový raz vypovie službu, tak až tak nevykrvácaš ako pri dieselovom motore (ak samozrejme ostaneš pri prvovýrobe).

P.S. sú to len ceny dielov, bez práce a možno okolitých drobností, čo si k tomu musíš prikúpiť.

Re: DPF filtr v benzinech - co očekávat?

Napsal: 14 črc 2020, 07:21
od TheCory
To jako vážně za tu naftu 100k? :shock: Tak to jsem nečekal....
Ono to bude jako s ostatními díly... Nákupní cena + 800% :mrgreen:

Re: DPF filtr v benzinech - co očekávat?

Napsal: 14 črc 2020, 08:39
od stanKon
Tohle vypadá spíše na krát deset... :evil:

Re: DPF filtr v benzinech - co očekávat?

Napsal: 14 črc 2020, 22:01
od Shimiee22
Pracujem v oblasti vyvoja OEM dielov a mozem povedat, ze to co ma beznu predajnu cenu za kus okolo 5 euro (myslim tym dojednanu prvu nakupnu cenu medzi firmou a automobilkou, ktora zahrna vyrobu a logisticku prepravu do vyrobneho zavodu prip zavodu dalsej montaze) sa bezne ako nahradny diel pre konecneho spotrebitela pohybuje niekde v rozmedzi 45 az 120 euro za kus podla zakaznika / nakupnych objemov. A robi sa to na rovnakej vyrobnej linke iba na zvlast objednavku pre sklad nahradnych dielov. Takze ten 10 az 20 nasobny narast ceny vobec nie je prehnany...dnes automobilky zarabaju hlavne na tomto.