MAZDA MX-30 DR e-Skyactiv/GT Plus/Luxury Modern

Jak jsme testovali Hyundai modely.

Moderátoři: Farrael, Moderátoři

Uživatelský avatar
Mr. HYUNDAI
*******
Příspěvky: 11579
Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
Bydliště: Lázně Toušeň

Re: MAZDA MX-30 DR e-Skyactiv/GT Plus/Luxury Modern

Příspěvek od Mr. HYUNDAI »

To sarin007 - Obávám se, že na malá BEV s cenou cca milion si budeme muset zvyknout. Když se na současnou nabídku podíváš, tak ať už je to :hyu: Kona, KIA e-Soul nebo e-Niro, Opel e-Corsa či e-Mokka, Peugeot e-208 nebo e-2008 atd., všechno auta segmentu B nebo SUV B (jen e-Niro je o třídu větší) tak se prostě s nějakou slušnou výbavou nedostaneš pod 900.000,--, s dobrou výbavou mega a pokud se začneme bavit o dojezdu 400 km a více, tak jsi obvykle přes 1,1. Ano, e-Niro je ještě výš, ale to je přeci jen auto o třídu větší. Je velkou otázkou jaký prostor a parametry nabídne nové Niro/e-Niro, které dorazí letos a které bude sdílet techniku zřejmě s novým IONIQem 3. Ale, že by cena výrazně klesla nečekám :( .

To Mexican - Napsal jsi "necítil by som sa" - jasně jsi vyjádřil názor bez zkušenosti - to fakt pobavilo (a líbení a dobrý pocit fakt není totéž :wink: ). Nemáš zkušenost s reálnou funkčností a operačním prostorem těch zadních pididveří, ale označil jsi je za nepoužitelné...
Hýkat nadšením nemusíš. Tak jako Ty bys zjevně nešel do téhle Mazdy, já bych nechtěl TOYOTU ani zadarmo - já ovšem tu zkušenost s ní mám. Hybrid od TOYOTy je sice lety prověřený, ale CVT vysavač s polomrtvým motorem 1,8 skutečně nedávám, a to jsou moje dynamické nároky hodně střízlivé, s motorem 2,0 už je cena i pro mě poněkud neskousnutelná. Nicméně samotné srovnávání HEV a BEV je postavené na hlavu. Kdo hledá HEV nepůjde k Mazdě, kdo hledá BEV nepůjde k TOYOTě.
TOYOTA už se dopracovala k PHEV, ale RAV4 fakt ne, to je zhruba stejná designová "ikona" jako Tucson NX4 :roll: . Přitom stačilo vyměnit přední nárazník a jako rebrandované Suzuki je to celkem snesitelné :mrgreen: .
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
Reklama
 

Uživatelský avatar
Maras
*****
Příspěvky: 1704
Registrován: 09 srp 2020, 14:44

Re: MAZDA MX-30 DR e-Skyactiv/GT Plus/Luxury Modern

Příspěvek od Maras »

Štěpáne, vždyť ty jsi se taky takhle odmítavě vyjadřoval k Tucsonu NX4 a ještě jsi ho ani osobně neviděl, tak v čem je rozdíl oproti Mexican? Prostě se mu nelíbí Mazda a hotovo. Ono se těžko o autě diskutuje, když reálnou zkušenost máš jen ty a možná se pak ještě někdo přidá. Může to být dobrý vůz, což o to.
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81 Kw Smart
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
Uživatelský avatar
Mr. HYUNDAI
*******
Příspěvky: 11579
Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
Bydliště: Lázně Toušeň

Re: MAZDA MX-30 DR e-Skyactiv/GT Plus/Luxury Modern

Příspěvek od Mr. HYUNDAI »

V exaktnosti vyjadřování Marasi. Asi jako člověk, který se psaním a posléze i korigováním textů živil, mám jazykový cit posunutý zřejmě dál než většina populace. Ale mezi termíny "nelíbí se mi" a "necítím se/necítil by jsem se" vnímám znatelný rozdíl. Líbení je pouze o optickém vjemu, cítit se někde nějak je kombinace všech vjemů - nejen pohledu, ale i vnímání prostoru, toho jak to působí na omak, jak to voní, vlastně i jak to působí akusticky.

