CAT

Moderátoři: Tringi, black_sheep, Moderátoři

Uživatelský avatar
Vladislav Bureš
*****
Příspěvky: 1569
Registrován: 29 led 2007, 07:36
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vladislav Bureš »

mirpie píše:jediný, co ti tady z těch vyjmenovaných věcí trochu zvedne výkon je ten rezonátor a ten vyrabovanej kat. U sportovních svíček si neumim představit, co je na nich sportovního, možná cena. Olejový filtr, tam nějak nevím, čím bude sportovnější, že by propouštěl větší množství oleje? To ti zas nebude stíhat olejový čerpadlo nebo ti poklesne tlak, nehledě na to, že aby ti filtr pustil víc oleje, bude asi ochuzen o důkladnější filtraci, takže když už to fakt přeženu, ve výsledku zadřeš motor. No a ta koncovka výfuku, ta přidá ze všeho nejvíc :D :D :D .

Rezonátor byl seriově na mým bývalým autě, Renault 19 16V, sportovní verze obyč 19ky,, dvě vačky, vícebodový vstřikování, 1764ccm a bez turba 136PS, měla jiný světla, průduch na kapotě na chlazení svodů, chlazení brzd náporovým vzduchem, ABS, nižší světlou výšku, tuhší odpružení, ostřikování dna pístů olejem (ochlazování pístů) a bla bla bla a mimo jiné měla i rezonátor na výfuku. Rezonátor je dobrej v tom, že část výfukových plynů strhne do sebe, čímž za jeho vstupem vznikne podtlak, takže zbylé plyny zvýší svou kinetickou energii a zrychlý se tak vyplachování válce, tedy odejde co nejvíce spalin. Bohužel tato část výfuku s rezonátorem byla nejdražší položka, když vynechám kat, kterej to už ve svý domě mělo taky.
Myslím že svíčky také něco udělají i když né tolika abych třeba investoval tisíce do iridiových
Sportovní olejoví filtr nemusí hned propouštěť bordel sice na žákladě něčeho mu musí zvíšit propustnost a (nebo) velikost pro nemší odpor takže tlak oleje bude vyšší a odlehčí se čerpadlu a při dnešních moderních materiálech by kvalita filtrování mohla být i vyšší než u série.
Jinak souhlasím prostě vše má své pro a proti a musí se mít na mysli že na jednotlivé úpravy navazují další aspekty které se musí brát v úvahu.
Scoupe LS
Scoupe GT
Nissan 200SX S13 1992
Nissan 200SX S13 1989
E36 318TDS T
Scoupe GT
E36 325Ci
E36 325Ci
AUDI A6
BMW E39 530d T
Audi S4 2,7 BiTurbo quattro
Ford Fiesta 1,4 TDCI 2005
Reklama
 

Kamil
***
Příspěvky: 634
Registrován: 22 čer 2007, 16:25
Bydliště: Ostrava a předtím Český Těšín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Kamil »

Ano.Všechno se odvíjí od nejslabšího článku.Když budu mít v PC super procesor a slabou grafiku,nebo jiný slabší komponent,nikdy to nepojede na plný výkon.A to si myslím platí i u auta.
Hyundai Accent 1,5 12V r.v. 96
Obrázek
Uživatelský avatar
vipe
Moderátor
Příspěvky: 993
Registrován: 17 lis 2007, 17:24
Bydliště: MOST
Kontaktovat uživatele:

Re: CAT

Příspěvek od vipe »

Erikozo píše:Povecte mi pliis co je ten CAT na co to sluzi lebo som cital uz vela clankov ze tam nemusi byt a tak... a aj nejake obrazky by bodly de to je ako to vyzera a tak... diky :))))
Kamil píše:Ano.Všechno se odvíjí od nejslabšího článku.Když budu mít v PC super procesor a slabou grafiku,nebo jiný slabší komponent,nikdy to nepojede na plný výkon.A to si myslím platí i u auta.
Tak třeba tohle je taky CAT a nejslabší článek má asi v té nástavbě asi by to chtělo odlehčit. :lol:


Obrázek
Hyundai I30 MY14 White Creamy 1.6 CVVT 88kW + Parking, 16" Alu
Hyundai Getz 1,3 2005 G4E-A Hiphop Red HL
Zázraky na počkání, nemožné do tří dnů.
Kamil
***
Příspěvky: 634
Registrován: 22 čer 2007, 16:25
Bydliště: Ostrava a předtím Český Těšín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Kamil »

