Stránka 2 z 2

Re: Špatná geometrie

Napsal: 23 lis 2021, 12:41
od Axel.Foley
Měl jsem v létě několik týdnů i30 III v kombajnu jako náhradní vozidlo. Na pneu 205/55 R16 nafoukaných na 2,2 Bar nešlo jezdit, auto se chovalo jako zaoceánský parník. Dofoukal jsem na 2,5 a =D> =D> =D>

U Tucsona také foukám na 2,6 - 2,7 Bar místo doporučených 2,4 Bar.

Re: Špatná geometrie

Napsal: 12 bře 2022, 11:56
od michal84
Po neskutečnom čase som sa až teraz dostal na tu geometrii 8) :roll:
Výsledok OK, trochu mimo bol iba zadek, predek v toleranci.
Takže to nakonec asi fakt boli podhustené pneu 8-[ ... úprimne by ma toto nikdy nenapadlo, zas tak podhustené neboli...
Nicmene teraz budem jazdiť na tých 2.5 a hotovo, síce to trošku viac drncá ale zas bude lepšia spotreba :-D

Re: Špatná geometrie

Napsal: 13 bře 2022, 19:47
od Boryš
To je divné. Že by se nyní dělaly pneu co nesnesou to co jsem hustil na Marei (2,1 bar vepředu, 2,3 bar vzadu, pokud se naložilo tak bylo předepsané 2,5 vzadu) a co si pamatuji tak na letních naježděno zhruba 50 000 km a nic dramatického se nedělo. A kolikrát jsem hustil když na předních bylo 1,9 bar.

Re: Špatná geometrie

Napsal: 14 bře 2022, 08:02
od michal84
Taky mi to príde divné ale po tejto skúsenosti už asi budem hustiť radšej trochu viac ...

Re: Špatná geometrie

Napsal: 14 bře 2022, 08:56
od Mexican
Boryš este napis prosim kolko mala ta Marea kilogramov ked si ju hustil na 2.1

Aj fabiu 1 HTP stacilo hustit na 2 atm. Ta mala vsak snad o 250kilo (tz 20% menej) nez napriklad Stonic, ktory nie je o moc vacsi
Bohuzial nejde vychadzat z minulosti, musime riesit to co tu mame teraz. Vyssi tlak (okolo2.5) uz samozrejme prinasa diskomfort, univerzalne sa napriec autami snazim drzat 2,3-2,4 a asi to vyhovuje mojim poziadavkam

Samozrejme zalezi od meraca. Je dobre si zvyknut na jeden. kontrolovat vtedy ked na pneu nesvieti priame slnko a vtedy ked auto dlhsie stalo (kontrola na benzinke so zohriatymi pneu je uplne irelevantna)

Re: Špatná geometrie

Napsal: 14 bře 2022, 13:08
od Georges
Jednou za dva měsíce obejdu auto, změřím tlaky. Pokud je to nutné, dofouknu na hodnotu, kterou doporučuje výrobce.
Za posledních 13 let žádný problém. TPMS naštěstí nemám. Taky nemusím mít všechno.
Accent 1.5 CRDi 2009

Re: Špatná geometrie

Napsal: 28 kvě 2022, 08:16
od Pampa
Nazdar chlapci, ozivim vlakno. Stalo sa mi v podstate to iste (v ovela mensej miere), ale skombinovane s tym ze guma ma na vzorku "zuby" to znamena ze vzorok nie je zjazdeny naplocho, ale vznikla ako keby pila, navyse nepravidelne (kazdy stvrta ploska je akoby vyssia or ostatnych, takze to pri jazde velmi malou rychlostou "bzuci"). Ale nie je to predne koleso, ale zadne. Okrem toho som bol s autom na STK kde povedali ze RUCNA brzda nepravidelne brzdi. STK robil servis sucasne so 4r servisnou kontrolou. POminiem ze som ocakaval ze servis pripravi auto na STK, ale to asi cakam od toho servisu prilis vela. Servisak mi povedal ze asi bude zvlneny kotuc (co pri servisnej kontrole pred STK a priprave na STK neodhalil). Normalna brzda je ale OK, takze nechapem ako moze byt zvlneny kotuc len ked sa brzdi ruckou :mrgreen: este mi pri otazke ako je to mozne arogantne povedal ze asi ju "zle" pouzivam ... ako sa "zle" da pouzivat elektricka rucna brzda mi uz nevysvetlil. Fukam na 2.3. Tak teraz neviem ci

1/ sa mam na H servis uplne vykaslat a riesit to po svojom lebo ako vidim nic ako reklamacia nehrozi
2/ myslite ze by to mohlo byt fakt nizkym tlakom? auto ma 50000 a keby nebol problem s brzdou, tak by som na tie kolesa ani nekukol a problem si nevsimol (je to na vnutornej strane). Problem je, ze momentalne sa do servisu moc nedostanem aspon do leta. Tlak bol v gumach 2.3 od nova a doteraz za 4 roky som este nedofukoval ani nemenil gumy (v zime najazdim dokopy tak 200km), tak ako citam toto vlakno tak som dofukal na 2.5

