Stránka 2 z 2

Re: Motorový olej - barviva

Napsal: 09 dub 2020, 22:25
od lumix
S tím vším souhlasím, jen si říkám kolik motoru zvládá bez problémů nájezd 250-300.000 km s intervalem 30.000. Nemluvě o tom, že u některých jedničkových fabii 1,4tdi byl jednu dobu interval 50.000km!!! Jednu takovou jsme měli ve firmě, to jsem nechápal.

Re: Motorový olej - barviva

Napsal: 09 dub 2020, 23:33
od slabostka
ono to ten motor zvládne pretože - aj po úplnom vyčerpaní aditív olej dobre maže ... takže si netreba predstavovať že sa motor zaderie... ale rozhodne v "tiptop" stave nie je. Ja jedno také auto mám - kúpil som ako jazdenku,podľa servisky výmeny pretiahnuté tak o100% ,berie olej a už len cez viečko vidím nános karbonu...inak ide pekne ale rozhodne nie je v super stave.
Potom sú motorizácie kde môžeš naliať hocičo a možno aj hocikedy a OK ale sú aj motory ktoré sú na olejové výmeny citlivé.
Osobne si myslím že tie klasické atmo od Hyundaiu zvládnu strašne veľa - v našom getze rozhodne motor prežije auto.Perlička - má to cez 250 000km,pôvodná lambda,katalyzátor a emisie stále OK

Re: Motorový olej - barviva

Napsal: 10 dub 2020, 08:45
od Alf6
Vymeny oleju a ostatne všech naplni jsou od výrobce v dnesni době stanoveny tak, aby vuz prezil nejakym zpusobem záruku. Všechny tyto ukony jsou delane jen a pouze na dobu záruky.Nic vic. Vyrobce nebude delat intervaly vymen , aby spokojenému majiteli delal vuz radost třeba 20 let. Proc by to delal? To by automobilka zkrachovala. Proto se natahuji třeba ty km na vymeny oleju. Ono na to pak v usich hodne lidi a fleetovych manageru dela dobry dojem, ze vlastne auto nepotrebuje skoro zadnou udrzbu a tak utrati jen za servis malo penez.
Vzdyt je všechno moderni a superkvalitní :mrgreen: plus hodne kurvitek k tomu , třeba uz i filtr u benzinu atd....

Kdo meni auta po par letech, cili ještě v době záruky, včasnou vymenu provozních kapalin resit nebude. Kdo si chce vuz nechat i po zaruce, tam by to uz samozrejme resit mel. Nikdo s vozem nejezdi za vyrobcem stanoveny termin" za ideálních podmínek". Z toho plyne jen jedna věc. Zkratit dobu vymen provozních kapalin za vyrobcem oznaceny termin " za zhorsenych provozních podmínek" Takze cca na polovinu. 500 Kc za 4l oleje plus filtr za 120 kc urcite nikoho nezruinuje po najeti 10 000 km

Jinak u normalni 5w-40 jdou modifikátory viskozity jako první do haje po cca 3000 km. Takze z oleje mas 5w- 30ctku. Urcite bych oleje neprejizdel, pak bude mit olej vlastnosti brusne pasty. Proste menit včas a lepe drive. A ze je olej cernejsi nez druhy je dobře, protože dobře cisti. Coz je další z mnoha vlastnosti oleju. Do motorového oleje uz zadne další aditiva/boostery nedavej. Nic tam uz nepatri. Je uz pak jedno, jake oleje pouzijes např.: Agip/Eni, Elf, Eneos, Fina, Liqui Moly, Millers oils, Mobil, Mogul, Motorex, Motul, Q8, Panolin, Petro-Canada, Petronas, Repsol, Shell, Sunoco, Texaco, Total, Valvoline, Yacco. A mezi TOP patří např. Millers oils, Mobil1, Motorex, Motul, Mogul, Liqui Moly 8)