:lol: :lol: :lol:
Hyundai Accent 1,5 12V r.v. 96
Obrázek
joshin
*
Příspěvky: 44
Registrován: 30 pro 2007, 00:07

Příspěvek od joshin »

jj vyndanej cat je nej :) no olejovej filtr má tvar trychtyře a musí se upravit manualně aby tam pasoval :D jinak to propouští víc voleje a motor má pak i jinej zvuk, každopadně tyhle motory na to nejsou stavěny takže tyhle upravy to pošlou do kopru, a sporotovní svičky... určo vykon zvetšej a min to žere snima opravdu :wink: ale jak řikam tyhle upravy na obyč auto asi ne.. no a rezonator se dava misto .. bud katu.. nebo prostředního tlumiče a to zas pak podle typu rezonatoru a typu auta. a ten zvyši vykon hodně :) a co se tyče laděny koncovky?? to bych zas řek že jde jen o zvuk? :)
Naposledy upravil(a) joshin dne 30 led 2008, 23:10, celkem upraveno 1 x.
joshin
*
Příspěvky: 44
Registrován: 30 pro 2007, 00:07

Příspěvek od joshin »

jinak sem měl možnost nachipovat si coupe za 12 tisíc ale ten chlapík mi to hodně rozmluvil u tohohle auta :) stejně jak ten volejovej filtr a svičky.. jde o zadření :) motor furt v plnejch :lol: ale tak pul roku max :D pak konec
Uživatelský avatar
Vladislav Bureš
*****
Příspěvky: 1569
Registrován: 29 led 2007, 07:36
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vladislav Bureš »

joshin píše:jinak sem měl možnost nachipovat si coupe za 12 tisíc ale ten chlapík mi to hodně rozmluvil u tohohle auta :) stejně jak ten volejovej filtr a svičky.. jde o zadření :) motor furt v plnejch :lol: ale tak pul roku max :D pak konec
Myslím že by se životnost odvíjela od výsledného výkonu a způsobu ježdění a to zadření je jen o dobrém mazání jak mýt dostatečný tlak tak kvalitní olej protože pokud nebudeš jezdit pouze u omezovači či ještě dále tak jediné co se změní pro motor z hlediska mazání je teplota spalovaní která o něco naroste takže bude třeba větší tepelná odolnost oleje a druhou věcí co se změní je rychlost nárustu otáček takže je třeba aby olej měl opravdu odolný film na stěnách třechích ploch a bylo ho dostatečné množství a vzhledem ke zvišujícínu nároku na olejové čerpadlo je lepší když je olej řidší aby se čerpadlo tolika nezatěžovalo pak je životnost motoru jenom o výdtži mechanických částí jako ojnice klika vačka ale i tyto díly mají výkonostní rezervu takže potam poslední hledisko které určuje životnost motoru je nárust výkonu kdy o 20 koní by jěště nemuselo o nic jít ale např při nárůstu o 50koní by už mohli začínat potíže. To je na rezervách každého morotu třeba Coupe 2,7 V6 má ubohý výkon na svůj obsah tam je buď veliká rezerva nebo velice špatné zpracování motoru jako celku ale tomu nevěřím.
Scoupe LS
Scoupe GT
Nissan 200SX S13 1992
Nissan 200SX S13 1989
E36 318TDS T
Scoupe GT
E36 325Ci
E36 325Ci
AUDI A6
BMW E39 530d T
Audi S4 2,7 BiTurbo quattro
Ford Fiesta 1,4 TDCI 2005
Uživatelský avatar
mirpie
******
Příspěvky: 4138
Registrován: 29 zář 2007, 21:41
Bydliště: Brno, Nové Město na Moravě

