Stránka 2 z 2

Re: 1.5 tgdi strata tahu

Napsal: 22 dub 2025, 19:47
od januar1
imagine píše: 22 dub 2025, 18:35 Jupííí, tak jsem se dočkal. Po třech letech mi konečně zůstalo svítit pečené kuře. Za tu dobu 5x po vypnutí a nastartování vždy zhaslo. Bylo to většinou na dálnicích a já byl donucen sjet, zastavit a vyrazit dál. V "Autorizovaném servisu" mi vždy tvrdili, že v historii nic nenašli. Až teď, je to donutilo vyměnit EGR ventil. Otázka co to udělalo s motorem za ty roky. Po startu motor celkem pěkně cvaká...
Poslední můj spalovák. 8)
A prave preto som isiel do BEV aby som nemusiel riesit uz tieto blbosti, co som roky riesil na spalovakoch. Pekne si doma dobijem a idem kam chcem a nie spoliehat sa ci mi vyhodi kontrolka motora a zasa hladat,co zasa nejde ako ma.

Re: 1.5 tgdi strata tahu

Napsal: 07 kvě 2025, 19:25
od imagine
Ahoj, lze u i30 s OBD jednotkou do 500,- načítat realtime chyby na cívkach? Můžete doporučit i software? Díky.

Re: 1.5 tgdi strata tahu

Napsal: 23 kvě 2025, 12:24
od luki28n
Tak já měl úplne stejný problém. Při plynu na podlaze, nebo prudkém zrychlení cukání auta. V jednu chvíli začala blikat kontrolka motoru. Po vypnutí zapoalování a nastartování kontrolka nesvítila, ale problémy pokračovaly. Dnes jsem jel do servisu a zjištěny vadné cívky na válci 1 a 3, vyměněno asi za hodionu a půl v rámci záruky. Cívky na zbylých dvou válcích měnil předchozí majitel, tak doufám že už bude klid :D :D

Re: 1.5 tgdi strata tahu

Napsal: 04 čer 2025, 12:14
od Srandista
imagine píše: 07 kvě 2025, 19:25 Ahoj, lze u i30 s OBD jednotkou do 500,- načítat realtime chyby na cívkach? Můžete doporučit i software? Díky.
Neviem co myslis tym "realne chyby na cievkach". S takym tym klasickym BT OBDII modulom za par korun som vedel nacitat chybu, ktoru mi auto ulozilo, ked mi cievka blbla. Grilovane kura mi vtedy blikalo, ale nezostalo svietit, v ECU ale bola chyba ulozena. Ako SW na vycitanie problemu som pouzil Torque na Androide.

Re: 1.5 tgdi strata tahu

Napsal: 10 čer 2025, 11:20
od MiroslavJanec
petzl62 píše: 21 lis 2024, 22:59 Spíš je zajímavé, že to v paměti nezůstane a po vypnutí se to samo smaže. Takže nevypínat motor po rozsvícení kuřete :idea: a závada jde načíst.
Divne to je, lebo mne na Fabii II 1.2 HTP 2009 v pameti ostalo zapisane aj to, ze ked v zime pocas Covidu sme nejazdili cca 3 mesiace, tak tam ostal zapis nizka uroven napatie (nastastie motor startoval na prvu supu, kedze jazdil iba dlhsie trasy) a pred STK som ju meusel vymazavat, lebo pamet zavad musi byt prazdna.

Re: 1.5 tgdi strata tahu

Napsal: 10 čer 2025, 11:24
od MiroslavJanec
januar1 píše: 22 dub 2025, 19:47 A prave preto som isiel do BEV aby som nemusiel riesit uz tieto blbosti, co som roky riesil na spalovakoch. Pekne si doma dobijem a idem kam chcem a nie spoliehat sa ci mi vyhodi kontrolka motora a zasa hladat,co zasa nejde ako ma.
Tak v dnesnej dobe spalovaky s milion snimacmi, riadiackami a milion "vylepseniami", aby to zralo o 0,5 l na 100km ale tym ze znizia vykon tak nakoniec zerie o 0,5l viac uz nie su tie, co byvali predtym.

BEV v dnesnej dobe ma paradoxne ovela menej elektroniky a snimacov (a teda menej problemov) ako spalovak.
Len keby z dnesnych aut toho nerobili "mobily s podvozkom" tak by som to tiez privital.

A bohuzial 1/2 BEV sa v dnesnej dobe robi na podvozkoch spalovakov a to nie je tiez bohvieco. Idealne by bolo, aby bol na BEV motor/generator v kazdom kolese a nepouzivali sa prevodovky a rozvodovky, kde su tiez dost velke straty.