Re: Svieti kontrolka motora servis odporuca vymenit katalizator
Napsal: 11 lis 2024, 20:50
Tvl, 4000 E za katík?? Jsem myslel, je je to tak za litr (1000). Podle me zlodejna
musi byt prece nejaka druhovýroba.

Forum pro fanoušky značky Hyundai
https://www.hyundaiclub.net:443/
No zevaj tieto katalyzatory pasuju pre 2hu generaciu i ked po eshopoch je aj pre tretiu generaciu. Riesil som to aj cez nameho v servise a nevedel sa ku konkretnemu dielu katalyzatora pre tretiu generaciu naozaj dohladat. Preto zistujem ci to uz neikto niekedy vyriesil aj mimo hyndai.Vysous píše: 11 lis 2024, 12:05 Já tomu asi nerozumím. Za 2 minuty googlení jsem našel třeba "https://www.automobilovedily24.cz/as/15845647". Něco jsem pochopil špatně?
Fry píše: 11 lis 2024, 13:39Originál je drahý - je to keramický katalyzátor a stojí to raketu - tých 4000€ mi ale príde ale tiež celkom dosť, 2000€ by som veril.janyso píše: 11 lis 2024, 11:58 Ahojte vsetci.
uz sa vam stalo ze pri zanovnom aute a nabehu 60 000 km vam vysvietila kontrolka motora a chyba bola katalizator?
V servise mi ukazali fotku ze katalizator sa uz deformuje a ze by ho odporucali vymenit. tu anstava problem ekdze auto je rok po zaruke a vymena stoji 4000 eur co mi pride ako poraidna palka za auto ktore ma aktualen hodnotu +- 11 000
riseili ste take nieco s i30tkou alebo ako by ste take neico riesili ? ako som taz zistoval ten katalizator na tretiu generaciu hyndai zatial velmi od inych vyrobcov sa zohnat neda![]()
Náhrady bývajú väčšinou oceľové - čiže vydrží tak 25K km a je to zase na výmenu - otázka je prečo sa ti rozpadol? V mojom aute to bol problém s únikom oleja a chladiacej do valcov - čo si následne odniesol (okrem iného) katalyzátor.
Veľa toho nevymyslíš, buď originál alebo náhrada s obmedzenou životnosťou ale za menšiu cenu.
No urobili celkovu diagnostiku aspon dufam. Uviedol som ze nech sa spravi celkova diagnostika nakolko pred tyzdnom mi ta kontrolka zasvietlia a potreboval som to urgentne zistit a v neautorizovanoms ervise diagnostika nic enzsitlia. Ale rozsvietla sa znova a tak som to urgoval uz v aiutorizaku a tam zistili problem na katalyzatore ale nic viac envraveli co an to ma vplyv ale len ze asi kratke jazdy. je pravda ze auto je vyuzivane casto v meste ale kiklometrovo je 70-80 percent najazdu dialnica. tj. cez tyzden mesto (nie kazdy den) cez vikendy dialnica 1x do mesiaca cez 400km na dialnici. co mi spravilo najvacsi najazdmozecek píše: 11 lis 2024, 17:21 asi hloupej laickej dotaz .. ale jak by se cokoli z katiku mohlo dostat do valcu? Napada me jen kdyz auto pujde do kotrmelcu a to uz katik nikdo resit nebude. Vse by melo jit ve smeru vyfukovych spalin ne? A co se na nem muze pokazit tak aby to auto poznalo? Ze se vysype hadam pozna druha lambda. Ze se ucpe pozna nejake cidlo tlaku. Tedy prvne bych se asi pidil po pricine/nasledku zavady .. tj komplet diagnostika a vychazet z toho zda motor bezi jak ma, nepali moc paliva, bezi na vsechny valce, zda jsou udaje z lambda ok, atd. Jako jen rict ze je katik deformovany tak je na vymenu je docela jednoduche .. a jestli to tvrdi nejaky sotva zletily tele v autorizaku potom tuplem. Taky se muze stat ze novy katik odejde velmi rychle ptze se nevyresi pricina at uz byla jakakoli. Jen tak nahlas premyslim, kdyz premitam co me treba ceka![]()
Máš na to skreslený pohľad... rsp. málo o tom vieš. Diely (nie náhradné diely) do prvovýroby idú vo veľkom v režime JIT od dodávateľa priamo na linku do automobilky. Takže réžia okolo toho je minimálna a prakticky okamžite je to namontované na výrobku(aute) a ide to k zákazníkovi.mozecek píše: 12 lis 2024, 00:02 a ceny ND ujsou zlodejina .. prostym souctem cen nahradnich dilu by i30 stala misto 500tis nejmin mega
Nepoznám kvalitu jednotlivých náhrad, či sa oplatí priplatiť si za drahšiu náhradu? asi nie. Tu treba riešiť so servisom čo má skúsenostijanyso píše: 12 lis 2024, 10:26Vies mi doporucit nejaku nahradu ? fakt ten katalyzator je strasne tazko asi zohnat. a popravde z nejakejh buracky katalyzator tomu by som tiez moc uz potom enveril![]()
Predsalen niesu to 5te dvere ktore clovek nema problem zobrat aj z vrakoviska
Nevim uplne presne jak je to u korejcu, ale od treba dily od VW koncernu si muzes koupit prvovyrobu s logem nebo druhovyrobu coz je dil ze stejneho listu bez loga pripadne s horsim povrchem, a pak aftermarket (napr plech uz treba nemusi presne licovat apod). Cenove je to odstupnovane. U korejcu asi jak rikas se docela brani prodat technologii a stroje dal, takze je jen prvovyroba a tu si nechaji nekrestansky zaplatit. Typicky priklad je i30 motor 1.5 DPI vs 1.0 Tgdi .. u noveho auta rozdil 10tisic. Prakticky je tu navic turbo, GPF a mozna i dvouhmota ale nechci kecat ... tak a ted kolik si reknou za nove turbo nebo za novy GPF ? rekl bych tak 50tis za kazdy dil .. to mi neprijde fer. A neni to o JIT, marzi a skladu. Stejne tak ten katalyzator neni v realu tak kritickej a drahej
Tak si skus poskladat noveho Golfa z ND, budes na tom velmi podobne. Vsetky auta, ktore by si skladal z ND, by ta vysli drahsie ako nove auto pri kupe.mozecek píše: 12 lis 2024, 00:02 a ceny ND ujsou zlodejina .. prostym souctem cen nahradnich dilu by i30 stala misto 500tis nejmin mega