Stránka 2 z 7

Re: Čip

Napsal: 10 zář 2023, 16:09
od Maras
A veruze sa viem prilepit na niektore turba, co potom nechapu...

Tohle mne rozesmálo, díky za pobavení. Ta 1,2 motor bude asi raketka.. :lol:

Re: Čip

Napsal: 10 zář 2023, 16:16
od idam.i
Prečo nie?
S dobrým lepidlom. 8-[

Re: Čip

Napsal: 10 zář 2023, 18:10
od Minko
Hej asi tak ako ked ja obieham rozne bmw audi a podobne- ja sliapem tomu na krk a ten v spominanych autach ide 70-80 na 90tke a podobne 😀

Re: Čip

Napsal: 11 zář 2023, 09:33
od Durino
lumix píše: 09 zář 2023, 21:55
Durino píše: 07 zář 2023, 22:12 Mam skusenosti s cipovanim presne tohoto motora. Zdvihnuty vykon o 8 koni a 10nm. Citit to je, ale necakaj zazraky. Ak ti to urobia (v overenej firme) tak, ze upravia povodnu mapu v riadiacej jednotke a mierne ju modifikuju, tak by to malo byt OK. Mam tam ale viac uprav - studene sanie, zaizolovany komplet vyfuk, zaizolovane zvody, iridiove sviecky, specialna uprava v originalnom sani a na palive (co mnohi "neprekusli"), lahsie disky. Posledne upravy boli prave ciptuning a lahsie disky. A veruze sa viem prilepit na niektore turba, co potom nechapu... Ale turbotrojliter z toho samozrejme nie je - je to len "trochu" upravena 1,25 MPI. A hlavne, ze je bez toho turba.
A teď kolik to stálo a jestli to u takového auta stojí za to 🤔.
Jasne, ze mi to stalo za to. Najdrahsie boli disky Brock+TPMS, ale cena obycajna (disk cca 100 Euro/ks), taketo disky sa bezne vymienaju, takze to nie je polozka. Ciptuning 240 Euro, sanie, zvody, vyfuk, moje upravy dokopy okolo 150 Euro. Vsetko som si robil sam. Sviecky 9,60 Euro kus. Vysledok - je to uplne ine auto.

Re: Čip

Napsal: 11 zář 2023, 09:42
od Durino
slabostka píše: 10 zář 2023, 15:45 Stalo to tolko ze si mohol kupit o stupen silnejsi motor z ponuky. Ale ludskej tvorivosti nech sa prekazky nerobia kazdy ma nieco Svoje.
V case kupy auta silnejsia atmosfericka motorizacia nebola v ponuke. Auto bolo kupene na mestske jazdenie, caste kratke trasy (2km), obcasne dlhsie trasy.

Re: Čip

Napsal: 11 zář 2023, 12:25
od Durino
Maras píše: 10 zář 2023, 16:09 A veruze sa viem prilepit na niektore turba, co potom nechapu...

Tohle mne rozesmálo, díky za pobavení. Ta 1,2 motor bude asi raketka.. :lol:
Ano, obcas, ked mam naladu, tak sa lepim na dementa s turbom, co ma v obci, kde idem 60 tachometrovych predbehne 90tkou a za obcou pridu prve zakruty a kopceky, kde ho dobehnem (a ani neprekracujem rychlost) a tam zrazu dement s (prevazne naftovym) turbom spomaluje a brzdi ma. Na rovinke v obci je kazdy borec, ze ano. Hlavne, ked vidi Hyundai. Ale skutocny borec neprekracuje rychlost (nielen) v obci a ukaze sa az s prvou prudsou zakrutou mimo obce a vtedy vacsinou turboborec nechape, ked ma na zadku nalepenu i20. A vtedy sa zacnem bavit ja. Takto ho niekedy par km potlacim (podla zavaznosti, co spravil predtym) a potom necham, nakolko neprekracujem rychlost, pokial to nie je nevyhnutne, ked potom turboborec na rovinke medzi obcami zrychli na 130 uplne vystresovany. Nerobim to bezne, iba ked je niekto fakt dement a vyrazne porusuje predpisy (hlavne v obci) a potom mimo obce, kde sa da ist rychlejsie, ma brzdi, pricom v obci ma bez vahania predbehol pri mojich 60 tacho.

