Stránka 2 z 7

Re: Hyundai i30. Prémiový benzín ORLEN VERVA 98.

Napsal: 24 bře 2023, 14:10
od mozecek
nejsem automechanik, ale tak nějak z logiky věci i podle návodu DPI je více oktanů zbytečných nebo spíše škodlivých

co sem viděl za negativum u bio složky je sliz po několika měsících v chladu co sem měl ze sekačky .. něco jako třeba v olivovým oleji (jestli máš kabriolet na léto a odstavíš ho na podzim, celou zimu auto stojí ve studené garáži a teď v březnu po 5ti měsích budeš chtít jet tak bych raději nestartoval), popravdě sem už nezkoumal jak se to po zahřátí zase rozpustilo .. šlo to rvonuo na podpal ohýnku. Když jsem měl obyč benzín v nějakých 17+ stupních tak sem sliz neviděl, takže ETBF je to co bys měl především nalít do toho odstavených kabria či sekačky

osobně si myslím že je tam dobrý dát aditivum, sice by na to nepřímovstřik neměl být tak háklivej .. ale mě těch pár kaček za VIF nezabije a aspoň budu usínat s lepším pocitem :)

a ad koment @Alex174 .. jestli jsou v tom Hyundai takový odborníci jako v Olomouci, tak raději udělej pravej opak :D a tankuj 95+VIF

Re: Hyundai i30. Prémiový benzín ORLEN VERVA 98.

Napsal: 24 bře 2023, 15:21
od Mr. HYUNDAI
Alex174 píše: 24 bře 2023, 13:24 Pýtal som sa priamo v Hyundai vedúceho servisu a ten mi poradil aby som trvalé tankoval prémiový benzín a určite aby som nepoužíval metódu tankovania štandardnej 95-ky+aditivum
S tímto odborníkem bych si velice rád osobně vyměnil zkušenosti...!

A to jsem velký odpůrce biolihu a zastánce ETBE. Ale smysl to má primárně u přímovstřiků :wink: .

Re: Hyundai i30. Prémiový benzín ORLEN VERVA 98.

Napsal: 24 bře 2023, 15:23
od Maras
Je zvláštní kolikrát sedí někde vedoucí=blbec. Opravdový "odborník".

Re: Hyundai i30. Prémiový benzín ORLEN VERVA 98.

Napsal: 24 bře 2023, 17:26
od petzl62
Tomuto servisu- vedenému tímto "odborníkem" bych se zdaleka vyhýbal [-o< ](*,)

Re: Hyundai i30. Prémiový benzín ORLEN VERVA 98.

Napsal: 24 bře 2023, 20:08
od Axel.Foley
Alex174 píše: 24 bře 2023, 13:24 Pýtal som sa priamo v Hyundai vedúceho servisu a ten mi poradil aby som trvalé tankoval prémiový benzín a určite aby som nepoužíval metódu tankovania štandardnej 95-ky+aditivum
Dělej, jak uznáš za vhodné. Dotyčný vedoucí servisu :hyu: ví nejlíp, co je pro motor vhodné - měnit filtry je zbytečné, interval výměny oleje stačí co 30, atd.

mozeček: Prostějov to samé v bledě modré.

Už jsem ale odbočil...

Re: Hyundai i30. Prémiový benzín ORLEN VERVA 98.

Napsal: 24 bře 2023, 20:46
od milosh
Před lety jsem nabral na Shell "lepší benzín" a auto mi cukalo jak nikdy. Teď mám za barákem EuroOil, cena teda není z nejnižších, ale autu chutná :mrgreen:

Re: Hyundai i30. Prémiový benzín ORLEN VERVA 98.

Napsal: 25 bře 2023, 15:27
od Alex174
A čo tak tankovať stale klasický benzín a občas urobiť dekarbonizaciu?

Re: Hyundai i30. Prémiový benzín ORLEN VERVA 98.

Napsal: 25 bře 2023, 22:03
od i30mpact
petzl62 píše: 24 bře 2023, 17:26 Tomuto servisu- vedenému tímto "odborníkem" bych se zdaleka vyhýbal [-o< ](*,)
Já teda beru obvykle "prémiový" právě kvůli tomu, že v něm je místo etanolu éter (ETBE).

Samozřejmě kdybych měl poblíž Eurooil, který má N95 bez biosložky, tak bych volil ten, ale bohužel v okolí nic takovýho není.

Re: Hyundai i30. Prémiový benzín ORLEN VERVA 98.

Napsal: 26 bře 2023, 07:50
od zopper
mozecek píše: 24 bře 2023, 14:10 nejsem automechanik, ale tak nějak z logiky věci i podle návodu DPI je více oktanů zbytečných nebo spíše škodlivých
Zbytečných asi jo, ten motor nemá takovou kompresi, aby to mělo smysl a není to magický turbo-boost. Ale máš nějakou hypotézu, jak by to mělo škodit? Jediné riziko, o kterém vím, je, že jak s rostoucími oktany klesá riziko samozápalu, klesá i rychlost hoření. A pokud to naleješ do motoru, co nemá žádnou elektroniku a je naladěný na míň oktanů, tak ten benzín může hořet ještě ve výfukových svodech, a likvidovat katalyzátor. Ale to se bavíme o mnohem starších autech, než 2016+. Novější auta mají senzory a upravují si okamžik zápalu. A sekačky a ještě starší vozdla sice taky nesenzorují, ale nemají ani katalyzátor, jen kovovou trubku, a tak v nejhorším jen plýtvají trochou benzínu.
mozecek píše: 24 bře 2023, 14:10 a ad koment @Alex174 .. jestli jsou v tom Hyundai takový odborníci jako v Olomouci, tak raději udělej pravej opak :D a tankuj 95+VIF
Není třeba skákat z okna jen proto, že ti někdo, koho neuznáváš, řekne "neskákej." ;-)

Re: Hyundai i30. Prémiový benzín ORLEN VERVA 98.

