Stránka 2 z 7

Re: Sonata 2.0 121 KW, r.v. 2010

Napsal: 29 pro 2022, 13:39
od Georgeisin
Zdravím, přidám pak poznatků, dnes tedy trochu stesků. Jinak auto šlape dobře.

1/ Klebry spíš nebrat, disky jsou rovný, ale u dvou kol, zadní, mám na každém kole 180g závaží, jinak se to nedá vyvážit do nuly. Ty gumy mají někde v běhounu víc materiálu než by měly mít. Bulharská výroba asi. Přední dvě ujdou. Na ledu a sněhu dobrý, spíš více než dobrý. Byla u nás brutální ledovka a chytl jsem se.

2/ Službu vypověděl jeden ze zadních senzorů, zatím jsem nechal systém odstavit.

3/ V den kdy mi v autorizaku vypnuli automatický zámek, večer jsem zjistil, že nejdou dálková světla, ani denní svícení. Dal jsem to k autoelektrikáři kousek ode mě, vše rozebral a bez výsledku. Řekl mi, že je tam ŘJ na světla a zámky, že to kódování museli zvrat v Hyundai při vypnutí toho zámku. Takže zase tam, oni, že to je shoda náhod, že prej je to páčkou, tak už měsíc čekám na páčku. Alespoň hlavní světla, že mám:).

4/ Proběhla komplet výměna brzd. Opticky dobrý, ale nemohl jsem se zbavit vibrací při brzdění. Teď už ok.

5/ Nějakej hodnej borec mi odvezl 20 cm čtverečních laku vlevo vzadu. Neobtěžoval se mi nechat zprávu, klasika.

6/ Bohužel na palubce odcházejí další podsvícení tlačítek. Trochu mě to sere, ale co už. Když odchází, naposledy vnitřní cirkulace, den dva blikají, loučí se.

Re: Sonata 2.0 121 KW, r.v. 2010

Napsal: 29 pro 2022, 17:02
od idam.i
Nuž nikto a nič nemladne.Hlavne nech slúži. :)

Re: Sonata 2.0 121 KW, r.v. 2010

Napsal: 08 led 2023, 07:44
od Georgeisin
Tak páčka v pátek dorazila. Skoro 2h v autorizovaném servisu, bez výsledku. Zbavili mě, vystříhali, denního svícení, že prý to by mohlo dělat na světlech bordel. No tak mám novou páčku. Nejvíc mě sere, že mi zmizel trojblik na blinkrech. Buď to ta stará páčka uměla anebo to ošetřoval ten přídavný modul denního svícení, co už je venku. V Hyundai neví. Jinou páčku prý v katalogu nemají. Takže můj další termín je 26. ledna, mám jim to tam nechat prý na 2 dny. Klucí to rozeberou z gruntu...ale tak už to beru s humorem🤣.

Na parkovišti jsem při čekání prohlížel Starii, parádní dodávka klobouk dolů. Škoda, že žádný auto od Hyundai krom dodávky neodveze nějak inteligentně 3 děti vzadu. MPV u většiny značek odzvonilo a tři samostatné sedačky vzadu na přání neumí ani velká SUV. SantaFe by se mi líbilo. Dodávkou, byť moc povedenou, se mi jezdit nechce. Tak zatím máme hlavi auto MPV od PSA.

Re: Sonata 2.0 121 KW, r.v. 2010

Napsal: 26 led 2023, 15:34
od Georgeisin
Tak už to pro zajímavost uzavřu. V H. dnes neopravili. Asi prý odešla jednotka BCM, tak se mám prý poptat na vrakáčích. Nová s DPH za 15. Ale je to lepší, světla už nejdou "jen" vypnout, když auto běží. Všechny polohy páčky znamenají rozsvícená světla. To, že jednotka odešla v den první návštěvy jejich servisu, kdy mi upravovali zamykání je prý náhoda 🤣.

Kdyby jste někdo věděli o nějaké jednotce BCM, dejte vědět.