Re: Čip

Napsal: 11 zář 2023, 14:40
od milosh
Kámo to musím vidět na videu, jinak neuvěřím. Nemáš kameru v autě?

Re: Čip

Napsal: 11 zář 2023, 14:43
od Mr. HYUNDAI
Takových dementů s Ovcema nebo Prasákama v TDI jsou plné střední Čechy ](*,) ](*,) ](*,) .
Jednak je dráždí :hyu: , jednak značky EL.
A většinou se bavím stejně jako Durino...

Re: Čip

Napsal: 11 zář 2023, 15:38
od Durino
milosh píše: 11 zář 2023, 14:40 Kámo to musím vidět na videu, jinak neuvěřím. Nemáš kameru v autě?
Kameru v aute nemam, ale ak budem mat a nastane taka situacia, mozem niekde poslat zaznam. Nie je to kazdodenna vec, ale obcas sa to stane...

Re: Čip

Napsal: 13 úno 2024, 15:41
od cestovatelcasem
Maras píše: 10 zář 2023, 16:09 A veruze sa viem prilepit na niektore turba, co potom nechapu...

Tohle mne rozesmálo, díky za pobavení. Ta 1,2 motor bude asi raketka.. :lol:
Raketka neraketka. Někdo chipuje motor kvůli max. rychlosti a předjíždění, jiný kvůli lepšímu tahu do kopců nebo při větší zátěži, někdo ve snaze max. zefektivnit svůj motor (přeci jen v ČR nejezdíme v saharských podmínkách). A někdo jen experimentuje bez ohledu na následky.
Já se chystám na chip 1,2 G4LA ve staré i20 taky, páč motor má malý nájezd a je ve velmi zachovalém stavu. A když odejde při 150tis., tak koupím v zahraničí nebo na nějakym českym vrakáči (u Kladna, u Kolína...) identický méně ojetý a nechám ho tam namontovat namísto toho chipovanýho, no... Pokud jde o mě, o nějaký závodění mi vůbec nejde.

Re: Čip

Napsal: 13 úno 2024, 16:20
od Mexican
pokus o tuning maloobjemovej atmosfery skonci neuspechom. To je skoda penazi

Re: Čip

Napsal: 13 úno 2024, 17:18
od Maras
cestovatelcasem píše: 13 úno 2024, 15:41
Maras píše: 10 zář 2023, 16:09 A veruze sa viem prilepit na niektore turba, co potom nechapu...

Tohle mne rozesmálo, díky za pobavení. Ta 1,2 motor bude asi raketka.. :lol:
Raketka neraketka. Někdo chipuje motor kvůli max. rychlosti a předjíždění, jiný kvůli lepšímu tahu do kopců nebo při větší zátěži, někdo ve snaze max. zefektivnit svůj motor (přeci jen v ČR nejezdíme v saharských podmínkách). A někdo jen experimentuje bez ohledu na následky.
Já se chystám na chip 1,2 G4LA ve staré i20 taky, páč motor má malý nájezd a je ve velmi zachovalém stavu. A když odejde při 150tis., tak koupím v zahraničí nebo na nějakym českym vrakáči (u Kladna, u Kolína...) identický méně ojetý a nechám ho tam namontovat namísto toho chipovanýho, no... Pokud jde o mě, o nějaký závodění mi vůbec nejde.
Když nevíš co s penězi tak si klidně experimentuj. Ale jestli u atmo motoru neco poznáš, bude to jen tvá iluze vyššího vykonu.