Takže nelíbit se na pohled může komukoliv cokoliv. Tucson NX4 se mi nelíbil na fotkách a nelíbí se mi v reálu, stejně jako TOYOTA RAV4 nebo CH-R. Na tom se už nic nezmění. Samozřejmě, že Mexikanovi se MX-30 může nelíbit na fotkách i v reálu, ale podle fotek prostě nelze poznat jak se budu v daném prostoru cítit, to sorry. A blíže rozebírat to hotové vyjádření k praktičnosti a použitelnosti těch zadních dveří už jaksi v kontextu výše uvedeného nemá ani smysl...

Určitým smyslem těchto textů je i to, abychom si mohli předat postřehy a říct si, že na trhu je nějaké zajímavé auto a třeba i "popostrčit" ostatní jít se na to auto podívat, projet si ho a udělat si vlastní názor. Zřejmě i proto se někteří "pustili" do JoKa, aby svoje zkušenosti se SEATem Tarraco e-hybrid dal do tohoto tématu. A já se rovnou přiznám, že mě to vyprovokovalo se po nějakém na projetí mrknout :wink:. Tedy až bude čas, teď mám seznam celkem plný a nejsem tak dobrý jako Kyrmon nebo Chasnik, abych nosil v hlavě několik aut a postupně je házel "na papír". Já to musím napsat hned a přepnout se na další auto :mrgreen: .
Naposledy upravil(a) Mr. HYUNDAI dne 31 led 2022, 13:43, celkem upraveno 1 x.
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
Uživatelský avatar
sarin007
*****
Příspěvky: 2089
Registrován: 26 říj 2012, 11:32
Bydliště: Písek

Re: MAZDA MX-30 DR e-Skyactiv/GT Plus/Luxury Modern

Příspěvek od sarin007 »

Mr. Hyundai - to vím, proto jsem psal tu poznámku o elektroautě a ceně. Vlastně osobně neřeším, jestli je auto elektro nebo spalovací, řeším jeho užitnou hodnotu versus cenu. A prostě vidím malé auto s možností spíše 2+2 (dozadu to bude spíše pro děti a lidi menšího vzrůstu) s cenou kolem 900 tisíc. A už to pro mě prostě není nic zajímavého, nic víc.
Hyundai Tucson 2.0 CRDi 136KW, A/T, Style Premium, barva Ara Blue +
Hyundai i30 Fastback, 1.4 T-GDI, Style, barva červená

Hyundai Elantra Style Premium, 2011, světle modrá
Renault Scenic 1.9 dCi r.v. 2002
Peugeot 306 r.v. 1996
VW Golf I r.v. 1979
Uživatelský avatar
Mr. HYUNDAI
*******
Příspěvky: 11579
Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
Bydliště: Lázně Toušeň

Re: MAZDA MX-30 DR e-Skyactiv/GT Plus/Luxury Modern

Příspěvek od Mr. HYUNDAI »

Já tomu rozumím, bohužel žijeme v době, kdy tlakem na elektromobilitu ceny aut dělají právě tohle. Malá BEV za mega a ceny spalováků plíživě, ale soustavně rostou do cifer, ze kterých by jednoho kleplo ](*,) .
Ano, cena naftového kompaktu se s BEV kompaktem brzo srovnají. Jenže všichni jsme si při vyslovení této teze před 10 lety říkali, kde chtějí prostor na zlevňování BEV brát a ono už tenkrát se nám dávalo najevo, že ceny spalováků poletí takto vzhůru...
Takže nezbývá než si zvyknout (pořád tu chybí ten blicí smajlík!).
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
Uživatelský avatar
Kamílek
**
Příspěvky: 427
Registrován: 29 čer 2018, 19:47
Bydliště: skoro Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: MAZDA MX-30 DR e-Skyactiv/GT Plus/Luxury Modern

Příspěvek od Kamílek »

Díky Mr. :hyu: za opět skvěle napsaný postřehy a dojmy. Osobně je mně fakt jedno, jestli testuješ :hyu: nebo něco jinýho. Rád si to přečtu a rozšířím obzory. S Mazdou obecně mám asi jen jeden problém, měkký a poslední roky (oproti konkurenci) hodně tenký lak - já vím, pro většinu lidí nepodstatný :)
Hyundai i30 II kombi FL 1.6 GDI Weekend
Obrázek
Uživatelský avatar
Mexican
*******
Příspěvky: 7910
Registrován: 05 srp 2007, 14:39
Bydliště: Střelice (JmK)
Kontaktovat uživatele:

