Stránka 2 z 3

Re: Katalyzátor

Napsal: 27 úno 2020, 20:38
od lukis01
Uz to tu nekdo psal - primavyfuky. Borci vi, co prodavaji, jen je potreba si poradne zkontrolovat, ze objednavas podle dobreho cisla.
Mam prechodovy model FD a je to jak zas..ne lego, poskladane ze vseho co asi na dilne ve vyrobe nasli.
Kazdopadne cena katu u frydecaku naprosto nesrovnatelna s okolim, ochota dokonce i namontovat (ja nakonec resil u obvykleho opavskeho servisu) a zatim OK.

Jinak poznatek k dozivotnimu retezu.....kdyz se clovek trochu zahlouba do problematiky zjisti, ze dozivotne znameca cca 160 tis. km, paxe tak nejak retez skoci a je ficak...ja v poslednim roce resil na aute jak nove rozvody ve 164 tis. km tak novy kat.

Kdyby se automobilka uracila upozornit na to, ze okolo tech 160 tkm jsou retez a napinak vygajdane jak prsa ruske babusky a z katu se sype hruby pisek, vymenim oba uz jen pro pocit klidu ve 150.

Re: Katalyzátor

Napsal: 27 úno 2020, 21:10
od dulo
Takže podľa vás mám dať namontovať ten kovový?

Re: Katalyzátor

Napsal: 28 úno 2020, 10:51
od petr.gr
https://www.autodily-pema.cz/autodily/h ... Id=1232314
Nebo rozřezat původní a vložit nový univerzální. Musíte mít předem přípravem pro ustavení po rozřezání do původních rozměrů při svařování.. V podstatě držák s přírubami .

Re: Katalyzátor

Napsal: 28 úno 2020, 11:48
od Durino
dulo:
Ja zacinam rozmyslat o tom, ze si dam kovovy a budem mat pokoj (po 5 rocnej zaruke). Co som videl cenu na internete pre moje auto, tak 214 Euro za kovovy katalyzator pre pokoj v dusi za to stoji. Keramicky katalyzator je podla mna najvacsia slabina tychto MPI motorov. Ak za vymeni za kovovy, tak by mal byt teoreticky pokoj a ziadna zavazna porucha by pri MPI nemala nastat. Aj keby nastala porucha typu zle zapalovanie alebo spalovanie, tak to nebude mat aspon fatalne nasledky pre motor.

Dal som overit kamaratovi, ci ten druhy valec je naozaj druhy katalyzator, tak som zvedavy na odpoved. Mala by byt v pondelok.

Re: Katalyzátor

Napsal: 28 úno 2020, 16:04
od petr.gr
Pro běžný provoz se používají keramické katalyzátory normálně. Kovový je jen pro LPG, kdy jsou na plichách katalyzátoru vyšší teploty a keramika se spálí. Žádné fatální následky pro motor nehrozí. Zpětné vedení spalin jde krátkou cestou zpět do sání, tedy na výstupu z motoru, nikoli až za katalyzátorem. Funguje jen na volnoběh nebo těsně nad a při běžném chodu je mimo provoz. Katalyzátor je ten první válec se dvěma lambdami. Ta horní od výstupu z motoru je regulační, ta řídí spaliny, ta druhá je diagnostická, které hodnotí spaliny a účinnost katalyzátoru. Druhý katalyzátor nezasahuje do spalování a redukuje obsah NOX. Má ho např. hyundai Sonata s Euro4.

Re: Katalyzátor

Napsal: 28 úno 2020, 16:45
od Mr. HYUNDAI
To, že nic nehrozí běž povyprávět všem majitelům i20 a i30 po výměnách motorů a polomotorů, kde "prach" z rozpadlých katů motory natáhly recirkulací spalin systémem D-CVVT do spalovacích prostorů a pořídily si "výbrus"!!!
Motor 2,4 v Sonatě NF před FL má variabilní časování vačky jen na straně sání (Tvoje auto - taky jsem jí měl - skvělý auto =D> ), po faceliftu už nastoupilo variabilní časování obou vaček D-CVVT, kdy překrytím otevření ventilů do válce s čerstvým vzduchem a benzínem jde i část spalin od katu. Stejný systém využívají i motory v i20 a i30. Případů kdy poškozený kat popravil motor je na fóru dost - stačí trochu pohledat.

Re: Katalyzátor

Napsal: 28 úno 2020, 17:21
od petr.gr
686.jpg
686.jpg (108.46 KiB) Zobrazeno 2774 x
Obrázek GDI vstřikování.

