Stránka 2 z 5

Re: 1.4 t-gdi olej 5w30 vs 5w40

Napsal: 08 led 2021, 10:05
od Durino
Niekde som cital, ze pri kontaminovanom oleji benzinom sa benzin pri dlhsej jazde odpari len ciastocne, nie vsetok, nejake tazsie zlozky v oleji ostavaju. Takze iba cast sa odpari. Pri nafte to neplati a ta ostava v oleji.

Re: 1.4 t-gdi olej 5w30 vs 5w40

Napsal: 08 led 2021, 10:39
od zulyk
thaischumi píše: 07 led 2021, 23:17 Chtěl bych se zeptat jestli nehrozí LSPI když tam naleju 5w40 nebo 0W40 ACEA A3 místo výrobcem doporučeného 5W30 ACEA C2/C3?
5W-40 A3/B4 tam nemozes davat, pretoze ked mas doporuceny olej C2/C3, to znamena, ze mas GPF a ta 5W-40 nie je vhodna pre GPF...
oleje, ktore predchadzaju LSPI su vsetky oleje s normou API SP

Re: 1.4 t-gdi olej 5w30 vs 5w40

Napsal: 14 led 2021, 09:29
od kolomaz
Dívám se na fóru jak se řeší o do motoru nalít a co ne.
v manuálu na straně 8-13 je uvedeno

olej.png
olej.png (111.95 KiB) Zobrazeno 1460 x
a zde je podle mne problém , nenašel jsem nikde na internetu olej Schell Helix Ultra AH 5W30 splňující normu ACEA A5/B5

a když si dám vyhledat olej : Shell Helix Ultra SN Plus 0W-20

tak je Specifikace:
API SN PLUS, SN; ILSAC GF-5; ACEA A1/B1; Chrysler MS 6395; GM Dexos1 Gen2 D10716HK014

Nerozumím - tedy jaký olej
druhý řádek manuálu dle normy ACEA A5/B5 je v dost velkém rozporu s A1/B1 dle 1. řádku
[/i]

Re: 1.4 t-gdi olej 5w30 vs 5w40

Napsal: 14 led 2021, 09:52
od dibarbora
odfoť celú stranu s tabuľkou kde máš napísaný aj objem olejovej náplne a daj ju sem....

Re: 1.4 t-gdi olej 5w30 vs 5w40

Napsal: 14 led 2021, 10:01
od kolomaz
objem nádrže je udaný 4,2 litru - to mi poslal kamarád , abych poradil, ale neporadím, opravdu nevím

Re: 1.4 t-gdi olej 5w30 vs 5w40

Napsal: 14 led 2021, 10:15
od kolomaz
A3, B3 Olej pro vysokou zátěž, možnost prodloužení intervalu výměny > 3,5
A5, B5 Jako A3 / B4, avšak se sníženou viskozitou HTHS 2,9 - 3,5


třídy a kategorie ACEA Sulfátový popel % hm. HTHS [mPa.s]
ACEA A5/ B5 max. 1,6 2,9 - 3,5

Oleje pro benzínové motory
Výkonnostní
třída API SN

Současná Zavedená v říjnu 2010 pro motory vyrobené po roce 2011 a starší. Vhodná tam, kde je potřeba poskytnout vyšší ochranu pístů, při vyšších teplotách, kde je požadovaná přísnější kontrola kalu a kompatibility s těsněními. Klasifikace SN zaručuje vyšších ochranu turbodmychadla a motoru provozovaném na ethanol do E85. SN zárověň hovoří o vyšší kontrole emisí a nižší spotřebě paliva.

SN PLUS

Dňa 9. novembra 2017 skupina API Lubricants Standards Group schválila prijatie SN PLUS, novej klasifikácie, ktorú je možné používať v spojení s API SN a API SN s ochranou zdrojov. Užívateľský jazyk a požiadavky na novú klasifikáciu je možné stiahnuť z časti Dokumenty EOLCS.

http://webdata.e-cat.sk/pdf/nova-norma-api-sn-plus.pdf

Re: 1.4 t-gdi olej 5w30 vs 5w40

Napsal: 14 led 2021, 11:26
od dibarbora
Kam siahajú moje znalosti, tak pre motory 1,4TGDI môžu byť dve verzie olejovej náplne

bez GPF - MY2018 - ACEA A5/B5
S GPF - MY2019 a viac - ACEA C2
zatiaľ som to v príručke inak uvedené nevidel, takže nvm z akej príručky je to foto.


