to Durino: díky moc za věcný postřehy a doporučení. Většinu z toho naštěstí už načtenou mám

Níž pár z nich okomentuju.
to Idam.i: vše z toho dělám, bez obav. I když jsem měl trochu potíže dostat se pod zakrytovanej motor ke šroubům převodovky pro výměnu převodovýho oleje...
Další důvod, proč se u naší atmosféry nebojím tuhle mod udělat, je ten, že mám po střetech se srnami a zajíci už natolik vorvanej přední nárazníkovej skelet, že si radši koupim celej novej. Takže se bude montovat sání s komplet celým předkem hezky znovu, aby to pak i trochu líp vypadalo. Zatím předek mý i30 vypadá, jako kdyby se zrovna vrátila z bojů na Donbasu
Pokud jde o novej způsob hadicovýho spojení 1,4l motoru s AFE Stage2 56-70024R kitem, nevybral jsem si ho proto, že je původně 2l motory, ale na rozdíl od všech ostatních podvariant AFE výrobce pasujících pro jiný typy

motorů (1,4l t-GDI, 1,6l atmosféru, 2l...) měl tenhle intake kit vývod z airboxu nejpodobnější tomu, kterej by byl nutnej u 1,4l G4LC. Prostě jednak velmi krátkej, docela těsně vedle filtrboxu a dokonce i podobně zahnutej. Samozřejmě rozdíly oproti směru a vstupu do sání 2l motoru, pro který je Stage2 56-70024R určenej, se najdou. Jednak je v tomhle kitu AFE hadice 2,75" -> 3", na rozdíl od potřeby mít u 1,4l G4LC hadici 2,5" ->3". Pak nebylo možný si nevšimnout drobnejch změn v prostorový orientaci vedení AFE hadice z airboxu do motoru.
Napřed jsem několik dní hledal na netu všechny možný kvalitnější krátký vysokoteplotní hadice (vč. těch "flexible"), který by se daly použít pro uvažovanou vzdálenost jen cca 15+cm mezi 1,4l G4LC motorem a AFE airboxem. Nebylo to tak úplně jednoduchý přehrabávat se v těch s*ačkoidních příslušenstvích k sání, ale pár snad kvalitních jsem našel. Představte si, co na amazonu prodávají a ještě propagujou jako bůhvíco - hadice z glass-fiber. No samozřejmě si pak pár řidičů postěžovávalo, že se postupem času neorigiální hadice začínají zevnitř jakoby odlupovat na fragmenty a jde jim to hezky pěkně přímo do motoru k jeho likvidaci. Tihle shit výrobci pak jako ochranu začali přidávat popisky "jen pro účely odchozích, ne příchozích půroudění vzduchu", haha...
Neuralgickým bodem pro mě jako laika bude to krátký spojení mezi AFE boxem a motorem a pak otázka, co s tím malým vývodem (hadičkou) bokem od sací trubky těsně u vstupu do motoru. Ono se totiž na inetu objevila jedna reviews ve vztahu k Afe airboxu a

, že jim nesedělo AFE příslušenství s tím, co

motory standardně mají v OEM vedení. Viz první fotka s šipkama.
To, co zmínil Durino, vypadá jako trubky/hadice používaný spíš v audiotechnice, nebo se pletu? Nic proti, sám jsem taky hifista s odhlučněnou starou i20

, ale přijde mně, že míň práce při montáži a lepší prostorový rezervy mezi motorem a airboxem by byly nejspíš s něčím silikonovým pružným, ne? Dost se mně líbily redukce a hadice viz fotky z amazonu aj. níž. Je ale těžký si u nich ověřit, jakým teplotám zvládnou odolat. Řekl bych ideálně 150°C+, 300°C+ ještě spíš ?
Plánuju ještě při výměně celýho nárazníku vyměnit OEM násosku za AFE "dynamic air scoop" zpoza chladiče, ale to nepovažuju za důležitý. Tam asi přínos pro proudění vzduchu nebude tak citelnej. Navíc bych jí chtěl pro jistotu zepředu zakrytovat velmi jemnou mřížkou proti vniknutí bláta, listů, hmyzu aj., takže tím tak trochu výhodu lepšího proudění AFE "násosky" oproti tý OEM těsně pod předním okrajem hauptny degraduju..

To by musely být násosky hned dvě třeba tak, jak To australská Velossa dělá třeba pro KIA Stinger. Jenže jednak by to byla u i30 dost práce před radiátorem navíc, jednak by druhá přidaná násoska byla dost blízko nejen radiátoru, ale i motoru, takže vzduch od ní by byl asi teplejší než u toho OEM umístění v i30.
Spíš ještě dotaz do publika

: je mi jasný, že na inetu se přínos aftermarket sání u jakejchkoliv motorů ze strany všech aftermarket výrobců záměrně nadsazuje. Na asijskejch fórech a i na pár dalších jsem ale našel opakovaný dojmy uživatelů, kteří si tohle nechali namontovat, že kromě změny hluku od vozidla (to je mně víceméně jedno, i30 bude odhlučněná pozdějš komplet zevnitř) zaregistrovali nepatrně rychlejší reakci motoru při náhlejším sešlápnutí plynu než u OEM airboxu. To mně napřed přišlo zvláštní, protože tohle vylepšení propagujou spíš výrobci nejrůznějších pedal commanderů. Pak jsem si ale při vědomí toho, jak neskutečně dlouhý, mnohonásobně zahnutý a restriktivní to vzduchový vedení do motoru je, říkal, jestli to třeba není tím, že motoru prostě pár milisekund od sešlápnutí plynu trvá, než se doslova "pohne ta masa vzduchu" v restriktivním OEM sacím potrubí skrz hadice do motoru. U AFE, K&N, Forged, MST atd. jsou ty délky samozřejmě mnohem kratší. Jenže ze všech ostatních aftermarket řešení jsem zjistil, že jen AFE Takeda dělá plně uzavřený typy vhodný/typizovaný pro

. Všichni ostatní buď pro

nevyrábějí nic a holedbají se jen údajnou univerzálností pro jakýkoliv auta, anebo ještě hůř jedná se o "otevřený" typy pro ""lepší zvuk motorů"" (pro mne jako pragmatika = nejde vlastně o cold air intake, ale hot air intake, protože tihle další výrobci dopustí vniknutí teplýho/horkýho vzduchu z motorovýho prostoru dovnitř jejich airboxu jen kvůli zvuku...
PS: Samozřejmě jsem narazil i na pár firem tady v ČR, který se DIY úpravama sání živí. Včetně jedný (dle veřejných info snad i slibný) z Ostravska. Ale abych neprovokoval Miloshe přikládáním odkazu na ně

, radši jen zmíním, že zatím se pokusím(e) se známým udělat vše vlastními silami. Vzhledem k nutnosti nejprve dokoupit kromě AFE i celej novej nárazník to bude dost trvat. Ale výsledek dám vědět