Stránka 2 z 3
Re: 1.STK - závada
Napsal: 01 črc 2025, 12:32
od Maras
Krom toho, jestli jsi dosud nepoužíval aditiva, tak začni. VIF super benzín aditiv.
Re: 1.STK - závada
Napsal: 03 črc 2025, 08:46
od motorol
Pořád se říká, že auto má sloužit lidem a tady čtu, že před emisema se musí prohnat, brzdit motorem, aby se vypálilo GPF, dobít baterka a nalejt aditiva. Uz vůbec nepočítám to, ze musí být ohřátý katalyzátor, což treba v zimě při delší fronte sladit všechny tyto parametry dohromady musí být úchvatné…
Re: 1.STK - závada
Napsal: 03 črc 2025, 09:57
od dibarbora
STK/EK sú čím ďalej dôkladnejšie a autá so spaľovacími motormi čím ďalej zložitejšie. Takže vo výsledku sa môže stať, že moderný priamovstrekový prepĺňaný zážihový motor môže mať problém prejsť aj cez prvú EK po 4 rokoch... stačí, že to jazdilo 4 roky ako mama taxi a na problémy je zarobené.
Bohužiaľ spejeme asi do doby keď bude dlhodobo udržateľný asi len elektromobil... spaľovacie autá ostanú len pre nadšencov.
Re: 1.STK - závada
Napsal: 03 črc 2025, 10:56
od motorol
Tím ale říkáš, že kupci nových spalovacích aut mají černého Petra, protože takové auto bude v budoucnu neprodejné. Ostatní si nechají buď starou vránu bez těchto věcí nebo koupi BEV.
Re: 1.STK - závada
Napsal: 03 črc 2025, 12:57
od petercheco
No hlavně tím říká, ať už se všichni vyprdneme na přímovstřikové oturbené motory

. Ještě, že jsem volil 1.5 DPI

Re: 1.STK - závada
Napsal: 03 črc 2025, 13:20
od mozecek
sam za sebe mluvi TUV report .. treba Tesel neprojde technickou 20% po 4 letech
nastesti se tam o korejcich moc nepise tak jsme spis v prumeru, zminen jen IX20 a Tcuson a to jeste relativne pozitivne, velmi stara i30 uz moc nedopadla
https://en.cebia.com/detailArticle/the- ... eport-2025
Re: 1.STK - závada
Napsal: 03 črc 2025, 13:59
od milosh
Jaky Korejci, vzdyt to je po skodovce druha nejprodavanejsi ceska znacka

Re: 1.STK - závada
Napsal: 03 črc 2025, 14:58
od dibarbora
motorol píše: 03 črc 2025, 10:56
Tím ale říkáš, že kupci nových spalovacích aut mají černého Petra, protože takové auto bude v budoucnu neprodejné. Ostatní si nechají buď starou vránu bez těchto věcí nebo koupi BEV.
Čierneho Petra budú mať v rukách oba tábory, lebo to zatiaľ nevyzerá na ekonomický zázrak.. t.j. dôstojný, rozumne vybavený elektromobil za dostupné peniaze v ponuke stále nie je. Rovnako to aj smeruje k tomu, že spaľováky budú postupne vytláčané na okraj rôznymi legislatívnymi a daňovými obštrukciami. Dnes prevádzkovaná stará vrana (ale aj moderný spaľovák) bude "zajtra" niečo čo sa ekonomicky nevyplatí prevádzkovať. Takže vo výsledku bude viac ľudí chodiť pešo, sockou a menej vo vlastnom aute
Re: 1.STK - závada
Napsal: 03 črc 2025, 16:32
od motorol
Nic rychlého nebude, hezky pomalu budou vařit žábu, protože jednak nikdo rychle nevyrobí náhradu, druhak o voliče nechceme přijít, atd… taky kam by vyhodili všechna stará auta? Takže proces bude pomalý, pokavad to projde emisema. Pokud budou emise problém, tak to dost zrychli.. No a stará auta mají šanci emise splnit snaze a levněji..
Když se rozhlídnu okolo, tak že by někdo plánoval víc chodit pěšky rozhodne nevypadá.
No a Bev- tam záleží v jaké vodě lovíš, pokud chceš automat a nezávislé topení, tak už třeba u kodiaka/eniaka , karoka/elroka máš nějakou cenovou paritu.
Pokud lovíš ve vodách základní i30, tak tam ještě hodně casu uteče než to tam klesne.
Re: 1.STK - závada
Napsal: 05 črc 2025, 18:25
od ORBITH46
imagine píše: 30 čer 2025, 12:13
Ahoj, také první STK s i30 1,5TGdi a hned mě stopli na emisích. Motor běží na volnoběh ve vyšších otáčkách. Je to fakt super, když jezdíte pravidelně do autorizáku a necháte tam za 4 roky na 6.garančkách skoro 50litrů a auto nevyhovuje.
](./images/smilies/eusa_wall.gif)
Snad za to nemůže ta super aktualizace jednotky motoru na 1. Garančce. Auto bylo rázem po startech hlučnější a ve vyšších otáčkách. Prý to tak má být.
Ahoj všem,
vlastním Hyundai i30 Fastback, 1.5 T-GDI, 117 kW, auto má 4 roky a najeto 42 000 km.
Dnes jsem byl poprvé na STK a hned mě vyřadili při emisní kontrole – viz přiložený protokol.
Důvodem byly údajně zvýšené volnoběžné otáčky, motor běží stále na cca 800 ot./min.
Včera přitom auto prošlo bez problémů 4. garanční prohlídkou v autorizovaném servisu.
Máte někdo s touto motorizací podobnou zkušenost?
Byli jste už na STK? Jaké hodnoty volnoběhu vám tam naměřili, případně jaké jsou podle vás předepsané? Řešíme to zde ve skupině
https://www.facebook.com/groups/1095205 ... 4139367904
Baterii jsem dobil, tankuji NAT98 a malinko to kleslo, ručička je na +-750

Re: 1.STK - závada
Napsal: 05 črc 2025, 21:27
od dibarbora
Tam tých súvislostí bude asi viacero... aj aktuálny stav 48V baterky do toho môže "prehovoriť".
Re: 1.STK - závada
Napsal: 05 črc 2025, 23:09
od Boryš
Mám na problémy s STK jeden recept: nechat udělat TK servis. Ať se stará, nechá si to zaplatit...
U každého auta co jsem měl na starosti nebo vlastnil a vlastním jsem to tak řešil a řeším. Zaplatím něco navíc, ale mám to bez starostí.
Re: 1.STK - závada
Napsal: 06 črc 2025, 10:23
od sud
presne tak, dat auto do Hyundai servisu a auto prejde cez STK/EK bez problemov v ich zazmluvnenom STK/EK pracovisku (hlavne co sa tyka blbosti typu zly vysledok EK na novom aute a typ ziarovky v svetlomete.. )
Re: 1.STK - závada
Napsal: 06 črc 2025, 13:20
od milosh
To mi fakt nekdo reknete, co presne musi byt u relativne noveho auta zavada, aby neproslo pres stk? Kdyz pominu tem prispevku, tak prece kdo se o auto stara a dodrzuje servisni prohlidky, nemuze mit problem s stk ani za 10 let ne?
Re: 1.STK - závada
Napsal: 06 črc 2025, 14:19
od idam.i
Stačí ako písal Dibarbora.Bateria mildhybridu,nie štartovacia.

Inak mildhybrid bateria u Suzuki Vitara stojí 2.700e.