Díky.

Re: Sonata 2.0 121 KW, r.v. 2010

Napsal: 27 led 2023, 06:02
od Leendrix
Zdravim, zkusil bych to tady:

http://www.hyundaimorava.cz/

a nebo pak na FB v Hyundai club skupině když hodíš dotaz se určite najde někdo. Je tam par lidi co shání díly třeba i v Polsku.

Re: Sonata 2.0 121 KW, r.v. 2010

Napsal: 12 bře 2023, 21:54
od Georgeisin
Kluci, dělal jste někdo vymezení ventilových vůlí na dvolitru ( klidně na tom starším )? Myslel jsem původně, že hydroštely má, ale asi nemá.

Like the G4KA and all Theta engines, the Theta II G4KD doesn't have hydraulic lifters. There are shimless bucket lifters and valve clearance adjustment is required every 60,000 miles.

Re: Sonata 2.0 121 KW, r.v. 2010

Napsal: 12 bře 2023, 22:13
od dibarbora
Predpokladám, že nikto pri zmysloch sa do toho ešte nepustil. Konštruktér s tým ani veľmi nepočítal, keďže sa tam menia presné podložky.... na motore bez LPG by to malo vydržať v pohode dlhodobo bez potreby zásahu...

Re: Sonata 2.0 121 KW, r.v. 2010

Napsal: 13 bře 2023, 13:35
od Georgeisin
Tak díky za radu, takovou už jsem onehdá dostal než mi odešel motor 😁.

Ne vážně...ok, já už to teď nemohu najít, ale já se dříve dočetl, že hydroštely má, teď, že ne. Sehnat tuhle informaci někde oficiálně je fuška. Takže sem tady v úvodních příspěvcích oblboval a možná ne, nevím ku*va 😁. Nikdo mě neopravil.

Re: Sonata 2.0 121 KW, r.v. 2010

Napsal: 27 bře 2023, 23:31
od idam.i

Re: Sonata 2.0 121 KW, r.v. 2010

Napsal: 10 dub 2023, 19:28
od Georgeisin
Jo nová Sonata..obrovská škoda, že ji v Evropě neuvidíme. I když pár lidí ji sem určitě individuálně doveze.

Dnes konečně hezky.

Re: Sonata 2.0 121 KW, r.v. 2010

Napsal: 10 dub 2023, 19:37
od kyrmon
Kdepak si našel takovou hezkou "poušť"? :wink: Jsou z ní hezké fotky, Sonatě to sluší ;)

Re: Sonata 2.0 121 KW, r.v. 2010

Napsal: 10 dub 2023, 19:42
od Georgeisin
To je lom v Jimlíkově u Chodova u K. Varů. Dnes tam byl sraz Sonát 😁.

Re: Sonata 2.0 121 KW, r.v. 2010

Napsal: 11 dub 2023, 07:09
od Axel.Foley
Georgeisin: Pěkné obrázky =D>

Re: Sonata 2.0 121 KW, r.v. 2010

Napsal: 11 dub 2023, 09:14
od Georgeisin
Díky:).

Trochu off topic. Takhle vypadá můj rozvodový řemen na Citroenu po 47tkm, už se nějakou dobu hádám s PSA, aby ho vyměnili na reklamaci. Holt koncept mokrého řemene se ukazuje jako dlouhodobě nefunkční. Snížené tření ušetří palivo, ale kyselý olej devastuje řemen. Ten pouští bordel do oběhu a na různých úrovních zhoršuje mazání. Když jsem nové auto kupoval, kasali se, že už he tenhle problém vyřešený, že už mají nový řemen.

Re: Sonata 2.0 121 KW, r.v. 2010

Napsal: 11 dub 2023, 09:42
od idam.i
S týmto sa už dlho trápia.Hlavne pozor na ten bordel čo sa usádza a môže viesť k veľkým problémom.
https://www.peugeot-club.com/topic/1197 ... ieho-kosa/