Příspěvek od mirpie »

jo, chipovat atmosférický motor je hodně neefektivní. Vyhodíš 10 klacků a přidá ti to sotva 5PS, i když já bych nechipnul ani turbomotor. Setkal jsem se na dynamometru s hodně kluky, co si nechali chipnout ŘJ a na dynamometru zjistili, že jim to nepřidalo nic, v některých případech i sebralo.
Ten rezonátor nemusí nahradit nutně střední tlumič. Já třeba nemám rád žádný laďák, mám rád klid, v tomhle mi ta 19ka vyhovovala, myslim ted to, že rezonátor měla a zároveň i střední tlumič. Samozřejně oddělání obou tlumičů a katu by přidalo možná 5PS, ale za ten hluk by mi to nestálo. A můžeš dělat s výfukem kouzla, ale pokud nemáš kvalitní (správně tvarované, délka od každého válce stejná s co největšími rádiusy) sběrné výfukové potrubí, nedostaneš navíc ani kůň.
Opel Omega 2.2 16V Caravan, 2001 Elegance
ex: Hyundai Coupe 2.0, 1997
joshin
*
Příspěvky: 44
Registrován: 30 pro 2007, 00:07

Příspěvek od joshin »

to už nakej zvuk uděla určo ne?.. rezonator misto stredniho tlumiče... ? a nebo to chce nutně koncovku laděnou??? hej mam coupe 2001 chci pořadnej ZVUK!! :twisted: poradte!
Uživatelský avatar
Vladislav Bureš
*****
Příspěvky: 1569
Registrován: 29 led 2007, 07:36
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vladislav Bureš »

Každé odstranení přkážky ve výfuku ti změní zvuk. jestli chceš pořádný tak opravdu nějaký tlumič vyřaď nebo pořiď pořádnou koncovku ta ve výsledku nejvíce upravuje zvuk.
mirpie : s tím musím boužel jen souhlasit je na trhu spousta čipů které koliktát vůbec nepřidají někdy i uberou a někdy mohou i zničit motor né každý čip za pár stovek se vyplatí ono je lepší si připlácet za pořádné. Levných šmejdů je plno a kolikrát velice vážně poškodí motor. Chce si to dobře vybýrat a než něco pořídit tak i o tom čipu sehnat co nejvéce informací a recenzí od uživateců a na výrobce obecně
Význam závodních svodů je problematikou sama o sobě protože jejich nejzásadnější význam je v optimalizaci (rovnoměrnosti) odchodu spalin, asi si každý všiml že když stojí u výfuku nemá auto úplně čistý rovnoměrný zvuk jako by tam vždy byla nějaká mezera je to znát zejména na volnoběh a ačkoli je to hloupost aby jeden válec měl opoždění a to dělalo ten zvuk což je samozřejmě blbost tak ten vlastní zvuk jakoby zpoždění dělají právě svody důvod je naprosto jednoduchý každý ví že všechny výfukové kanály jsou svedeny do jedné roury ale ta je buď veprostřed mezy druhým a třetím válcem nebo u strany pod krajovým válcem což v důsledku znamená že spaliny např 1válce mají několiktát delší trasu ke společné rouře o proti spalinám na 4válci a to spoždění vlivem dráhy a také odporu a změn směru trasy dělá onen zvuk kdežto závodní svody toto vyrovnávají aby to spalinám trvalo stejnou dobu stejnou dráhu se stejným odporem na všech válcích. Mimochodem nerovnoměrnost odvodu spalin je podle mě důvodem výraznějším snižování komprese jednom válci proti ostatním je to ale jen má teorie kteru se mi ještě nepodařilo podložit.
Scoupe LS
Scoupe GT
Nissan 200SX S13 1992
Nissan 200SX S13 1989
E36 318TDS T
Scoupe GT
E36 325Ci
E36 325Ci
AUDI A6
BMW E39 530d T
Audi S4 2,7 BiTurbo quattro
Ford Fiesta 1,4 TDCI 2005
Uživatelský avatar
mirpie
******
Příspěvky: 4138
Registrován: 29 zář 2007, 21:41
Bydliště: Brno, Nové Město na Moravě

Příspěvek od mirpie »

joshin píše:to už nakej zvuk uděla určo ne?.. rezonator misto stredniho tlumiče... ? a nebo to chce nutně koncovku laděnou??? hej mam coupe 2001 chci pořadnej ZVUK!! :twisted: poradte!

Rezonátor sám o sobě zvuk moc neupravuje, byť ten název je zavádějící. Rezonátor je něco jako tlumič ale bez vývodu, taková slepá komora napojená na výfuk z boku, něco jak slepý střevo s objemem menšího kýblu :D .
Tím že do sebe vezme část spalin urychlý rychlost těch zbylých a celkově se tak zvyšuje rychlost odvodu spalin z válce.

