
úvahy k malým úpravám sání u 1,4l MPI (G4LC)
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
Re: úvahy k malým úpravám sání u 1,4l MPI (G4LC)
Ach jaj na tychto malych motoroch su vsetky tieto upravy skor na urovni placebo nez realneho efektu. Skor by som peniaze zhromazdoval na vymenu za nieco so silnejsim motorom ak to nutne potrebujem alebo ak potrebujem vyresetovat hlavu tak na nejake zazitky na reset hlavy. Toto su fakt premarnene peniaze. Ten efekt tak budete vidiet pretoze mozog ho chce vidiet nie preto ze tam je realne. A ako pisem ak realne bude, nebude mat zasady vplyv na prejav motora. 

Dacia Duster TCe 100 LPG Arizona Orange Journey + country pack 01/2024-
Hyundai i20 1.2 62kw CHIC Phantom black + winter pack 8/2017
ex Škoda Fabia 7/2019 - 1/2024
ex Kia cee´d_SW 02/2015 - 08/2017
Hyundai i20 1.2 62kw CHIC Phantom black + winter pack 8/2017
ex Škoda Fabia 7/2019 - 1/2024
ex Kia cee´d_SW 02/2015 - 08/2017
- Reklama
Re: úvahy k malým úpravám sání u 1,4l MPI (G4LC)
Tak zvyšiš množstvo vzduchu....aby stúpol vykon musiš zvýšiť dodavku paliva umerne k tomu vzduchu. Urobî to sama RJ? Sú tie mapy tak nastavené?
Ak chceš niečo prezentovať musíš mať niečo zmerané. Citelný efrekt- to je čo? Kone navyše? Koľko? Nm navyše? Koľko? Lepšia akceleracia? O koľko?
Ľudia si kùpia najslabsie motorizacie a potom špekulujú.... Beriemm to ako trávenie času ale realne 1.2 benzin...z toho nič citeľnê nevydoluješ
Ak chceš niečo prezentovať musíš mať niečo zmerané. Citelný efrekt- to je čo? Kone navyše? Koľko? Nm navyše? Koľko? Lepšia akceleracia? O koľko?
Ľudia si kùpia najslabsie motorizacie a potom špekulujú.... Beriemm to ako trávenie času ale realne 1.2 benzin...z toho nič citeľnê nevydoluješ
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Prius plug in 2024
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Prius plug in 2024
Re: úvahy k malým úpravám sání u 1,4l MPI (G4LC)
Jedna z prvnim uprav, co jsem delal na moji nexii nekdy v roce 2002, byl sportovni filtr KN. Pry to melo pridat nejake kone (tak urcite), ale vyfuk dostal takovy hrubsi zvuk, jakoby "ladeny". Vyhoda je, ze ac filtr stoji kolem 2000kc, tak vydrzi roky a staci ho pravidelne cistit. Takze neni nutne kupovat papirove filtry co 2 roky, ale staci ti jeden. Za zkousku to stoji.
Re: úvahy k malým úpravám sání u 1,4l MPI (G4LC)
To su tie filtre ktore okrem vzduchu pustia aj najviac prachovych castic do motora? Nieco za nieco
https://www.motorkari.cz/tema/?t=176802
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Prius plug in 2024
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Prius plug in 2024
-
- **
- Příspěvky: 173
- Registrován: 07 dub 2022, 17:19
Re: úvahy k malým úpravám sání u 1,4l MPI (G4LC)
to Durino: díky moc za věcný postřehy a doporučení. Většinu z toho naštěstí už načtenou mám
Níž pár z nich okomentuju.
to Idam.i: vše z toho dělám, bez obav. I když jsem měl trochu potíže dostat se pod zakrytovanej motor ke šroubům převodovky pro výměnu převodovýho oleje...
Další důvod, proč se u naší atmosféry nebojím tuhle mod udělat, je ten, že mám po střetech se srnami a zajíci už natolik vorvanej přední nárazníkovej skelet, že si radši koupim celej novej. Takže se bude montovat sání s komplet celým předkem hezky znovu, aby to pak i trochu líp vypadalo. Zatím předek mý i30 vypadá, jako kdyby se zrovna vrátila z bojů na Donbasu
Pokud jde o novej způsob hadicovýho spojení 1,4l motoru s AFE Stage2 56-70024R kitem, nevybral jsem si ho proto, že je původně 2l motory, ale na rozdíl od všech ostatních podvariant AFE výrobce pasujících pro jiný typy
motorů (1,4l t-GDI, 1,6l atmosféru, 2l...) měl tenhle intake kit vývod z airboxu nejpodobnější tomu, kterej by byl nutnej u 1,4l G4LC. Prostě jednak velmi krátkej, docela těsně vedle filtrboxu a dokonce i podobně zahnutej. Samozřejmě rozdíly oproti směru a vstupu do sání 2l motoru, pro který je Stage2 56-70024R určenej, se najdou. Jednak je v tomhle kitu AFE hadice 2,75" -> 3", na rozdíl od potřeby mít u 1,4l G4LC hadici 2,5" ->3". Pak nebylo možný si nevšimnout drobnejch změn v prostorový orientaci vedení AFE hadice z airboxu do motoru.