Re: MAZDA MX-30 DR e-Skyactiv/GT Plus/Luxury Modern

Příspěvek od Mexican »

napiset to znova - necitil by som sa v tom aute dobre. ANo, je to rozdiel v tom ak by som napisal ze som v tom sedel a necitil sa dobre
-> zo zadnych sedadiel je vyhlad asi ako z obrneneho transporteru (takze sediet vzadu je za trest), tie okna su male
-> zamok zadnych dveri je na mieste kde si cestujuci alebo mamataxi/daddy taxi budu rozrazat hlabu pri nakladani detskej sedacky
-> nemam rad tmavy strop, pre mna ako prcka (177) je to proste stiesnujuce
-> pre mna osobne nie je auto o dlzke 4,4m kratke, do mesta mi to prijde uz zbytocne dlhe. V suvislosti s tym, ako vyzera nastupovanie dozadu to proste vidim na velke auto von a male dnu (taky ten neduh SUV). V tom sa bohuzial Mazda drzi kopyta a moc je proste nejde obostavanie interieru na exterier. Ako priklad uvediem Stonic ktory sme teraz kupovali prave pre to, ze na dlzke 414cm dokazal ponuknut rozumne rozmery pre posadku vpredu, vzdadu a v kufri. Odhliadnuc od ekonomiky premavky (tam ta MX30 dostane hrozne nafrak s dojazdom ccca 200km a to hovorim ako fanda FVE (tento rok bude na streche)

Ak to auto ma byt pre jedneho/dvoch tak ja osobne nevidim logiku jazdit autom dlzky 4,4m . Moja logika je vsak vec ktora pomaha mne a nemusi davat ostatnym zmysel. V tom som vysmiaty, nikomu nic nezakazujem a neprikazujem. Len odpovedam nazorom na otazky aky na to mam nazor.

EDIT: zabudol som dopisat ze ta Mazda ma snad 1,7 tony. Pred sebou mam vazny listk z lomu, kde som bol dnes zobrat 260kg kamenia do gabionu. Accent bruto (tz Accent+ja+pol nadrze+260kg kamenia = 1,54t. Co vyustuje v jednu vec - tej Mazde chyba ta lahkost napr pri jazde z zime. A na to nemusim v aute sediet aby som to vedel predpokladat. A to mi prijde Accent celkom tazky (1,28t netto), Stonic ma este o 100kg menej. A poznat to vyrazne v zime pri vyjazdoch a zjazdoch na nasich obecnych cestach a trojkach v okoli Brna
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023

http://pancuha.wordpress.com/
Uživatelský avatar
Mr. HYUNDAI
*******
Příspěvky: 11579
Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
Bydliště: Lázně Toušeň

Re: MAZDA MX-30 DR e-Skyactiv/GT Plus/Luxury Modern

Příspěvek od Mr. HYUNDAI »

No, OT jsem se kdysi svezl a řekl bych, že z OT tedy byl střílnama lepší výhled než ze zadních sedadel z MX-30 :mrgreen: . Okýnko ve dveřích i okýnečko ve sloupku jsou hodně mrňavý, ale mně to nevadí, klaustrofobií netrpím. Ale mnoha lidem to vadit může. Je zajímavý, že ženě se ve spoustě aut dělá vzadu blbě, ale tady neprotestovala a problémy nehlásila :-k .
Já jsem to s tou sedačkou zkoušel a do palice jsem se nemajznul a mně to na zámek, jak jsem zvedl oči, nevycházelo, ale každý se skláníme jinak, to je jasný. Ani při včerejším luxování v garáži, kde je ten manévrovací prostor přeci jen stísněnější (všude samý krámy :roll: ), jsem si do vysokého čela nedal :) .
Já tedy mám jen o 4 cm víc a jako prcek si nepřipadám :lol: . Já naopak černé stropnice vyhledávám, líbí se mi to a působí to na mě útulně.
SUV obecně nemusím, měl jsem ix35 a moc rád jsem se vrátil na zem do i30. Ale chápu, že holky se ve vyšším autě cítí líp. Ale v MX-30 jsem si jako v SUV nepřipadal. Měl jsem z ní dojem velice blízký XCeedu. Tedy jen o malinko výš než v normální osobáku, ale ještě hodně daleko k posezu o patro výš.
K té váze - tu neutajíš u žádného BEV. MX-30 je díky malé baterce na tom ještě dobře, IONIQ5 hraje s váhou úplně jinou ligu a tam tu váhu skutečně pořád cítíš, tady to ještě není tak hrozný.

