Stránka 2 z 2

Re: Jump starter

Napsal: 17 zář 2021, 11:58
od motorol
Když v zimě nenastartujes mimo civilizaci- tak jak je psáno výše- zima vadí i tomuhle, takze tam bych na to nespoléhal. V praci- pokud bys to nosil do tepla nebo pak to donesl ohřát, pak tam šance je. Pak je jeste otazka jak často se neco takového stane? Minule auto jsem prodal po 8,5 letech s původní baterkou, ale už se pomalu hlásila o vymenu.
Jinak prvních 5 let mas asistenci :hyu: a i potom je asistence v rámci povinného ručení. Jen je opruz na ne cekat.

Re: Jump starter

Napsal: 17 zář 2021, 12:05
od Stringo
Já to budu tahat sebou i na čtyřkolce do lesa, občas se stane, že člověk víc stojí jak jede a může se úplně klidně stát, že 5x nastartuju a po šesté už ne :D

Re: Jump starter

Napsal: 17 zář 2021, 12:30
od Boryš
stanKon píše: 17 zář 2021, 10:38 Elektromobily mají baterie chlazené/ohřívané na optimální teplotu.
Takže když bude auti stát třeba měsíc na mrazu nebo v horku, tak neodjedu... Protože se baterky vymlátí topením nebo chlazením.

Re: Jump starter

Napsal: 17 zář 2021, 13:17
od stanKon
Nevím přesně teploty, ale co se týče chlazení určitě bude fungovat při vyšší teplotě než je běžná na Zeměkouli, ten ohřev taky nebude na to, že necháš auto měsíc na Sibiři.
Myslím, že nejsi první koho tenhle problém napadl a určitě se mu věnovalo spousta týmu lidí - specialistů- v oboru chytřejších než je průměrný rozum tohoto fóra :-k .

Re: Jump starter

Napsal: 17 zář 2021, 14:01
od oltcitak
Každá bateria ma dané svoje rozsahy pre uskladnenie, vybijanie, nabijanie. Tym je to určujúce. Kapacita každej baterie je daná jej teplotou. Napr. Olovo mozes zatazit aj v nízkych teplotach(štart) ale pri -20⁰C bude mat mozno 30% kapacity ako pri +20⁰C a ked ju nechas vybitý v mraze, tak ju zniciš. Výhody týchto jumprov na báze lithia je to, že su ľahké, dokážu sa rýchlo nabiť a poskytnú vysoký vybijaci prud aj z malej kapacity, co olovo nikdy nedokaze. Takze za.dodrzania urcitych podmienok danych fyzikalnymi vlastnostami su velmi dobre pouzitelne a maly a lahky box o vahe 1kg dokaze to, co olovo az o hmotnosti 39 a viac kg. Vola sa to CCA( startovaci prud). Dalsi rozdiel je, ze olovo je najlepšie skladovať plne nabite a periodicky dobijat straty samovybijanim, kdezto lioonove baterie je najlepšie skladovať pri cca 40% nabití. Vsetko ma svoje pre a proti.