Napřed jsem několik dní hledal na netu všechny možný kvalitnější krátký vysokoteplotní hadice (vč. těch "flexible"), který by se daly použít pro uvažovanou vzdálenost jen cca 15+cm mezi 1,4l G4LC motorem a AFE airboxem. Nebylo to tak úplně jednoduchý přehrabávat se v těch s*ačkoidních příslušenstvích k sání, ale pár snad kvalitních jsem našel. Představte si, co na amazonu prodávají a ještě propagujou jako bůhvíco - hadice z glass-fiber. No samozřejmě si pak pár řidičů postěžovávalo, že se postupem času neorigiální hadice začínají zevnitř jakoby odlupovat na fragmenty a jde jim to hezky pěkně přímo do motoru k jeho likvidaci. Tihle shit výrobci pak jako ochranu začali přidávat popisky "jen pro účely odchozích, ne příchozích půroudění vzduchu", haha...
Neuralgickým bodem pro mě jako laika bude to krátký spojení mezi AFE boxem a motorem a pak otázka, co s tím malým vývodem (hadičkou) bokem od sací trubky těsně u vstupu do motoru. Ono se totiž na inetu objevila jedna reviews ve vztahu k Afe airboxu a
, že jim nesedělo AFE příslušenství s tím, co
motory standardně mají v OEM vedení. Viz první fotka s šipkama.
To, co zmínil Durino, vypadá jako trubky/hadice používaný spíš v audiotechnice, nebo se pletu? Nic proti, sám jsem taky hifista s odhlučněnou starou i20
, ale přijde mně, že míň práce při montáži a lepší prostorový rezervy mezi motorem a airboxem by byly nejspíš s něčím silikonovým pružným, ne? Dost se mně líbily redukce a hadice viz fotky z amazonu aj. níž. Je ale těžký si u nich ověřit, jakým teplotám zvládnou odolat. Řekl bych ideálně 150°C+, 300°C+ ještě spíš ?
Plánuju ještě při výměně celýho nárazníku vyměnit OEM násosku za AFE "dynamic air scoop" zpoza chladiče, ale to nepovažuju za důležitý. Tam asi přínos pro proudění vzduchu nebude tak citelnej. Navíc bych jí chtěl pro jistotu zepředu zakrytovat velmi jemnou mřížkou proti vniknutí bláta, listů, hmyzu aj., takže tím tak trochu výhodu lepšího proudění AFE "násosky" oproti tý OEM těsně pod předním okrajem hauptny degraduju..
To by musely být násosky hned dvě třeba tak, jak To australská Velossa dělá třeba pro KIA Stinger. Jenže jednak by to byla u i30 dost práce před radiátorem navíc, jednak by druhá přidaná násoska byla dost blízko nejen radiátoru, ale i motoru, takže vzduch od ní by byl asi teplejší než u toho OEM umístění v i30.
Spíš ještě dotaz do publika
: je mi jasný, že na inetu se přínos aftermarket sání u jakejchkoliv motorů ze strany všech aftermarket výrobců záměrně nadsazuje. Na asijskejch fórech a i na pár dalších jsem ale našel opakovaný dojmy uživatelů, kteří si tohle nechali namontovat, že kromě změny hluku od vozidla (to je mně víceméně jedno, i30 bude odhlučněná pozdějš komplet zevnitř) zaregistrovali nepatrně rychlejší reakci motoru při náhlejším sešlápnutí plynu než u OEM airboxu. To mně napřed přišlo zvláštní, protože tohle vylepšení propagujou spíš výrobci nejrůznějších pedal commanderů. Pak jsem si ale při vědomí toho, jak neskutečně dlouhý, mnohonásobně zahnutý a restriktivní to vzduchový vedení do motoru je, říkal, jestli to třeba není tím, že motoru prostě pár milisekund od sešlápnutí plynu trvá, než se doslova "pohne ta masa vzduchu" v restriktivním OEM sacím potrubí skrz hadice do motoru. U AFE, K&N, Forged, MST atd. jsou ty délky samozřejmě mnohem kratší. Jenže ze všech ostatních aftermarket řešení jsem zjistil, že jen AFE Takeda dělá plně uzavřený typy vhodný/typizovaný pro
. Všichni ostatní buď pro
nevyrábějí nic a holedbají se jen údajnou univerzálností pro jakýkoliv auta, anebo ještě hůř jedná se o "otevřený" typy pro ""lepší zvuk motorů"" (pro mne jako pragmatika = nejde vlastně o cold air intake, ale hot air intake, protože tihle další výrobci dopustí vniknutí teplýho/horkýho vzduchu z motorovýho prostoru dovnitř jejich airboxu jen kvůli zvuku...
PS: Samozřejmě jsem narazil i na pár firem tady v ČR, který se DIY úpravama sání živí. Včetně jedný (dle veřejných info snad i slibný) z Ostravska. Ale abych neprovokoval Miloshe přikládáním odkazu na ně
, radši jen zmíním, že zatím se pokusím(e) se známým udělat vše vlastními silami. Vzhledem k nutnosti nejprve dokoupit kromě AFE i celej novej nárazník to bude dost trvat. Ale výsledek dám vědět

