Stránka 2 z 2

Napsal: 28 čer 2007, 11:44
od alda
Ahoj, pokud mohu připojit svůj názor, tak chyba nebude ve funkci katu, ale v lambda sondách. Kdo ví co tam v tom servisu detekovali. Celkem by mě zajímalo, jak mohli na scanu objevit chybu katu, když ten je čistě mechanická (chemická) záležitost a nevedou do něj žádné dráty. Jen by mohl být ucpaný, ale to by to auto nejelo, nebo velmi špatně. Takže pokud diagnostikují chybu katu, je to na základě vyhodnocení l. sond. A ty se mohou tvářit, že jsou o.k., ale házejí hodnoty (za katem), jako že kat nefunguje. Doporučuji vyměnit l. sondu za katem. Už jsem se s podobnými problémy setkal na jiných autech než byly Hyudaie a vžty to bylo tak jak říkám. Pokud jsou emise v pořádku a kat není ucpán (což se projeví špatným chodem motoru, netáhne a nejede do otáček) tak to musí být jedině lambda sonda.

Napsal: 28 čer 2007, 14:59
od marekZ
ivan píše:
marekZ píše:
Tommas33 píše:záleží lestli svítila při odjezdu ze servisu.....vymazali vůbec chybová hlášení?......

Jo, ty chybové kódy vymazali. Kontrolka se zase rožla tak po 200 km.
Mám řešení vyndej žárovku a máš klid!! :lol: :lol: 8)
Ale teď vážně kolik má Tvé auto nalítáno??? :o :wink:
No ta žárovka by byla asi dobrá volba, jak to tak vidím :D
No když jsem ji před půlrokem koupil, tak měla najeto 120 000 (a už to svítilo). Teď mám 142 000 km.
Jinak, když jsem ji koupil, tak měla prasklé sběrné potrubí k motoru (původně jsem si myslel, že ta kontrolka svítí, kvůli tomuhle.) Sběrné potrubí jsem vyměnil hned, ale kontrolka svítila dál.

Napsal: 28 čer 2007, 15:04
od marekZ
alda píše:Ahoj, pokud mohu připojit svůj názor, tak chyba nebude ve funkci katu, ale v lambda sondách. Kdo ví co tam v tom servisu detekovali. Celkem by mě zajímalo, jak mohli na scanu objevit chybu katu, když ten je čistě mechanická (chemická) záležitost a nevedou do něj žádné dráty. Jen by mohl být ucpaný, ale to by to auto nejelo, nebo velmi špatně. Takže pokud diagnostikují chybu katu, je to na základě vyhodnocení l. sond. A ty se mohou tvářit, že jsou o.k., ale házejí hodnoty (za katem), jako že kat nefunguje. Doporučuji vyměnit l. sondu za katem. Už jsem se s podobnými problémy setkal na jiných autech než byly Hyudaie a vžty to bylo tak jak říkám. Pokud jsou emise v pořádku a kat není ucpán (což se projeví špatným chodem motoru, netáhne a nejede do otáček) tak to musí být jedině lambda sonda.
Ty lambda sondy jsou ještě poslední věc, co mě napadá. Díval jsem se na netu a vyrábějí i univerzály, ale je to podle počtu a druhu drátu. Nevíte někdo, co jsou tam za dráty a kolik ks vede k lambde?

Napsal: 29 čer 2007, 08:33
od alda
To asi budeš muset zjistit sám u svého auta. Já měl Sonatu r. 1999 2.5 V6 a ta měla 2 labdy. Teď mám KIA Magentis r. 2001 2.5 V6 = stejný motor (výrobce Hyundai) a ta má 4 lambdy. Tak je to asi podle roku výroby. Takže pokukej a uvidíš.