Re: Katalyzátor

Napsal: 28 úno 2020, 17:59
od petr.gr
Pokud má někdo servisní příručku pro I30 GDI, mohl by vložit pasáž se zobrazením připojení EGR ventilu na výfukové potrubí? Pak bude hned jasné, jak se plyny vedou zpět do sání. Z katalyzátoru je to hodně nepravděpodobné už z principu toho, že EGR ventil funguje jen ve specifických otáčkách kolem volnoběhu. Pak by komplikované napojení na konec katalyzátoru moc smysl nemělo.

Re: Katalyzátor

Napsal: 28 úno 2020, 18:13
od Mr. HYUNDAI
Ale tady není řeč o motorech s přímým vstřikem - tedy obchodním označení GDi, ale o motorech se vstřikem nepřímým s obchodním označením MPi :D .
A poslední "zabitý" motor na vysypaný kat je tady - https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.p ... art=15#top .

Re: Katalyzátor

Napsal: 28 úno 2020, 19:32
od petr.gr
Moje Sonata NF má NPI a nemá EGR. Proto bych uvítal servisní manuál a bylo by vše jasné hned bez jakýchkoliv pochyb.

Re: Katalyzátor

Napsal: 28 úno 2020, 20:14
od petr.gr
MPI motor I30
Screenshot_2020-02-28 http www hmaservice com viewer toc_print asp vehicletype=Passenger mfrcode=HY area=HMA langcode=ENG m[...].png
Screenshot_2020-02-28 http www hmaservice com viewer toc_print asp vehicletype=Passenger mfrcode=HY area=HMA langcode=ENG m[...].png (116.41 KiB) Zobrazeno 2751 x

Re: Katalyzátor

Napsal: 29 úno 2020, 09:45
od petr.gr
V odkazu je celý výfuk pro I30. Na výstupu z katalyzáttoru je jen těsnění a naprosto žádný jiný výstup pro zpětné vedení spalin. Tedy za katalyzátorem. Tím pádem nemůže nic z katalyzátoru jít zpět do motoru. Katalyzátor je číslo: REF.28-285C

https://hyundai.epcdata.ru/i30/28542/en ... ba-28286A/
https://hyundai.epcdata.ru/i30/28542/en ... or-28285A/
https://www.autodily-pema.cz/katalyzato ... nst-760645

Re: Katalyzátor

Napsal: 29 úno 2020, 09:54
od Mr. HYUNDAI
Tak znovu! O výstupu z katu tady mluvíš JEN TY! K poškození katu dochází na jeho VSTUPU, hned za výfukovými ventily. Díky D-CVVT funguje recirkulace spalin tak, že při sání jsou otevřené nejen sací ventily, ale i výfukové. Část spalin se tak hned vrací zpět do válce. Je-li keramická vložka katu poškozená, tak si válec ten prach natáhne s vracejícími se spalinami. A na Tebou vloženém obrázku je krásně vidět, jak je kat hned za výfukovými ventily...

Re: Katalyzátor

Napsal: 29 úno 2020, 12:36
od petr.gr
Tak ještě jednou. Na vstupu do katalyzátoru nedochází k žádnému poškození, protože přetlak spalin jde částečně z válců do sacího potrubí a většina spalin jde do výfukového potrubí, které není zdrojem tlaku. Píšete naprosté bludy a vydáváte to za onu závadu. Protože je spalin mnohem více než je objem svodů, jde většina spalin do většího prostoru výfuku, kde je tlak objemem podstatně snížen a nemá možnost se zpětně vracet proti toku spalin z válců. Tím spíše, že vždy jeden válec a to jen malou část spalin pojme do čerstvé směsi. Kdyby to byla pravda, každý motor by musel mít tento problém. Nemá a tím pádem je to blbost vámi povýšena na druhou.

Re: Katalyzátor

Napsal: 29 úno 2020, 13:07
od Mr. HYUNDAI
Citace: "Výfukový ventil se otevírá krátce před dolní úvratí a vzhledem k nadkritickým tlakovým poměrům ve spalovacím prostoru, opustí tento asi 50 % spálených plynů ještě před začátkem výfukového zdvihu. Vlivem
setrvačnosti proudí sloupec výfukových plynů ještě i tehdy, když je píst v horní úvrati. Výfukový ventil se uzavře až za horní úvratí, zatímco sací se otevírá krátce před ní. Tímto překrytím vzniká ve spalovacím prostoru podtlak a výfukové plyny proudí do něj, a to jak přímo ze spalovacího prostoru, tak zpětně z výfukového potrubí, dokud se výfukový ventil neuzavře. Tato „vnitřní recirkulace“ výfukových plynů se projevuje nepříznivě
hlavně při volnoběhu."

Zdroj - http://www.mjauto.cz/newdocs/ferenc/fer ... r_mo16.htm