to Idam.i: vše z toho dělám, bez obav. I když jsem měl trochu potíže dostat se pod zakrytovanej motor ke šroubům převodovky pro výměnu převodovýho oleje...
Další důvod, proč se u naší atmosféry nebojím tuhle mod udělat, je ten, že mám po střetech se srnami a zajíci už natolik vorvanej přední nárazníkovej skelet, že si radši koupim celej novej. Takže se bude montovat sání s komplet celým předkem hezky znovu, aby to pak i trochu líp vypadalo. Zatím předek mý i30 vypadá, jako kdyby se zrovna vrátila z bojů na Donbasu

Pokud jde o novej způsob hadicovýho spojení 1,4l motoru s AFE Stage2 56-70024R kitem, nevybral jsem si ho proto, že je původně 2l motory, ale na rozdíl od všech ostatních podvariant AFE výrobce pasujících pro jiný typy

Napřed jsem několik dní hledal na netu všechny možný kvalitnější krátký vysokoteplotní hadice (vč. těch "flexible"), který by se daly použít pro uvažovanou vzdálenost jen cca 15+cm mezi 1,4l G4LC motorem a AFE airboxem. Nebylo to tak úplně jednoduchý přehrabávat se v těch s*ačkoidních příslušenstvích k sání, ale pár snad kvalitních jsem našel. Představte si, co na amazonu prodávají a ještě propagujou jako bůhvíco - hadice z glass-fiber. No samozřejmě si pak pár řidičů postěžovávalo, že se postupem času neorigiální hadice začínají zevnitř jakoby odlupovat na fragmenty a jde jim to hezky pěkně přímo do motoru k jeho likvidaci. Tihle shit výrobci pak jako ochranu začali přidávat popisky "jen pro účely odchozích, ne příchozích půroudění vzduchu", haha...
Neuralgickým bodem pro mě jako laika bude to krátký spojení mezi AFE boxem a motorem a pak otázka, co s tím malým vývodem (hadičkou) bokem od sací trubky těsně u vstupu do motoru. Ono se totiž na inetu objevila jedna reviews ve vztahu k Afe airboxu a


To, co zmínil Durino, vypadá jako trubky/hadice používaný spíš v audiotechnice, nebo se pletu? Nic proti, sám jsem taky hifista s odhlučněnou starou i20

Plánuju ještě při výměně celýho nárazníku vyměnit OEM násosku za AFE "dynamic air scoop" zpoza chladiče, ale to nepovažuju za důležitý. Tam asi přínos pro proudění vzduchu nebude tak citelnej. Navíc bych jí chtěl pro jistotu zepředu zakrytovat velmi jemnou mřížkou proti vniknutí bláta, listů, hmyzu aj., takže tím tak trochu výhodu lepšího proudění AFE "násosky" oproti tý OEM těsně pod předním okrajem hauptny degraduju..