Napsal: 26 bře 2023, 12:48
od Mexican
Alex174 píše: 24 bře 2023, 13:24 Pýtal som sa priamo v Hyundai vedúceho servisu a ten mi poradil aby som trvalé tankoval prémiový benzín a určite aby som nepoužíval metódu tankovania štandardnej 95-ky+aditivum
a co si hen veduci predstavuju pod pojmom premiovy benzin? Ten s tou premiovou cenou ktory casto lezi? benzin je benzin. Ak neviem cim ho aditivuju (co u tych premiovo cenovych neviem) tak lepsie urobim ak kupim obyc, z preverenej pumpy kde je velka vytoc a dolejem aditivami. tych je na trhu dost, skusenosti tu na fore je tiez dost

Re: Hyundai i30. Prémiový benzín ORLEN VERVA 98.

Napsal: 26 bře 2023, 14:29
od i30mpact
Benzín není benzín. :)

Kvalitnější benzín bude lépe hořet a bude po něm zůstávat méně karbonových usazenin.

Re: Hyundai i30. Prémiový benzín ORLEN VERVA 98.

Napsal: 26 bře 2023, 17:48
od Hugo11
Rafinerie nevyrabi zadny "premiovy", nebo "nepremiovy" benzin. Vyrabi benziny o danem oktanovem cisle. Ten "premiovy" benzin se z neho stane tak, ze do nej nasledne pridaji aditiva. Muzeme se bavit o tom, jake, kolik atp. ale rict, ze ''premiovy" benzin je neco jineho, nez proste benzin z rafinerie+aditiva je jednoduse nesmysl.
Druha vec je rozdil 95 a 98/100 oktanovych benzinu, kde je v ramci obsahu lihu vs ETBE(coz se s vyhodou pouziva jako zvysovac oktanoveho cisla) rozdilny uz samotny zakladni benzin bez aditivace.

Re: Hyundai i30. Prémiový benzín ORLEN VERVA 98.

Napsal: 26 bře 2023, 19:29
od dibarbora
Presne tak.... z prémiového (viac oktánového) benzínu sa robí zbytočná modla.... ktorá ňou ani nie je. Napr. na SK nemenovaná najväčšia sieť ČS sa ani netají, že v prémiovom benzíne (100okt) benzíne kombinuje ETBE spolu s bioethanolom. Význam viac-oktánového benzínu pre 99% motorov na trhu je pritom zanedbateľný.
Väčší problém je skôr podstatne menší predaj týchto palív a tým pádom aj pomalšia obmena v nádržiach. Takže riziko, že si človek priplatí za dobre odstáty bordel je dosť vysoké. Nedávna dosť masívna podpora(marketingová a zľavová) predaja prémiových palív zo strany značkovejších sietí ČS na SK pravdivosť tohto rizika dosť potvrdzuje...
Či sa to niekomu páči alebo nie, tak plechovka napr. VIFu v aute a jej pravidelné používanie pri tankovaní... aj na ČS Tank ono, tesco, metro.... je možno lepšie riešenie ako platiť niekomu náklady na marketingovú kampaň a samozrejme aj tučný zisk z predaja "zázračných palív"..

Re: Hyundai i30. Prémiový benzín ORLEN VERVA 98.

Napsal: 26 bře 2023, 20:53
od i30mpact
Hugo11 píše: 26 bře 2023, 17:48 Rafinerie nevyrabi zadny "premiovy", nebo "nepremiovy" benzin. Vyrabi benziny o danem oktanovem cisle. Ten "premiovy" benzin se z neho stane tak, ze do nej nasledne pridaji aditiva. Muzeme se bavit o tom, jake, kolik atp. ale rict, ze ''premiovy" benzin je neco jineho, nez proste benzin z rafinerie+aditiva je jednoduse nesmysl.
Druha vec je rozdil 95 a 98/100 oktanovych benzinu, kde je v ramci obsahu lihu vs ETBE(coz se s vyhodou pouziva jako zvysovac oktanoveho cisla) rozdilny uz samotny zakladni benzin bez aditivace.
Jistě, když si to takhle oddělíš. Ale pokud vezmeme benzín jako palivo, tzn. to, co lejeme do nádrže a nikoliv jako jeden z mezičlánků v řetezci na jehož počátku je ropa a na konci plná nádrž, tak "prémiový" benzín je typicky benzín + ETBE + aditiva. Normální benzín je benzín + etanol. To mi přijde jako dost velký rozdíl.

A mimochodem, i když do normálního benzínu naleješ aditiva, biosložky se nezbavíš, tzn. nedostaneš se na ekvivalent prémiového. Proto mi to doporučení preferovat "prémiový" nepřijde absurdní.

Re: Hyundai i30. Prémiový benzín ORLEN VERVA 98.

Napsal: 26 bře 2023, 21:30
od zopper
dibarbora píše: 26 bře 2023, 19:29 Takže riziko, že si človek priplatí za dobre odstáty bordel je dosť vysoké.
Na tom dobre odstatem bordelu prodlouzenem o pet nebo sest mesicu stani v nadrzi mi dneska po zime krasne a rychle chytil karburatorovy motor z ‘98. Cista Verva bez dodatecnych stabilizatoru. Po nepremiovych benzinech staci mesic stani a motorka chyta znatelne hur. Takze asi tak.