Napsal: 20 srp 2007, 10:12
od thomasnr
Tento problém som mal na Sonata ´96. Kontrolka Check signalizuje, že výfukové plyny nespĺňajú predpísané hodnoty. Z toho vyplýva, že jej zasvietenie môže znamenať poruchu akejkoľvek časti motora, ktorá má vplyv na spaľovanie. To je od snímača teploty nasávaného vzduchu, až po lambda sondu. Zadná lambda kontroluje plyny z katalyzátoru. Pokiaľ je spotreba a výkon bez zmeny, na emisnej kontrole ukážu prístroje, že spaliny sú OK, potom by malo byť všetko OK aj predná lambda, aj katalyzátor. Tipujem na zadnú lambdu /aj v mojom prípade to tak bolo/, pretože tá pri normálnom spaľovaní nič neovplyvňuje. Rada v servise bola jednoznačná: pokiaľ sú emisie, spotreba a výkon v poriadku, netreba si to všímať. Oni sami pokladali výmenu zadnej lambdy za zbytočné vyhodenie peňazí.
Ad servis: Ťažko posúdiť, čo znamenajú rovnaké hodnoty prednej a zadnej lambdy. Ak je jedna z nich zlá, nameraná hodnota nemá výpovednú hodnotu. A čistou náhodou môže dať zlá sonda tú istú hodnotu ako dobrá.

Re: Kontrolka CHECK

Napsal: 21 srp 2016, 23:24
od Andrea11
Taky zkušenost, bylo mi řečeno že jsem natankovala nekvalitní palivo. Přesně řečeno nejhorší palivo, v servisu mi to nějak vyčistili zmizlo to, teď jsem po delší době jela a a opět skočila znovu kontrolka a to jsem tentokrát brala benzín jinde ale půl nádrže nic a az po půl nádrže vyčerpané to naskočilo, zitra auto jede opět do servisu

Re: Kontrolka CHECK

Napsal: 09 zář 2016, 12:53
od Dextrone
V červenci mi měnili též zadní lambdu. Závada se projevovala rozsvícením kontrolky CHECK. Závada na samotnou jízdu i chod motoru neměla vliv. Spotřeba byla též stejná.
Takže kdyby nesvítila kontrolka, tak by nebylo nic poznat.
Nejprve jsem zkusil na hodinu odpojit baterii, zdali nejde o nahodilou chybu, ale zhruba za týden se kontrolka rozsvítila znovu. Když jsem už asi 3x odpojil baterii, po každé se za nějaký čas kontrolka znovu rozsvítila. Četl jsem zde na fóru a všichni tipovali na zadní lambdu. Zajel jsem tedy na diagnostiku do Hyundai centrum Valoušek v Praze, kde mi potvrdili, že se jedná o zadní lambda sondu. Výměna i s prací a diagnostikou 7tis s DPH :roll:
Původně jsem myslel, že výměnu lambdy zvládnu sám, neboť to není nic těžkého, ale na Autokelly byla v nabídce pro moji Sonátu pouze jediná lambda a to od firmy Febi za 5tis. Takže bych si příliš nepomohl.

Re: Kontrolka CHECK

Napsal: 10 říj 2017, 20:14
od petr.gr
A přitom lze použít diagnostickou lambdu Bosch za nějakých 540 Kč a funguje naprosto v pohodě. Pouze pro demontáž je potřeba spec. klíč na lambdu

https://www.torriacars.cz/klic-nastrcny ... gK1dfD_BwE

Re:

Napsal: 10 říj 2017, 20:16
od petr.gr
alda píše:Ahoj, pokud mohu připojit svůj názor, tak chyba nebude ve funkci katu, ale v lambda sondách. Kdo ví co tam v tom servisu detekovali. Celkem by mě zajímalo, jak mohli na scanu objevit chybu katu, když ten je čistě mechanická (chemická) záležitost a nevedou do něj žádné dráty. Jen by mohl být ucpaný, ale to by to auto nejelo, nebo velmi špatně. Takže pokud diagnostikují chybu katu, je to na základě vyhodnocení l. sond. A ty se mohou tvářit, že jsou o.k., ale házejí hodnoty (za katem), jako že kat nefunguje. Doporučuji vyměnit l. sondu za katem. Už jsem se s podobnými problémy setkal na jiných autech než byly Hyudaie a vžty to bylo tak jak říkám. Pokud jsou emise v pořádku a kat není ucpán (což se projeví špatným chodem motoru, netáhne a nejede do otáček) tak to musí být jedině lambda sonda.
To poznají připojením měřáku emisí. Porovnají údaje z lambdy se změřenými spalinami a vědí to hned.