Re: Špatná geometrie

Napsal: 28 kvě 2022, 10:47
od Pjotr1
pokud jsou po obvodu pneu takové troj úhelníčky (nebo kostičky) tak první co bych zkontroloval je tlumič. Zkus se podívat jestli není orosený nebo jinak poškozený
viz https://www.autolexicon.net/cs/articles ... i-tlumicu/

Re: Špatná geometrie

Napsal: 25 čer 2022, 14:16
od Zubesuch
Caute,

bol som si dať nastaviť geometriu prednej a zadnej nápravy. Nebol to autorizak.

vzadu vľavo nešiel nastaviť odklon, všetko ostatné je nastavené. Mechanik mi povedal, že skrutka v tom excentri na ramene je zahrdzavená a že keby to chcel nasilu nastaviť, tak skôr rozfláka silentblok. Bol som upovedomený, že oprava tohto vyžaduje zhodenie komplet zadnej nápravy.

Naozaj jeden hrdzavý šrób v ramene zadnej nápravy vyžaduje dať dole komplet nápravu? Prešiel si už niekto touto tortúrou?

Ešte otázka, vie mi niekto povedať, ktorým excentrom sa nastavuje odklon a ktorým zbiehavosť? Zbiehavosť je oranžový krúžok a odklon je žltá šípka?
(pozn. ani jedna fotka nie je to fotka môjho auta, zdroj b-parts.com)
pde susp2.jpg
pde susp2.jpg (52.44 KiB) Zobrazeno 899 x

Re: Špatná geometrie

Napsal: 25 čer 2022, 22:29
od Storman
Viem, ,že rovnaký problém mávali aj Kie a oprava bola rovnaká…prečo sa ale musí zhadzovať nápravnica neviem.
Ale odporúča sa namazať tie šróby hneď po kúpe.

Re: Špatná geometrie

Napsal: 27 čer 2022, 11:38
od vojta.merta
:-k nějaké chvění volantu mezi 90-100km nebylo? to muselo být cítit už pěkně dlouho
jinak, nepovolit šroub ani po nahřátí přece pořád jde vyřešit jeho odvrtáním, ne?

Re: Špatná geometrie

Napsal: 27 čer 2022, 18:12
od dibarbora
Zubesuch píše: 25 čer 2022, 14:16 Caute,

bol som si dať nastaviť geometriu prednej a zadnej nápravy. Nebol to autorizak.

vzadu vľavo nešiel nastaviť odklon, všetko ostatné je nastavené. Mechanik mi povedal, že skrutka v tom excentri na ramene je zahrdzavená a že keby to chcel nasilu nastaviť, tak skôr rozfláka silentblok. Bol som upovedomený, že oprava tohto vyžaduje zhodenie komplet zadnej nápravy.

Naozaj jeden hrdzavý šrób v ramene zadnej nápravy vyžaduje dať dole komplet nápravu? Prešiel si už niekto touto tortúrou?

Ešte otázka, vie mi niekto povedať, ktorým excentrom sa nastavuje odklon a ktorým zbiehavosť? Zbiehavosť je oranžový krúžok a odklon je žltá šípka?
(pozn. ani jedna fotka nie je to fotka môjho auta, zdroj b-parts.com)
Čo k tomu dodať... došiel si na zanedbanú údržbu... majitelia Octavia II by vedeli rozprávať celé romány.... tam sa geometria zadnej nápravy=väčšinou GO celej nápravy.
Holt daň za lepšie jazdné vlastnosti a tým pádom zložitú zadnú nápravu. Ja som zobral i30 po troch zimách a 85tkm na geometriu... mechanik sa už musel patrične oprieť do kľúča aby excenter pootočil... takže jedna vec je namazať ale hlavne pravidelne chodiť na geometriu... aspoň raz za dva roky...

Re: Špatná geometrie

Napsal: 28 čer 2022, 09:07
od Zubesuch
nic netriaslo, ten co robil geometriu hovoril ze to neni nebolo ani pred nic strasne. mechanik nic nenahrieval. Len prisiel a povedal, ze jednoducho nevie nastavit odklon zadneho laveho kolesa, lebo šrob je zahrdzovaney etc.

Zaujimave, geometriu som si daval skontrolovať v servise a ak nebolo treba nič pravdepodobne sa s tym šróbom ani nepohlo. Zaujímavé, že zahrdzaveny je jeden jediny. Ale je pravda, že mazať šróby na náprave som nemazal. Nikdy ma ani len nepadlo, že je to potrebné robiť.

Ale z akého dôvodu teda musí ísť dole celá náprava?

Re: Špatná geometrie

Napsal: 30 čer 2022, 12:15
od michal84
A nešlo by to riešiť ešte ako reklamaci v rámci záruky?