Spíš ještě dotaz do publika



PS: Samozřejmě jsem narazil i na pár firem tady v ČR, který se DIY úpravama sání živí. Včetně jedný (dle veřejných info snad i slibný) z Ostravska. Ale abych neprovokoval Miloshe přikládáním odkazu na ně

- Přílohy
-
- AfeTakeda_Stage2_on_i30_mounted -separate_hose_issue.jpg (92.33 KiB) Zobrazeno 295 x
-
- System1Designs_S1D4360+4500+4480_2.5-3inch_45degree_silicone_hose&clamps.jpg (52.74 KiB) Zobrazeno 295 x
-
- Spectre_performance_8751_black_3inch_to_2,5inch_coupler-adapter.jpg (229.35 KiB) Zobrazeno 295 x
-
- amazon -Bekelan_all_intake_hose_variations +ALL_HOSE_DIMENSIONS.jpg (188.99 KiB) Zobrazeno 295 x
-
- VelossaTech_big_mouth_DUAL_ram_air_intake_snorkels_for_Kia_Stinger_2018+_3.3T -1.jpg (167.03 KiB) Zobrazeno 295 x
Re: úvahy k malým úpravám sání u 1,4l MPI (G4LC)
Hele ja ho mel par let, stejne jako to auto, tak holt mladicka nerozvaznost. To jeste temer nebyl internet, aby mel clovek osvetuslabostka píše: 31 srp 2025, 17:46 To su tie filtre ktore okrem vzduchu pustia aj najviac prachovych castic do motora? Nieco za niecohttps://www.motorkari.cz/tema/?t=176802

Re: úvahy k malým úpravám sání u 1,4l MPI (G4LC)
Vsak on ten motor sa nevydrie za tyzden. Plus otazka kto kde jazdi. V Ostrave bolo asi viac prachu ako v Pisku .
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Prius plug in 2024
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Prius plug in 2024
Re: úvahy k malým úpravám sání u 1,4l MPI (G4LC)
Cestovatelcasem To s tym sanim si viem predstavit pri stojacom aute- tam vsak rozhoduje na rozbehu aj praca so spojkou takze technicky to nema ziadny vplyv. Pri pohybe aute je vzduch do sania hnany naporovo- sanie necaka na skrtaciu klapku aby vzduch nasalo- po jej otvoreni proste vzduch ktory je v sani je potiahnuty motorom a zaroven zatlaceny naporom dalsieho vzduchu tam kam ma ist. Cize z technickeho hladiska si neviem predstavit ako by to mohlo ovplyvnovat- za mna len dalsi placebo efekt.
Dacia Duster TCe 100 LPG Arizona Orange Journey + country pack 01/2024-
Hyundai i20 1.2 62kw CHIC Phantom black + winter pack 8/2017
ex Škoda Fabia 7/2019 - 1/2024
ex Kia cee´d_SW 02/2015 - 08/2017
Hyundai i20 1.2 62kw CHIC Phantom black + winter pack 8/2017
ex Škoda Fabia 7/2019 - 1/2024
ex Kia cee´d_SW 02/2015 - 08/2017
-
- **
- Příspěvky: 173
- Registrován: 07 dub 2022, 17:19
Re: úvahy k malým úpravám sání u 1,4l MPI (G4LC)
Bohužel ty scany ani po zvětšení nejdou pořádně přečíst. Na inetu mně AI říká, že jde o speciální vydání světa motorů z r.2024, ale když jsem byl dnes v národce najít to správný vydání, kde by byl tenhle test, žádný vydání z r.2024 ho neměloslabostka píše: 31 srp 2025, 17:46 To su tie filtre ktore okrem vzduchu pustia aj najviac prachovych castic do motora? Nieco za niecohttps://www.motorkari.cz/tema/?t=176802