Jak jsem psal - MX-30 není etalon své třídy ani ve spotřebě ani v dojezdu. Mazda nenasedla na vlnu nahánění dojezdu, opět šla vlastní cestou. Nasadili jiné priority a podle nich udělali auto. Já těm prioritám rozumím a nejsou zas tak daleko do mých potřeb.
FVE taky zvažuju, ale znamenalo by, že jsem se smířil s tím, že zůstanu bydlet tam, kde teď bydlíme a to já prostě odmítám. Pořád ještě pracuju s tím, že se odstěhujeme "za lepším". A ty kačky na FVE si nechávám až na nové bydlení. Ale to je otázka spíš psychologická, třeba mě realita dožene... To sem ale nepatří.
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
Uživatelský avatar
Pjotr1
***
Příspěvky: 800
Registrován: 26 črc 2020, 17:51
Bydliště: ostrov pozitivní deviace

Re: MAZDA MX-30 DR e-Skyactiv/GT Plus/Luxury Modern

Příspěvek od Pjotr1 »

já mám jeden dotaz na Mr. :hyu: : pro koho je toto auto určené, kdo bude z tvého pohledu spokojený majitel ?
Já mám velký problém pochopit k čemu jsou EV dobrá. Možná je to i důvod místních kritiků. Z popisu MX30 mi přijde že je to jen pro dva, dojezd nic moc (z pohledu spalováků), zábava z jízdy snad jen v přímce při zrychlení ale do zatáček je cítit váha, užitná hodnota není jasná (lze přidělat zahrádku nebo kouli ?), cena značná, ale komfort jízdy (odpružení, ticho a kvalita interiéru) je velmi dobrá a taky je to dizajnovka a navíc EV jsou módní a tím se majitelé odlišují.
Takže zahrádkář si to určitě nekoupí, ale designer nebo marketingový ředitel asi jo. Chápu to dobře ?
i30 kombi 2020- Style 1.4 t-gdi navi Olivine Grey
ex : Nissan Primera 2.0i
Uživatelský avatar
Mr. HYUNDAI
*******
Příspěvky: 11579
Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
Bydliště: Lázně Toušeň

Re: MAZDA MX-30 DR e-Skyactiv/GT Plus/Luxury Modern

Příspěvek od Mr. HYUNDAI »

Zjednodušeně řečeno jsou BEV segmentů B a SUV B zamýšlená jako druhá či třetí auta do městského a příměstského provozu s nájezdem do 120 km za den.
Děti do školky a školy, na nákup. Přes noc v garáži nebo přes den v práci dobít.
Na co kouli nebo zahrádku na auto do města na nákupy? Nějaká zábava za volantem se taky nečeká...
Ale musím uznat, že MX-30 je nečekaně jízdně dobrá - ať už komfortem nebo reakcemi =D> .

Akorát ty ceny v poměru k našim příjmům jsou jaksi mimo :roll: .
Na západ od našich hranic, zejména s podporou dotací, to zas tak nereálné není.
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
Boryš
****
Příspěvky: 1089
Registrován: 30 bře 2019, 12:18

Re: MAZDA MX-30 DR e-Skyactiv/GT Plus/Luxury Modern

Příspěvek od Boryš »

Druhé nebo třetí auto do rodiny... Bohužel jsem byl strojař konstruktér a to se říká že kdo umí ten umí, kdo neumí dělá konstruktéra (za pár šupů...). Takže nějaké druhé a další auto k ojetině jaksi nikdy nehrozilo a nyní již tím tuplem.