Pokud chceš pořádně hulákat, provrtej do výfuku pár otvorů :D (ale klesne výkon a vzroste spotřeba), nebo kup laděnej tlumič. Koncovka nepřidá nikdy nic, pokud koncovkou myslíte to co já (ten naleštěnej krám na samým konci).

Vladislav Bureš: Ty laděný svody maj efekt jen v určitým pásmu otáček, lépe řečeno, ladí se na určité otáčky, nejběžněji na otáčky maximálního výkonu, kdy v těchto otáčkách motoru ještě přidaj pár koníků (v praxi tak 5%), ovšem mimo tyto otáčky jem otor naopak lenivější. Dělá se to jen na závodní auta, který v těchto otáčkách jezdí.
Opel Omega 2.2 16V Caravan, 2001 Elegance
ex: Hyundai Coupe 2.0, 1997
Uživatelský avatar
Vladislav Bureš
*****
Příspěvky: 1569
Registrován: 29 led 2007, 07:36
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vladislav Bureš »

Nešlo mi o výkon ale o optimalizaci rovnoměrnost odvodu spalin v tom vidím hlavní význam, výkon přidávají maximálně tím že že mají spaliny menší odpor při odchodu a to je dáno geometrií svodů ale to se projevuje v celém spektru otáček i když samozřejmě daná geometrie je určená a stanovená pro určité průchody plynů (otáčky) kdy mají svou maximální účinnost.
Scoupe LS
Scoupe GT
Nissan 200SX S13 1992
Nissan 200SX S13 1989
E36 318TDS T
Scoupe GT
E36 325Ci
E36 325Ci
AUDI A6
BMW E39 530d T
Audi S4 2,7 BiTurbo quattro
Ford Fiesta 1,4 TDCI 2005
Uživatelský avatar
mirpie
******
Příspěvky: 4138
Registrován: 29 zář 2007, 21:41
Bydliště: Brno, Nové Město na Moravě

Příspěvek od mirpie »

výfuk R19 1,8 16V, rezonátor je položka 255-026. Jinak na začátku předmět celého tohoto tématu (onen CAT), pak střední tlumič, rezonátor a koncový tlumič. Obrázek
Opel Omega 2.2 16V Caravan, 2001 Elegance
ex: Hyundai Coupe 2.0, 1997
Uživatelský avatar
Vladislav Bureš
*****
Příspěvky: 1569
Registrován: 29 led 2007, 07:36
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vladislav Bureš »

Sportovní rezonátor se naopak vkládá do roury vlastního potrubí
Skládá se z vnitřní perforované části, která je obalena dvěma vrstvama fiberglass, neboli speciální vatou zabraňující pronikání tepla směrem k plášti těla .Tento výrobek se dá použít jako samotný koncový tlumič, nebo jako hlavně rezonátor, kde svoji dékou již nenavyšuje hlučnost než je tomu u kratších verzí, usměrní tok spalin, zvuk výfuku je více elastický a díky hladce děrované perforaci nedochází ke ztrátě rychlosti odcházejících výfukových plynů

a tady je krásný obrázek vnitřku http://www.sportovniautodoplnky.cz/moro ... -75-90-mm/
Performance produkt americké prestižní firmy MOROSO. Svou konstrukcí zlepšuje a
usměrnuje proudění vzduchu ve výfukové soustavě, má větší průchodnost než sériový
středový tlumič a tím pádem má vliv na samotný výkon a zvuk vašeho vozu. Střední
část je konstrukčně naprosto průchozí , kolem které se točí spirála, která usměrnuje
proudění zbytku vzduchu
Scoupe LS
Scoupe GT
Nissan 200SX S13 1992
Nissan 200SX S13 1989
E36 318TDS T
Scoupe GT
E36 325Ci
E36 325Ci
AUDI A6
BMW E39 530d T
Audi S4 2,7 BiTurbo quattro
Ford Fiesta 1,4 TDCI 2005
Uživatelský avatar
mirpie
******
Příspěvky: 4138
Registrován: 29 zář 2007, 21:41
Bydliště: Brno, Nové Město na Moravě

Příspěvek od mirpie »

začínáme míchat jabka s hruškama
Opel Omega 2.2 16V Caravan, 2001 Elegance
ex: Hyundai Coupe 2.0, 1997
Odpovědět

Zpět na „COUPE“