Stránka 2 z 2

Re: spolehlivost motoru 1.0 T-GDI

Napsal: 08 zář 2020, 15:54
od Scaild
Crab - s tvým popisem zcela souhlasím :D

Nicméně co jsem byl před cca měsícem na garančce, tak mě překvapila jedna věc, a to, že ten motor má najednou mnohem lepší odezvu na plyn, líp táhne, není propad výkonu při přeřazování z jedničky na dvojku (jakoby se sekundu nic nedělo) a celkově je mnohem živější. Tak nevím jestli se nějak updatovala ŘJ a nebo je to jen výměnou oleje, ale pokud by to bylo olejem, tak by to znamenalo, že ho při první garančce neměnili...

Re: spolehlivost motoru 1.0 T-GDI

Napsal: 02 zář 2025, 16:57
od Karloslav
Ahoj, pro možné budoucí majitele. Mám r.v 2018 a najeto v současné době 120 000 km. Jezdím z 50% dálnice. Nyní první závada a to sice senzor teploty výfukových spalin (oprava 5000), jinak měním jen olej a filtry. V cca 70k měněny kotouče i destičky, ve 115k stabilizační tyčky. Bez toho vše původní. Měním olej po 15k dle servisky. Co jsem tak posbíral po servisech, tak se musí hlavně striktně dodržovat interval výměny svíček (po 60k - špatné mohou odpálit katalyzátor), jinak žádné vážnější závady nejsou.

Jednou se objevil problém se zadními parkovacími senzory, ale stačilo jen zespoda z nárazníku vyndat bordel.

Dlouhodobá spotřeba je 6,5l jaro - podzim a 7l zima.

Re: spolehlivost motoru 1.0 T-GDI

Napsal: 03 zář 2025, 12:31
od slabostka
Nevhodny rezim jazd pre dany pohon. Vela km a kratke trasy. Plus predvadzacka to je to auto ktore dostava nalozene hned po starte, bez zabehu..... Vsetko ma svoje plus i minus.
Pravda je ze nepriamy vstrek bez turba musis hladat ale este stale su.

Re: spolehlivost motoru 1.0 T-GDI

Napsal: 03 zář 2025, 12:53
od Vysous
Jen upozorňuju, že 1.0 T-GDI v i30 z roku 2018 (autor příspěvku po 120kkm) a 1.0 T-GDI v i30 po FL v roce 2020 jsou úplně jiné motory, takže jejich spolehlivost srovnávat asi úplně nepůjde.

Re: spolehlivost motoru 1.0 T-GDI

Napsal: 23 lis 2025, 16:39
od Joki
Ahoj "kolegyně a kolegové",

jsem novým majitelem i30 Fastback rok 2019 (vyrobeno 2018) 1.0 T-GDi.
Doteď jsem měl Mazdy a Hondy, teď nově Hyundai.
S autem se seznamuji, docela mě dostal "tříváleček jednolitr", kdysi dávno jsem měl Citroen Saxo a ten měl taky 1.0 ale 4 válec.
Výkonově to je absolutně jinde, nicméně po nastartování se ten chudák klepe jako osika.
S autem jezdí manželka, má malou spotřebu, bezproblémů zvládlo Budapešť i Vídeň, takže za mne SUPER !!!

Mám dotaz na interval výměny svíček. V autě mám YURA Iridium ELR11ISPC8+ a v návodu k autu píšou, že interval výměny je 75 tisíc km.
Dotaz na kolegu Karloslav-a, který píše o tři příspěvky výše, uvádíš 60 tisíc km, odkud máš tento interval, je to z návodu k tvému autu?
Pokud ano, pak je to velký rozdíl oproti mým 75 tisíc km. Předpokládám, že oba máme 1.0 T-GDi z roku 2018.

A ještě zajímavost, u dalších zážehových motorů v mém návodu se uvádí interval 150 tisíc km pro výměnu svíček.
Už toho dost pamatuji, a dlouhodobě se říkávalo, že běžné svíčky se mění po 40 tisících a iridiové po mnohem více.
U mé Mazdy 6 se iridiové svíčky mění po 100 tisíc km a a tak mě dostalo to číslo 150 tisíc km u jiných benzínových motorů Hyundai.
A zase 75 tisíc u mého 1.0 T-GDi je zase málo, ale ten motor je patrně více namáhán a chudák více trpí.
Stejně tak olej, místo dobrých olejů pro benzínové motory ACEA A5/B5 se do tříválečka musí dávat spíše "naftový" ACEA C2/C3 olej Shell Helix Ultra ECT C2/C3 0W-30 který se spíše dává do naftových motorů (alespoň si to myslím).

Holt je to tak!
Budu rád za vaše reakce a rady.
Děkuji, Martin

Re: spolehlivost motoru 1.0 T-GDI

Napsal: 23 lis 2025, 17:31
od Mexican
u oleja sa neriad ACEA. Riad sa normou ILSAC
Aj Stonic 1.0TGDI (CVVD Smartstream) ma interval sviecok 75 000km. Neprekracoval by som ho

Re: spolehlivost motoru 1.0 T-GDI

Napsal: 23 lis 2025, 23:18
od thaischumi
Joki píše: 23 lis 2025, 16:39Stejně tak olej, místo dobrých olejů pro benzínové motory ACEA A5/B5 se do tříválečka musí dávat spíše "naftový" ACEA C2/C3 olej Shell Helix Ultra ECT C2/C3 0W-30 který se spíše dává do naftových motorů (alespoň si to myslím).
Acea Cx se nedává nejen do nafťáků ale i do benziňáků co mají filtr pevných částic.

Jaký bude roční nájezd? Protože kromě nájezdu asi 75k km je tam max. interval 6 let.