Ve vydání Světa motorů z 4/2024 jeden třístránkovej článek o aftermarket filtrech opravdu je. Zaujalo mě v něm, že tam píšou, cituju: "některé typy sportovních filtrů mohou být dokonce škodlivé pro dlouhodobou životnost motoru. Některé typy mohou mít sice větší propustnost, ale současně nejsou schopny efektivně zadržovat prach a jiné nečistoty, které by mohly poškodit motor. Dříve či později se dostane do karteru, kde se smíchá s olejem a vtvoří brusnou směs. Kromě toho, že poškrábou sedla ventilů, poškrábou i dříky ventilů, pístní kroužky a stěny válce. Olejové čerpadlo pak tuto směs distribuuje přesně tam, kde je největší tlak na mazání, což znamená, že se motor velmi opotřebovává. Nakonec mohou i ztratit komprese".
Přiznám se, že je to článek pro někoho jinýho než pro mě

Na druhou stranu pak v článku píšou, že papírový filtry zas nemaj rády vlhkost a že už se, obzvlášť u turbo motorů, párkrát ve velkých prostředích s dešti atd. stalo, že turbo roztrhalo kusy papír.filtru. Tak si říkám, že ty bavlněný nemusej bejt zas až tak nebezpečný, pokud se nebudou olejovat a budou měnit tak často jako papírový, ne? I když půjde o zbytečně nákladnější údržbu

-
- **
- Příspěvky: 173
- Registrován: 07 dub 2022, 17:19
Re: úvahy k malým úpravám sání u 1,4l MPI (G4LC)
Jak myslíš "ne v tomto modelu"? Jako že ne celkově v mý základní i30 3.gen. výbavě? Anebo myslíš sice dobrá atmoška motor, ale ne v kombinaci s vylepšeným sáním (např.) od AFE apod. ??slabostka píše: 30 srp 2025, 12:25 Motor to bude vyborny ale nie v tomto modeli. Inak palec hore vsetkym co sa niecoho chytia. Raketa z toho nebude ale pozitivum vidim vo voli cloveka nieco tvorit.
I ve Světě motorů, kterej jsem dnes zhusta prolistovával za r.2024+, má pořád dobrý hodnocení, tak snad něco při řádný údržbě vydrží

-
- **
- Příspěvky: 173
- Registrován: 07 dub 2022, 17:19
Re: úvahy k malým úpravám sání u 1,4l MPI (G4LC)
Je fakt, že se na Inetu objevuje pár testů, který Pipercross docela uznávaj za kvalitu filtrace. Obzvlášť ty suchý "foam".Durino píše: 31 srp 2025, 14:46 Ak chces upravovat len sanie, tak ti doporucujem nasledovne (robil som upravy na I20, 2016, 1,25 MPI):
5. Pouzi sportovy filter do filterboxu, osobne mam teraz Pipercross PP2045DRY, jedna sa o suchy filter (podstatne), ziadne oleje a je oficialne povoleny Hyundaiom (do I20N). Musis si najst, ci je taky filter aj do tvojho boxu. K&N nedoporucujem, mal som, zdalo sa mi, ze sa mi zanasa sanie, ked tak, mozes vymienat klasicky "papierovy" filter kazdych 5000km, ano, papierak sa zanasa a uz po 5000km citis ubytok vykonu. Zalezi aj od toho, kde jazdis.
https://www.fastcar.co.uk/tuning/perfor ... lter-test/
Jinak momentálně mám v OEM filtrboxu tenhle K&N 33-5050 bavlněnej filtr (tehdy stál vč. DPH 1,8tis., dnes už občas ani nejde sehnat). Při nandavání vypadal, že mechanicky padne do OEM filtrboxu dobře. Samozřejmě ho radši neolejuju, mám ho tam zatím ani ne půl roku, pravidelně ho kontroluju, obecně měním vzduch.filtry maximálně za 2 roky (nájezd mám max. 15tis./rok), pravidelně měním olej v motoru.. Ale nebudu popírat, ty info ve Světě motorů o nedostatečný filtraci vzduchu u bavlněných verzí mě samozřejmě znervózněly
