Stránka 2 z 3

Re: Automatické udržiavanie auta v jazdnom pruhu

Napsal: 21 říj 2020, 09:00
od Mexican
najdi si pracu v ktorej nepresedis mesacne 5000km za volantom a soferovanie sukromneho auta ta bude bavit. Sorrac, ale to je akoby sa profi pornoherec pytal na to kde zohnat nabijaka pre svoju manzelku, pac si to chce doma po sichte trochu sprijemnit.

autonomne vozidla su v CR a SR stale nie v stadiu schvalenia (problem je prave s nasledkami a zodpovednostou nehod). Ak chces autonomne vozidlo, musis si pockat. Ja chcem raz dovolenkovat na Mesiaci a tiez si proste musim pockat

Re: Automatické udržiavanie auta v jazdnom pruhu

Napsal: 21 říj 2020, 09:15
od stanKon
martinhudak píše: 21 říj 2020, 08:23 Ďakujem všetkým za komentáre.

Dôvody, prečo to chcem použiť sú moja vec. Čakal som od Vás skôr technické odpovede na moju otázku a nie vyjadrenia ako mi naložil "Mexican". Prepáčte ale mesačne najazdím aj 5000 km na služobnom vozidle. Keď občas idem niekam na dlhú trasu súkromným Tucsonom tak som si chcel cestu trocha spríjemniť. Viac to rozoberať nemusíme. Téma vyriešená.

Ďakujem
Pokud chceš ohrozit zdraví a životy ostatních na a okolo silnic, tak to rozhodně není :::tvoja vec:::. Takový frajery jako ty a jejich oběti pak vystřihávám z toho co zbylo, z té jejich věci. ](*,)


PS: 5000km měsíčně tady na fóru najíždí kde kdo...

Re: Automatické udržiavanie auta v jazdnom pruhu

Napsal: 21 říj 2020, 09:19
od ozzy56
zkusil jsem to včera zapnout, abych zjistil co to vlastně dělá :D (předtím jsem auto s Line asisst neměl), a funguje to na mém Tucsonu stejně, jak psal Haberas--nedá se na to vůbec spolehnout :roll: auto je nové...
tak jak u toho můžete odpočívat, nebo čumět do navigace??? jste potenciální vrazi !!!

Re: Automatické udržiavanie auta v jazdnom pruhu

Napsal: 21 říj 2020, 09:30
od Mr. HYUNDAI
A jakou úroveň máte zapnutou pánové? Ono to umí jen zapípat nebo aktivně udržovat v pruhu.
Moje první zkušenost s LKA byla v Tucsonu v roce 2015, a bylo to akční až moc, třeba v uzavírkách to byl boj o volant jak se držel bílých čar a odmítal vzít na vědomí žluté. Absolutní špička to byla v i30 PDE před faceliftem, kde skutečně systém jemně a aktivně udržuje auto uprostřed pruhu, ale když za to vezmete přes čáru, tak se s vámi auto nepere (samozřejmě pípá jak divý :D ). Tucson 2020 to celkem dobře dává, ale občas má tendenci drcnout do volantu jestli dáváš pozor a není v udržení uprostřed úplně důsledný, ale není to tak špatný, jako v i30 PDE po faceliftu, která už neřídí - jen hlídá a pokud dojedeš k čáře, tak kopne do volantu.
Osobně jsem si na onen dobrý LKA v i30 PDE zvykl, samozřejmě i když je zapnutý, tak řídím, ale jako pomocník, třeba při nárazech bočního větru, není k zahození, zareaguje ve stejnou chvíli jako já, ale ušetří mi práci (pomůže) :wink: . V Tucsonu to není takový kravál, ale taky umí pomoct.
K původnímu dotazu - pominu samotný smysl dotazu, Mexican to vystihl dokonale. Protože se nejedná o jakýkoliv krok směrem k autonomnímu řízení, ale pouze o určitého pomocníka při případných obtížných povětrnostních podmínkách, či hlídače před průserem, tak to bez fyzického zásahu do programu ŘJ LKA (a to fakt netuším jak spáchat), NEJDE.