API SN+ prípadne API SP sú požadované do nových motorov po FL:
1.0TGDI,1,5TGDI a 1,5DPI

Re: 1.4 t-gdi olej 5w30 vs 5w40

Napsal: 14 led 2021, 12:07
od kolomaz
ano je to motor po FL.
Ale který olej ?

API SN PLUS 0W20
Texaco Havoline ProDS MG 0W-20 - 4L ACEA C5, API SN Plus/Resource Conserving


Castrol EDGE Titanium C5 0W-20 Olej motorový, syntetický, specifikace: SAE 0W-20, ACEA C5, API SN PLUS,


Shell Helix Ultra SN Plus 0W-20 Specifikace: API SN PLUS ; ACEA A1/B1;

HYUNDAI - motorový olej XTeer G700 5W30 API SN, SN PLUS
Ale na krabici je jen API SN
jako u většiny , kde je prodejcem zadané SN plus, ale ... na krabici výrobce PLUSko nepíše

Neporadím mu, ať si vybere sám.


Re: 1.4 t-gdi olej 5w30 vs 5w40

Napsal: 14 led 2021, 15:51
od zulyk
akykolvek olej viskozity 5W-30 ACEA C2 bude vhodny pre motor, pretoze ma GPF
0W-20 tam nalej jedine vtedy, ak si velky ekofanusik

Re: 1.4 t-gdi olej 5w30 vs 5w40

Napsal: 14 led 2021, 16:19
od kolomaz
No já ekologii nechám kreténce ze švédska. Já jedu na 5W30, ale toto jsem se snažil vyřešit pro kamaráda.
nakonec si vybral :
SHELL HELIX ULTRA Professional AH-L 5W-30
• ACEA C2, doporučeno Hyundai
• Plně syntetický motorový olej. Navržen tak, aby splňoval náročné požadavky konkrétních vysoce výkonných motorů, včetně Hyundai, a kde je doporučeno ACEA C2. Pro benzinové a naftové motory s i bez filtrů pevných částic.

tak snad to bude v pořádku.

Re: 1.4 t-gdi olej 5w30 vs 5w40

Napsal: 14 led 2021, 16:28
od zulyk
nie som fanusik shellu, ale kludne to moze byt

Re: 1.4 t-gdi olej 5w30 vs 5w40

Napsal: 14 led 2021, 16:41
od Sanchez
kolomaz píše: 14 led 2021, 16:19 No já ekologii nechám kreténce ze švédska.
Polarka 2 ?
Cloveka s Aspergerom by som nenazyval kretenom, to je velmi plytke myslenie.

Re: 1.4 t-gdi olej 5w30 vs 5w40

Napsal: 14 led 2021, 20:05
od dibarbora
zulyk píše: 14 led 2021, 15:51 akykolvek olej viskozity 5W-30 ACEA C2 bude vhodny pre motor, pretoze ma GPF
0W-20 tam nalej jedine vtedy, ak si velky ekofanusik
Na to pozor... tá špecifikácia API SP/SN+ tam nie je pre srandu... obe špecifikácie majú za úlohu minimalizovať LSPI...

Re: 1.4 t-gdi olej 5w30 vs 5w40

Napsal: 15 led 2021, 09:10
od zulyk
API su doplnkove v tomto pripade...nie vsetky API oleje zaroven splnaju normu ACEA Cx, kedze tam je GPF, to Cx je dolezite

Re: 1.4 t-gdi olej 5w30 vs 5w40

Napsal: 15 led 2021, 10:01
od dibarbora
Trochu kecáš ;-) ... API je presne taká istá norma ako ACEA.. len pochádza z US..... pokiaľ výrobca požaduje API SN+/SP tak v tom motore nemá čo hľadať ACEA XX pokiaľ nespĺňa zároveň aj tú normu API.
Napísané inak.. ak výrobca vyžaduje niečo prioritne podľa normy API (čo v prípade :hyu: i30 zážihových motorov po FL platí) tak norma ACEA je pri výbere irelevantná.... prítomnosť GPF na tom nič nemení...