Stránka 2 z 3

Re: Brzdy

Napsal: 12 říj 2020, 11:46
od Axel.Foley
Proč? Je to práce na hodinu.

Re: Brzdy

Napsal: 14 led 2021, 16:58
od Yexup
výměna kotoučů + destiček v 80 tis. (Kotouče byly mírně zvlněn).
Zadní zatím drží origo.

Re: Brzdy

Napsal: 15 led 2021, 20:25
od Yexup
Kotouče Bosch = 1678 Kč, Destičky Textar = 1166 Kč

Re: Brzdy

Napsal: 06 srp 2021, 10:57
od herkulo28
tak som troška povozil kameniva na vozíku a kotúče zimmermann sú asi v (I). Majú nabehané cca 10 000km a pri brzdení trasie volantom ako sviňa. Pri jazde po diaľnici a následnom brzdení sa pomaly nedá udržať volant, tak ho trasie. FERODO kotúče sú momentálne nedostupné, tak neviem do čoho ísť. Uvažujem o keramických doštičkách ATE ale kotúč by rád niečo lepšie aby to aj vydržalo.

Re: Brzdy

Napsal: 06 srp 2021, 11:21
od Axel.Foley
Co Textar?

Re: Brzdy

Napsal: 06 srp 2021, 11:33
od Mexican
herkulo28 píše: 06 srp 2021, 10:57 Uvažujem o keramických doštičkách ATE ale kotúč by rád niečo lepšie aby to aj vydržalo.
keramiku by som rozhodne nedaval. Plati pravidlo, ze lepsie ked tvrdy kotuc zlikviduje makke dosky ako naopak. Ja som teraz nedavno daval susedovi na Konu dosky Meyle HD (textar nebol). Nepiskaju s origo kotucom, neprasia. Vybrat kotuce je vzdy trochu loteria, ale myslim ze s ATE neurobis chybu. Ja mam na Accentovi vpredu kotuce ATE, momentalne maju asi 130 000km (u mna sa to tazko pocita, pac sa v tych kilometroch stracam :-) a ubrzdeneho maju najma kvoli problematickej fukcnosti zadnych brzd hrozne veci (mnoho 2000mnm passov, mnoho tahanych nebrzdenych vozikov (cca 1t). Sypaticka mi je znacka Meyel a ich ich HD varianda, cenovo nevychadzaju nikdy moc zle a som s kvalitou podvozkovych dielov znacne spokojny

Re: Brzdy

Napsal: 12 srp 2021, 12:45
od herkulo28
tak kúpený komplet kotúče a platničky od ATE Germany. Som zvedavý či vydržia.

Re: Brzdy

Napsal: 13 srp 2021, 09:48
od herkulo28
Tak kotúče vymenené. Zistili sme aj pravdepodobnú príčinu prečo tak rýchlo predchádzajúce odišli. Škoda, že v niektorých akože značkových (autorizovaných) servisoch človek nemôže pozerať na ruky mechanika, ktorý výmenu vykonáva. Kotúče boli nahodené na neočistený náboj, miestami až mm vrstva, skrutky ktoré držia kotúč boli tak zapečené, 3ks zo 4 musel odvŕtať a dať nové skrutky. Všetko zasrané, neočistené a nahodený nový diel. Výsledok, že cca 10-12t km boli kotúče v (I). Do toho servisu ani bicykel. Takto robia niektoré autorizáky. Proste katastrofa.

Re: Brzdy

Napsal: 13 srp 2021, 15:02
od Axel.Foley
Dobrý postřeh, herkulo. Zjistil jsem už dávno, že ne vše, co je uvedeno v zakázce a zaplaceno, je i uděláno. Právě brzdy jsou toho zářný příklad :!:

Re: Brzdy

Napsal: 13 srp 2021, 16:16
od idam.i
Herkulo28 kľudne napíš ktorý je ten super servis. :!:
Nech vieme,kam nie. [-(

Re: Brzdy

Napsal: 14 srp 2021, 10:19
od petermeterkilometer
Mal som podobny problem, dokonca mi pokrivilo bremba na zavodne auta,,,zistil som, ze su zahrdzavene tycky, co drzia brzdny valec. Tie sa musia volne pohybovat, ja som ich mal totalne zapecene a neustale jedna platnicka cechrala o kotuc, ten sa po dlhych trasach prehrieval az ho pokrivilo,,,niekedy naozaj staci malo...