Re: Automatické udržiavanie auta v jazdnom pruhu

Napsal: 21 říj 2020, 16:10
od Axel.Foley
Odzkoušeny mám všechny 3 režimy, nejvíc mi vyhovuje prostřední: první pouze píská a posádka se dívá divně, že co se to děje, a třetí je aktivní až moc. Používám pouze na dálnici, na okreskách mi vadí. Pouze jako pomocníka, podotýkám.

Jestliže si chce někdo cestu zpříjemnit tím, že přenechá řízení na nedokonalou elektroniku, je mi líto, dotyčný na cesty nepatří. Stejně jako ten, co se chce dívat na video na displeji rádia. Pár těchto magorů jsem už, bohužel, potkal, a nebylo to vždy příjemné setkání. Jsem rád, že se nic nestalo.

Re: Automatické udržiavanie auta v jazdnom pruhu

Napsal: 21 říj 2020, 17:29
od stefanpilat
Jak píše Mr. HYUNDAI, na předfaceliftové i30 to funguje docela dobře, samozřejmě to nezvládne žádnou větší zatáčku a nedá se na to spolehnout (od toho to ani není), docela rychle jsem si na to zvykl, jízdu to trochu zpříjemňuje (i když bych dokázal žít i bez toho) a v určitých krizových situacích, které doufám nikdy nepřijdou (mikrospánek, náhlá nevolnost), to může zachránit život řidiči i dalším lidem. Určitě to není k tomu, aby řidič mohl dělat za jízdy blbosti.

Co se týče těch 10 s, kdy to začne řvát nepouštějte volant, tak moje auto tak ze začátku také fungovalo. Ale nedávno jsem to na bezpečném úseku dálnice s malým provozem testoval (ruce jsem měl připravené u volantu, dával jsem pozor a nedělal jsem při tom blbosti) a nechalo mě to opakovaně určitě i několik minut, možná by to nezařvalo vůbec. Jindy to zařve, ale v docela nepravidelných intervalech překračujících 10 s. Nevím přesně, podle čeho to držení zjišťuje, ale asi tam mám ty senzory už nějaké omakané. Jo, takže dá se dočkat i toho, že se ten interval vyruší časem sám. Reklamovat to nebudu, za to mi to nestojí. Ale rozhodně není dobré toho zneužívat.

Re: Automatické udržiavanie auta v jazdnom pruhu

Napsal: 21 říj 2020, 17:58
od ozzy56
napíšu k tomu asistentu poslední věc--když už s tím chcete jezdit, držte ruce na volantu, protože pokud v jízdě najede auto JEDNIM PREDNIM kolem na větší díru ve vozovce, nebo něco bude ležet na cestě, vytočí se kola okamžitě do plného rejdu !!!
pokud se tak stane na dálnici v plné rychlosti, domů už nedojedete :( ,, a přitom taková blbost'' :)

Re: Automatické udržiavanie auta v jazdnom pruhu

Napsal: 21 říj 2020, 19:34
od 3bit
Ty si myslíš, že když ve 130km/h vletíš do díry, která by byla schopná ti vytočit kola do rejdu, že rukama ten volant udržíš? Nepočítej s tím, navíc když to nečekáš.
ozzy56 píše: 21 říj 2020, 09:19 zkusil jsem to včera zapnout, abych zjistil co to vlastně dělá :D (předtím jsem auto s Line asisst neměl), a funguje to na mém Tucsonu stejně, jak psal Haberas--nedá se na to vůbec spolehnout :roll: auto je nové...
tak jak u toho můžete odpočívat, nebo čumět do navigace??? jste potenciální vrazi !!!
Vrah si možná tak ty, když takhle nazýváš ostatní. Já jsem navíc psal, že se v klidu můžu napít kafe nebo se pořádně podívat do navigace, nikde nebylo psáno, že pouštím volant. Ten systém beru jako pomocníka, tak ho nechávám aby mi pomáhal.
Já jsem s nim spokojenej, asi na Koně funguje líp než na ostatních modelech.

Jeee, teď tu vsichni budou psát, ze podle navigace nejezdi, že to mají v hlavě.