Mám jen poznámku ke dveřím: mají to vyzkoušené u RX-8, což byla přece jen větší divočina, takže asi to nebude nic co by nefungovalo nebo nějak zhoršovalo pevnost auta.
Uživatelský avatar
Pjotr1
***
Příspěvky: 800
Registrován: 26 črc 2020, 17:51
Bydliště: ostrov pozitivní deviace

Re: MAZDA MX-30 DR e-Skyactiv/GT Plus/Luxury Modern

Příspěvek od Pjotr1 »

Jak psal Mr. :hyu: toto auto je pro úzkou specifickou skupinu uživatelů. My ostatní se bráníme nebo si nedovedeme více aut v rodině představit, ale to nic nemění na tom že MX30 je povedené auto a určité specifické požadavky naplní velmi dobře. Prostě jako auto pro manželku nebo víkendovka to může být fajn.
i30 kombi 2020- Style 1.4 t-gdi navi Olivine Grey
ex : Nissan Primera 2.0i
Boryš
****
Příspěvky: 1089
Registrován: 30 bře 2019, 12:18

Re: MAZDA MX-30 DR e-Skyactiv/GT Plus/Luxury Modern

Příspěvek od Boryš »

Na courání po městě máme nohy nebo koloběžky (ne elektro). O víkendech i jindy na výlety někam dál a pod. jezdíme tím co mám v popisu...
Uživatelský avatar
idam.i
*******
Příspěvky: 8985
Registrován: 24 dub 2012, 23:25
Bydliště: Bratislava

Re: MAZDA MX-30 DR e-Skyactiv/GT Plus/Luxury Modern

Příspěvek od idam.i »

Uff,ako to tu zhustlo. :shock:
Mazda mi bola vždy blízka,Mám veĺmi pekné spomienky.Kodo dizajn sa mi páči a Mazda 6 bola v širšom finále môjho výberu. =D>
No úprimne podľa obrázku mi MX 30 nesadla.Aj farbu mám radšej tu otrepanú červenú z M6.Inak tu v sedane( 2,5 automat) ti na 100% schvaľujem. :wink: Jazdne vlastnosti sú asi ozaj dobré. S ele.autami nemám žiadnu vlastnú skúsenosť.No v princípe si viem celkom predstaviť používať ako auto do mesta.Problém vidím ako nabiť auto pri činžiaku a jasné ,že cena ](*,)
Páni :hyu: mám rád,ale mimo nich je fúru super kár. :mrgreen:
To Boryš ,čo považuješ za mesto,lebo prechádzať sa 10 či 15 kilometrov po meste sa mi nechce. [-( A valiť to na kolobežke v mojom veku,tak to sorry #-o
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Uživatelský avatar
stefanpilat
**
Příspěvky: 494
Registrován: 11 úno 2020, 11:26

Re: MAZDA MX-30 DR e-Skyactiv/GT Plus/Luxury Modern

Příspěvek od stefanpilat »

Já myslím, že cílová skupina u tohoto auta je vcelku jasná, jsou to obyvatelé satelitů kolem velkých měst, hlavně tedy v našich podmínkách kolem Prahy, a to hlavně jejich manželky. A to není vůbec malá skupina lidí. Když se řekne městské auto, je tím myšleno včetně aglomerace a aglomerace sahá tam, odkud se běžně každodenně do spádového města dojíždí. A to je okruh minimálně 50 km kolem Prahy - v podstatě většina Středních Čech. A když se musí manžel a manželka dopravovat jinam a v jiné časy a ještě k tomu ze satelitu vozit děti (ideálně taky každé jindy a jinam), jsou dvě auta ne luxus, ale životní nutnost. A to druhé auto jako elektromobil pak dává perfektní smysl. Nejde u něj vůbec o dojezd (stačí, aby to zvládlo do Prahy a zpátky) ani o rychlost nabíjení, protože se v pohodě nabije přes noc doma - většina náplavy v satelitech žije v domcích nebo v nových bytovkách s garážemi, takže s tím obvykle nebývá problém. Pro ty lépe situované může pak být stylová Mazda MX-30 pro tyto účely úplně v pohodě. Ale podobnou službu vykoná klidně třeba i podstatně lacinější Ioniq první generace z druhé ruky nebo jiné starší elektromobily. To se pak může začít i poměrně rychle vyplácet, projet každý den benzín za 100 km už leze hodně do peněz.
Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDI WhiteSand Style+Nav (2020-)
Kia Rio II Hatchback 1.4 16V (2008-2020)
Odpovědět

Zpět na „Testy“