Re: Brzdy

Napsal: 15 srp 2021, 11:52
od herkulo28
idam.i píše: 13 srp 2021, 16:16 Herkulo28 kľudne napíš ktorý je ten super servis. :!:
Nech vieme,kam nie. [-(
No nechcelo sa mi ísť kvôli brzdám do impa DK, tak som to dal robiť v impa LM. Myslel som si, že kvôli takejto banalite čo by mal zvládnuť každý debil ktorý je ako mechanik v takomto servise, tak nemusím ísť 50km tam a 50 späť. V DK je servis Skoda, Hyundai a v LM má impa iba Škodu, ale kotúče by mal poriadne vymeniť aj autorizák Trabantu. Keď som si prišiel po auto tak mi povedali, že urobili iba predok, lebo že zadok má EPB a tú treba odblokovať. No proste šmejdi ako sa patrí. Keby som kupoval škodovku, tak si ju kľudne v LM kúpim ale servis? Radšej dochádzať do iného mesta.

Re: Brzdy

Napsal: 15 srp 2021, 20:44
od slabostka
každý rok na jar pri výmene kolies komplet brzdy vyčistím, namažem čo treba, vymením časť brzdovky, skontrolujem a poskladám.... inak to nejde, brzdy sú permanentne zaťažené a do toho teplota, prach, voda, soľ.... ako sa môj tato drbal so 105 tak ja sa dnes drbem s modernými autami ale robím si to keď mi vyjde čas a ak sa niečo dodrbe viem kto je vinný :D/ inak je to tragédia ale to aj inde.... aj ma to baví len keby bolo viac času

Re: Brzdy

Napsal: 16 srp 2021, 09:26
od Pjotr1
slabostka : pěkně prosím, mohl bys trochu více rozvést to každoroční namazání brzd ? Co je potřeba rozmontovat, čím a kam to mažeš, ... Předem moc dík

Re: Brzdy

Napsal: 16 srp 2021, 16:04
od slabostka
uvolním brzdič, zavesím si ho a vytiahnem vodiace trne - odstránim starú suchú vazelinu - snažím sa na tie gumové bazmeky na trňoch nepustiť čistič brzd. Trne mažem vazelinou Textar hydratec alebo inou silikonovou vazelinou.
Zhodím doštičky, ak sú "ušká" hrdzavé okefujem drôtenou kefou alebo aj jemne prebrúsim pilníkom, dosky by mali mať maličkú vôľu v držiaku brzdiča - ak je tam hrdza zaseknú sa v nich, ak je vôľa veľká môžu sa naopak vzpriečiť. Ak máte medzi doskou a držiakom brzdiča pliešok ten zhodím, vyčistím čističom.... a rovnako držiak brzdiča vypucujem malou drotenou kefou vo výrezoch na dosky. Tam dávam maličko buď textar ceratec alebo ate plastilube, niekto to nemaže vôbec je pravda že vazelina a prach sa majú radi.
Potom montáž - vodiace trne,pliešky, dosky, brzdič.
Vazelíny vždy len primerane, niekto napr. ušká dosiek popr. tie výrezy pre dosky vôbec nemaže, niekto áno - ale len kvapkou vazeliny. Nepoužívajte na brzdy medenú pastu, fakt tam nepatrí.
Skontrolujem protiprachovky - ak je diera vymeniť. Kotúče pretrieť čističom.
Na youtube nájdete dobré videá, dobré je pozrieť niekoľko...
Ak chcete robiť brzdy somodomo nie je od veci mať už kúpené náhradné veci - dosky doma vopred , možno aj sadu plieškov popr. vodiacich trnov - pliešky bývajú niekedy pri doskách - vyberám tie, napr. texta, ate pribaľuje... vazeliny, čistič brzd, drôt na zavesenie brzdiča, základnú gola sadu a očkové kľúče porp. momentový kľúč ak poznáte momenty. Sa mi totiž už stalo že som mal len urobiť sezonny servis a bola z toho výmena. Je dobré mať veci po ruke a nebehať po obchodoch na poslednú chvíľu. Sada na zatlačenie piestika - vpredu piestik stlačíte napr. stolárskou zvierkou, vzadu ak je integrovaná ručka treba točiť. Existuje aj taký lacný nadstavec na golu https://www.lemaxsk.eu/univerzalny-kluc ... to-yt-0683
Nepovažujem sa za extra zdatného a zvládam to, samozrejme chce to na začiatok aspoň troška teorie, nakukať nejaké video.

Toť moje skúsenosti, na brzdy sa trošku zabúda, nie je to ani v záruke zväčša v servisnom pláne... a keď napr. zatuhnú tie vodiace trne že nejdú von alebo pre dieru v prachovke zahrdzavejú to je potom sranda.