Re: Čip

Napsal: 13 úno 2024, 18:19
od dibarbora
Ťažko vysvetľovať niekomu, čo tomu H... rozumie... :wink: . Ale na druhú stranu.. ak na tej atmosfére upraví profil vačiek, vymení piesty.. vyleští a optimalizuje sanie a výfuk... tak z toho snáď nejaký kôň navyše vydoluje... :mrgreen: .

Re: Čip

Napsal: 13 úno 2024, 18:57
od Durino
cestovatelcasem píše: 13 úno 2024, 15:41
Maras píše: 10 zář 2023, 16:09 A veruze sa viem prilepit na niektore turba, co potom nechapu...

Tohle mne rozesmálo, díky za pobavení. Ta 1,2 motor bude asi raketka.. :lol:
Raketka neraketka. Někdo chipuje motor kvůli max. rychlosti a předjíždění, jiný kvůli lepšímu tahu do kopců nebo při větší zátěži, někdo ve snaze max. zefektivnit svůj motor (přeci jen v ČR nejezdíme v saharských podmínkách). A někdo jen experimentuje bez ohledu na následky.
Já se chystám na chip 1,2 G4LA ve staré i20 taky, páč motor má malý nájezd a je ve velmi zachovalém stavu. A když odejde při 150tis., tak koupím v zahraničí nebo na nějakym českym vrakáči (u Kladna, u Kolína...) identický méně ojetý a nechám ho tam namontovat namísto toho chipovanýho, no... Pokud jde o mě, o nějaký závodění mi vůbec nejde.
Nenechaj sa odradit. Ak ta to bavi a rad experimentujes, preco nie, ak su na to peniaze. Ak si das ciptuning, nezabudni minimalne na upravu sania. Ja mam v sani za filtrom bassreflexovy natrubok a aj vpredu pred chladicom tiez. Ked chces, mozem napisat viac. Neviem, ako je to u starsej i20, ale verzia 2016 ma nedobre urobene sanie (nasavaciu cast). Vzduch sa tam mota a nejde priamo tam, kam ma ist. Po uprave sania to dost citit. Co som si vyskusal 1.0 T-GDI 74kW, tak moje auto taha porovnatelne vykonovo. A hlavne ide okamzite do otacok. Ale ja mam viac uprav. Mimochodom, ten 1.0 T-GDI trojvalec ma otrasny zvuk.

Re: Čip

Napsal: 13 úno 2024, 20:07
od Mexican
wait what? ze 1.0tgdi ide horsie nez 1.2 atmo (63kw)? mno. Na to sa da reagovat asi len usmevom s takym tym "pravdaze mas pravdu, draha" :-)

Stonic ma napisane u 74kw celkom ospalej verzie Euro6d 0-100 za 10.7 sekundy. I20 s 1.2 63kw motorom ma 12,7. V prospech maleho tgdi hovori aj krutiaci moment (172Nm pre Tgdi vs 121Nm pre i20 1,2 Cvvt. Hmotnost Stonic 1195kg vs 1045kg

takze stonic (ktory je v zasade vacsi, ak by som tam dal rio/novu i20 cisla su ine) je aj napriek vyssej hnotnosti (dost vacsej hmotnosti) vyrazne rychlejsi a pruznejsi. Tych 11kw dost poznat. Proste to treba vziat realisticky.

trojvalec ide krasne do otacok a zvuk je... zaujimavy. Rozhodne prijemnejsi v otackach ako 1,6tgdi ktory mam v Tucsonovi

stracat cas a peniaze tunenim malej atmosfery neprinesie ziadny meratelny narast. to uz pomoze vyhodit rezervu, nechat zenu doma a jazdit s prazdnou nadrzou :-) tam clovek usetri kila a mozno to prida nejaku tu desatinku

tu 1,2 som daval euro5. Ak by sme riesili 1,2DPI rozdiel by bol este vacsi