Re: Automatické udržiavanie auta v jazdnom pruhu

Napsal: 21 říj 2020, 20:37
od Mexican
trafil som v 110kmh na albanskej dialnici dieru ktora zdemolovala pneu v podstate instantne. Celkom som sa zapotil a manzelka kricala este asi 5 minut po zastaveni. Celkom uprimne si myslim ze LKAS by to nedal a boli by sme dneska mrtvi

Re: Automatické udržiavanie auta v jazdnom pruhu

Napsal: 21 říj 2020, 22:27
od ozzy56
jojo, je to tak--některé situace na cestě je třeba zažít, všechno se nedá okecat, bohužel :(

Re: Automatické udržiavanie auta v jazdnom pruhu

Napsal: 22 říj 2020, 06:23
od Axel.Foley
3bit píše: 21 říj 2020, 19:34 Jeee, teď tu vsichni budou psát, ze podle navigace nejezdi, že to mají v hlavě.
Budeš se divit, ale s navi jezdím i do Prahy, i když cestu znám. Kvůli dopravní situaci. Přes data.

Re: Automatické udržiavanie auta v jazdnom pruhu

Napsal: 22 říj 2020, 07:43
od Haberas
Upřesním výpověď.:) Mám pocit, že to lépe bere levou čáru než pravou. Hned na nultém sjezdu, když chcete odbočit směr Černý Most a Běchovice, tak je tam takové obrácené esíčko (Každou chvíli tam jsou dole svodidla, protože to nevybere nějaký kamion z protějšího směru, co jede z D1/11 na D9). Když mám zapnuté držení v pruhu, tak mě to první doprava snaží korigovat, jakmile se to ale stočí na druhou stranu tak mě to klidně pustí mimo. Jako by to lépe vnímalo střed než krajnici.
Jinak k držení volantu. Myslím se, že tam nejsou senzory, kde držíš volant. Stačilo, abych jen tak občas lehce škubl volantem i jen dvěma prsty a už měl senzor pocit, že volant držím.

Re: Automatické udržiavanie auta v jazdnom pruhu

Napsal: 22 říj 2020, 08:53
od Mr. HYUNDAI
No, zrovna tam zareaguje na první změnu směru a pak už zatáčka překročí poloměr ve kterém je systém funkční a "vypne se", tedy přestane auto řídit a kontrolka ze zelené barvy přejde na bílou. Proto Tě tam pustí ven, protože řídit přestal :wink: .
Podle toho co jsem vypozoroval, tak systém vychází z toho jestli dochází k pohybům volantem nebo ne. Když za úplného bezvětří jedu po D10 od exitu 10 směr Praha, tak obvykle u Svémyslic dostanu vyčiněno, že nemám pouštět volant, přestože na něm mám ruce celou dobu, ale tam je absolutní rovina a skutečně víc jak 15 sekund není pohyb volantem nutný. Někdy si systém sám "drcne" do volantu, a tím zkouší jestli volant držím nebo ne. V tomhle směru reagují LKA v i30 před FL i v Tucsonu po FL stejně. Ten časový limit byl tuším cca 12 sekund co jsem vypozoroval, ale je to opravdu hodně citlivé, takže sebemenší pohyb to vyhodnocuje tak, že jsou ruce na volantu a zbytečně to nenadává :D .

Re: Automatické udržiavanie auta v jazdnom pruhu

Napsal: 22 říj 2020, 09:19
od Haberas
Ano, to je přesně ono, do mírnějších zatáček kecá, prudší ani neťukne/nepípne a "klidně to tam napal, šéfíku". :lol:

Re: Automatické udržiavanie auta v jazdnom pruhu

Napsal: 22 říj 2020, 09:24
od Georges
Vidím, že tu jsou jak příznivci, tak odpůrci této "vymoženosti". Accent naštěstí nic takového nemá. Aby mi něco hýbalo volantem nezávisle na mé vůli, navíc když se na to nemůžu na 100 % spolehnout, to mi jako vůbec nesedí. Je to asi podobné, jako když Vám spolujezdec tahá za volant, což už jsem taky zažil. Tak jsem zastavil a posadil ho dozadu.
I já někdy na rovině opatrně pouštím volant, jestli auto netáhne ke straně, nebo jestli brzdy brzdí rovnoměrně.
Pokud se to opravdu nedá vypnout, nezbývá než být " vždy ve střehu " !